تحقیق روسیه درباره تصاویر منتسب به شکنجه اسرای روس توسط نیروهای اوکراینی

پس از انتشار تصاویری خشن و ناراحت‌کننده در فضای مجازی که گفته می‌شود شکنجه اسرای روس توسط نیروهای اوکراینی را نشان می‌دهد، روسیه اعلام کرد تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، روسیه پس از انتشار ویدئویی حاوی تصاویر خشن و ناراحت‌کننده در فضای مجازی که گفته می‌شود شکنجه اسرای جنگی توسط سربازان اوکراینی را نشان می‌دهد، تحقیقاتی را آغاز کرده است.

به گزارش شبکه روسی «راشا تودی»، کمیته تحقیقات روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ویدیویی که در فضای مجازی در حال پخش است، نشان می‌دهد که سربازان اسیر بدون کمک پزشکی از ناحیه پا هدف شلیک گلوله قرار می‌گیرند.

«الکساندر باستریکین» رئیس این کمیته به بازرسان دستور داد تا همه شرایط حادثه را مشخص کنند، شواهد را جمع‌آوری و ثبت کنند و همه افراد دخیل در آن را شناسایی کنند تا متعاقبا به دست عدالت سپرده شوند. این کمیته افزود «در حالی که هنوز مشخص نیست این فیلم‌های نگران‌کننده کجا و چه زمانی ضبط شده‌اند، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که این حادثه در یک مجتمع نظامی واقع در منطقه خارکیف در شرق اوکراین رخ داده، که توسط واحدهای "ملی‌گرا" استفاده می‌شود».

پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی با این توضیح که «چند ویدئوی ناراحت‌کننده که ظاهراً در همان مرکز ناشناخته فیلم‌برداری شده‌ آخر هفته در فضای مجازی پخش شد»، افزود ویدئوها به قدری خشونت‌آمیز است که این شبکه قادر به اشتراک‌گذاری آن‌ها نیست. این تصاویر چند نفر را نشان می‌دهد که ظاهراً اسرای روس هستند و روی زمین دراز کشیده‌اند و به نظر می‌رسد که همه آن‌ها به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از ناحیه پا زخمی شده‌اند.

طبق این گزارش، در این تصاویر، سربازان مجروح از سوی مردان مسلح بازجویی می‌شوند که بسیاری از آن‌ها بازوبندهای آبی رنگی که معمولاً توسط واحدهای نظامی اوکراینی استفاده می‌شود، بسته‌اند. برخی از مجروحان ظاهراً در جریان بازجویی جان باخته‌اند و همچنین سه زندانی دیگر دیده می‌شوند که دستور خروج از یک ون به آن‌ها داده شده و از نزدیک از ناحیه پا مورد تیراندازی قرار گرفته‌اند. خشونت در این تصاویر به قدری است که حتی از سوی شخصیت‌های طرفدار اوکراین نیز محکوم شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    6 37
    تحقیق کشک. اکراینی ها متاسفانه دارن در هلاک کردن اسرا خیلی درنگ میکنن.
    • ایرانی IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      7 4
      از کسی که ننه و باباش معلوم نباشه کی هستند بهتر از این نمیشه انتظار داشت نظر بده...
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      2 0
      الان ننه بابا بعضیا معلومه که دارن وفاداری و سر سپردگیشون به پوتین رو ابراز میکنن؟!
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    9 3
    شکنجه و آزار هر شخصی محکوم است . سازمان ها و کشورهای مدعی دموکراسی جوابگو باشند .
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    5 29
    به نظر من اکراینیها خوب می کنن. لااقل دل ما این ور دنیا خنک میشه
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      0 0
      تو اگر کنار بودی چنان دلتو خنک میکردم که تو اون دنیا هم یادت نره.
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      0 1
      واقعا خجالت چیز خوبی کسی که ازشکنجه اسیری لذت ببرد یک حیوان تشریف دارد مثل اربابتان امریکا
  • دیگران IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 1
    برخلاف تصور اوکراینی ها زیادم مظلوم نیستن طبیعتشون خیلی وقته که شبیه جامعه ظالمانه اسرائیلی شده .
  • مهسا IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 0
    کسی که دلش با این وحشی‌گری خنک میشه یک نوبت خودش میشه اونجایی که فکرشو نمیکنه
  • سید روح اله IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    5 1
    آنهایی که نمی دانند بدانند که یهودیان در طول تاریخ فرستادگان خداوند رادبه بدترین شکل ممکن شکنجه میکردند و حتی یکی از پیامبران را با اره به دو نیم کردند. وقتی دیدم که اوکراینی ها سرباز روسی را به صلیب میخکوب کردند تنها و تنها به یاد یهودیانی افتادم که قصد داشتند حصرت عیسی مسیح را به صلیب بکشند. این یک جنگ آخرالزمانی هست و یهودیان و نوکرانشان عامل جنگ افروزی هستند. هر کجا طاعونی همه گیر میشود حتما پای یک موش کثیف یهودی در میان است.
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      0 1
      سلام با عرض پوزش "موش کثیف صهیونیسم اسراییل" عبارت بهتری است تا موش کثیف یهودی بخصوص که رهبر فعلی اکراین فعلا بجای صلح دنبال جنگ افروزی بیشتری است و اعلام هم کرده که من اسراییلی هستم.
    • محنا IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      0 0
      واقعا موش کثیف هستن احسنت
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 0
    اومدن با موشک وبمب دارن زن وبچشون رومیکشن همه رو اواره کردن اینده یک نسل رو از بین بردن کشورشون رو با خاک یکسان کردن بعدشما انتظار دارین ازشون با گل وشیرینی استقبال کنن تجاوزهمه جامحکومه
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 1
    خخخخ یادمه آمریکا میگفت روسیه داره یه سری فیلم میسازه که حمله به اوکراین رو توجیه کنه!! فکر کنم اینجام دستشون رو شده!! خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس