کد خبر 1360578
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
خطر مین‎های پنهان برای مردم یمن

یکی از موضوعات مهمی که یمنی‌ها طی سالیان گذشته همواره با آن روبرو شده‌اند مین‌گذاری گسترده برخی مناطق از سوی مزدوران سعودی است.

به گزارش مشرق، حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن باعث فقر شدید، سقوط شدید اقتصادی، آوارگی، و فقدان خدمات اولیه پزشکی در کشوری که به عنوان محل یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان شناخته می‌شود، شده است.

به گزارش پایگاه «یو ان دی پی»، با این وجود مین گذاری گسترده از سوی مزدوران سعودی در سراسر یمن باعث می‌شود که این موضوع در سال‌های آینده بر ۳۱.۸ میلیون یمنی تأثیر بگذارد.

از سال ۲۰۱۸، بر اساس پروژه نظارت بر تأثیر غیرنظامی (CIMP)، بیش از هزار و ۸۰۰ غیرنظامی در یمن بر اثر انفجار مین‌های باقی مانده، زخمی یا کشته شده‌اند که ۶۸۹ نفر از آن‌ها زنان و کودکان بوده‌اند.

یکی از افرادی که بهای غم انگیزی درباره این موضوع پرداخت، «اِسا» ۲۱ ساله، یک چوپان و کشاورز از منطقه‌ای در «تعز» بود.

وی پس از بازگشت به خانه متوجه نشد که وسیله دیگری پیش از بازگشت خانواده اش به زمین کاشته شده است؛ مین‌های ضد نفر.

یک روز سرنوشت ساز در سال ۲۰۱۷ هنگامی که این شهروند یمنی به سمت زمین کشاورزی خود می‌رفت، بر روی یکی از این مین‌ها قدم گذاشت.

 وی که از حال رفته بود، برای نجات جانش سریعاً به بیمارستان منتقل شد؛ اگرچه نمی‌توانست به یاد بیاورد چه اتفاقی افتاده است، اما زمانی که از خواب بیدار شد، متوجه شد که پای چپ خود را در انفجار از دست داده است.

اما «اسا» تنها کسی نبود که مجروح یا کشته شد؛ پیش از او پنج نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شده بودند، و همچنین ده‌ها دام که تنها منبع برای درآمد برخی از روستاییان بود، از بین رفته بودند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس