1

لندن برخلاف متحدان خود، تمایلی برای دستیابی به توافقاتی بین روسیه و اوکراین در کوتاه مدت ندارند.

سرویس جهان مشرق- روز سی و هفتم جنگ در اوکراین با یک توافق حقوق بشری در اوکراین آغاز شد، وزارت دفاع روسیه صبح امروز، جمعه، اعلام کرد که به درخواست شخصی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و اولاف شولز، صدراعظم آلمان از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، طرف روسی یک کریدور بشردوستانه از ماریوپل به سمت زاپاروژیه (که تحت کنترل نیروهای اوکراینی قرار دارد) را در تاریخ اول آوریل (۱۲ فروردین ماه) افتتاح خواهد کرد.

به اعتقاد تحلیل گران امنیتی در انگلیس، باز شدن این کردیدور به معنای آغاز شمارش معکوس برای سقوط ماریوپل است.نیروهای مسلح روسیه در حال بازگشایی این کریدور بشردوستانه از ماریوپل به زاپوروژیه هستند که از ساعت ۱۰:۰۰ به وقت مسکو در تاریخ ۱ آوریل آغاز به کار خواهد کرد. وزارت دفاع روسیه پیشنهاد داده که برای اجرای موفقیت آمیز این عملیات بشردوستانه، نمایندگان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ مشارکت مستقیم داشته باشند.

باز شدن کریدور بشردوستانه در اوکراین/ شمارش معکوس برای سقوط ماریوپل آغاز شد/ توصیه انگلیسی‌ها به اوکراین: توافق نکنید! +نقشه و تصاویر

آخرین تحولات میدانی در اوکراین

روسیه مصرانه از مقامات کی‌یف خواسته تا در بامداد امروز بیانیه مربوطه را در رسانه‌های اوکراینی منتشر کرده و به نمایندگان سفارت‌های خارجی، ساختارهای تخصصی سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا اطلاع دهند. ضمن اینکه،  از طریق کلیه کانال‌های ارتباطی، رسانه‌ها و استفاده از تمام سیستم‌های اطلاع‌رسانی متمرکز و هشدار، به مردم غیرنظامی و شهروندان خارجی ساکن ماریوپل نیز از باز شدن این کریدور بشردوستانه مطلع شوند.

باز شدن کریدور بشردوستانه در اوکراین/ شمارش معکوس برای سقوط ماریوپل آغاز شد/ توصیه انگلیسی‌ها به اوکراین: توافق نکنید! +نقشه و تصاویر

دستورالعمل اداره شهر ماریوپل توسط ارتش روسیه

ستاد دفاع سرزمینی منطقه دونتسک نیز با اعلام اینکه روز گذشته ۲۶۷ نفر دیگر، از جمله ۶۰ کودک از ماریوپل به سمت این منطقه تخلیه شدند، یادآور شد که تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار نفر با کمک نیروهای مردمی دونتسک از این شهر به مناطق امن منتقل شدند.

باز شدن کریدور بشردوستانه در اوکراین/ شمارش معکوس برای سقوط ماریوپل آغاز شد/ توصیه انگلیسی‌ها به اوکراین: توافق نکنید! +نقشه و تصاویر

وزارت دفاع روسیه: سرنگونی بالگرد حامل فرماندهان گردان آزوف در آسمان ماریوپل

سرلشکر ایگور کوناشینکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه شب گذشته اعلام کرد که طرف اوکراینی تلاش کرد تا مقامات ستاد فرماندهی نیروهای ملی گرای گردان "آزوف" را با دو بالگرد میگ-۸ از شهر ماریوپل تخلیه کند که یکی از آنها با استفاده از سامانه موشکی آمریکایی "استینگر" که پیش از این بدست نیروهای مردمی دونتسک افتاده بود، سرنگون شد. به گفته وی، دومین بالگرد اوکراینی نیز آسیب دیده و به سمت دریا فرار کرد که این بالگرد هم در فاصله ۲۰ کیلومتری ساحل سقوط کرد.

باز شدن کریدور بشردوستانه در اوکراین/ شمارش معکوس برای سقوط ماریوپل آغاز شد/ توصیه انگلیسی‌ها به اوکراین: توافق نکنید! +نقشه و تصاویر

توصیه انگلیس به اوکراین: فعلا با روسیه توافقی منعقد نکنید

روزنامه تایمز به نقل از منابع خبری خود در دولت انگلیس گزارش داد که بریتانیا مواضع سخت تری نسبت به ایالات متحده، فرانسه و آلمان در خصوص مذاکرات روسیه و اوکراین اتخاذ کرده و به کی‌یف توصیه می‌کند که هنوز با طرف روسی درباره مسائل ارضی و امنیتی توافقی منعقد نکند.

به گفته این مقام، لندن نگران تمایل واشنگتن، پاریس و برلین برای فشار آوردن بر اوکراین به دادن امتیازات قابل توجه به کرملین است. مقامات انگلیس، برخلاف متحدان خود، تمایلی برای دستیابی به توافقاتی بین روسیه و اوکراین در کوتاه مدت ندارند. به نظر آنها، این توافقنامه باید تنها زمانی امضا شود که اوکراین "در موضع قدرت قرار داشته" و امتیازی به طرف روسی ندهد.

باز شدن کریدور بشردوستانه در اوکراین/ شمارش معکوس برای سقوط ماریوپل آغاز شد/ توصیه انگلیسی‌ها به اوکراین: توافق نکنید! +نقشه و تصاویر

آمریکا ۲۱ نهاد و ۱۳ فرد روسی را تحریم کرد
وزارت خزانه داری آمریکا در تازه‌ترین اقدام خود، ۲۱ نهاد و ۱۳ فرد روسی را از جمله بزرگترین شرکت سازنده و صادر کننده قطعات الکترونیکی روسیه را تحریم کرد.

اوکراین: نیروهای روسی مسمومیت شدید با تشعشعات شده‌اند

دولت اوکراین اعلام کرده که برخی از سربازان روسی که از محل نیروگاه هسته‌ای آسیب دیده چرنوبیل خارج شده‌اند، دچار مسمومیت شدید با تشعشعات شده‌اند. "ایرینا ورسچوک"، معاون نخست وزیر اوکراین شب گذشته در فیس بوک نوشت:  این سربازان به حدی دوزهای بالا از تشعشع دریافت کردند(در هنگام عبور از جنگل سرخ)  که پزشکان با لباس های محافظ ویژه مجبور شدند عواقب آن را برای آنها توضیح دهند. آدعای دولت اوکراین توسط وزارت دفاع روسیه رد شده است.

باز شدن کریدور بشردوستانه در اوکراین/ شمارش معکوس برای سقوط ماریوپل آغاز شد/ توصیه انگلیسی‌ها به اوکراین: توافق نکنید! / ماجرای عجیب مسمومیت روس‌ها در جنگل سرخ+ نقشه و تصاویر

 اوکراین مدرن ترین تجهیزات نظامی دفاع هوایی را از آمریکا و انگلیس دریافت می‌کند

اوکراین  اعلام کرده که به زودی می تواند بهتر از حریم هوایی خود محافظت کند. "سرگی کورسونسکی"، سفیر اوکراین در ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این کشور منتظر تحویل مدرن ترین تجهیزات نظامی از ایالات متحده و بریتانیا است.

واحد نانوایی ارتش روسیه در حال تهیه و توزیع نان و غذای گرم برای مردم شهر ماریوپل

آلمان از آغاز جنگ، تسلیحاتی به ارزش  بیش از ۸۰ میلیون یورو به اوکراین داده است

به گفته وزیر دفاع آلمان این کشور تاکنون تسلیحاتی به ارزش بیش از ۸۰ میلیون یورو به اوکراین تحویل داده است. "کریستین لامبرشت"، وزیر دفاع آلمان در جریان سفر به نیویورک گفت که ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین هم در دستور کار است.

 اوکراین از ادامه مذاکرات با روسیه خبر داد

دفتر ریاست جمهوری اوکراین بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد : اوکراین و روسیه مذاکرات را از سر گرفته اند: گفتگوها به صورت آنلاین ادامه یافته است.
با این حال، "دیمیتری پسکوف"، سخنگوی دولت روسیه  اعلام کرده که حمله هوایی اخیر به انبار سوخت روسیه، مذاکرات را تحت فشار قرار داده است. وی گفت: به این ترتیب این شرایط مساعدی برای ادامه مذاکرات ایجاد نمی کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • نیما IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    18 22
    اگر مارپیول و خارکیف سقوط کنند کیف سقوط خواهد کرد به قول یک سردار سپاه سوریه استان ۳۵ ماست اگر استان ۳۵ را حفظ کنیم می توانیم کشور را حفظ کنیم اگر خوزستان را نمی توانیم حفظ کنیم مشکل اوکراین است که شیرمردان دفاع مقدس را که ایران داشت ندارد و اوکراین بر خلاف ایران که در مقابل عراق مقاومت کرد توانایی مقاومت در برابر روسیه ندارد چرا که به آمریکا اعتماد کرد و ما به خودمون خدای خودمان
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      16 1
      فازت چیه چند پهلو حرف می زنی ؟
    • امیر US ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      24 10
      همه مشکل بابت گروه های فاشیستی و نازی آزوف در اوکراین است. مردم مزدور اوکراین چه حق دارند از کشورشان دفاع می کنند! مهم پوتین کبیر، سرباز امام زمان است که می‌ خواهد در کنار برادران مقاومت کشور اوکراین را از مردم مزدور اوکراین بگیرد و تبدیل به کشور آزاد، پیشرفته و توسعه یافته مثل روسیه و سایر برادران حامی مقاومت مثل ایران، سوریه، کره شمالی و یمن تبدیل کند. درود بر پوتین بزرگ که موشک هایش کاملا هدایت شونده هستند و در یک ساختمان و در یک اتاق، فقط نظامی ها را می کشد و کودکان و غیر نظامی ها در همان اتاق در سلامت کامل می مانند. درود بر پوتین بزرگ و برادران مقاوت در ایران، عراق، سوریه و یمن.
    • DE ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      7 1
      اکنون بسیاری از افرادیکه دلال محبت برای پری رویان اوکراین بودند و حالا بیکار شده اند و کسانیکه آژانس مسافرتی داشتند و صادرات واردات .....و سالها با رانت و داداچ و رشوه و پارتی سود های میلیاردی میبردند و در اوکراین ویلا و ساختمان و کارخانه ...خریده بودندیا میلیونها دلار پول دزدی خود را در بانکهای آنجا دپو کرده بودند....بیکار نشسته اند پشت مانیتور کیک و قهوه و شیرینی ....و بنگ بنگ راه انداخته و به ملت انقلابی ایران توهین میکنند و از دلقیسکی و رژیم کودک کش دفاع میکنند. این تازه اضافه بر جاسوسان و غربگدایان و نوکران طویه گاوهای شیرده و منافقین....هستند. الان منافقین با خشم و نفرت به این رقبای بی مزد نگاه میکنند زیرا همه مجانی و نه ازکمپ تیرانا / آلبانی هدایت میشوند تا مریم قجر قوجور دستمال ابریشمچی رجوی خیابانی بتواند آن را در صورتحساب برای صهیونیستها بفرستد.بیچاره و ذلیل منافقین باز رفتن در محاق و بی محلی خخخ منافقین جدید مالباخته رودستشون بلند شدند..
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    27 12
    فارغ از متن خبر بیایید برای ظهور دعا کنیم.___اللهم العجل لولیک الفرج
  • DE ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    23 9
    باز شدن کریدور بشردوستانه در اوکراین/ شمارش معکوس برای سقوط ماریوپل آغاز شد/و دقیقا دلقیسکی و همپالگیهایش میدانند هر ساختمانی که خالی از سکنه شد و تروریستهای داعش و النصره و مزدوران فاشیست به سربازان روسیه شلیک کنند آن ساختمان در عرض دو دقیقه با خاک یکسان میشود تا با صبر و حوصله تکه تکه اوکراین خالی از سکنه شود و دو دستی تقدیم روسیه. لذا دلقیسکی و ازنابش از خروج مردم از ساختمانها جلوگیری میکنند . روز گذشته 170 نفر پیر مرد و پیر زن را که در زیر زمین ساختمانها مخفی کرده بودند توسط نیروهای امداد آزاد شدند و راه برای درهم کوبیدن کل محل تروریست ها برای ارتش روسیه باز شد.و به این ترتیب رژیم دلقیسکی با صهیونیست بین الملل و ناتوی صهیونیستی و امریکای جنایتکار باید خواب غارت نفت و گاز و منابع بی حد و اندازه روسیه زا از سر بیرون کنند.اکنون بسیاری از افرادیکه دلال محبت برای پری رویان اوکراین بودند و حالا بیکار شده اند و کسانیکه آژانس مسافرتی داشتند و صادرات واردات .....و سالها با رانت و داداچ و رشوه و پارتی سود های میلیاردی میبردند و در اوکراین ویلا و ساختمان و کارخانه ...خریده بودندیا میلیونها دلار پول دزدی خود را در بانکهای آنجا دپو کرده بودند....بیکار نشسته اند پشت مانیتور کیک و قهوه و شیرینی ....و بنگ بنگ راه انداخته و به ملت انقلابی ایران توهین میکنند و از دلقیسکی و رژیم کودک کش دفاع میکنند. این تازه اضافه بر جاسوسان و غربگدایان و نوکران طویه گاوهای شیرده و منافقین....هستند. الان منافقین با خشم و نفرت به این رقبای بی مزد نگاه میکنند زیرا همه مجانی و نه ازکمپ تیرانا / آلبانی هدایت میشوند تا مریم قجر قوجور دستمال ابریشمچی رجوی خیابانی بتواند آن را در صورتحساب برای صهیونیستها بفرستد.بیچاره و ذلیل منافقین باز رفتن در محاق و بی محلی خخخ منافقین جدید مالباخته رودستشون بلند شدند..
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      0 2
      باز شدن کریدور بشر دوستانه .....جواب ...تو که توی آلمان نشستی و به همه توهین می کنی می فهمی بشر دوستی چیست ؟ به جای جواب دادن اشکالات توهین می کنی . یعنی بجای اینکه حرفها را نقد کنی شخصیت افراد را خورد می کنی .باعث می شوی افراد روی حرف خود تعصب پیدا کنند .وقتی به فردی توهین شود واکنش اولیه و طبیعی او مقابله به مثل است . با این وصف کسی متوجه اشتباه خود نمی شود. وچون تو داری مثلاً از نظام دفاع می کنی مخاطب تو بجای اینکه با تو دشمن شود با نظام دشمن می شود و فکر می کند همه طرفداران نظام مثل تو بی ادب و فاسق هستند .گفتم فاسق چون توهین به آدم گناه کبیره است و کسی که گناه کبیره کند نه مومن است و نه کافر. بلکه فاسق است و از نظر خوارج شما کافر هستید چون خوارج حد وسط مومن و کافر ندارند . شما فقط برای نظام دشمن تراشی می کنی.
    • DE ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      2 0
      آیه قرآن و حدیث نیاوردی قبول نیست . وقتی کسی را فاسق مینامی باید چارتا حدیث هم بندازی پشتش تا قبول کنند . . و وقتی در جمعی داد زده میشه آی دزد گربه دزده رم میکنه وقتی میگین غربگدا فقط اونی که غربگداست بهش برمیخوره و دقیقا پیداست مصداق کامنت بالایی که بهت بر خورده و خودت را مخاطب حس کردی حالا خودت بگو جزو کدام دسته بندی بالا هستی مالباخته صادرات واردات توریست محبت ! ملاک، سرمایه گذار یا سرمایه بردار از اوکرایین یا از تیرانا جاسوس یا غربگدا در دسته بندی بالا به انسانهای فرهیخته توهین نشده بود که الان من حس کنم تو فرهیخته ای ناراحت شدی احتمالا پرریخته ای. چون بدجوری بهت شلیک شده.حالا چاره اش فقط آب سرد و پماد سوختگیست .
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      0 0
      آیه قرآن و حدیث نیاوردی قبول نیست ...جواب ..عنوان فاسق یک بحث کلامی است .چون خوارج هر کسی گناه می کرد می گفتند او کافر است و کافر هم واجب القتل است اگر مسلمان بوده و گناه کرده راه توبه نیست اما اهل کتاب می توانند توبه کنند .این بود که شیعیان در مقابل آنها گفتند کسی که گناه کبیره کرد فاسق است .یکی از گناهان کبیره توهین است .نیاز به آیه ندارد . بنده از عاشقان جمهوری اسلامی و بخصوص شخص رییسی هستم ولی تو چندین فحش و توهین آبدار به من کردی و حلال ت نمی کنم .اگر قیامت را قبول داری به کسی توهین نکن .شاید یک درصد حق با من باشد .وعده من و شما در دادگاه الهی .
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      0 0
      در پاسخ همه توهین‌های تو می گویم .سلام .
    • DE ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      0 0
      آیه قرآن و حدیث نیاوردی قبول نیست . وقتی کسی را فاسق مینامی باید چارتا حدیث هم بندازی پشتش تا قبول کنند . . و وقتی در جمعی داد زده میشه آی دزد گربه دزده رم میکنه وقتی میگین غربگدا فقط اونی که غربگداست بهش برمیخوره و دقیقا پیداست مصداق کامنت بالایی که بهت بر خورده و خودت را مخاطب حس کردی حالا خودت بگو جزو کدام دسته بندی بالا هستی مالباخته صادرات واردات توریست محبت ! ملاک، سرمایه گذار یا سرمایه بردار از اوکرایین یا از تیرانا جاسوس یا غربگدا در دسته بندی بالا به انسانهای فرهیخته توهین نشده بود که الان من حس کنم تو فرهیخته ای ناراحت شدی احتمالا پرریخته ای. چون بدجوری بهت شلیک شده.حالا چاره اش فقط آب سرد و پماد سوختگیست
  • DE ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    12 8
    باز شدن کریدور بشردوستانه در اوکراین/ شمارش معکوس برای سقوط ماریوپل آغاز شد/و دقیقا دلقیسکی و همپالگیهایش میدانند هر ساختمانی که خالی از سکنه شد و تروریستهای داعش و النصره و مزدوران فاشیست به سربازان روسیه شلیک کنند آن ساختمان در عرض دو دقیقه با خاک یکسان میشود تا با صبر و حوصله تکه تکه اوکراین خالی از سکنه شود و دو دستی تقدیم روسیه. لذا دلقیسکی و ازنابش از خروج مردم از ساختمانها جلوگیری میکنند . روز گذشته 170 نفر پیر مرد و پیر زن را که در زیر زمین ساختمانها مخفی کرده بودند توسط نیروهای امداد آزاد شدند و راه برای درهم کوبیدن کل محل تروریست ها برای ارتش روسیه باز شد.و به این ترتیب رژیم دلقیسکی با صهیونیست بین الملل و ناتوی صهیونیستی و امریکای جنایتکار باید خواب غارت نفت و گاز و منابع بی حد و اندازه روسیه زا از سر بیرون کنند.اکنون بسیاری از افرادیکه دلال محبت برای پری رویان اوکراین بودند و حالا بیکار شده اند و کسانیکه آژانس مسافرتی داشتند و صادرات واردات .....و سالها با رانت و داداچ و رشوه و پارتی سود های میلیاردی میبردند و در اوکراین ویلا و ساختمان و کارخانه ...خریده بودندیا میلیونها دلار پول دزدی خود را در بانکهای آنجا دپو کرده بودند....بیکار نشسته اند پشت مانیتور کیک و قهوه و شیرینی ....و بنگ بنگ راه انداخته و به ملت انقلابی ایران توهین میکنند و از دلقیسکی و رژیم کودک کش دفاع میکنند. این تازه اضافه بر جاسوسان و غربگدایان و نوکران طویه گاوهای شیرده و منافقین....هستند. الان منافقین با خشم و نفرت به این رقبای بی مزد نگاه میکنند زیرا همه مجانی و نه ازکمپ تیرانا / آلبانی هدایت میشوند تا مریم قجر قوجور دستمال ابریشمچی رجوی خیابانی بتواند آن را در صورتحساب برای صهیونیستها بفرستد.بیچاره و ذلیل منافقین باز رفتن در محاق و بی محلی خخخ منافقین جدید مالباخته رودستشون بلند شدند..
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    20 27
    سلام و درود بر روسیه بزرگ که در گل مانده است. حتی اس 400 هایش توخالی از اب درامدند
    • DE ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      1 0
      واقعا یک مشت بچه که فوتبالی و حیثیتی به همه چیز نگاه میکنند. شماها اینقدر ساده اید که نمیدونید در دعوا و جنگ بایستی قصد تکه تکه کردن دشمن را داشته باشی تا بتوانی به او‌فقط یک چاقو بزنی و تمام جنگها در دنیا ۸۰ در صد از تهدید و خالی بندی و رعب و وحشت و‌اعلان مقاصد و ضربات بسیار بسیار بالا شروع میکنند و بستگی به موقعیت و مقاصد بدست آورده عقب نشینی میکنند . ظاهرا روسیه قصد گرفتن کیف را داشت !!.خب برای چه منظور او مبخواست کیف را بگیرد .او میخواست بدون خونریزی و خرابی و کشت و کشتار دلقینسکی وارد ناتو‌و اتحادیه اروپا نشود . بدون شلیک یک گلوله ولی دلقینسکی احمق تر و نادانتر از اینها بود لذا روسیه با‌ قصد کیف او را به سر میز مذاکره کشاند و به تمام مقاصد خود رسید ..اوکراین یک کشوری مخروبه با ۳۰ میلیون فراری که حدود ۱۰ میلیون در غرب که دیگر به این مخروبه باز نمیگردند و ۱۰ میلیون نفر دیگر هم مخروبه را ترک خواهند نمود. اوکراین عضو نانو و اتحادیه اروپا نمیشود و چندین شهرو استان و بندر را برای همیشه از دست داد و ملت بار دیگر دلقینسکی را انتخاب نخواهند کرد .پوتین به همه اهدافش رسید برای چه به کیف برود .
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    5 6
    انواع مذاکرات شده اهرمی برعلیه خوده غربیها
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    3 0
    ارتش به این بزرگی؟ نزدیک نیروگاه اتمی، وسط جنگ، یه گایگر نمیده دست سرگروه سربازا؟؟؟. یه مقداری بی حساب کتابه.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    3 4
    همه شماقربانی تحرکات رسانه ای ومرزی امریکا بین اوکراین وروسیه شده اید
  • بهروز GB ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    17 3
    غرب بخصوص انگلیس و آمریکا از توافق روسیه و اوکراین نگران و واهمه دارند. آنها معتقدند که با ادامه جنگ نفع خواهند برد البته همه موافق نیستند و بقیه معتقدند ادامه جنگ روسیه را در موقعیت بهتری برای امتیاز گیری بیشتر قرار میدهد. بهرحال دوستی و توافق و نزدیکی روس ها و اوکراینی ها نه بلکه تفرقه و دوری انها خواست غرب بخصوص انگلیس است.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    9 6
    روسیه کم کم نابود می‌شود. فرض کنید ماریوپل رو اشغال کرد. تا کی؟ چطوری؟ تحریم های غرب رو چه کار کنه؟ با کدوم پول بازسازی ا‌ش کنه؟ در آینده که پوتین کنار رفت و به درک واصل شد، رهبر بعدی روسیه ممکن هستش ماریوپل رو به اوکراین برگرداند مثل جنوب لبنان. روسیه در منجلابی گرفتار شده که پایانی بر آن نیست. من آینده روسیه رو تاریک میبینم.
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    3 1
    یعنی منطقه چرنوبیل هنوز با گذشت این همه سال اینقدر تشعشعات بالا داره !؟؟ باید بطریقی دفع و دفنش کنند . ژاپنی های بعد از حادثه اوکیناوا هم با دانستن خطر بالا ناچار شدند برای جلوگیری از شیوع و آلودگی بیشتر . جانفدائی کنند . . هر چند هر دو منطقه وسیع تا قرن بلا استفاده و خطرناک محسوب میشوند . بعقیده پروفسور روسی در گفتگو با روسیا الیوم چند روز پیش ، حوادث دو محل چرنوبیل و اکیناوا . توسط آمریکا رقم خورده . بخاطر مسائل سیاسی و اقتصادی . ادعای بزرگ و مهمی است . ناکازاکی و هیروشیما که تجربه کرده اند . باز هم میکنند . تا اینقدر بیرحم و شقی و جانی . آنوقت چرا برای ترس آمریکا و امثال اسرائیل ما دستمان خالی باشه . الان چقدر نگران کارهای اخیر کره شمالی شده اند و داد و بیداد راه انداختند
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    15 6
    نوکران پوتین و سگهای وفادارش ذات کثیف جنایتکارانه خودشون رو بروز دادن
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    9 4
    آیا بیرون کردن آدمها از شهر و خونه یک عمل بشر دوستانه است ؟؟؟
  • امیر US ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    1 18
    اکراین چه حق دارد از کشورش دفاع می‌کند مهم ابر مرد پوتین کبیر فرمانده امام زمان هست که می‌خواهد اکراین از از مردم مزدور اکراین بگیرد و به کشور آزاد مثل روسیه و برادران حامی مقاومت مثل ایران و سوریه و کره شمالی تبدیل کند درود بر پوتین که موشک هایش هدایت شونده هستند و در یک ساختمان و در یک اطاق فقط نظامی ها را می‌کشد و کودکان و غیر نظامی‌ها در امان هستند درود بر پوتین و برادران حامی اش در ایران و عراق و سوریه
    • امیر FR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      7 2
      مردک چرا کفر میگی.چرا پوتین کمونیست رو فرمانده سپاه اقا و سرور و سالارمون امام زمان میدونی.استغفار کن روسوفیل
    • علی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      1 0
      همیشه خواندن احادیثی که در خصوص آخرالزمان از پیامبر و معصومین به ما رسیده باعث تعجب من میشد چرا باید برای آینده ای معلوم نشده دستور العمل های به صورت رمز به مومنین آینده داده بشه. سر داستان روسیه واکراین جدای از همه دلایلش واقعه هرجه الروم بیشتر به ذهن میاد و در ادامه سفارش هایی به عدم دخالت مستقیم در این جور ماجراها که دو طرفش جبهه ی باطله، بعضی وقتها گمان می کنم فراموش می کنیم که کل صحنه ی دنیا رو خدا داره اداره میکنه و حتما منّتی که برای مستضعفان در قرآن گفته رو به بهترین شکل ممکن محقق میکنه، اگه ایمان به غیب و یاری پروردگار داریم بهتره برای ظهور حجت خدا زمینه سازی وآمادگی ایجاد کنیم ورمزگشایی از دستورات آخرالزمانی شان حتما به ما کمک میکنه ان شا اله ظهور مانند چشم بر هم زدنی برای ما محقق بشه
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    3 3
    روسیه باید از موشک باران گراد و بمباران فرشی برای تسلیم تروریست های اوکراینی داعشی و جبهه النصره استفاده کند
  • امیر US ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 7
    همه مشکل بابت گروه های فاشیستی و نازی آزوف در اوکراین است. مردم مزدور اوکراین چه حق دارند از کشورشان دفاع می کنند! مهم پوتین کبیر، سرباز امام زمان است که می‌ خواهد در کنار برادران مقاومت کشور اوکراین را از مردم مزدور اوکراین بگیرد و تبدیل به کشور آزاد، پیشرفته و توسعه یافته مثل روسیه و سایر برادران حامی مقاومت مثل ایران، سوریه، کره شمالی و یمن تبدیل کند. درود بر پوتین بزرگ که موشک هایش کاملا هدایت شونده هستند و در یک ساختمان و در یک اتاق، فقط نظامی ها را می کشد و کودکان و غیر نظامی ها در همان اتاق در سلامت کامل می مانند. درود بر پوتین بزرگ و برادران مقاوت در ایران، عراق، سوریه و یمن.
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 3
    روسیه باید استان سومی و میکولایف و اودسا را نیز تصرف نماید بعدمساله فدرال کردن اوکراین را مطرح نماید
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    2 9
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 17 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 7
    پوتین اصلا به مناطق اوکراینی نشین حمله نکرده بلکه هدف وی مناطق فرهنگی روس زبان است و مثل دونباس دنبال افزایش حس قومیت گرایی در سایر استان های اوکراین در میان روس زبان هاست حتی ناتو در اوکراین غافلگیر شده است گذشت زمان این روباه روس را بیشتر می شناساند
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      5 0
      ۱۵:۴۰ - خوب عربستان ویمن هم همین مشکلات را دارند به شما چه که درجنگشون دخالت میکنید پارس به عرب چه؟!!
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      5 0
      خود روس زبان ها هم از روسیه بدشون میاد حتی زلنسکس هم روس زبان هست اما دلیل بر طرفداری از روسیه نیست
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    2 1
    بایدن دارد به روسیه خدمت می کند بهانه دست روسها برای حمله به اوکراین و تشکیل امپراطوری روس را داد و از طرف دیگر اتحادیه اروپا رانابود اقتصادی کرد
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 8
    کشور اوکراین باید تبدیل به کشور فدرال شود به سه بخش غربی و شرقی و جنوبی تقسیم شود که بخش غربی برای اوکراینی ها و بخش های جنوبی و شرقی برای روس ها
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    3 2
    یحتمل زلنسکی بخشهای شرقی و جنوبی اوکراین را به روسیه واگذار نموده و روسیه نیز از تصرف کیف صرف نظر کرده است
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    3 9
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی کیف را دور بزند نباید به شرق و جنوب اوکراین بسنده کند
  • خاجیان IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 1
    هیچ آنی تایم و آنی وری نباید در مذاکرات روس و اوکراین مورد توافق قرار بگیره.
  • حامد IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    3 2
    قسمت شرقی و جنوبی اکراین برای روسیه قسمت غربی هم برای اکراین و غرب نتیجه نهایی و کلی تمام مذاکرات. این هم از نتایج اعتماد به غرب و صهیونیسم
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 1
    چرا اسراییل کریدور بشر دوستانه باز نمی کنه تا فلسطینی‌ها بتونن از فلسطین به کشورهای دیگه کوچ کنند ؟؟؟؟
  • مهدی IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 13
    در صورت لزوم و نیاز روسها باید نیرو اعزام‌کنیم، خود من آماده‌ام، چون بحث درگیری با ناتو و غربه، اوکراین ظاهر مسئله‌ست.
  • CA ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    15 1
    امروز دو بالگرد نظامی اوکراین منابع سوخت روسیه در داخل روسیه از بین بروند و پدافند هوایی روسیه هیچ واکنشی نشان نداد علاوه بر این نیروهای روسی مشغول عقب نشینی از اطراف کیف هستند خلاصه روسیه بد گیر کرده و به قول حیاتی در اخبار سراسری روی تیغه اره نشسته نه راه پیش داره و نه راه پس
  • استقلال بزرگ IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    1 1
    از اینکه عده ای در سراسر دنیا اواره میشن واقعا ناراحت کننده است..که ده سال ایران در جنگ مستقیم بوده...اما حروم زاده بازیهارو بیشتر انگلیس و فرانسه به پا میکنن..که تخم و ترشون هم تو امریکاست..کافیست ایمان و اراده قوی داشت تا حروم زاده بازی رو از روی زمین پاک کرد..
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    1 17
    تمرکز روسیه اگر بر روی دستگیری یا کشتن زلنسکی میبود، نتیجه زودتر حاصل میشد. این دلقک پست خیال میکنه با پوشیدن پیراهن استین کوتاه داره رشادت خودش را نشان میده. مردم اوکراین دارند تاوان سماجت و لجاجت و فریب او را میدهند.
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    10 1
    ازحالا هرکی پوتین وروسبه را ببینه با یک تی پا میزنه بهش،ببینه بازهم صداش رر میاد
  • مهدی FR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    9 3
    به امید فرج اقا امام زمان که جهان رو از لوث وجود جکام مستبد مانند پوتین و بایدن و نابودی رژیم صیهونیستی.
  • GB ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    آخرین خبرها که حاکی از عقب نشینی روسیه از شمال شرق اوکراین است چون احتمالأ نیروی کافی برای جاهای دیگر ندارد. اوکراین هم که با زدن مخازن نفت روسیه دارد جنگ را به داخل روسیه می کشاند! منتظر کودتا در کرملین و دستگیری ناگهانی پوتین باشید. ارتش ناکام در میدان همیشه در عقب جبهه خطرناک است چون نظامیها نباید غرورشان شکسته شود و در نتیجه بدنبال سیاستمداران مقصر خواهند گشت. ما گفتیم!
  • SE ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    5 0
    پوتین اگر بمب اتم نداشت هرگز جرئت حمله به اوکراین رو پیدا نمیکرد،پوتین بدون بمب اتم از ارتش سریلانکا هم شکست خواهد خورد - ببر کاغذی که میگن یعنی همین!
    • DE ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      1 0
      خب ساده امریکا هم اگه بمب اتم نداشت غلط میکرد به عراق و افغانستان حمله کنه که مجبور بشه فرار بکنه‌ . اگه امریکا بمب اتم نداشت که در جنگ جهانی دوم که نیمی از جمعیتشون مشغول گاو داری و گاوچرانی و قشو کشیدن به گاو‌بودند‌که توسط ژاپنی ها و دیگران بلعیده شده بودند. به جان جان افه کنه ای واقعیت داره. امریکا تا حالا مستقیم با کشوری درگیر نشده که پیروز بشه همیشه یک گروه غربگدا را سالها پرورش داده و غربگداها از داخل، اون کشور را بپکونند تا امریکا بتونه نیرو و پیاده کنه و به اسم خودش اون جنگ را فتح کنه. حالا تحت نام گفتگوی تمدن ها باشه مثل گربه چوف ما و شوروی یا‌تحت نام دمکراسی زوری با کودتای مخملی‌نارنجی دلقینسکی . داعش و بن لادن و القاعده و منافقین .....رو پیشونیشون نوشته مید این یو‌ اس آ
  • خخخ IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    1 0
    به نظر من هم توافق نکنید پوتین این موش کثیف رو به زباله دان تاریخ بیندازید تا درس عبرتی برای طرفداران و همفکرانش باشه خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس