کد خبر 1358054
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
هیات حماس به ریاست هنیه با وزیر خارجه قطر دیدار کرد

هیات بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی (حماس ) به ریاست اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش روز یکشنبه با شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر خارجه قطر دیدار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین،طرفین در این دیدار در مورد آخرین تحولات فلسطین، تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت و اسرای فلسطینی، محاصره غزه و تلاش‌های این رژیم برای یهودی‌سازی قدس گفتگو کردند.

هیئت حماس متشکل از هنیه، خالد مشعل، موسی ابومرزوق و حسام بدران بود.

این هیئت از مواضع قطر در حمایت از ملت فلسطین در محافل مختلف تقدیر کرد.

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، نظامیان صهیونیست دست به بازداشت‌های گسترده در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی زده‌اند.

خبرگزاری فلسطین الیوم به نقل از منابع محلی گزارش داد که در این حمله شمار زیادی از جوانان روستاها و شهرهای قدس اشغالی و کرانه باختری بازداشت شدند.

ساعاتی پیش هم احمد حافظ سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای تجاوزات اخیر نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی در اراضی اشغالی را محکوم کرد.

حافظ با اشاره به ادامه تعرضات شهرک‌نشینان اشغالگر به مسجد الاقصی تحت حمایت نیروهای پلیس و حملات علیه فلسطینیان در اراضی اشغالی، خواستار اجتناب از هرگونه تنش و خشونت به ویژه در ماه مبارک رمضان شد.

وی همچنین بر ضرورت پایبندی رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌الملل و توقف هرگونه هتاکی به مسجد الاقصی و دیگر مقدسات اسلامی شهر قدس تاکید کرد.

پیشتر برخی منابع مصری اعلام کردند که پنجشنبه گذشته تماس‌ها و گفتگوهایی بین عباس کامل رئیس سازمان اطلاعات مصر و ایال هولتا رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پیرامون تشدید تنش و درگیری‌ها در اراضی اشغالی صورت گرفته است.

این منابع در گفتگو با روزنامه "العربی الجدید" تاکید کردند که رژیم صهیونیستی خواستار مداخله فوری مصر برای جلوگیری از انفجار اوضاع در اراضی اشغالی شده است.

به گفته این منابع، دولت رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی در سایه تمرکز بر موضوع  ایران ، تمایلی برای ورود به نبرد با فلسطینیان ندارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    جدائی بین ایران و فلسطین نیست . که اهم و مهم کنید . محور مقاومت ، همه مقاومت کنندگان را شامل میشود . شما از پس داخل بر نمیآئید ، چه برسه به راًس
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    امیدواریم قطر قدم های واقعی و مستحکم تری در کنار مردم فلسطین بردارد ، نگاه به ترکیه نکند و یا به امثالهم و همسایگان بیاندازد و نظر مردم مسلمان و فلسطینیان را ببینند که چگونه بعد از مدتها پوشش و ابزار رسانه برای توجیهات و کمک به چهره اسرائیل جهت گمراهی مردم شده بود ،اینک حقیقت حکام و مواضع و عملکرد مختلف آنان برای مردم . که جز ضعیفتر شدن و از دست دادن سرزمین دستاوردی نداشته . واضح گشته و اتفاق دیگری قادر به تغییر نظر آنان بمنظور ادامه دادن به گمراهی نخواهد بود . با خواست مردم فلسطین همراه شود . و به حماس نیز کمک کنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس