.

اگر طرح ایجاد منطقه امن در شرق اوکراین قطعی باشد تصرف خارکیف و سومی برای اجرایی شدن آن ضروری خواهد بود.

سرویس جهان مشرق _ نخستین روز از دومین ماه نبرد میان ارتش روسیه و اوکراین آغاز شده است؛ اگرچه برآورد رهبران و فرماندهان نظامی کرملین این بود که جنگ در مدت زمان کمتری به پایان خواهد رسید، اما به هر ترتیب ارتش روسیه علی رغم عدم موفقیت در تسخیر پایتخت اوکراین، موفق شده تا منطقه امن گسترده ای در جبهه جنوبی برای شبه جزیره کریمه و جبهه شرقی برای منطقه جدایی طلب دونباس ایجاد کند.

آیا اهداف و استراتژی ارتش روسیه تغییر خواهد کرد؟

به نظر می‌رسد پس از بن بست ایجاد شده در جبهه شمال شهر کی‌یف و ناتوانی قوای روسی در رسیدن به دروازه‌های پایتخت، قوای اوکراینی به تدریج آماده ضد حملات بزرگ برای عقب راندن ارتش روسیه و تامین امنیت پایتخت می‌شوند.

اعلام رسمی تلفات انسانی توسط وزارت دفاع روسیه/ شلیک بیش از ۱۲۵۰ موشک بالستیک و کروز به خاک اوکراین/ رونمایی از طرح جدید ارتش روسیه برای آزادسازی دونباس +نقشه و تصاویر

در روزهای گذشته اوکراینی ها در این منطقه از لاک دفاعی خارج شده و کنترل مناطقی نظیر بوچا، ایرپین و ماکاریف در شمال غرب کی‌یف را بازپس گرفتند.

کارشناسان معتقدند ارتش روسیه احتمالا با تغییر راهبرد خود، دیگر به دنبال تسخیر تمام خاک اوکراین یا سرنگونی دولت این کشور نیست و تلاش می‌کند تا پیش از مذاکرات سیاسی نهایی و توقف جنگ، حاشیه امن مناسبی برای مناطق جدایی طلب دونتسک و لوهانسک ایجاد کند. این موضوع مستلزم تصرف مناطقی در شرق اوکراین است که ارتش این کشور همچنان دفاع سرسختانه ای از آنها می‌کند.

هدف آسانتر و سهل الوصول تر در این میان بندر ماریوپل در جنوب شرقی اوکراین و همسایگی دونتسک است که هر روز حلقه محاصره بر روی این شهر تنگ تر شده و ارتش روسیه محله های جدیدی از این شهر را به کنترل خود در می‌آورد. بعید به نظر میرسد مدافعین ماریوپل مدت زمان زیادی توانایی مقاومت در این شهر را داشته باشند.

اعلام رسمی تلفات انسانی توسط وزارت دفاع روسیه/ شلیک بیش از ۱۲۵۰ موشک بالستیک و کروز به خاک اوکراین/ رونمایی از طرح جدید ارتش روسیه برای آزادسازی دونباس +نقشه و تصاویر

اهداف مهم دیگر به منظور تامین امنیت منطقه لوهانسک، دو شهر خارکیف و سومی چسبیده به مرز روسیه هستند که به شکل عجیبی طلسم شده و تا امروز تسخیر نشدنی بوده اند. اگر طرح ایجاد منطقه امن در شرق اوکراین قطعی باشد تصرف خارکیف و سومی برای اجرایی شدن آن ضروری خواهد بود.

تلفات ارتش روسیه در نبرد ۱ ماهه اوکراین

در روزهای گذشته رسانه های اوکراینی یا غربی به نقل از منابع خود آمار و اعداد ضد و نقیضی در خصوص تلفات انسانی ارتش روسیه در جنگ اوکراین منتشر می‌کردند و از ارقامی نظیر ۷ تا ۱۵ هزار کشته و چند ده هزار زخمی برای ارتش روسیه گفته شد اما وزارت دفاع روسیه روز گذشته آمار رسمی و تایید شده خود در خصوص تلفات انسانی در نبرد اوکراین را ۱۳۵۱ کشته و ۳۸۲۵ زخمی اعلام کرد.

اعلام رسمی تلفات انسانی توسط وزارت دفاع روسیه/ شلیک بیش از ۱۲۵۰ موشک بالستیک و کروز به خاک اوکراین/ رونمایی از طرح جدید ارتش روسیه برای آزادسازی دونباس +نقشه و تصاویر

آمار شلیک موشک های دوربرد روسی

از زمان آغاز جنگ اوکراین، یگان موشکی ارتش روسیه با استفاده از موشک های کروز کالیبر و موشک های بالستیک اسکندر و توچکا صدها مورد از زیرساخت های حساس نظامی ارتش اوکراین در عمق خاک این کشور را هدف قرار داده اند.

وزارت دفاع امریکا پنتاگون بر اساس برآوردهای خود مدعی است ارتش روسیه در یک ماه اخیر جنگ اوکراین بیش از ۱۲۵۰ تیر موشک کروز و بالستیک را به سوی خاک اوکراین شلیک کرده است.

اعلام رسمی تلفات انسانی توسط وزارت دفاع روسیه/ شلیک بیش از ۱۲۵۰ موشک بالستیک و کروز به خاک اوکراین/ رونمایی از طرح جدید ارتش روسیه برای آزادسازی دونباس +نقشه و تصاویر

بایدن در ورشو با وزیر خارجه و دفاع اوکراین دیدار می‌کند

به گزارش فرانس پرس به نقل از کاخ سفید، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که به لهستان سفر کرده، در ورشو با دیمیتری کوله‌با، وزیر امور خارجه و آلکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین دیدار خواهد کرد.

وزارت دفاع روسیه فراخوان مردان به خدمت نظام را تکذیب کرد
 
وزارت دفاع فدراسیون روسیه انتشار خبر جعلی  مربوط به احضار شهروندان مرد روس، به عنوان نیروی ذخیره  به کمیساریای نظامی را تکذیب کرد.

این خبر به روزرسانی می‌شود ...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 78
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • محمد IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    43 27
    وزارت دفاع روسیه ۲ روز اول جنگ تلفات ۴۹۵ نفر اعلام کرده حالا بعد ۳۱ روز شده ۱۳۵۱ نفر !
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      21 25
      تو فکر کن صد هزار کشته
    • CA ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      3 4
      روز نهم جنگ بود. نه روز دوم. 498 کشته رو اعلام کرد. الان هم یک ماه تقریبا یک ماه گذشته. با توجه به شدت بالاتر جنگ در روزهای اول نسبت به روزهای بعد، عدد وزارت دفاع روسیه منطقیه.
    • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      3 22
      ارتش اوکراین تسلیم باید گردد پوتین اعدام باید گردد درود بر خمینی
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    89 33
    دومین ارتش بزرگ دنیا یک ماه است نتوانسته چند شهر مرزی کشوری که حتی عضو ناتو هم نیست را بگیرد بعد برای ناتو شاخ و شونه می کشد.اکنون که جهان به ضعف شدید روسیه پی برده قطعا در میان مدت و بلند مدت روسیه ضعیف تر و ناتوان تر خواهد شد.
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      39 23
      پوتین هم یک ببر کاغذی از اب درامد. بزودی کلکش کنده است و روسیه می شود چیزی مثل انگلیس. حامیان روسیه هم وهکذا
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      4 24
      اینی که گفته پوتین ببر کاغذی از آب در آمد خیلی با حاله ..... لامصب یه لحظه به تهش فکر کن ! فکر کن هیچ کاری نتونسته بکنه، الان ارتشش اوکراین رو خالی از سکنه کرده تقریبا ، تهش هم معلومه فکر کن داره میبازه همه چی رو ، مجبور میشه هر چی داره رو کنه ، به نظرت تا الان رو کرده؟ به اتم فکر کن!
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      21 5
      اوکراین کشور ضعیفی نبوده و نیست اما آمریکا با همه متحدانش سالها نتوانست ویتنام رو تصرف کنه و آخرش شکست خورد و فرار کرد اونم با کلی کشتار و بمب شیمیایی و تجاوز به زنان و غیره که خودشون هم این کثافت کاری ها رو قبول کردن
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      8 14
      برای پایان جنگ یک شناخت از زلنسکی کافی است تا بدانیم چه خواهد شد . گریه های زلنسکی رگ غیرت اوکراینی ها را برانگیخته بخصوص که امید داشتند ناتو کاری کند اما زلنسکی دنبال پایان جنگ است اما میخواهد مسئولیت شکست را بارفراندوم به گردن مردم اوکراین بیندازد . او میداند امتیاز دادن به روسیه بامذاکره جانش را توسط نازیها وملی گراها تهدید میکند پس رفراندوم را جلوی اوکراینی ها خواهد گذاشت و طبیعی است که مردم ازجنگ بیزارهستند و جنگجویان در برابر جمعیت اوکراین اقلیتی بیشتر نیستند . زلنسکی سالها جهان‌بینی لذت وشهوت را تبلیغ کرده و آتش همین است و حالا که در افق این جنگ هیچ امیدی نیست باهوشمندی به دنیا پیشنهاد رفراندوم داده است چون شکی ندارد اکثریت مردم رای به صلح به قیمت جداشدن بخشی از اوکراین میدهند چون این مناطق روس تبار هستند و برای رهایی ازسختی جنگ واین روس‌ها موافق جداشدن آنها میشوند . من فکر میکردم زلنسکی چطور از چنگ ملی گراهای اوکراینی رها میشود وحالا با پیش کشیدن رفراندوم بدنبال پایان جنگ به هر قیمتی است . پس زلنسکی باپوتین دیدار میکند آنجا رفراندوم را برجسته میکند و دو ولادیمیر هردو به اهدافشان میرسند چون این راه حل اوکراینی است . البته شیطنت آمریکاییها را نباید دستکم گرفت وگرنه پایان جنگ درست به همین شکل خواهد بود و برای انتخابات روسیه آتش بس میدهد تابه یک پیروزی ناباورانه برسد چیزی که آمریکا نمیخواهد اما روحیه شکننده زلنسکی دنبال راه حلش بوده است .
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      5 2
      کل ناتو 20 سال حریف یک مشت طالب نشد، بعد تو قزمیت اومدی رجز میخونی؟
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      4 2
      دوست عزیز! ائتلاف عربی با پشتیبانی آمریکا و صهیونیستی بعد از 7 سال مثل قاشق تو عسل یمنی گیر کردن!!
    • حسین IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 0
      این‌اخبار‌رو‌باور‌نکناکراین‌نابود‌شده‌بدان‌ولوهانسک‌ودونباس‌وماریاپول‌‌هم‌جزیئ‌از‌خاک‌روسیه‌میشه74
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    54 46
    هزاران درود بر مقاومت تاریخی نیروهای فدایی اوکراین و مردمش
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      22 18
      خخخ خیلی باحالی داداش، مقاومت؟ مقاومت به اینی که شما میگی نمیگن، مقاومت اونه که طرف روبرو از هیچ کاری دریغ نکنه و بعد تو جلوش وایسی، اینی که من میبینم روسیه به جز اهداف نظامی جایی رو نمیزنه و کاری به بقیه نداره، جنگ یمن رو ببین! ۸ سال تو انواع محاصره های ممکن و بمب باران بی امان مناطق مسکونی و غیر مسکونی اون مقاومته گرفتی؟
    • محمد IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      1 2
      داداش لطفا برای بالا بردن اطلاعاتت در مورد یمن یه مقدار هم رسانه های انگلیسی زبان رو دنبال کن
    • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      5 0
      ۱۸:۰۱ اره فقط بیمارستانا میزنه ومراکز غیر نظامی شما خوش باش ونیشت باز باشه فقط خوبه که خبرا میرسه
    • محمد IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      0 0
      يه بنده خدايي گفته اين كه من مي بينم روسيه فقط مراكز نظامي رو ميزنه نه غير نظامي رو اولأ شما روي صندلي گرم و نرم نشسته از نگاه تلويزيون و رسانه هاي ايران همه چي رو مشاهده ميكنيد كه صدرصد و دربست و كاملأ يكطرفه از روسيه و ارتش اون حمايت ميكنه حالا از هر طريقي كه باشه نه از نگاه خودتان دوم اگر واقعأ قرار باشه از نگاه انصاف به موضوع نگاه كرد نه جانبدارانه اون موقع خيلي از واقعيات تلخ و ناگوار روشن خواهد شد
  • تحلیلگر IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    26 48
    ارتش روسیه هنوز از تسلیحات کوبنده استفاده نکرده. بمب های هوا سوخت .موشکهای مگنتی .و اورانیوم ضعیف شده .حتی از بمب افکنها راهبردی برای .به نظر میاد روسیه علاقمند کاهش تلفات انسانی هست
    • ارتشی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      10 8
      باید خدمت شما عرض کنم چون نیروهای نظامی اوکراین در حالت پارتیزانی و جنگ شهری میجنگند و متمرکز نیستند استفاده ازین سلاحهها کارایی چندانی نخواهد داشت جز تخریب بیشتر مراکز انسانی و افزایش شدید کشته شدن غیر نظامیها که داد مراکز حقوق بشری و سازمان ملل را خواهد دراورد و نیز مقابله به مثل اوکراین با موشکباران مراکز شهری روسیه شاید سنتان قد ندهد زمانیکه صدام موشکباران شهرهای ایران را شروع کرده بود ایران توان ساخت و خرید موشک را نداشت لیبی یک موشک انداز در خاک ایران نصب کرده بود و نظامیان لیبی اقدام به موشک زدن به شهرهای عراق کردند و صدام وقتی دید جریان مقابله به مثل شروع شده موشک باران را متوقف و کمتر کرد البته اختلافی بین ایران و لیبی افتاد براینصورت که لیبی میخواست با استفاده ازین موشک انداز عربستان را هم بزند ولی ایران اینکار را نکرد و لیبی موشک انداز را جمع کرد برد و ایران مجبور میشد با توسل به سوریه موشکهایی تهیه کنه و حتی ایران توانایی استفاده از موشک را نداشت که در سوریه اموزش داده میشد شما فکر نکنید ارتش شاهنشاهی بسیار مدرن بود البته تجهیزات بروزی داشت ولی طرز استفاده و ساخت تجهیزات بسیار مهمتر از داشتن اون هست قطعا اگر ایران توان موشکی و پهپادی فعلی را داشت جنگ ظرف یک ماه با عقب نشینی عراق تمام میشد منتها شاه متوجه نشد بجای هزینه های گزاف باید نیرویی بازدارنده داشته باشه مثل اتمی یا موشکی
    • مرگ بر پوتین IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      0 0
      به نظرم من به جای این چرت و پرت های موشک و بمب، یک دستگاه سفر در زمان می‌ساخت برمی‌گشت به قبل از 24 فوریه. مثل بچه آدم از مرز ها عقب می‌ کشید. تحریم ها در آخر کمر اقتصاد روسیه رو می‌شکند. فرار مغز ها که قبل جنگ آغاز شده بود، الان با شدت بیشتری ادامه میی یابد. فرار سرمایه هم هست. روسیه تو باتلاق گرفتار شده نمیدونه چطوری بدون آبروریزی فرار کنه. بعد از 33 روز هنوز داره درجا میزنه. 2 جا رو میگیره، 3 جا رو تسلیم میکنه. خخخ. تلفات نفرات و تجهیزات و خرج و مخارج جنگ رو که نگو. غرب داره سیل کمک نظامی و مالی سرازیر میکنه به جنگ. روسیه از کجا پول میاره؟ خدایی یکم فکر کنی عمق فاجعه رو تشخیص میدی. مگه اینکه پول بگیری از سفارت واسه دفاع از روسیه که اون قضیه اش فرق داره. یا حق.
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    9 38
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    30 18
    پوتین دچار یک بازی دو سر باخت شده بود. اگر در مقابل اقدامات دولت زنسنکی سکوت می کرد و به اوکراین حمله نمی کرد، وجهه داخلی خود را از دست می داد و یک دولت غربگرا در روسیه به قدرت می رسید. اگر هم حمله می کرد دچار این باتلاق می شد که شد. تنها امید پوتین به فتح سریع اوکراین بود که بر اساس اطلاعات غلط صورت گرفت و معلوم شد ارتش روسیه جز نیروی هوایی و نیروهایی برای سان و رژه چیز دیگری ندارد. الان چه آتش بس کند و چه جنگ را ادامه دهد هر دو برایش مصیبت بار است. در اینجا کشورهای متحد روسیه باید تصمیم بگیرند. چین و ایران اگر به کمک روسیه نروند و سریعا حنگ را به نفع روسیه تمام نکنند، یقینا نتیجه هر چه باشد، دنیا تبدیل به یک اسباب بازی آمریکایی خواهد شد و جهان تک قطبی به معنی واقعه کلمه ایجاد می شود.
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      10 7
      روسیه به اوکراین حمله نکرد که وجهه داخلی بدست بیاره چون اصلا بهش نیازی نداره حمله کرد چون در صورت ناتویی شدن اوکراین عمق خاک روسیه در تیررس ناتو قرار میگرفت و قطعا جنوب و قفقاز روسیه رو هم از دست میداد قبل از نظر دادن کمی فکر و بینش و بصیرت!
    • به ۱۹:۰۹ IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      5 1
      ناتو از قبل هم در لتوانی، لتونی و استونی همسایه روسیه بود. روسیه هم خیلی رویشان حساسیت نداشت. منتهی اوکراین برای روسیه مثل بحرین و هرات برای ایران است. حضور ناتو در اوکراین بشدت سبب بی آبرویی پوتین می شد
    • احمد IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      1 4
      جان عزیزت ول کن ایران را قاطی ماجرا نکن!! بزار اول از شر سوریه راحت شیم بعد
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    62 17
    ای وای خر عمو پوتین که به گل نشست. جوجه کمونیست ها و توده ای های وطنی الان ناله سر می دهند
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      22 19
      غربگدای بدبخت
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    12 18
    عاقبت رفتن زیر چتر غرب..
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    49 12
    روسیه بد جور گند زد دیگه پوتین و دار و دسته اش رو هیچکس در دنیا ادم حساب نمیکنه و بایکوت و منزوی شدند
  • بهروز IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    17 8
    تنها در یک صورت ممکنه این 1351 نفر آمار واقعی باشه اونم اینه که تمام ادواتی که تا الان از روسها زده شده همه کنترل از راه دور بوده باشن
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    7 4
    تلفات نه در حد گفته های اوکراین هست نه در حد گفته روسیه بنظر حدود 3 هزار کشته منطقی تره
  • علی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    33 12
    ای بدبخت های نوکر صفت. خیانت‌های روسیه به خاک وطن و مردم ایران را در نظر بگیرید تا اینچنین مجیزگوی روسیه و پوتین نباشید. اگر زره‌ای غیرت دارید.
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      3 7
      ذره درسته نه زره اینی که شما نوشتی معنیش میشه سپر! خودشو ناراحت نکن کلا
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      6 2
      بحرین کدوم کشور از ایران جدا کرد افغانستان رو کدوم کشور از ایران جدا کرد آرارات سرچشمه هیرمند ...
    • DE ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      3 11
      تو خودت اگر ذره ای غیرت داری نوکر امریکا نباش . جمهوری اسلامی ۱۰۰ درصد مستقله .
    • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      1 0
      ۱۸:۰۳ خودشو نه وخودتو مثل اینکه تو هم گند زدی .خخخخخ
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    14 5
    تعداد تلفات را میتوان از روی تجهیزات نظامی منهدم شده ،منهای ستون های پیاده و نفر،به طور تقریبی به دست آورد.میانگین خدمه تانک،نفربر،توپ خودکشی و سایر اقلام منهدم شده را جمع بندی نمود تا مشخص شود ارتش روسیه چه گندی زده
  • DE ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    5 13
    اقتدار ارتش روسیه را در آینده نه چندان دور با مقابله با امریکا خواهید دید این جنگ روسیه با یکی از استانهای خودش هست و بشدت دست روسیه برای کشتن انسانها نظیر الگوی امریکای جنایتکار در همه دنیا، بسته است .زیرا ارتش روسیه ارتش اتحاد جماهیر شوروی که باز در جنایت و آدم کشی به گرد وحشی های گاوچران نمیرسید، نیست. روسیه قصد دارد حکومتی دست نشانده در اوکراین برقرار کند لذا نمیتواند‌ مانند امریکایی های وحشی مردم را قتل عام کند. که نسلها دشمنی بر پا کند و یانکی های مست ویسکی خور هم این را بهتر از هر کسی میدانند‌ لذا با اعزام تروریستهای دست پرورده خود مانند داعش و النصره و فاشسیت ها ... سعی دارند هرچه بیشتر دشمنی بین روس و اکراین را عمیق تر کنند‌تا در نسلهای آینده هم بتوانند اوکراین را مستعمره خود کنند. بدبخت ملت اوکراین که با اتتخاب یک دلقک در کودتای مخملی نارنجی جورج سوروس کشورش را نابود کرد. روسیه و چین باید بیشترین بودجه را برای جدایی طلبان تکزاس امریکا اختصاص دهند تا تکزاس دزدیده شده از مکزیک به کشور اصلی خود باز گرد . قرارداد ۹۹ ساله مکزیک چای بیش از دودهه قبل تمام شد ه است
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      1 0
      احسنت تحلیل درستی کردی
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    2 6
    زلونسکی دلقک کشورش را بازیچه دست قدرتها کرد
    • ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      2 2
      دلقك خودتي مزدور بيشرف .
  • سیدمرتضی IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 8
    صبر کنید هنوز اولین ماه جنگه!!! بنظرشما در جنک اول عراق امریکا امریکا چند روز فقط بمباران میکرد بغداد را ۴۰شب و روز در جنگ دورم که اشغال عراق بود بعد از سالها محاصره و پرواز ممنوع بر فراز عراق وتضعیف نظام عراق طی حمله به پایتخت۲۱روز طول کشید نظام صدام در جنگ دوم نه سلاح مناسبی داشت نه ناتویب داشت مه تصاویر ماهواره تی بده نه سیستم شناسایی راداری جنگ الکترونیکی ناتو رو داشت که پشتیبان اوکراینه الان بنظر شما این پهپادها چطوری از رادارهای روسی فرار میکنن درست حایی میرن که رادارهای اون قسمت خواموشه!! ایاپهپاد رادار قدرتمند رپتور یا اف۳۵داره اصلا جا نمیشه داخل پهپاد این کمینهایی که ارتش روسیه میخورن هم از همین اطلاعاته خب الان چکار میکنن نمیدونم اما هر جنگی مشکلات خودش رو داره احتمالا میخوان عملیات به عملیات برن جلو یعنی طرحی باشه برای تصرف یک منطقه مشخص شناسایی اون منطقه و حمله به اون منطقه جنگ با داعش تو عراق چند روز طول کشید محاصره موصل چند روز طول کشید و... جنگه همیشه اینطوره که ارتشها با مشکلات زیادی روبرو میشن چون دارن حمله میکنن دفاع یک کار راحتتری اونی که دفاع میکنه خودشو پنهان میکنه اونی که حمله میکنه مجبوره بیات جلو وتلفات بده الان بجز امریکا وچین کدوم ارتش امکانات روسارو داره هیچ یک!!! دوستانغربی روز دوم جنگ گفتن روسیه شکست خورد بنظر من اینه روسیه از اولش میخواست شرق اوکراین رو بگیره!! چون قسمت شرقیش تا دریای سیاه روسین قسمت غربیش لهستانی هستند هرچند همه انها اسلاو هستن!! اکروضع این شکل پیش بره شاید روسیه مجبور شه قسمت شرقی اوکراین هم بگیره این اتفاق زمانبره معلومه این جنک بیشتر یکسال به طول مینجامه واحتمالا روسا هیچ وقت اوکرانو ترک نکنن
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    7 0
    فلسطینی‌ها در یک روز هزار تا موشک به اسراییل شلیک کرد .
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    5 2
    ارتش روسیه با شکست در نبرد آزادسازی کیف از دست نئونازی ها، نشان داد که قدرت آن بیشتر روی کاغذ است تا واقعیت. اشتباه بزرگ ارتش روس این بود که به جای شرق اوکراین، باید اول غرب اوکراین را اشغال می کرد تا مانع ارسال تسلیحات ناتو به کیف شود و بعداً به کیف حمله و با سقوط پایتخت کل ارتش اوکراین فرو می پاشید.با اشغال منطقه دونباس و شهرهای سومی و خارکف، اوکراین به دو قسمت شرقی و غربی تبدیل خواهد شد و این چیزی جز تحمیل هزینه های هنگفت برای روسها، سودی نخواهد داشت.
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      0 6
      روسیه از توپخانه استفاده نکرد بمباران فرشی ننمود وگرنه مردم عادی و نئونازی ها باهم کشته می شدند و کار تمام می شد روسیه دنبال تسلیم سیاسی کیف بود که بدست هم اورده و لزومی ندارد وارد کیف شود
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    5 23
    کشور اوکراین به پورن استار مو بلوند و چشم آبی معروف هستش. و طی چند سال اخیر هم به تعداد این پورن استارهاش افزوده شده.پورن استارهایی که بعضی از آنها زیر سن قانونی فعالیت می کنند،نگرانی اصلی زلینسکی یهودی فرار این بازیگران به دیگر کشورهاست، حالا جنگ روسیه و اوکراین باعث کسادی بازار ساخت فیلم های پورن در اوکراین شده. زنده باد ارتش سرخ روسیه، زنده باد پوتین قهرمان.
    • DE ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      3 1
      توجه توجه توجه چند روز پیش‌کانال رسمی اخبار آلمان با پلیس مصاحبه کرد .پلیس دایم اخطار میدادو نگران بود و میگفت اولا تعداد بسیار زیاد از بچه های خردسال گم شده اند دختران جوان در کشورها گم شده ان‌د و‌خصوصا در تمام ایستگاههای قطار و مرز ها و‌خیابانها آدم فروش ها پرسه میزنند و با کارت های جعلی و بعضا با فاحشه های اوکراینی مدعی میشن از گروههای کمک بشر دوستانه هستند و دختران را سوار بر خودرو کرده و به مراکز فساد میفروشند. با یک دختر دانشجوی پریچهر اوکراینی مصاحبه میکرد میگفت من وقتی در ایستگاه قطار پیاده شدم مردی که مرا زیر نظر داشت آمد و به من به انگلیسی گفت من همسرم چند سال پیش فوت کرده زندگی و شغل و منزل دارم میتونی مجانی پیش من زن گی کنی فقط با من هر شب .....ازدواج کاخ سفیدی کنی. اگر کسی از آواره گان را میشناسید این خطر را به آنها اطلاع دهید . بیش از چند میلیون فقط رفتند لهستان سگ صاحبش رو نمیشناسه .حداکثر چند ماه دیگه نزاع داخلی و تظاهرات در اروپا علیه دولتها راه می افته دقیقا همه چیز طبق نقشه کا گ ب داره پیش میره تا دو ماه دیگر ۳۰ میلیون آواره و کل اوکران خرابه خواهد شد در اروپا ۴۰ درصد برق گران شده ۶۰ درصد گاز و همه‌چیز سرسام آور گران شده زیرا هیچ حبه قندی بدون انرژی جابجا نمیشود. فقط روزی دهها میلیون تُن نان در اروپا پخته میشود با گاز ۶۰ درصد گران شده و میلیونها تن غذا در یک روز .حماقت اروپا در تاریخ رفت و تکرار نا شدنیست . امریکای جنایتکار در حال افول باز کلاه بزرگی سر اروپایی های بد بخت نفهم گذاشت و مشکلات داخلی خود را مشکلات داخلی اروپا کرد. هزاران میلیارد اسلحه خواهد فروخت.‌انژی اروپا را میخواهد در دست بگیرد تا هر روز کفش هایش را لیس بزنند یعنی صهیونیست عملا اروپا را بلعید. بیچاره غربگداها که فقط نوک بینبی خود و از زیر کمربند به پایین خود را میبینند‌
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    8 0
    این روسیه منفعت طلب یک زمانی به محکومیت ما در شورای امنیت رای مثبت داد و الان هم برجام رو مصادره کرده. ما با آمریکا دشمن هستیم ولی از روسیه هم نمیترسیم و دوربایستی باهاش نداریم. چه خیری به ما رسونده؟!
  • DE ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 3
    باید به روش امریکایی حمله کنند . یعنی اول با بمب افکن سنگین همه جا رو خورد و خاکشیر کنند و بعد نیرو زمینی رو وارد کنند .
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    2 2
    روسیه باید از موشک باران گراد و بمباران فرشی برای تسلیم ارتش اوکراین استفاده کند
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    2 8
    روسیه باید استان سومی و میکولایف و اودسا را نیز تصرف نماید بعد اعلام فدرال کردن اوکراین را مطرح نماید
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    3 10
    اگه ارتش روسیه همون روش آمریکا و ناتو رو تو بمباران وحشیانه و بدون کوچکترین ملاحظه انسانی انجام داده بود الان کل اوکراین رو گرفته بود یا خود دولت اوکراین تسلیم شده بود. غربیها تو حمله به صربستان هم به همین روش ناجوانمردانه و وحشیانه متوسل شدن و هر چی به دستشون رسید بمباران کردن تا آخر سر دولت صربستان تسلیم شد. و تو این جنگ اصلا دل و جرات جنگ زمینی رو نداشتن که اگه داشتن به اندازه یک درصد پیشروی روسیه تو اوکراین هم پیشروی نمی کردن. اینا تو حمله به صربستان حتی نیروگاههای برق و تاسیسات آب خوردن مردم و مدرسه و بیمارستان و مراکز امداد رسانی و غیره رو تا چند ماه بمباران کردن. در صورتیکه روسیه اصلا این کارارو نکرده و تقریبا همه نیروگاههای برق اوکراین رو برای استفاده مردم سالم باقی گذاشته که برق خیلی مهمه. همچنین آمریکا تو حمله به عراق 20 میلیونی و محاصره شده از طرف همسایه هاش در اون موقع بیش از یک میلیون سرباز پیاده نظام از اروپا و افریقا و کانادا و استرالیا و اوکراین و لهستان و حتی کشورهای عربی جمع آوری کرده بود ولی بازم جرات حمله زمینی رو نداشت ! آخر سر بعد از سه ماه حمله هوایی به حمله زمینی متوسل شدن ولی بازم ترسیدن و اقدام به خریدن ژنرالهای عراق با پول کردن ! حالا هم دارن ارتش روسیه رو مسخره می کنن ! روسیه با همین روش نسبتا بهتر به غرب همه اهدافشو تو اوکراین 40 میلیونی و محاصره نشده از طرف همسایه هاش محقق می کنه و اصلا کوتاه نمیاد مطمئن باشین.
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    2 4
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف و واسیلکیو در جنوب کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود
    • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      3 1
      ۲۳:۰۴ من موندم چرا روسیه تورا ندزدید برای مشاوره نظامی!!!!! نه اینکه خودشون خرهستن ونمیدونن چه کارکنن
    • DE ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      2 0
      منظورت از کیف دقیقا چیه . من که باور کن خوندم کامنتت را های کیف کردم های کیف کردم . ولی حالا کی حال داره توو این هوای سرد کیف کنه‌.
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 11
    روسیه طرح اولش تسلیم سیاسی کیف است طرح دومش تصرف نظامی کیف در صورت شکست دو طرح اول و دوم طرح سومش اشغال همین 5 استان 1- کیف 2- سومی 3-خارکیف 4- ماریوپول 5- خرسون و در نهایت میکولایف و جدا نمودن آن بمانند دونتسک و لوهانسک برای مدت 10 سال و دمیدن آتش ملی گرایی روسی در روس زبان های خاک اوکراین و ایجاد اوکراین شرقی و نابودی اوکراین از صفحه جغرافیا می باشد زمان هم به نفع غرب پیش نمی رود البته اوکراین غربی را هم راحت نخواهد گذاشت و این منطقه هم بمانند یا بصورت فدراسیون باعث رنج اوکراینی ها خواهد شد مثل عراق و کردها و یا بصورت کره شمالی و جنوبی جدا از هم زندگی خواهند کرد
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 5
    روسیه در مرحله اول حمله اش در سال 2016 دونبارس را جدا نمود در مرحله دوم حمله قصد دارد 7 استان مهم دیگر اوکراین را ابتدا جدا و سپس اوکراین را به پذیرش شرایط فدراسیون وادار نماید
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    2 5
    روسیه در مرحله اول حمله اش در سال 2016 دونبارس را جدا نمود در مرحله دوم حمله قصد دارد 7 استان مهم دیگر اوکراین را ابتدا جدا و سپس اوکراین را به پذیرش شرایط فدراسیون وادار نماید
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 6
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 17 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین بایدبمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 11
    روسیه قسط اشغال داره و توانایی تصرف چند شهر را ندارم بیچاره روسیه به دنبال کشته شدن مردم نیست چون بخش اعظمی از مردم اوکراین روس تبار هستند
  • همایون IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    جا دارد از تجزیه و تحلیل های تخصصی ، دقیق و حرفه ای مشرق در خصوص مسایل جنگی و نظامی تقدیر شود . من این موارد را در هیچ سایتی ندیدم .
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 0
    مرگ بر روس های متجاوز ، مرگ بر دولتمردان غرب زده اوکراین ، مرگ بر امریکا جنایتکار ! همتون نابود بشید ، مردم دنیا از جنگ خلاص بشن! درود بر شهدا ایران
  • رضا IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    2 0
    از قیافه ها یشان تعجب و خستگی می باره از قدیم گفته اند هیچ وقت دشمن را دست کم نگیرید پوتین با پوتین در باتلاق گیر کرده
  • GB ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    3 0
    کسانی که دائم در بوق می کنید مناطق جدایی طلب اوکراین روس تبار هستند، یادتان باشند که آنها در درجهٔ اول اوکراینی هستند و بعد روس تبار وگرنه با منطق شما که خوزستان هم باید جزو عراق شود و کردستان ایران هم جزو اقلیم کردستان و آذربایجانها و اردبیل هم لابد جزو جمهوری علیف!! حواستان باشد از چه منطق غلطی دفاع می کنید!
  • GB ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    3 0
    کسانی که دائم در بوق می کنید مناطق جدایی طلب اوکراین روس تبار هستند، یادتان باشند که آنها در درجهٔ اول اوکراینی هستند و بعد روس تبار وگرنه با منطق شما که خوزستان هم باید جزو عراق شود و کردستان ایران هم جزو اقلیم کردستان و آذربایجانها و اردبیل هم لابد جزو جمهوری علیف!! حواستان باشد از چه منطق غلطی دفاع می کنید!
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 0
    خدا کنه زودتر فنا بشه چون از دویست سال قبل با انگلیس خیلی مسلمانان را عقب افتاده کردند و معاون پادشاه مثل امیر کبیر را ترور میکردند و نماینده خود را جا میزدند و مردم را تریاکی کرده بودند. همان موقع انگلیس انقلاب صنعتی شده بود ولی مردم مسلمان را گدا و معتاد و بدبخت میکردند
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 0
    مغز و عقل پوتین اندازه کلاغه و لقمه بزرگ برداشت. تصور میکرد استالینه و با المان یخ زده مواجه است. نه لجستیک و اماد داشت نه ماهواره جاسوسی . مثل کورش کبیر از یک قبیله کوچک شکست خورده و احتمالا یا ترور بشه یا فرار کنه خارج
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 1
    روسیه بدون سلاح اتمی در حد عربستان هست که بعد ۷ سال نتونسته یمن را تصرف کنه روس‌ها هم چند ساعته می‌خواستند اکراین را تصرف کنند نتونستند علت شکست پوتین و سلمان تجاوز و اشغالگر بودن آنهاست همانگونه که صدام هم میخواست ۳ روزه بیاد تهران بعد ۸ سال با ذلت شکست خورد پوتین و سلمان نیز با ذلت شکست خواهند خورد چون مردم یمن و اکراین هم مثل مردم ایران مقابل تجاوز ایستادند و از کشورشان دفاع می‌کنند
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 0
    در رژه و نمایش اون مدلی مستحکم و در عمل این مدلی فشل موشک و اتمی موضوع مهم و اثرگذاری نیست که معیشت مردم را اسیر آن کرد . همان طور که اقای هاشمی گفت درست بود
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    3 0
    آزاد سازی دونباس ؟ منظورت اشغاله دیگه ؟ مرزهای پررویی رو جابجا کردید.
  • بی نام ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    2 0
    ماشالله همه سیاست مدار و کار کشته جنگ و تحلیل گر مسائل ....ماشالله
  • DE ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    3 2
    البته روس و نظامی روس ارزشی ندارد اصلا تو بگو یک میلیون چیزی که هست ازاین الاغها و الاغ پرستا
  • DE ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    3 3
    کاسه لیسان روسی چه حمایتی از جنایتکار کرملین میکنند طوری می نویسند که انگار از ناموس عمه شون حمایت میکنند خاک بر سر مزدوران فقط ایرانو عشقه گور بابای بقیه و حامیانشان برقرار بشه پرچم سه رنگ ایران
  • حامد IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 0
    در جنگ اوکراین؛ روسیه به ازای از دست دادن هر عدد از ادوات نظامی ( هواپیما؛ تانک....) تقریباً بین ۷ تا ۸ عدد زیرساخت نظامی رو کامل نابود کرد.
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    در برنامه اعلان شده روسيه تصرف پايتخت وهمه كشور نيامده بود وغقل هم حكم ميكند كه ارتش روسيه وارد شهرها بخصوص كيف كه نيروهاى اوكراينى دران سنگر بندى كرده اند نشوند شايد هدف اصلى روسيه تعطيل كردن تمام كشور اوكراين وانداختن هزينه نگهدارى كشوربردوشن ناتوباشد
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 1
    پوتین ریز جثه با مغز اندازه کلاغ تصور میکرد استالینه و با المان یخزده مواجه است نمیدانست منجر به شکست و مرگ یا فرارش میشود این موضوع. کورش کبیر هم وقتی به قبیله کوچک اطراف دریای خزر حمله کرد نمیدانست که منجر به مرگش میشود و دشمن را کوچک حساب کرده بودند. مردم یونان هم تصور میکنند ابرقدرت تاریخی اند و اسکندر داشتند ولی فاسدترین کشور هستند بقیه ملل قدیمی هم الان در توهم هستند فقط و دزد تولید کرده اند فقط
  • ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    1 0
    اينها همه موشك را نقطه زن بوده و شصت در انها به هدف نخورده و محل هاي مسكوني و مدارس و بيمارستانها و غير نظاميان مورد هدف قرار گرفته اند عزيزان ملت امام حسين نظري ندارند؟
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    اگر اوکراین چند تا نیروگاه و مخازن سوخت پوتین را بزنه پوتین به غلط کردم می افتد و فرار میکند. درشتگویی میکرد که تانک دارد و موشک دارد و این چیزها. تانکهایش چون پدافند تروفی نداشتند راحت ترکیدند . افکار پوتین قدیمی بود و تصور میکرد استالینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس