کد خبر 1355599
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
حمله موشکی روسیه به مرکز فرماندهی نیروی هوایی اوکراین

ارتش اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که روسیه عصر جمعه به مرکز فرماندهی نیروی هوایی اوکراین حمله موشکی کرده و باعث خرابی گسترده در زیرساخت‌های این مرکز شده است.

به گزارش مشرق، ارتش اوکراین در این بیانیه خود گفت: امروز مورخ ۲۵ ماه مارس (۵ فروردین) در ساعت ۴:۳۰ دقیقه بعد ازظهر (به وقت محلی)، نیروهای روسیه یک حمله موشکی به مرکز فرماندهی نیروی هوایی اوکراین در وینیتسیا انجام دادند.

این بیانیه افزود: در مجموع ۶ موشک به سمت این مرکز شلیک شد که پدافند هوایی اوکراین تعدادی از آن‌ها را منهدم کرد. سایر موشک‌ها به ساختمان‌های مختلف برخورد و خرابی گسترده‌ای در زیرساخت‌ها ایجاد کرد.  

وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که با استفاده از موشک‌های اسکندر یک مرکز که در آن مزدوران خارجی برای جنگ با این کشور در اوکراین فعال بود را از بین برده‌ است.  

وزارت دفاع روسیه با این حال جزییات بیشتری در رابطه با این مرکز از جمله اینکه در کجا واقع شده یا چه تعداد از نیروهای خارجی در این حمله کشته شده‌اند را ارائه نکرد.  

پیش از این و در روز ۲۱ مارس (۱ فروردین) نیز روسیه اعلام کرده بود که یک مرکز آموزشی دیگر در اوکراین برای مزدوران خارجی و ملی گرایان تندرو اوکراینی را در منطقه رونو با موشک‌های کروز هدایت شونده هدف قرار داده است. در آن زمان، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در جریان این حمله موشکی بیش از ۸۰ فرد خارجی و ملی گرای تندرو اوکراینی کشته شده‌اند.  

روسیه پیش از این و در روز چهارشنبه نیز اعلام کرده بود که ۱۰۰ سرباز اوکراینی و مزدور خارجی را در منطقه ژیتومیر با استفاده از موشک‌های با دقت بالا هدف قرار داده است.

پیش از این یک مقام ارشد آمریکایی ادعا کرده بود که روسیه در طول یک ماه گذشته بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ موشک به اوکراین شلیک کرده است. اکثر این موشک‌ها با برد کوتاه و متوسط و از نوع کروز و بالستیک بوده است.  

روسیه پنجم اسفندماه بدنبال به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک و با انتقادی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیش از آن و در دوم اسفند از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو عنوان کرده بود، وارد جنگ با اوکراین شد.

کی‌یف خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو شده بود، اما اکنون ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از موضع خود مبنی بر پیوستن به ناتو عقب نشسته و به صراحت اعلام کرد که کشورش به این پیمان که ابزاری نظامی برای واشنگتن قلمداد می‌شود، نخواهد پیوست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    17 12
    همان که آقای هاشمی می گفت . دنیای امروز دنیای موشک نیست
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      12 12
      خدا لعنتش کنه و ازش نگذره
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      7 1
      بلی ثابت شد همه دیدند و فهمیدند و باز احمق ها را ببینید که فحش می دهند
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      1 1
      ههههههههه
    • ساعد IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      9 3
      لعنت خدا بر خودش و آلش و همفکرانش ان شاءالله با اشعث ابن قیس در آتش جهنم همنشین باشد
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      7 6
      نه موشک و نه هواپیماهای روسی نجات دهنده این کشور نیست. کارش تمام است.البته اوکراین هم نوکر امریکا است ولی روسیه تو خالی از اب درامد
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    10 3
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
    • Arash IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      6 0
      خدا خیرت بده واقعا، با این جمله،،ما رو یاد امام غریب مون می اندازی،اللهم عجل لولیک الفرج
  • حامد IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    5 14
    در جنگ اوکراین؛ روسیه به ازای از دست دادن هر عدد از ادوات نظامی ( هواپیما؛ تانک....) تقریباً بین ۷ تا ۸ عدد زیرساخت نظامی رو کامل نابود کرد. در سال ۱۹۹۴ طبق معاهده بوداپست سومین قدرت اتمی جهان با خلع سلاح داوطلبانه قرار شد هم زیر چتر حمایتی غرب و هم عضو ناتو شود. ولی الان ۲۶ سال پا در هوا مونده و تمام زیرساخت های کشورش رو هم از دست داد. نتیجه غربگدایی.
    • حامد IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      11 9
      نتیجه غربگرایی یا توحش روسیه؟
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      7 2
      غرب گدایی . کسی که این کشور رو خلع سلاح و زمین جنگ نیابتی کرد وحشی های غربی بودن . سران فاشیست اوکراین کاملا میدونستند دارن اون کشور رو با پذیرش دستورات کدخدا و اروپا و ناتویی که عضوش هم نیستن و نبودن تبدیل به زمین جنگ میکنند .
    • من IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      4 6
      زنده باد اکراین مرگ بر پوتین
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    7 20
    خداوند ، پوتین را از گزند بد خواهان مصون بدارد . روسها پس از سالیان سال حقارت ، توسط او به جایگاه واقعی خود دست یافته است . پیروزیهای بزرگ روسیه در این عملیات نشان داد که وی براستی شایسته رهبری کشور بزرگ مانند روسیه است و زمانبندی و کارهای که در حال انجام بر خلاف تبلیغات رسانه های کشورهای غربی به آرامی صورت میگیرد و منتظر پیروزی های بعدی در عملیات ویژه هستیم .
    • اردلان IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      3 4
      خخخ یارو به ... خوردن مونده این احمق می گه پیروزیهای روز افزون خخخ مرگ بر پوتین و طرفدارنش
  • داریوش IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    5 9
    این اقای زلنسکس مثل رئیس جمهور آذربایجان چقدر نفهم است از امریکا قویترش را دربیخ گوش خود گذاشته خودشو می خواد بیندازه تو بغل آمریکا مگر میزارن
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    4 6
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 0
    اصابت پی در پی موشکهای روسیه ب قلب ناتو نشان دهنده ای عجز و ناکامی غرب و امریکا در قبال روسیه ابرقدرت در پناه خدا
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 0
    روسیه باید از موشک باران گراد و بمباران فرشی برای تسلیم ارتش اوکراین استفاده کند
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 0
    روسیه باید شهر میکولایف و اودسا را نیز تصرف نماید
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 0
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف و واسیلکیو در جنوب کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 0
    روسیه طرح اولش تسلیم سیاسی کیف است طرح دومش تصرف نظامی کیف در صورت شکست دو طرح اول و دوم طرح سومش اشغال همین 5 استان 1- کیف 2- سومی 3-خارکیف 4- ماریوپول 5- خرسون و در نهایت میکولایف و جدا نمودن آن بمانند دونتسک و لوهانسک برای مدت 10 سال و دمیدن آتش ملی گرایی روسی در روس زبان های خاک اوکراین و ایجاد اوکراین شرقی و نابودی اوکراین از صفحه جغرافیا می باشد زمان هم به نفع غرب پیش نمی رود البته اوکراین غربی را هم راحت نخواهد گذاشت و این منطقه هم بمانند یا بصورت فدراسیون باعث رنج اوکراینی ها خواهد شد مثل عراق و کردها و یا بصورت کره شمالی و جنوبی جدا از هم زندگی خواهند کرد
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    روسیه در مرحله اول حمله اش در سال 2016 دونبارس را جدا نمود در مرحله دوم حمله قصد دارد 7 استان مهم دیگر اوکراین را ابتدا جدا و سپس اوکراین را به پذیرش شرایط فدراسیون وادار نماید
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 17 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین بایدبمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 0
    خاک بر سر پوتین بیسواد با مغز اندازه کلاغ که نتوانست لجستیک و آماد برای تهیه غذا و سوخت کند و نیرهایش در جنگ چریکی با تانک لت و پار شدند. احتمالا فرار کنه به کره و چین. تصور میکرد استالینه و پیروز میشود. فقط ملل مسلمان و بدبخت را طی ۴۰ سال اخیر چاپیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس