عراق

عراق روزهای حساسی را پشت سر می گذراند و در بحبوحه تشکیل دولت، جزئیات جدیدی از چرایی حملات رسانه ای سازمان یافته یک جریان خاص شناخته شده علیه مرجعیت این کشور به دست آمده است.

سرویس جهان مشرق؛ پس از برگزاری پر سر و صدا و حاشیه دار انتخابات پارلمانی عراق که اعتراض قشرهای مختلف مردم را به دنبال داشت جریان صدر (یکی از بزرگترین گروه های شیعی) ۷۳ کرسی، تقدم (بزرگترین ائتلاف اهل سنت) ۳۷ کرسی و حزب دموکرات کردستان (بارزانی) ۳۱ کرسی به دست آورد.  

جریان صدر، ائتلاف تقدم و حزب دموکرات کردستان که بیشترین کرسی های مجلس را به دست آوردند با یکدیگر ائتلاف کردند و برای تشکیل دولت وارد عمل شدند اما تمامی تلاش های چند ماهه این مثلث سه گانه به نتیجه ای نرسیده است.

گروه «چارچوب هماهنگی شیعی» متشکل از نوری المالکی (رئیس ائتلاف دولت القانون)، هادی العامری (رئیس ائتلاف فتح)، فالح الفیاض، شیخ قیس خزعلی و...» به همراه گروهی دیگری از احزاب و نمایندگان مستقل اصرار به توافق با جریان صدر برای تشکیل دولت دارد و اعلام کرده روند سیاسی را اصلاح می کند (نه این که روند سیاسی است) اما در مقابل جریان صدر تمایلی برای ائتلاف با گروه های شیعی ندارد و همین مسئله تشکیل دولت را با مشکل روبه رو کرده است.

مقتدی صدر فرصت ۴۰ روزه را در اختیار گروه های شیعی و سایر احزاب قرار داده تا دولت را تشکیل دهند اما در مقابل چارچوب هماهنگی شیعی تاکید کرده شیعیان اکثریت را برای تشکیل دولت دارند و از ایجاد فراکسیون بزرگتر شیعی همراه با جریان صدر دست نمی کشد و نخست وزیر در این شرایط انتخاب و دولت شکل می گیرد.

رایزنی های برای تشکیل دولت در عراق میان گروه های سیاسی همچنان ادامه دارد و احزاب در تلاش هستند کشور وارد خلاء سیاسی نشود اما در این میان حملات سازمان یافته رسانه ای جریان همسو با محور غربی - عبری - عربی به مرجعیت، گروه های شیعی، احزاب و نمایندگان مستقل بدون وقفه در جریان است.

عملیات این جریان رسانه ای نزدیک به ائتلاف آمریکایی - صهیونیستی - عربی (بعثی) از همان لحظات اولیه پس از اعلام نتایج انتخابات طوفان وار شروع و از هیچ تهمت، دروغ و اتهامی دریغ نکردند و در هفته های اخیر به اوج رسید و شدیدترین توهین را متوجه مرجعیت کردند.

این جریان رسانه ای شناخته شده به آیت الله سیستانی مرجع مورد احترام اقشار مختلف مردم عراق حمله می کند و قصد دارذ این شخصیت مهم و تاثیر گذار را به روش های مختلف هدف قرار دهد تا سایر احزاب شیعی و مقاومت ضعیف شوند.

این محور رسانه ای تصور می کند با اهانت آشکار می تواند به مرجعیت محبوب عراق و پشتیبان احزاب شیعی و گروه های مستقل و وطن دوست عراق ضربه بزند و در مقابل برای افراد دیگر شخصیت و جایگاه سازی کنند اما با پاسخ قاطع از سوی مردم مواجه شده است.

نمونه یکی از این حملات زمانی بود که یک شخصیت شناخته شده با انتشار کلیپی اعلام کرد فقط یک شهر حق دارد در خصوص سیاست و شرع اظهار نظر کند که البته با موج گسترده و بزرگ اعتراض سراسری مردم در خاک عراق روبه رو شد.

حمله بزرگ دیگر از سوی وابستگان حزب دموکرات کردستان صورت گرفت و این بار هم پاسخ مردم عراق کوبنده بود و با قدرت برای دفاع از مرجعیت به میدان آمدند و توجیه های تکراری هم نتوانست جلوی خشم شهروندان بگیرد و در میان این هجمه های ناجوانمردانه سکوت معنا دار برخی شخصیت ها قابل تامل است و فراموش نمی شود.

با توجه به‌ آنچه که در یک ماه اخیر گذشته به نظر می‌رسد حملات جریان شناخته شده و همسو با ائتلاف غربی - عبری - عربی علیه مرجعیت ادامه‌ خواهد داشت چرا که این محور به دنبال قبضه کردن قدرت در عراق است و در این مسیر مراجع را مانع می بیند.

این جریان که به انحصار گرایی در سیاست و حتی مذهب علاقه دارد عصبانی است چرا که تمامی سناریوی های ضد عراقی را مرجعیت خنثی کرده و به همین دلیل همه توان را برای ضربه زدن به مرجعیت، احزاب شیعی و گروه های مقاومت به کار گرفته و در این میان آمریکایی ها، صهیونیست ها و رژیم های مرتجع عرب هم از این موضع گیری به شدت استقبال کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 32
    بر اساس تقویم تاریخ ننگین عراقی، ظاهرا موعد قربانی کردن یک عالم هاشمی در عراق رسیده.
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    2 3
    سلام لطفا درمورد گرانی های افسار گسیخته این روزها بنویسید مردم بسیار تحت فشارند ودولت هم توان کنترل بارار را ندارد وروز به روز شرایط سخت تر وبدتر میشود گوجه فرنگی - گوشت قرمز و... همه چیز درحال گرانتر شدن زیاد هست
    • محمد IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      2 2
      اخبار گرانی را هم که دولت قبلی با اعتماد به شیطان بزرگ آمریکا و دوری از راه نورانی امام خمینی ره و خلف صالحش مقام معظم رهبری و آرمانهای حقیقی ملت عزیز ایران اسلامی بر این کشور تحمیل کرده و دولت مردمی فعلی در حال آوار برداری زلزله ۸ ریشتری ناشی از ۸ سال اقتصاد لیبرالی بر ما و احیانا شماست. اندکی صبر سحر نزدیک است.
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    3 0
    عراق با مردمانی هزارچهره
  • روشن IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    خداوند عاقبت بخیری را نصیب کند. مصداق همین احوالات سیاسی جهان اسلام است که عده ای را که با نام دین و جهاد و شهادت شناخته شده اند مسیر خود را عوض کرده و با دشمنان دین و مبارزه و قاتلان شهیدان همراهی می کنند طوری که حضور پر رنگ رژیم صهیونسیتی را در کردستان عراق منکر و خود را به تغافل میزنند! عراق سرزمین مقدسی است که هرگز زیر بوق دشمنان اسلام خاصه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل غاصب نخواهد ماند و از نسل همین راه گم کرده ها انسان های بزرگی دوباره قد علم خواهند کرد و یاد آیت‌الله شهید سید محمد باقر صدر را زنده خواهند نمود که فرمود در امام خمینی ره ذوب شوید همانگونه که او در اسلام ذوب شده است. فان حزب الله هم الغالبون
  • ماحسون IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    امروز رهبری در فرمایشاتشون اشاره به داپن یارانه زیاد به اقشار فقیر یکی امسال من اشاره کردن، فدات رهبری اول وآخر امیدمان بخداست وخدا کمکان میکنه،اگرشما نبودین و اشاره که دستوره نمیدادین چکار میکردیم،
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 3
    دست از سر عراقی ها بردارید و همچنین ایرانی ها
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    2 0
    اشتباه میکنند! آیةالله سیستانی نماینده حضرت ولیعصر(س) در عراق هستند.در عدم اقبال به ایشان،به موجودی مثل صدام گرفتار میشوند که به ضرر همه سرزمینهای عرب نشین تمام خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس