کد خبر 1356048
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
۶۶ قربانی بر اثر انفجار مین و بقایای جنگی در سوریه

انفجار مین و بقایای مواد منفجره جنگی در مناطق مختلف سوریه از ابتدای سال میلادی جدید تاکنون ۶۶ نفر از جمله ۲زن و ۲۹ کودک قربانی گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای العربی الجدید  "دیده بان حقوق بشر سوریه" با ارائه گزارشی مستند از این حوادث اعلام کرد: این انفجارها  موجب زخمی شدن ۷۸ نفر از جمله سه زن و ۴۹ کودک شده است.

درهمین حال دیده بان حقوق بشر سوریه روز شنبه خبرداد براثر انفجار یک مین بجامانده از جنگ  در روستایی در شرق دیرالزور دو شهروند غیرنظامی کشته و یک نفر دیگر زخمی شده اند.  

این منبع همچنین از کشته شدن یک شهروند غیرنظامی دیگر در ریف ابوکمال در شرق دیرالزور خبر داد و افزود: از سوی دیگر یک کودک و یک جوان نیز براثر انفجار یک مین در روستایی در منطقه عفرین در شمال حلب کشته شدند.

بنابر این گزارش در هفته جاری، بارش باران شدید در روستایی در عین العرب در شمال شرقی حلب موجب فروریختن سقف گلی یک خانه و کشته شدن سه کودک عضو یک خانواده و زخمی شدن یک دختربچه شد که همه این چهارکودک فرزندان یک خانواده بودند.

تشکل "شبکه سوری حقوق بشر "نیز پیش ازاین با ارائه گزارشی سوریه را یکی از خطرناکترین کشورهای دنیا از نظر تعداد مین های کارگذاری شده از سال ۲۰۱۱ تاکنون اعلام کرده بود.  

به گفته این تشکل  از سال ۲۰۱۱ تاکنون دست کم ۲هزار و ۶۰۱ غیرنظامی سوری از جمله ۵۹۸کودک و۲۶۷ زن قربانی انفجار مین دراین کشور شده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    خوب سوریه بهتر است امریکا را از تنف بیرون بیاندازد چون تا دوسال دیگر قصد دارد از این منطقه به دمشق حمله کند دوما مثل حزب الله هر از گاهی با پرتاب موشک به اسرائیل محبوبیت خودش را افزایش دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس