کد خبر 1359706
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
رشد ۵۰۷ درصدی ارزش ارزی صادرات از مرز خسروی

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۵۰۷ درصدی ارزش ارزی صادرات از مرز خسروی خبر داد.

به گزارش مشرق، بختیار رحمانی پور اظهار کرد: ۶۸۷ میلیون و ۲۴ هزار و ۳۶۲ دلار کالا طی سال ۱۴۰۰ با وزن یک میلیون و ۶۲۵ هزار و ۷۸۵ تن کالا از مرز خسروی به خارج از کشور صادر شده که نسبت به سال ۹۹ به لحاظ وزنی ۳۱۳ درصد رشد و از لحاظ ارزش پولی ۵۰۷ درصد رشد داشته است.

وی در بیان میزان صادرات از طریق مرز سومار، افزود: در مرز سومار نیز میزان صادرات در مقایسه با سال ۹۹ از لحاظ ارزش ۴۶۶ درصد و از لحاظ وزنی ۳۴۳ درصد رشد را شامل شده که به طور کلی در سال ۱۴۰۰ میزان ۵۳۰ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۵۹۶ دلار با مقدار یک میلیون و ۳۷۸ هزار و ۲۶۰ تن کالا از طریق این مرز صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال گذشته از طریق مرز پرویز خان یک میلیارد و ۲۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۳۸۵ دلار به میزان ۲ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۹۸۵ تن کالا به خارج از کشور صادر شده است.

رحمانی پور به صادرات کالا از طریق مرز شیخ صله اشاره کرد و گفت: با رشد ۱۳ درصدی صادرات کالا نسب به سال ۹۹ از طریق مرز شیخ صله میزان ۴۰۹ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۵۱۹ دلار به وزن ۷۳۳ هزار و ۹۶۰ تن کالا به خارج از کشور صادر شده است.

وی بیان کرد: سرامیک، آهن‌آلات و میلگرد، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، ظروف یکبارمصرف، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و کاشی از جمله کالاهای صادراتی سال ۱۴۰۰ بوده که از طریق مرزهای ذکر شده به خارج از کشور صادر شده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس