.

در ۲ روز اخیر روند حملات موشکی ارتش روسیه با استفاده از موشک های کروز کالیبر با موشک بالستیک اسکندر تغییر قابل توجهی داشته و به اهداف با ارزش تر و با شناسایی دقیق تر انجام می‌گیرد.

سرویس جهان مشرق _ روز سی و دوم جنگ اوکراین آغاز شده است و به نظر می‌پرسد تغییر راهبرد اصلی کرملین در میدان نبرد از تصرف پایتخت اوکراین به تامین امنیت منطقه دونباس در شرق، قطعی باشد.

در روزهای گذشته شاهد کاهش شدید فعالیت نیروی هوایی روسیه در مناطق عمق اوکراین یا شمال کی‌یف بودیم و بر روی زمین نیز تنها در بندر ماریوپل و اطراف شهرهای سومی و خارکیف شاهد درگیری‌های گسترده زمینی هستیم.

حملات هدفمند ارتش روسیه به انبارهای سوخت اوکراین/ زلنسکی: با تفنگ ساچمه ای نمی‌توانیم ماریوپل را آزاد کنیم! +نقشه و تصاویر

روز گذشته نیروهای ارتش روسیه موفق به کترل کامل شهر ایزیوم در غرب منطقه لوهانسک شدند و پیش بینی می‌شود پیکان حملات به سمت جنوب این منطقه و شهرهای اسلاویانسک و کراماتورسک باشد که در نبردهای سال ۲۰۱۴ نیز چند بار بین دو طرف دست به دست شده بود؛ تصرف این دو منطقه از این جهت اهمیت دارد که حاشیه امن قابل توجهی برای جدایی طلبان منطقه لوهانسک ایجاد کرده و همچنین کلیه مناطق مورد ادعای آنها برای اعلام استقلال و جدایی از خاک اوکراین را شامل می‌شود.

حملات هدفمند ارتش روسیه به مخازن سوخت اوکراین

در ۲ روز اخیر روند حملات موشکی ارتش روسیه با استفاده از موشک های کروز کالیبر با موشک بالستیک اسکندر تغییر قابل توجهی داشته و به اهداف با ارزش تر و با شناسایی دقیق تر انجام می‌گیرد.

انبارهای سوخت ارتش اوکراین که نقش مهمی در پشتیبانی از تجهیزات نظامی این کشور در خط مقدم نبرد دارند اهداف تازه موشک‌های روسی هستند؛ دو روز قبل بود که انبار نفت منطقه کالینوفکا هدف حمله موشک های کروز روسی قرار گرفت که به تازگی نیز تصاویر ماهواره تجاری MAXAR از این منطقه منتشر شده و نشان می دهد یک دپوی سوختی در این منطقه به طور کامل نابود شده است.

حملات هدفمند ارتش روسیه به انبارهای سوخت اوکراین/ زلنسکی: با تفنگ ساچمه ای نمی‌توانیم ماریوپل را آزاد کنیم! +نقشه و تصاویر

همچنین روز گذشته نیز ۲ حمله موشکی به شهر لویو در غرب اوکراین و نزدیکی مرز لهستان انجام شد که یک مقر نظامی و یک انبار سوختی را در این منطقه هدف قرار دادند.

دقت جالب موشک های روسی اسکندر

موشک بالستیک تاکتیکی اسکندر از نخستین روز آغاز نبرد در خاک اوکراین از مهمترین تسلیحات روسی برای حمله به اهداف مهم در عمق خاک این کشور بوده است.

حملات هدفمند ارتش روسیه به انبارهای سوخت اوکراین/ زلنسکی: با تفنگ ساچمه ای نمی‌توانیم ماریوپل را آزاد کنیم! +نقشه و تصاویر
سامانه پدافندی بوک اوکراینی از دید پهپاد روسی

یکی از مهمترین اهداف ارتش روسیه در نبرد اخیر سرکوب پدافند هوایی اوکراین بود اما در هفته های نخست جنگ نیروی هوایی روسیه در انجام این ماموریت ناکام بوده و ده ها هواگرد خود را بر اثر آتش قوای اوکراینی از دست داد؛ اما در روزهای اخیر به کمک پرواز پرتعداد پهپادهای شناسایی و یافتن موقعیت دقیق سیستم های پدافندی ارتش اوکراین، یگان موشکی ارتش روسیه با استفاده از موشک بالستیک اسکندر اقدام به نابودی آنها می‌کند.

همچنین در ویدئوی دیگری یک تیر موشک بالستیک اسکندر روسی با اصابت دقیق به محوطه سوله های نگهداری تسلیحات ارتش اوکراین موفق به نابودی کامل هدف می شود.

درخواست عجیب زلنسکی از کشورهای غربی

رئیس جمهور اوکراین بار دیگر از جامعه جهانی خواست تا سلاح های سنگین در اختیار ارتش کشورش قرار دهند.

او در کنفرانس خبری با آندژی دودا رئیس دولت لهستان؛ خواهان ارسال جنگنده های رزمی و تانک های سنگین برای ارتش اوکراین شد.

زلنسکی در اظهار نظری عجیب عنوان کرده است که با تفنگ ساچمه ای نمیتوان بندر تحت محاصره ماریوپل را آزاد کرد؛ این کنایه به کشورهای غربی در حالی صورت می گیرد که کشورهای ناتو تا کنون ده ها هزار تیر موشک های ضد زره و پدافندی دوش پرتاب نظیر جاولین، استینگر و ... به خاک اوکراین ارسال کرده اند.

امکان برگزاری همه‌پرسی درباره پیوستن به روسیه در منطقه لوهانسک اوکراین

لئونید پاسچنیک، رئیس جمهوری منطقه خودخوانده لوهانسک در شرق اوکراین امروز، یکشنبه به خبرنگاران اعلام کرد که رفراندوم درباره پیوستن به ترکیب روسیه ممکن است در آینده نزدیک در سرزمین لوهانسک برگزار شود.

انگلیس شرط لغو تحریم‌ها علیه روسیه را عنوان کرد

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلستان صبح امروز در مصاحبه با روزنامه تلگراف خواستار دو برابر شدن فشار تحریم‌ها بر روسیه شد و گفت که برقراری آتش‌بس و خروج نیروهای روسی از خاک اوکراین، شرط کلیدی برای رفع محدودیت‌ها علیه مسکو خواهد بود.

این خبر به روزرسانی می‌شود ...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 32
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    19 19
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
    • DE ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      42 14
      دیگه چیزی از اوکراین باقی نمونده هشت میلیون مهاجر، تمام شهرها با خاک یکسان، اکثر دخترهای اوکراینی هم در مراکز خوشگذرانی مردان شکم گنده ی مست اروپایی مورد تجاوز قرار می‌گیرند آیا این بود دموکراسی و حمایت ناتو از آنها؟ قومی که یک دلقک را رئیس کشور کند بهتر از این هم نخواهد بود.
    • بختیاری IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      24 2
      نتیجه دنیا دنیای گفتمان هاست نه موشک ها ! سومین قدرت اتمی جهان درر روزگار نه چندان دور به گدایی افتاده برای تامین امنیت، خاک و ناموس هم هر دو برباد رفته! ایرانی باغیرت باید دست حافظان امنیت خودشون رو بوسه بارون و غربگداهای ذلیل ترسو را هر روز لعنت کنند وهمیشه به یاد داشته باشند که در انتخابات های آینده با رنگ مو و مش کردن بعضی ها فریب نخورده و به وطن فروشان اعتماد نکنند. حقوق بشر،پیشرفت و حرفهای قشنگ غربی های تروریست وحشی و نوکران آنها سرابی بیش نبوده و نیست.!!! نمونه واضح و روشن اوکراین در حال فروپاشی و سوختن هست.
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      8 4
      آمریکا خیلی خیلی کمتر از این است که به نظر می رسد آمریکا در حال افول است
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      3 0
      میگم اگه فیلم کابویی هم دیده بودی میفهمیدی گاوچرون نماد فحشاء ، قماربازی، مشروبخوری ، زدن زیر قرارداد و عهدنامه ها و کشتار مردم بیگناه ( سرخپوستها) هست، حالا اگه اینها از نظر شما شجاعته برات متأسفم !!!!
    • DE ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      4 0
      .......جنگ اوکراین ابعاد مختلف حقوق بشر آمریکایی را آشکار کرد و نشان داد که قواعد جنگی نه با معیارهای عادلانه بلکه بر اساس رنگ چشم و مو و ملیت‌های غربی و غیرغربی تعیین می‌شوند. این جنگ وجود نژادپرستی در غرب را علنی ساخت و به بیان رهبر معظم انقلاب «یکی از رسواترین و فاش‌ترین مقاطع دوران معاصر در زمینه‌ی ظلم و تجاوز و استکباری» بود. دولت آمریکا با طعمه کردن اوکراین برای مهار روسیه برنامه‌ریزی کرد و به آن دامن زد و اوکراین قربانی سیاست‌های آمریکا و ناتو شده است. امروز رئیس جمهور اوکراین همانند رئیس‌جمهور سابق افغانستان اعتراف می‌کند که آمریکا و ناتو او را پشتیبانی واقعی نمی‌کنند و این مسئله باید درس عبرت باشد برای کشورهایی که به حمایت آمریکا امیدوارند و به غرب برای تامین امنیت خود اعتماد کرده‌اند.
    • آرملن IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 0
      بیا پایین بابا انگار تازه از پای بساط بلند شدی. تفاوت دلقک صهیونیستی با روضه خونه عراقی ۶ کلاسه ک فکر و ذکرش ناهار شامِ روتوضیح‌ میدین
  • ازاد IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    26 37
    روسیه با همپاله هایش در تله
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      23 12
      نوکر گاوچرونهای تروریست در حال به..... خوردن افتادن!!!!
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      21 9
      زلنسکی در اظهار نظری عجیب عنوان کرده است که با تفنگ ساچمه ای نمیتوان بندر تحت محاصره ماریوپل را آزاد کرد؛فعلا که دلقک معتاد یهودی اوکراینی درحال التماس به غربیها دروغگو و خائن است تا کمی بهش کمک کنند
    • DE ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      16 9
      قرص فشار یادت نره داروی اعصاب هم فراموش نشود. سریعا با دکتر روانشناس تماس بگیر چون از این هم بدتر خواهد شد منظورم حمله ی گازانبری روسیه هست. به نقشه ی بالا دقت کن.
    • محمد IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      21 20
      پس ماهم یک دلقکو رییس جمهور خودمون کردیم همچین سرنوشتی خواهیم داشت ضمنا دفاع مردم اوکراین از کشورشون از دفاع مقدس ما کم نمیاره دارن از وجب وجب خاکشون دفاع میکنن پس لطفا شعور داشته باش و احترام بزار
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      14 6
      ماسونها این دلقک رو بخاطر اینکه اهل بزم بود و نه عقل،انتخاب کردن! تفنگ آبپاشم برای اون زیادیه!
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      2 5
      گاوچرون خوبه همینجوری شیرشون کنید گاو چرون ها که نماد شجاعت و نترسی یانکیاست باب کنید احسنت بابا
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      8 4
      مردم اوکراین اگر دلشون برای کشورشون میسوخت یک دلقک معتاد یهودی رو به عنوان رییس جمهور انتخاب نمی کردند که اینجوری با حماقتهای مکررش در اعتماد به ناتو توی چاه غرب و آمریکا بیفتن
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      3 1
      توکه کلا ازادی
    • DE ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      4 0
      در دفاع مقدسِ ما نه کل ناتوی صهیونیستی کمک بهمون میکردند و اسلحه برامون میفرستادند نه امریکای جنایتکار وحشی دستور حمله به مامیداد و اسلحه میفرستاد نه کل رسانه های صهیونیستی دنیا شبانه روز از ما دفاع میکردند ونه آواکس ها و ماهواره های غرب موقعیت نیروهای صدام را برای ما مینوشتند نه اطاق فرمان جنگ ما در تل آویو بود واز همه مهمتر نه تروریستهای داعش ونه تروریست های النصره و موساد و سیا و ای ام سکس ....کمک بهمون میکردند و از همه مهمتر انقلاب اسلامی مردم ما به رهبری حضرت امام خمینی رض بود نه کودتای مخملی نارنجی به سرخریِ جورج سوروط صهیونیست.‌ و هزاران تفوت دیگر پس شعور داشته داش و دفاع مقدس ما را با دستور حمله صهیوتیست ها مقایسه نکن . جدا سازی اوکراین از کشور مادری خود پس از بیش از هزارسال یگانگی و صلح و اکنون ادامه آن جنگ در اوکراین را از زمان قبل از گربه چوف برنامه ریزی میکردند تا به خیانت گربه چوف دلقک گفتگوی تمدنی کشور پهناور شوروی را تگه تکه کردند و کاری که هیتلر نتوانسته بود انجام دهد و شکست خورده بود یعنی دسترسی به منابع عظیم انرژی اروپا یعنی شوروی را اکنون بوسیله یک دلقک میخواستند عملی کنند. مطالعه کُشنده نیست سعی کن مطلب بیاموزی موزی
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      0 0
      ناشناس 10:13 نکنه مک فارلین و همچنین نیروگاه اتمی عراق توسط اسرائیل رو فراموش کردی
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    22 20
    آقا دم روسیه گرم، لطفأ سر فرصت ترتیب هرچی غربگدا و نازی هست بدین، خدا به همراهتون، ممنون و متشکر!!!
  • کورو‌ش کبير IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    31 33
    زنده باد اوکراین. زنده باد مردم اوکراين. زنده باد زلنسکی. مرگ بر پوتین جنایتکار جنگ طلب و روسیه و طرفدارانشون.
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      27 18
      دروووود بر روسیه پوتینوکه دهن این نئونازیها و غربگداهای داتلی رو گل گرفته حسابی...خخخخخ
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      17 6
      مرگ برامریکا ونوکرانش
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      5 6
      کوروش یا همان جناب ذوالقرنین (+چند نام و شهرت دیگر)از اولیاء خداست، ایشان از جایگاهی حکمفرمایی میکنند که زمان و مکان معنی ندارد! حکم ایشان بر گِل و طینت بشریت نقش میبندد نه منشور گلی جعلی و ساخته یهود، از قضا ایشان بشدد از جهود متنفر هستند،وللّعنة علی الیهود،و النَّصر للأسلام.
    • کامران IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      5 1
      مرگ بر صهیونیستها و عمله های اونها
  • بهروز IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    11 9
    این جنگ سراسر عبرته. این که هرگز نباید خودت رو خلع سلاح کنی و به خارجی ها اعتماد کنی. بعلاوه وقتی دیدم خیانت اهالی کریمه و دونباس چطور باعث بیچارگی مردم ماریوپول و جاهای دیگه اوکراین شده با خودم گفتم یکی از بهترین کارهایی که بعد از انقلاب انجام شد اعدام توده ای ها و کمونیست ها و چپ های کثیف بود که همین برنامه رو برای ایران هم داشتن و می خواستن آمل رو تقدیم شوروی بکنن که البته آرزو به گور شدن.
  • NL ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    17 11
    روسیه برای ایران هم میجنگد
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      17 11
      روسیه برای تمام کشورهای مستقل که حاضر نیستند زیر بار استثمار ناتو و آمریکا بروند می جنگند
  • NL ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    16 5
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • DE ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    20 15
    چه خوب لعنتی های فاشیست و نازی به درک میرن. پدرسوخته ها.
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    19 9
    غرب زدگی بد دردی است. زلنسکی اصلا نمی تواند باور کند که غرب کمکش نخواهد کرد. ما هم از این تحفه ها داشتیم که هر روز از تحریم ها ناله می کرد و خواستار رفع آن بود
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    18 17
    روسیه گیر افتاده و بزرگنمایی عملیات اشغالگرانه ان نمیتونه کارساز باشه با این سرعت هیچ نفعی نخواهد برد تلفات روسیه از اوکراین بیشتره
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      22 9
      اینقدر عنتر نشنال نگاه نکن، مخت بیشتر تاب بر میداره؟!
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      2 2
      13:49 ادوات زرهی روسیه تو زمینهای باتلاقی اوکراین مث مگس زدسوسک زده میشه زیاد کشیدی
  • ف GB ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    11 7
    روسیه روی غرب و آمریکا را کم میکند و به اهداف خود در اکراین میرسد
  • Shahin IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    4 1
    سلام.روسیه اگرباقدرت بیشتروترکیبی حمله کنه بسیاربهترب نتیجه میرسه.میتونه ازطریق هواپیماهای بدون سرنشین وتصاویر ماهواره ای مراکزسوخت وتاسیسات حیاتی ونمودارحرکت وآرایش اوکراین روببینه بعدباحملات موشکی کروزوبالاستیک ازبالا وپشت اوکراین حمله کنه اونم به صورت گسترده همزمان پروازپهبادحامل تسلیحات روروسرشون بریزه تااوناییکه ازموشکهادرمیرن مورداصابت قرارگیرن پشت سراینها جنگندها بلافاصله واردعمل شن بمباران اوکراین درصف مقدانجام بدن وپشت سراینهابازهیلیکوپترهای تهاجمی تاهیشکی ازافردااوکراین نمونه .همزمان ارتش روسیه ازمحل مناسب سریع پیشروی کنه وتله های انفجاری روخنثی کنه .سپس اون وسط درنزدیکترین خطوط بین شمال وجنوب نزدیک به شرق نیروی هوابردخالی کنه همراه باپشتیبانی خط شمال وجنوب به هم ازطریق نیرووصل کنه تانیروهای اوکراینی ب اصطلاح خفه بشن اینومیتونه ازشرق ب غرب به طورمنظم بعداز تقویت مواضع خودادامه بده.وضمن جایگهای سوخت اوکراین وتاسیسات حیاتیشویک دفعه باحمله موشکی گسترده بزنه تااثرش دوچندان بشه
  • FR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    7 4
    زلنسکی هنوز نفهمیده که این بار آمریکا و ناتوی آن نوع دیگری وی را سیاه میکنند آنهم به قیمت نابودی کامل اوکراین !.خوب که فکر کند متوجه میشود که اشرف غنی هوشمند تر از وی بود
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    9 6
    زلنسکی اگرمدرن ترین سلاحهاراهم داشته باشی باید اوکراین رافراموش کنی چون امریکا وناتونه تنهاکمکت نکردند بلکه سلاحهارابه داعش ونئونازیها وگروههای فراری ازاینترپل داده اند والعان دراوکراین مثل سوریه پرچمهای مختلف درحال کشتن روسیه هستند اوکراین برای امریکا وناتودیگراوکراین نیست بلکه حمام خون برای روسیه تافتح کرملین است
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    6 3
    چی میگی تو مشنگ ؟! از بندرعباس میشه دبی را با سنگ زد شما با تفنگ ساچمه ای نمیتونی حتی یک گنجشک بزنی پ شما خودتو با قول و وعده های امیدوار کننده ای غرب و ناتو بیخودی کشورت و مردم و خودتو علکی ب فنا دادی مردک
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    2 2
    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین.روسیه و امریکا هم را تضعیف کنن.ما باید به سمت قله های دانش پرواز کنیم
  • اوستا IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    10 4
    همه طرفها به لطف اهورامزدا برای ایران میجنگند امریکا و غرب بی آبرو شد . دلقک یهودی با ماندن و تحریک خرس کبیر به اتش کشیده شدن اوکراین را به تماشا نشسته و روسیه برای دور زدن تحریم های کشنده در فکر نزدیک شدن به امپراطوری آینده ایران کبیر است. نشانه های امپراطوری ایران دارد اشکار میشود. کاش زنده بمانم و اقتدار ایران به رهبری رهبر عزیزم خامنه ای را ببینم. کردار نیک واقعی برای خامنه ای است که هم گفتار نیک دارد و هم پندار نیک.
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    2 1
    این استان ها باید در ترکیب ایالت فدرال اوکراین شرقی در ترکیب اوکراین باقی بماند اینطوری دولت اوکراین قدرت سابق را نخواهد داشت
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    3 1
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 17 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید
  • mojtaba SE ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 1
    اوکرائینی نمانده که تو بخواهی با تفنگ ساچمه ای دفاع کنی...باید قدر همان تفنگ ساچمه ایت رو میدونستی که مرگ اوکرائین رو امضا نمیکردی..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 3
    روسها با حمایت از ترکیه در برابر بلغارستان و یونان می توانند ترکیه را به بالکان وارد کنند و خود نیز از دست این کشورها رها شوند
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 1
    روسیه باید استان سومی و میکولایف و اودسا را نیز تصرف نماید بعدمساله فدرال کردن اوکراین را مطرح نماید
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 1
    روسیه باید از موشک باران گراد و بمباران فرشی برای تسلیم تروریست های اوکراینی استفاده کند
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    2 1
    روسیه در 20 کیلومتری کیف دنبال وادار نمودن رهبران اوکراین به تسلیم سیاسی است وگرنه 2 ساعت موشکباران با موشک های گراد از نظر نظامی باعث سقوط هر شهری می شود
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 1
    مشکل زلنسکی اینه که با عینک ضد افتاب غربی به مردمش نگاه میکنه یعنی هنوز اروپا و امریکا رو تمدن میدونه درحالی که اونا خون اشام وحشی هستن با ولی دراشکال سحرامیززیبا و فریبنده !!!
  • سیامک DE ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    3 1
    تو دلقک صهیونیست فاشیست که توانایی جنگیدن در برابر روسیه را نداشتی ،پس چرا شروع به تحریک کردن روسیه کردی ؟ بنابرین هنوز دیر نشده پس هر چه سریعتر تشریف ببر مسکو و دست پوتین را ببوس و بابت حماقت ها و دلقک بازی هایت از او عذرخواهی کن
  • DE ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    4 1
    متاسفانه تحلیلگران کلا متوجه این نبودند و نیستند که از روز اول ستون نظامی به طول ۶۰ کیلومتر روس مشغول مورچه شمردن بود تا یک موج عظیم پناهندگان به اروپا را بدون جنگ فقط با ارعاب ایجاد کند که بسیار موفق شد .روس قصد داشت بدون خونریزی حکومتی دستنشانده در اوکراین ایجاد کند تا ناتوی صهیونیستی و امریکای جهانخوار امپریالیستی نتوانند به مرزهای روس از طریق یکی از ایالات جدا شده اش نزدیک شوند. لیکن چون نیت غرب وحشی و اروپای قرون وسطایی با ناتوی صهیونیستی قصد بزرگترین منبع انرژی اروپا را کرده اند خواستند با خونریزی و قتل، دوملت اوکراین و روس را برای همیشه جدا و دشمن نمایند که کلاه عظیم و بزرگی مانند جنگ جهانی دوم از امریکا سرشان رفت و خود را شدیدا وابسته و گوش بفرمان امریکا کردند. روسیه تازه به فکر انهدام جاهای بهتر نیفتاده است اوکراین را بهتر از اوکراینی ها میشناسد فقط مشکل عدم ایجاد کینه و دشمنی بود که اکنون دیگر کار از کار گذشته است و دست روس ها را بازتر نموده است و هر روز بازتر خواهد نمود ولی هنوز روسیه مردم اوکراین را دشمن خود نمیداند و صدها بار اعلام کرده اند . تسویه حساب روسها با تروریست ها در مناطق خالی از سکنه اوکراین از شلیک موشک تا نابودی مجموعه ای عظیم به چند دقیقه نمیرسد. وای به آنروزی که ورق برگردد و روسیه کل اوکراین را دشمن قلمداد کند.
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    5 3
    درود بر مدافع وطن زلنسکی قهرمان
  • DE ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    9 3
    زالوسکی بار دیگر از جامعه جهانی خواست تا سلاح های سنگین در اختیار تروریستهای داعش و النصره و فاشیستها در اوکراین قرار دهند. زیرا با وجود دریافت دهها هزار موشک ضد تانک و ضد نفر بر و ضد جنگنده‌...و اسلحه ، اضافه بر کل اسلحه های موجود ، هنوز نتوانسته اند جلوی فرار بیش از ۲۰ میلیون نفر اوکراینی را به اتحادیه اروپا بگیرند و با تفگ ساچمه ای نمیشود خرس شکار کرد. من تنف گنده تر میخوام‌، / باشه داریم برات تفنگ بادی میفرستیم بگذار اول بادش کنیم بعد. دوتا دلقک برای همیشه رفتند در تاریخ سیاست اولیش گربه چف خائن غربگدای ساده لوح بود که با گفتگوی تمدنهاش ابرقدرت متجاوز اتحاد جماهیر شوروی را تکه تکه کرد و دستان خون آلود و کثیف رژیم منفور امریکا و آپارتاید در کشتن انسانها را باز تر کرد. و دومین دلقک زالو سکی صهیونیست بود که با خریت محض و خباثت و خیانت گول شیطان بزرگ و ناتوی صهیونیستی را خورد و فکر کرد اینجا هم یک نقش دلقکی است و تمام میشود و اروپا و امریکا و صهیون و کانادا و...دهها کشور دیگر به جان روسیه می افتند و کلید خاورمیانه جدید و تقسیم کشورها بین صهیونیسم و امریکا خواهد خورد. بعد از فروپاشی شوروی امریکا قرار بود ارباب دنیا شود و خاورمیانه را به صهیونیستها بدهد و خودش در بازنشستگی استراحت کند تا نوچه هایش برایش کار کنند . البته غربگداهای بیسواد و رفرمیست های امریکایی فک کردن جزو پازل این نقشه هستند و اکنون دریافتند فقط ناظر سقوط ارباب عموسامشان باید بمانند. کمک تماشاچی و توپ باد کن تیم فوتبال سیاست هم نیستند. چه رسد به قطعه پازل
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    3 2
    روسستان از صفحه ز روزگار محو خواهد شد .
    • DE ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      0 0
      خخخخ غربگداها مانند کسی که پدرش فوت کرده هی داد میزنه میگه بگین دروغه نه نه نه پدر من نمرده نه ...ارباب عموسامت مرده کاه داخل پوستش کردند .بدهکار ترین دولت روی زمین دولت رژیم امریکاست. چین اگر پولهای خودش را از بانک های امریکا بکشه بیرون کار امریما تمووه همین یه تکون دوتکون را هم دیگه نمیتونه بخوره خوره .صبر کن به موقعش هر اقتصاد دان تامریکایی سالی دهها بار میگه کاربدهکارترین رژیم دنیا تمام است.
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 10
    مردم کشوری که یک دلقک سیرک را رئیس جمهور می کنند، همان بهتر به برده های جنسی اروپا و آمریکا تبدیل شوند. کشوری که حاکم آن یک دلقک مورد تمسخر مردمش است، همان بهتر تکه تکه شود. اوکراین که چند دهه ی قبل یکی از پایه های اصلی شوروی و ارتش سرخ بود، امروز تبدیل به صادر کننده پورن استارهای بلوند و چشم آبی ست. زنده باد ارتش سرخ روسیه، درود بر پوتین قهرمان.
  • US ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    2 1
    زلنسکی تسلیحات غربی را تفنگ ساچمه ای خواند. خدا .... کنه عجب آدم کثیف و قدر نشناسی هست دیگه چکار کنه برات میخوای آمریکا دور میدون آزادی کیف بهت کولی بده
  • US ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 1
    زلنسکی تسلیحات غربی را تفنگ ساچمه ای خواند. خدا .... کنه عجب آدم کثیف و قدر نشناسی هست دیگه چکار کنه برات میخوای تا زیباکلام بگه به آمریکا تا دور میدون آزادی کیف بهت کولی بده
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    5 2
    دلقک اونیه که واسه جنایتکاری مثل پوتین ذوق میکنه و واسش کف میزنه
  • حامد IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    2 1
    در جنگ اوکراین؛ روسیه به ازای از دست دادن هر عدد از ادوات نظامی ( هواپیما؛ تانک....) تقریباً بین ۷ تا ۸ عدد زیرساخت نظامی رو کامل نابود کرد.
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    2 2
    تنها دستاورد پوتین تو اوکراین کشته شدن تعداد زیادی سرباز هموطن و بدنام کردن خودش بوده کسی که از گناهکار حمایت میکنه قطعا در گناهش شریکه . برای تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت صلوات .
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    اگه این جنگ با هر حالتی تموم بشه مثل جدایی استانهای شرقی و روس تبار اوکراین و عقب نشینی ارتش روسیه حالا بحث بازسازی اوکراین ویران شده پیش میاد و بازم آمریکا و همه غربیها شروع می کنن به دادن وعده وعید و ارسال کمک های مالی ! که این حالت هم میتونه یه درس عبرت خوب واسه همه کشورهای آمریکا پرست اروپای شرقی باشه تا عملا بفهمن که غربیها نه فقط تو جنگ بلکه تو زمینه ارسال کمکهای مالی هم دروغ می گن و فقط وعده میدن ! مخصوصا اینکه وقتی حرف پول به میون میاد دیگه همه عوامل غربی دست به دست هم میدن تا این پولهارو هاپولی هاپو کنن ! البته یه عده بنام اصلاح طلبا این وعده های دروغین غربیهارم باور می کنن ! باور کنین بعد جنگ افغانستان و عراق و پیروزی ظاهری آمریکا تو این جنگ و اخبار ارسال کمکهای مالی آمریکا به این کشورها واسه بازسازی برخی اصلاح طلبای وقت علنا خوشحال بودن و خیال می کردن با کمکهای مالی آمریکا این دو کشور آنچنان پیشرفت کنن که الگویی واسه ایران بشه ! دیگه به چه زبونی بگم که همه مواضع اصلاح طلبا تو همه دورانها نه فقط درس عبرت بلکه یه جوک و یه سوژه واسه انبساط خاطر مردم هست خبر نداریم !
  • بهروز GB ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    1 0
    اظهارنظرها و تهدیدات مدام، ارسال سلاح و هرروز اعلام تحریمهای بسیار کم اثر انگلیس بعلت این است که انگلیس در سالیان اخیر مانند گذشته در جهان دیده نمیشود و احتیاج به جلب نظر و خودنمائی دارد بخصوص آنکه با هر تهدید او حتی کوچکترین واکنشی از روسیه نمی بینیم.
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    2 1
    جنگ شکست خورده روسیه ابرقدرت علیه تمامیت ارضی ومردم اوکراین نشان داد که چرا آمریکا علبه ایران مستقیم وارد جنگ نشد
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    1 1
    این منطقه کویری که سیستم پدافند را نشان میدهد. اوکراین از نظر اقلیمی اساسا آن منطقه از دنیا فاقد کویر است. آنجا بعید است اکراین باشد
  • US ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    2 0
    می دانید علت کمک نکردن ناتو به اوکراین چست؟ و علت اینکه کاخ سفید بعد از گنده حرف زدن بایدن علیه پوتین سریع شروع به ماست مالی و منحرف کردن افکار عمومی جهان از سخنان بایدن کرد و باز می دانید علت کمک نکردن اروپا و آمریکا به اوکراین چیست؟! فقط و فقط بخاطر تسلیحات هسته‌ای روسیه هست وگرنه اگر روسیه این سلاح هسته‌ای را نداشت به وحدانیت خدا قسم چیزی بنام روسیه روی نقشه جهان چیزی نمی ماند، پس بیشتر در مورد بازدارندگی آن بیندیشیم!
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    1 1
    ۰۲:17 دادا یجورایی ب وحدانیت خدا قسم میخوری انگار غرب و آمریکا از اون سلاح های هسته ای ندارن فقط روسیه داره ؟؟!!!!
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    2 1
    ترکیه جنایتکار نزادپرست فاشیست__ سد های ترکیه فرات را خشک میکند و فرات اصلی ترین قسمت تاریخ وقایع کربلاست. جلوی سدهای ترکیه را بگیرید. ترکیه به امام حسین ع اعلام جنگ کرده و مثل یزید فرات را بسته است.
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    2 1
    (منبع مرکز آمار اروپا) ۶۷درصد مردم ترکیه در سال حتی یکبار هم نمیتوانند گوشت قرمزیاسفید بخورند.
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    1 1
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • عطا IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    2 0
    در جریان جنگ اوکراین به ازای از دست رفتن هر عدد از ادوات نظامی روسیه (هواپیما و تانک ...) بین ۷ تا۸ عدد زیر ساخت نظامی یا تاسیسات مهم با کاربری چندگانه کشور اوکراین با خاک یکسان شد. نتیجه غربگدایی بیش از این نیست
  • حامد IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    خیلی جالبه این مرض غربگدایی وضعیت این زلنسکی دلقک شبیه اصلاح طلبان ایران هست. دلقک تقریبا تمام زیرساخت های ارزشمند رو از دست داده بازم منتظر کمک اربابان غربی هست. علی برکت الله.....
  • رضا IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    درود بر مقاومت زلنسکی قهرمان. روسیه و اروپا باید نابود شوند. دیکتاتورهای خاورمیانه هم باید نابود شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس