انگلیس هشتمین رقیب اروپاییِ تیم ملی؛ پیکار مجدد با آمریکا پس از ۲۴ سال

ایران در شرایطی برای اولین بار با انگلیس در جام جهانی دیدار می کند که سابقه رویارویی با آمریکا را در جام جهانی ۱۹۹۸ داشته است.

به گزارش مشرق، مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ در سالن همایش ها و نمایشگاه های شهر دوحه برگزار شد و تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم باید با تیم های انگلیس، ایالات متحده آمریکا و برنده پلی آف اروپا پیکار داشته باشد. در آنجا یکی از سه تیم ولز، اسکاتلند و یا اوکراین حریف ملی پوشان خواهد شد.

سه شیرها، هشتمین رقیب اروپاییِ تیم ملی

انگلیس به عنوان سرگروه گروه ایران تنها تیمی است که که در گروه دوم سابقه قهرمانی در جام جهانی را داشته است. سه شیرها شانزدهمین حضور خود را تجربه می کنند و در سال ۱۹۶۶ موفق شدند در خانه عنوان قهرمانی را به دست بیاورند. انگلیس در سال ۱۹۹۰ نیز به مقام چهارمی دست یافت و این عنوان در دوره قبلی تکرار شد.

انگلیس تنها سه بار در سال های ۱۹۵۰، ۱۹۵۸ و ۲۰۱۴ در دور گروهی از مسابقات حذف شد اما در الباقی مسابقات توانست حداقل یک مرحله را پشت سر بگذارد.

انگلیس تنها یک بار در دور گروهی جام جهانی ۱۹۸۲ با نمایندگان آسیا هم گروه شد و توانست با یک گل از سد کویت بگذرد.

ایران در برابر تیم های اروپایی تا به حال در جام جهانی هشت دیدار داشته که ۶ باخت و ۲ تساوی به دست آمده است. انگلیس هشتمین رقیب ما از قاره سبز خواهد بود.

طلسم آمریکا مقابل آسیایی ها و آن بازی تاریخی

ایالات متحده آمریکا برای یازدهمین بار به جام جهانی صعود کرده است. آنها تا به اینجا ۶ بار از دور گروهی صعود کرده اند و چهار بار در همان مرحله اول کنار رفته اند.

ایالات متحده در دوره قبلی حاضر نبود و بعد از یک دوره غیبت به جام جهانی صعود کرد. آنها بعد از سال ۱۹۹۸ برای دومین بار با ایران هم گروه شده اند. بازی سال ۹۸ با برتری ۲ بر یک ایران به اتمام رسید تا یکی از ۲ برد تاریخی ایران در جام جهانی مقابل یانکی ها به ثبت رسیده باشد. ما برای سومین بار با نمایندگان کوناکاکاف رقابت خواهیم داشت. یک برد و یک باخت برای ما پیش از این حاصل شده است. آمریکا بعد از پرتغال به دومین رقیب تکراری ما در تاریخ جام جهانی تبدیل می شود.

آمریکا در جام جهانی ۱۹۳۰ به نیمه نهایی رسید و در سال ۲۰۰۲ نیز تا یک چهارم نهایی پیش رفت تا بهترین نمایش آنها باشد. آخرین حذف این تیم در دور گروهی به سال ۲۰۰۶ باز می گردد.

آمریکا به جز بازی سال ۱۹۹۸ در سال ۲۰۰۲ نیز با کره میزبان بازی کرد و به تساوی یک بر یک رسید تا در ۲ جدال قبلی با نمایندگان آسیا برنده نشده باشد.

مصاف با ولز در صورت صعود بیل و دوستان پس از ۶۴ سال

سومین حریف ایران از دل پلی اف بیرون خواهد آمد. ولز به فینال رسیده و باید با برنده جدال اسکاتلند و اوکراین مصاف داشته باشد. ولز تنها یک بار در سال ۱۹۵۸ به جام جهانی صعود کرد که ماحصل آن صعود به دور یک چهارم نهایی بود. ولز در آن دوره با تیمی از آسیا بازی نکرد و حالا می تواند بعد از ۶۴ سال به جام جهانی راه یابد.

اوکراین، فاتح تنها جدال با تیم های آسیایی در جام جهانی

اوکراین دیگر تیمی است که می تواند با ایران در یک گروه باشد. زرد و آبی ها با نام اوکراین فقط در سال ۲۰۰۶ به جام جهانی راه یافتند. آنها در آن دوره تا یک چهارم نهایی پیشروی کردند و در نهایت به ایتالیای قهرمان باختند. اوکراین در آن دوره با تیم آسیایی عربستان هم گروه شد و با چهار گل به برتری دست پیدا کرد.

دومین دوئل با ارتش تارتان بعد از ۴۴ سال؟

و در نهایت اسکاتلند. تیمی که سابقه رویارویی با ایران را در جام جهانی ۱۹۷۸ داشته است. دیداری که با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت. ارتش تارتان تا به حال هشت بار به جام جهانی رسیده که همیشه در دور گروهی حذف شده است. آنها آخرین بار در جام جهانی ۱۹۹۸ به جام جهانی رسید و می تواند به دوری ۲۴ ساله پایان دهد. دیدار با ایران تنها بازی اسکاتلند با تیم های آسیایی بوده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس