.

بن والاس وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرد این کشور موشک های پدافندی "استار استریک" را برای استفاده نیروهای اوکراینی آماده کرده است.

سرویس جهان مشرق _ روز سی و سوم از جنگ میان روسیه و اوکراین آغاز شده است و به مانند روزهای گذشته شاهد تغییر میدانی خاصی در جبهه های نبرد نیستیم و سرعت پیشروی ارتش روسیه بسیار کند شده و طرف اوکراینی نیز توان خاصی برای ضد حمله و بازپس گیری مناطق از دست رفته ندارد.

ارتش روسیه تنها در جبهه ماریوپل در حال تنگتر کردن حلقه محاصره بر مدافعین این شهر است و هر لحظه به پیروزی نهایی و تسلط کامل بر این بندر راهبردی در جنوب شرق اوکراین نزدیک تر می‌شود.

موشک‌های پدافندی "استار استریک" به اوکراین رسید/ ادامه حملات موشکی ارتش اوکراین به دونباس+ نقشه و تصاویر

در حال حاضر کمتر از ۳۰ درصد مساحت شهر در کنترل اوکراینی ها قرار دارد و سقوط کامل این شهر طی چند روز آینده دور از انتظار نیست.

موشک‌های پدافندی "استار استریک" به اوکراین رسید/ ادامه حملات موشکی ارتش اوکراین به دونباس+ نقشه و تصاویر

تحویل موشک های پدافندی جدید توسط بریتانیا به ارتش اوکراین

اقای بن والاس وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرد این کشور موشک های پدافندی "استار استریک" را برای استفاده نیروهای اوکراینی آماده کرده است.

موشک‌های پدافندی "استار استریک" به اوکراین رسید/ ادامه حملات موشکی ارتش اوکراین به دونباس+ نقشه و تصاویر

از دو هفته قبل زمزمه هایی مبنی بر احتمال ارسال سیستم پدافندی استار استریک به خاک اوکراین برای مقابله این کشور با نیروی هوایی روسیه شنیده می‌شد؛ استار استریک سیستم پدافندی کوتاه برد هدایت لیزری با برد ۷ کیلومتر و سرعت ۴ ماخ است که بر خلاف سایر موشک‌های پدافندی شانه پرتاب در اختیار اوکراین، از سوی هواگردهای دشمن با پرتاب چف و فلیر امکان منحرف شدن نداشته و سلاحی بسیار خطرناک بر علیه هواگردهای روسی محسوب می‌شود.

موشک‌های پدافندی "استار استریک" به اوکراین رسید/ ادامه حملات موشکی ارتش اوکراین به دونباس+ نقشه و تصاویر

قرار بود نخستین دسته از خدمه پدافندی اوکراینی در خاک کشور لهستان آموزش های لازم برای استفاده از این سامانه پدافندی را پشت سر بگذارند که بنا بر اعلام وزیر دفاع بریتانیا این دوره آموزشی به پایان رسیده و موشک های استار استریک و خدمه آموزش دیده آنها وارد خاک اوکراین شده اند.

ادامه حملات موشکی اوکراین به شهرهای دونتسک و لوهانسک

در یک ماه گذشته ارتش اوکراین با استفاده از موشک های بالستیک کوتاه برد "توچکا" حملات زیادی را علیه شهرهای منطقه دونباس و بخش های غیر نظامی آن ترتیب داده بود که در مواردی توسط پدافند ارتش روسیه رهگیری و ساقط شدند اما در مواردی نیز با اصابت به مناطق مسکونی منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان این مناطق شدند.

بامداد امروز نیز رسانه های شرق اوکراین با انتشار تصاویری مدعی شدند پدافند هوایی روسیه مستقر در این منطقه ۳ فروند موشک بالستیک توچکا اوکراینی را بر فراز منطقه دونتسک رهگیری و سرنگون کرده‌اند.

ارتش اوکراین در مواردی نیز از موشک های توچکا با سر جنگی خوشه ای بر علیه مناطق غیر نظامی استفاده کرده است که مصداق بارز جنایت جنگی محسوب می‌شود.

این خبر به روزرسانی می‌شود ...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 88
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    46 6
    اینها اسلحه هایی که تازه ساختن را ، در اوکراین روی روسیه آزمایش و اشکال زدایی می‌کنند
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      16 5
      خود روسيه چي؟
    • شرقگدای مشرقی IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      3 3
      روسها فقط توی کار تست تسلیحات شیمیایی و بمب خوشه ای و بشکه ای هستن!! توهین نکن به ارباب پوتین! اینا سوسول بازیه
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      5 2
      روسیه بسیاری از سلاحهایش را در سوریه در جریان جنگ بر علیه داعشیهای بی شرف احمق آزمایش کرده
    • DE ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      3 0
      صهیونیست بین الملل و امریکای جنایتکار نوکرهای غربگدای خود را به سه دسته کرده و ماموریت داده . دسته اول با جعل آیات و احادیث مانند آخوندهای درباری روسیه را محکوم کنند .دسته دوم با ملیت گرایی و آریائی آریایی اغتشاش برپا کنند و بین مردم نزاع و جنگ درست کنند و دسته سوم از شخص پوتین دفاع کرده و از او یک زورو بسازند تا درگیریها در اینترنت بالا رفته و اذهان مردم را از جنایات پشت پرده غرب وحشی و ناتوی صهیونیستی و برنامه ریزی برای استارت خاورمیانه جدید و کشت و کشتار و فروش هزاران میلیارد اسلحه و آوردن وطنفروشهایی مانند 100 سال قبل راس کشورها و غارت منابع آنان , منحرف کنند . با توجه به انشای بسیاری از این هتاکی ها و تفرقه اندازی ها ترجمه عبری به فارسی توسط گوگل مشخص است. منافقین و صهیونیستها و غربگدایان و دجالان رژیم اره مانند بره گوش بفرمان مافیای اسلحه در امریکا در اینترنت ویراژ میدهند. عین همین مطلب را در کشورها مختلف جهان راه انداخته اند
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    28 49
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • کورو‌ش کبير IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    50 60
    زنده باد اوکراین
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      56 11
      زنده باد یمن
    • یه نفر IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      33 14
      از بین یمن و اوکراین ما بخاطر مسایل دینی و مذهبی با آنها قرابت خیلی زیادی داریم، اونهایی که دم از اوکراین می زنند چه قرابتی دارند؟؟؟
    • بهزاد US ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      29 6
      زنده باد برادران پارسی زبان با بصیرت ما. طرفدار مظلوم هستید انشالله هیچوقت مورد ظلم قرار نگیزید
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      30 9
      زنده باد ایران زنده باد یمن فقط و فقط حزب الله درجهان
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      0 4
      درود بر پوتین داعش کش چه در سوریه چه در اکراین ورژن اروپایی داعش
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      4 9
      مرررررررررگ بر اوکراین
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    52 50
    رفتار کثیف و وحشیانه اوکراینی ها با اسرای جنگی روسیه و حملاتشان به مکان های مسکونی دونباس ثابت کرد اینها شاخه اروپایی غربی داعش هستند و روسیه درحال نبرد با دواعش غربی است
    • SE ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      8 4
      ساندیسخور دوزاری بنظر میاد مصرف زیاد ساندیس مغزشو از کار انداخته که اینطوری چرت و پرت مینویسه!
    • حامد IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      4 0
      روسها هم ثابت کروند که تخم کثیف گریبایدوف هستند
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    33 14
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
    • طاهر IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      3 0
      شما هم این متن را کپی کردین در هر خبر مربوط به اکراین peste می کنیین اولا کامنت های طولانی رو کمتر کسی میخونه ، دوماً یه کم خلاقیت داشته باش ، سوما در عصر ثانیه ها کمی بروز باش
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    16 13
    برادران محترم توضیح دهند چگونه به درستی بینش وراه و روش خود یقین پیدا کردند که حاضرند خود و دیگران و مملکت را قربانی آن بینش و راه و روش کنند .؟؟؟ آیا به آنها وحی الهی یا الهام رسیده ؟؟ چرا فکر می کنید مصون از خطا و اشتباه هستید ,؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    23 7
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ بریتانیای جغله زندگی اش با قمپوز و دروغ شکل گرفته است - دارد بفرموده آمریکا ادای تنفس مصنوعی دادن را دارد در می آورد. جزیره جغله نه امکانات دارد و نه مقدورات مثل روباه عاجز نماش دمش را می دهد که روبه بعله
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    30 34
    پوتین ریز جثه با مغز اندازه کلاغ تصور میکرد استالینه و با المان یخزده مواجه است نمیدانست منجر به شکست و مرگ یا فرارش میشود این موضوع. کورش کبیر هم وقتی به قبیله کوچک اطراف دریای خزر حمله کرد نمیدانست که منجر به مرگش میشود و دشمن را کوچک حساب کرده بودند. مردم یونان هم تصور میکنند ابرقدرت تاریخی اند و اسکندر داشتند ولی فاسدترین کشور هستند بقیه ملل قدیمی هم الان در توهم هستند فقط و دزد تولید کرده اند فقط
    • بهزاد US ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      13 16
      درود بر بینش و بصیرت شما
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      1 8
      پانترک‌حقوق بگیر میت دشمن فارسها و ایرانیان آریایی ( با نام مستعار فارسی بهزاد و بابک و ...) بهت تبریک گفت مرحبا..
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    39 16
    ای بابا بیچاره شدیم رفت دخل عالیجناب پوتین رو اوردن
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      31 22
      چرا غربزده‌ها علاقه دارن استفراغ دیگران رو بجون؟ اگه ما می‌گیم آمریکا ارباب غربزده‌هاست، به خاطر اینه که آمریکا ما رو تحریم می‌کنه، تروریست می‌فرسته، جاسوس می‌فرسته، و هر ضربه‌ای بتونه به ما می‌زنه با این حال غربزده‌ها ازش طرفداری می‌کنن، درست مثل برده‌ای که هرچقدر از اربابش کتک می‌خوره بازم غیرت نداره که جلوش وایسته، اما روسیه بعد از فروپاشی بلوک شرق و مخصوصا بعد از روی کار آمدن پوتین، هیچوقت دنبال سلطه بر ایران نبوده، طبیعیه که رابطه ما باهاشون خوب باشه. اما غربزده‌ها 4 تا کلمه «ارباب» و «گدا» و «نوکر» و «فیل» رو که فقط برازنده خودشونه شنیدن، بدون این که معنیش رو بدونن الکی به طرف مقابل نسبت می‌دن.
    • من FR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      24 21
      زنده باد زلانسکی زنده باد اکراین مرگ بر روسیه مرگ بر پوتین و طرفدارانش
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      15 15
      شما که از پوتین دیکتاتور مستبد و جنایتکار حمایت می کنید .شما که به مردم ایران تهمت می زنید و توهین می کنید .چطور اسم خودتون را مسلمان گذاشتین ؟ به چی پشت گرم هستید که بدون ترس به همه توهین می کنید ؟
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    32 28
    این جنگ همین الان هم به شکست روسیه ختم شده است. البته اوکراین هم برنده نیست
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      32 18
      نتیجه هر چه باشد فرصتی شد تا مردم در این مدت مزدوران اجاره ای روسیه در ایران را شناسایی کنند
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    16 9
    با امثال این راکت ها معادله جنگ تغییر نمیکنه با این مثلا رییس جمهور اکراین در حال نابودی است
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    31 8
    روسیه تاکتیک جنگی خودش رو تغییر داده و این موشک هم در کنار قابلیت هایش نقایص خودش را مثل عدم کارکرد در غبار زیاد یا دود و هوای ابری دارد آمریکا و ناتو آتش بیار معرکه هستند و این کشور را به ویرانی بیشتر می کشانند هیچگاه و ذره ای دلسوز اکراین نبودند
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    12 5
    فقط خجالت بکشید، ابنقدر دروغ تیتر نزنید
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    13 15
    (اوغلو) (مغول) به این دو کلمه نگاه کنید که چقدر شبیه هستند؟؟ آخه زبان ترکی و مغولی از شاخه زبانهای آلتایی هست. و ترک و مغول هردو چشم بادامی و همنژاد هستند. کلمات هم شکل شبیه و همنژاد
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      21 4
      برو گمشو یهودی خدا انسانها را قبیله قبیله آفریده و ارزش انسانها به شرافتش هست ترک های ایران همرنگ سایر اقوام ایرانی از شریف‌ترین اقوام و شحاعترین و پاک‌ترین آنها هستند نه مانند اجداد صهیونیست تو خونریز و متقلب. مانند زلنسکی دلقک اسراییلی خونخوار که آرامش را در منطقه به هم زده
    • ساعد IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      14 4
      آذری های ایران از نژاد آریایی هستن ولی آذری های ترکیه از تبار مغول هستن
    • از شهرستان سراب IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      0 0
      14:57 یک جمله در زبان ترکی آذری داریم مبنی بر {او هارا بی هارا} یعنی اون کجا این کجا حالا شاید اگر نمیدانستی فکر میکردی متنی ژاپنی خواندی پس از روی ظاهر هرگز قضاوت نکن
  • آریایی IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    13 25
    این جنگ آریایی کشی باید متوقف شود این جنگ منجر به تضعیف دو کشور آریایی اکراین و روسیه میشود و هیچ نتیجه ایی هم ندارد هر چند اسلاو ها جنگ جو ترین اقوام آریایی اند
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      21 4
      اریایی ها ایران و هند سکونت دااشتن و طبق بعضی گفته ها که مدرک محکمی ندارن عده ای به اروپا رفتند ‌اما نه روسیه و نه اکراین اریایی نیستن.اما بالاخره اگر جنگ زودتر تموم شه بهتره
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      17 8
      دیگه نداشتیم اکراینیها و روسها اریایی باشن.زلنسکی یهودی شد اریایی ؟ فرض اینکه اریایی باشن خب بعدش چی؟
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      14 5
      انسانيت مهم است نژاد پرستی برای زمان جاهلیت است دستکم به این حقیقت اعتراف میکنید که همگی از یک پدر و مادر " آدم و حوا " هستیم
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      8 1
      لطفا منبع و ماًخذ تاریخی معرفی کنید تا ما هم مطالعه کنیم . که اسلاوها جنگحویان آریائی نژاد هستند .
    • بهزاد US ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      7 3
      فرق آریایی و هنداروپایی رو میدونی؟
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      6 8
      احمق واسه همین هیتلر اریایی ۳۰ میلیون نفر از اسلاوهای روسیه را کشت براستی که پانفارسیسم ملغمه ایست از بیسوادی و جهالت
    • آریایی IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      8 4
      دوستانی که مدرک تاریخی میخواهند بهتر کمی در ایتدایی ترین وجوه تاریخی مطالعه داشته باشند تا در باره آریایی بودن اسلاوها از ما مدرک نخواهند آریایی ها از هند و پاکستان(چهارمین و ششمین قدرت های نظامی دنیا)به همراه تمامی کشور های اروپایی و روسیه وآمریکا و کانادا واستارلیا و........ بهتر است اعتراف کنید چشم دیدن عظمت آریایی ها را ندارید
  • حسن ازتبریز IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    20 24
    باسلام واحترام دوستان گرامی پوتین باید شکست بخورد چون عمل ایشان تجاوز ونقض حریم ارضی یک کشور مستقل است اگر این کار اتفاق نیافتد دیگر هیچ قدرتی یارای مقاومت دربرابر روسیه را درآینده نخواهد داشت واین خطرناک است پس بی دلیل از روسیه دفاع نکنید چون رنهایت به ضرر خودتان تمام می شود دلیل منطقی وجود ندارد که به خاطر دشمنی با آمریکا از روسیه حمایت بکنید وخودرا شریک عمل زشت پوتین وروسیه قراردهید
    • شهروند طبری IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      27 7
      تجاوز محکوم است اما آیا کدخدا بودن آمریکا و کشتن میلیونها نفر در چند دهه گذشته اینقدر مهم نبود که نسبت به توحش آمریکا هشدار بدهید و بدهند؟؟؟؟؟ ابلیس همه را به جان هم انداخته و از این همه شقاوت بشر شادمان است! اتفاقا اگر پوتین شکست بخورد این ظلم جهانی تداوم خواهد یافت! پوتین باید غرب را تضعیف کند! اللهم اشغل الظالمین بالظالمین!
    • ترابیان IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      28 5
      حتما به افغانستان ،عراق،،لیبی،یمن،لبنان ،سوریه به جای آمریکاییهای کثیف که این کشورها را به تلی از خاک تبدیل کرده اند به جای آمریکا بابای تو حمله کرده است هر جا در جهان جنگ است پای آمرییکاییهای سگ صفت و نوکران غربی شان وسط است
    • علی مشهدی IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      16 3
      اگر آمریکا برای شما و افساد طلبان کدخدا باشد و هر جنایتی را خواست انجام دهد در افغانستان و عراق و یمن و سوریه و لیبی ………هیچ اشکالی ندارد ، اما حالا که روسیه آمده این سگ وق وق کن آمریکا و ناتو (اوکراین)را پوزه بند بزند و متنبه کند اشکال دارد و کار زشت و ناپسندی است... دیگه اون ممه را لولو برد بقول محمود …!
  • مهدی IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    13 19
    مردم مبارز وقهرمان اوکراین مسلمان نیستن اما با دست خالی حسین وار و عاشورا گونه در برابر دومین ارتش دنیا ایستادند
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      11 4
      این عبارت هاو مقایسه ها شرم آور است مردم اکراین این رذل هرزه را با اعمال شنیع عجیب و غریبش بارها در تلویزیون فیلم ها و کنسرت ها از نزدیک دیدند و بعنوان بالاترین مقام و رییسشان انتخاب کردند چرا اینطور احساساتی نظر می دهید
    • بهزاد US ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      8 14
      اگر مسلمان نیستید حداقل آزاده باشید. اوکراینی ها مصداق دستور امام حسین هستند
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      13 3
      آقای بهزاد از این حرف بارها توبه کنید و اینچنین تشبیه نکنید اصلا رها کنید روس و اکراین را برای مردان یمانی همانها که مقدمه ظهور حضرت بقية الله الأعظم را فراهم می کنند دعا كنيد خدا عاقب ما و شما و همگی مان را بخیر کند
  • محمد IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    19 24
    درود بر رزمندگان اکراین که از وطنشان دفاع می کنم.مرگ بر مزدوران روسیه
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      0 0
      این رزمندگان شما همان داعش های اروپایی هستند تنفر داشتن از روسیه دلیل حمایت از نازیسم داعشی نیست
  • ناشناس IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    10 4
    رتش اوکراین در مواردی نیز از موشک های توچکا با سر جنگی خوشه ای بر علیه مناطق غیر نظامی استفاده کرده است که مصداق بارز جنایت جنگی محسوب می‌شود.!!!!!!!!!!!!!!!!
  • عطا IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    10 5
    در جریان جنگ اوکراین به ازای از دست رفتن هر عدد از ادوات نظامی روسیه (هواپیما و تانک ...) بین ۷ تا۸ عدد زیر ساخت نظامی یا تاسیسات مهم با کاربری چندگانه کشور اوکراین با خاک یکسان شد. نتیجه غربگدایی بیش از این نیست
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    11 3
    این جنگ طولانی و ادامه دار خواهد بود ، با توجه به پیشینه تاریخی ، روس ها در شرایط دشوار در خطوط مقدم مثل کالینگراد سالها حتی با خوردن هر نوع حیوانی ، در مقابل حملات سخت آلمان مقاومت کردند و نهایت دشمنان را پس زدند .
  • م الف IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    13 3
    روسیه در از بین بردن داعش خیلی موثر بود دنیا منت دار روسیه است روسیه زمان سابق نیست و در مقابل امریکا خیلی به ایران کمک کرده است فلسفه بافی و زمین و زمان را بهم بافتن لازم تیست مانند روز روشن و اشکار است امریکادشمن اشکار ماست و به ایران خیلی ضرر رسانده است حالا بعضی ها از حکومت ایران ناراحت هستند و حق را به امریکا می دهند و هرکس به ایران کمک کند بد می دانند ان دگه جای خود دارد
  • زنده باد اوکراین IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    6 9
    نمیدونم چرا بعضی ها اینقدر بی شرم هستند. چرا هی به رئیس جمهور اوکراین میگید دلقک. همه این ها نشان دهنده ی این هستش که چقدر لج تون گرفته که فرار نکرده. اینطوری حضرت پوتین تون میشد منجی عالم بشریت. به قول یک بنده خدایی، آب رو بریز همون جا که میسوزه. به کوری چشم شما ها، ارتش پوتین با این همه کشت و کشتار و ویران کردن اوکراین، مثل سگ شکست خواهد خورد و تا پایان عمر بدبخت و ذلیل زندگی خواهد کرد و در سکوت و نکبت خواهد مرد. و بعد از به درک واصل شدنش جهان نفس راحتی خواهد کشید ان شاء الله. پیروزی اوکراین نزدیک است. حق علیه باطل همیشه پیروز است. اگر هنوز هم سر حرفتون هستید پس دفاع شما از پوتین کورکورانه هستش و شما خودتون زدید به خواب و بیدار هم نخواهید شد.
  • اکرمی UA ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    4 8
    فریب تبلغات دروغ نخورید روسیه متجاوز و کمونیست بی صفت نصف خاک ایران را اشغال کرده هرکس یک نظامی روسی بکشد در تمام زندگی خوشبخت خواهد بود
  • اکرمی UA ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    9 12
    پوتین کمونیست کوتوله فکر می کتد مثل تزار روس که نیمی از خاک ایران را گرفت و ایرانیها را کشت با سلاحهای پیشرفته اکراین هم تصرف می کتد الان ناحوانمردانه به مناطق مسکونی حمله می کند
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    7 10
    زنده باد اوکراین. زنده باد دلاور شجاع میدان آقای زلنسکی. نشون دادید که دموکراسی همیشه پیروزه، دومین ارتش بزرگ دنیا مثل الاغ تو گل گیر کرده.
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      7 2
      زنده و پاینده باد ایران و ایرانی و جبهه ای گسترده بنام محور مقاومت ، که دشمنان مقهورش امروز در اسرائیل گرد هم آمدند و از توانائی های آنان گله و ابراز نگرانی داشتند
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    3 10
    آقای پوتین دست به قمار بزرگی زده و مرتکب یک کار شیطانی شده است. به نظرم او دیگر در آینده جهان، جایی ندارد. او دوران ریاست جمهوری اش را تا سال 2036 تمدید کرده بود. یک نفر باید به او بگوید دوران احیای امپراتوری ها گذشته است، بشریت از این ها عبور کرده اما شما دنبال احیای امپراتوری شوروی هستید؟ به شما بگویم؛ تمام سیاسیون عالم این را می دانند ولی خودشان را به نفهمی می زنند چون منافعشان اینگونه اقتضاء می کند. همه آنها می دانند که او دنبال احیای شوروی است. می گویند بسیار خوب! تو این را درست کن، ما هم آن را درست می کنیم! با هم تفاهم کردند. به نظرم اگر زودتر عقب نشینی نکند، موضع خود را در اوکراین اصلاح و توبه نکند، در آینده جهان جایگاهی نخواهد داشت. خود مردم روسیه فتیله اش را پایین خواهند کشید.
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    11 3
    دولت اوکراین مشروعیتی بین شهروندانش نداره و با این سلاح ها تغییری در وضعیتش به وجود نمیاد. اگر مشروعیت داشت به گروه های بدنام مثل فاشیست ها متوسل نمیشد
  • واقعگرا IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    8 3
    نمونه ای از جنایت های جنگی اوکراینی ها که توسط رسانه های آشغال غربی نادیده گرفته میشه : https://files.catbox.moe/e49ck2.mp4
  • US ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    جنگ باید به خاک روسیه کشیده بشه
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    حالا که شما در غم کشتار مردم بیگناه اوکراین بوسیله پوتین جنایتکار که قلب ما را بدرد آورد یا ما همدلی نکردید ودر محنت آنان نه تنها بی غم بودید بلکه در عزای ما شادی کردید ما هم با شما در موضوع فلسطین همدردی نمی کنیم .اگر چه مثل شما شادی هم نمی کنیم .
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    الان بهترین زمان برای دسترسی به نمونه های این سلاحها در اوکراین است. باید نمونه های جاولین و استار استریک و هر سلاح جدید ارسالی به اکراین را در آنجا بدست آورد.
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    حالا که شما در غم کشتار مردم بیگناه اوکراین بوسیله پوتین جنایتکار که قلب ما را بدرد آورد یا ما همدلی نکردید ودر محنت آنان نه تنها بی غم بودید بلکه در عزای ما شادی کردید ما هم با شما در موضوع فلسطین همدردی نمی کنیم .اگر چه مثل شما شادی هم نمی کنیم .
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    حالا که شما در غم کشتار مردم بیگناه اوکراین بوسیله پوتین جنایتکار که قلب ما را بدرد آورد یا ما همدلی نکردید ودر محنت آنان نه تنها بی غم بودید بلکه در عزای ما شادی کردید ما هم با شما در موضوع فلسطین همدردی نمی کنیم .اگر چه مثل شما شادی هم نمی کنیم .
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    حالا که شما در غم کشتار مردم بیگناه اوکراین بوسیله پوتین جنایتکار که قلب ما را بدرد آورد یا ما همدلی نکردید ودر محنت آنان نه تنها بی غم بودید بلکه در عزای ما شادی کردید ما هم با شما در موضوعاتی که قلب شما را بدرد می آورد همدردی نمی کنیم .
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    روسها اوکراین را به فدراسیون تبدیل نمی کردند اگر اوکراینی ها تضمین می دادند از خاک این کشور جنگی آغاز نمی شود ولی مقامات اوکراین قبول نمی کنند طرح صلح با روسیه امضا کنند کار اوکراین تمام است
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف و واسیلکیو در جنوب کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    روسیه طرح اولش تسلیم سیاسی کیف است طرح دومش تصرف نظامی کیف در صورت شکست دو طرح اول و دوم طرح سومش اشغال همین 7 استان 1- کیف 2- سومی 3-خارکیف 4- ماریوپول 5- م خرسون و در نهایت میکولایف و اودسا و جدا نمودن آن بمانند دونتسک و لوهانسک برای مدت 10 سال دیگر و دمیدن آتش ملی گرایی روسی در روس زبان های خاک اوکراین و ایجاد اوکراین شرقی و جنوبی و نابودی اوکراین از صفحه جغرافیا می باشد زمان هم به نفع غرب پیش نمی رود البته اوکراین غربی را هم راحت نخواهد گذاشت و این منطقه هم بمانند یا بصورت فدراسیون باعث رنج اوکراینی ها خواهد شد مثل عراق و کردها و یا بصورت کره شمالی و جنوبی جدا از هم زندگی خواهند کرد
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    ولی قابل توجه است روسیه نمی خواهد مثل چچن و تصرف گروزنی بمباران فرشی و تخریب گسترده اماکن ونظامیان را داشته باشد و مزدوران داعش از مردم اوکراین به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند بیشتر کشته ها تبعه سایر کشورها هستند
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    روسیه در مرحله اول حمله اش در سال 2016 دونبارس را جدا نمود در مرحله دوم حمله قصد دارد 7 استان مهم دیگر اوکراین را ابتدا جدا و سپس اوکراین را به پذیرش شرایط فدراسیون وادار نماید
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    روسیه باید از موشک باران گراد و بمباران فرشی برای تسلیم تروریست های اوکراینی داعشی و جبهه النصره استفاده کند
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    روسیه باید استان سومی و میکولایف و اودسا را نیز تصرف نماید بعدمساله فدرال کردن اوکراین را مطرح نماید
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 17 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    پوتین اصلا به مناطق اوکراینی نشین حمله نکرده و نخواهد کرد بلکه هدف وی مناطق فرهنگی روس زبان است و مثل دونباس دنبال افزایش حس قومیت گرایی در اوکراین در میان روس زبان هاست حتی ناتو در اوکراین غافلگیر شده است گذشت زمان این روباه روس را بیشتر می شناساند
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    کشور اوکراین باید تبدیل به کشور فدرال شود به سه بخش غربی و شرقی و جنوبی تقسیم شود که بخش غربی برای اوکرانی ها و بخش های جنوبی و شرقی برای روس ها
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    پوتین اینبار هم مناطق اشغالی را بمانند سال 2016 به صورت مناطق مورد منازعه نگه خواهد داشت یعنی 7 استان 1- چرنیهوف 2- سومی 3- خارکیف 4- زاپروژیا 5- خرسون 6- میکولایف 7- اودسا تا اصلا این حس پیروزی برای زلنسکی ایجاد نشود بلکه حس شکست دائمی بر فضای جامعه اوکراین تا ابد باقی بماند
  • سید روح اله IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    در پیشگویی یهودیان چند کشور در اخرالزمان با یهود درگیر میشود. لیبی سوریه عراق که کلا نابود شدند و بعدیش روسیه هست و اخریش نیز ایران. دوستان همین طور که با تحریک اوکراین روسیه را درگیر جمگ کردند باید منتظر شرارت های جمهوری آذربایجان بود و بدون هیچ شکی ایران را نیز درگیر جنگ میکنند. تا دشمنان یهود در جنگ فرسوده شوند. ولی وعده خداوند بر نابودی یهود تحقق خواهد یافت. پف کردن یهودیان بر نور حقیقت فقط زمینه نابودیشان را فراهم میکند
  • US ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 1
    جوزپ بورل : روسیه می‌خواست از لغو تحریم نفتی ایران جلوگیری کند ... قابل توجه روس پرستها....
    • DE ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      2 0
      خخخخ حالا مثلا تحریمها رفع شد حتما جلوی روس را گرفتند که رفع شده نه ؟ این روس یه نفره چقدر ابهت داره جلوی کل اروپا و امریکا و ژاپن و ...تمام کشورهای زیر دست غرب و سران مرتجع یه نفری ایستاده .چقدر ازش حساب میبرند و میترسند میخوان تحریمها را بردارند باید پوتین اجازه بده !!!! آخه احمق بیشعور به اندازه لاکپشت هم فکر نمیکنی غربگدای بدبخت 43 ساله روسیه ما را تحریم کرده نادان یا اربابت امریکای جنایتکار و غرب وحشی قرون وسطائی ؟؟ چرا شما غربگداها اینقدر نفهمید .به اندازه پشه آنغوره و بز مالاریا و شتر مرغ مرینوس هم نمیتونی فک کنی. بدبخت
  • SE ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    4 1
    زنده باد زلنسکی محبوب قلبها،لعنت بر پوتین متجاوز منفور قلبها
  • سعید IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    چرا جنگ فقط در خاورمیانه باشد. بزنید اروپا را نابود کنید. درود بر پوتین درود بر بایدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس