کد خبر 1359603
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
طراحی و ساخت سامانه ویدئو چک در کشور

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت سامانه داور ویدیویی یا همان ویدیو چک شد.

به گزارش مشرق به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، حسام الدین شاهرخ مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در خصوص ویدئو چکی که در این شرکت ساخته می شود، گفت: این سیستم در سال ۹۸ به سفارش صداوسیما ساخته شد.

وی در ادامه افزود: درحال حاضر نیز این محصول در تنها شبکه ۴k ایرانی واحد سیار استان تبریز، تهران و بخش های دیگر سازمان مورد استفاده قرار گرفته است.

شاهرخ با بیان اینکه سامانه داور ویدیویی تکمیل شده و آماده تست است، توضیح داد: سیستم آماده تست است. با فیفا نیز ارتباطات و مکاتباتی صورت گرفته و اسناد اولیه نیز برای آنها ارسال شده است.

وی با یادآوری این امر که اطلاعات کلی سامانه داور ویدیویی توسط فیفا تایید شده است، افزود: مطابق با روند فیفا، ضروری است که سیستم در یک استادیوم نصب شده و یک بازی سی دقیقه ای اجرا شود. سپس باید تصاویر ضبط شده بازی برای فیفا ارسال و توسط آن ها بررسی شود. در صورتیکه مشکلی مشاهده نشود، فیفا تاییدیه فنی اولیه را صادر می کند.

شاهرخ با بیان این که در دنیا تنها ۴ یا ۵ کشور این محصول را تولید کرده اند، اظهار داشت: برخی از این کشورها در این حوزه بسیار شاخص هستند. این برتری شامل بحث VAR، رسانه، واحدهای سیار و پخش صحنه های آهسته و… می شود. شرکت به دلیل وجود حساسیت های بسیار بهترین محصول در این حوزه را که مرتبط با یک شرکت بلژیکی است را به عنوان مرجع انتخاب کرده است و سعی شد محصولی با همان مشخصات تولید شود.

وی در ادامه توضیح داد: عملکرد این محصول با نمونه محصول مرجع در بخشی از فعالیت های صداوسیما مقایسه شد. سامانه داور ویدیویی در بحث های مرتبط با کیفیت، NCOD، PSNR و تست فشار که شامل کار کردن بدون وقفه سیستم در ۳۲ روز است نیز موفق ظاهر شد.

این فعال دانش بنیان تاکید کرد: امکانات ارائه شده توسط سامانه داور ویدیویی از لحاظ کیفیت و کارایی کاملا مطابق با فیچرهای (Feature) مورد نظر فیفا است و همه آن ها را پشتیبانی می کند.

وی خاطرنشان کرد: امید است پس از دریافت تاییدیه فیفا، سامانه را در ورزشگاه های مختلف نصب کنیم. طی صحبت هایی با تعدادی از ورزشگاه ها، در تلاشیم تا اولین سامانه را در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد نصب کنیم.

شاهرخ از توسعه رادیو اینترنتی به عنوان برنامه دیگر شرکت صحبت کرد و افزود: در تلاشیم تا بتوانیم مجوزهای ساترا را دریافت کرده و اولین رادیو خصوصی را که مجموعه های مختلف می توانند از آن استفاده کنند، راه اندازی کنیم. این رادیو در بستر اینترنت بوده و با در اختیار قرار دادن پنل مخصوص به هر کاربر از جمله مجموعه های مثل دانشگاه ها، بانک ها و موسسات، فرصت داشتن رادیو و رسانه مخصوص به هر مجموعه را فراهم می آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس