بومی سازی سامانه‌های پدافندی موجب شکست انحصار ساخت آنها شده است

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: بومی سازی سامانه‌های پدافندی نقطه قوتی است که موجب شده که انحصار ساخت این سامانه‌ها را از کشورهای قدرتمند بگیریم و خود اتکا شویم.

به گزارش مشرق، امیر علیرضا صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی از مرکز آموزش درجه داری حضرت علی اکبر (ع) پدافند هوایی اراک بازدید کرد.

بیشتر بخوانید:

دشمنان جرات نگاه چپ به آسمان جمهوری اسلامی ایران را ندارند

وی در این بازدید در جمع هنرآموزان و سربازان این مرکز به تشریح تاریخچه پدافند هوایی و نقش پدافند هوایی ارتش در عملیات مختلف دوران جنگ تحمیلی پرداخت و با اشاره به کارنامه درخشان پدافند هوایی در هشت سال دفاع مقدس گفت: هیچ عملیات موفقی در هشت سال دفاع مقدس انجام نشده مگر اینکه پدافند هوایی در آن نقش موثر داشته است.

وی خاطر نشان کرد: امروز وظایف نیروی پدافند هوایی در مقایسه با هشت سال دفاع مقدس بسیار با اهمیت‌تر است، چرا که در دفاع مقدس ما در وضعیت جنگی بودیم و احتمال حمله را انتظار داشتیم ولی هم اکنون که در زمان صلح هستیم، باید با هوشیاری و دقت بیشتر آسمان کشور را ۲۴ ساعته و در ۳۶۰ درجه رصد کنیم. باید توجه داشته باشیم که در حوزه پدافندی کوچک‌ترین غفلت، خساراتی به دنبال دارد که جبران ناپذیر است.

امیر صباحی فرد گفت: امروز اقتدار نیروی پدافند هوایی سبب شده است که دشمن با وجود بهره‌مندی از بهترین هواپیماها و تجهیزات جرأت جسارت به مرزهای کشورمان را نداشته باشد.

وی با اشاره به بومی‌سازی سامانه‌های پدافندی گفت: بومی‌سازی سامانه‌های پدافندی نقطه قوتی است که موجب شده که انحصار ساخت این سامانه‌ها را از کشورهای قدرتمند بگیریم و خود اتکا شویم.

در ادامه بازدید، امیر صباحی فرد با حافظان قرآن کریم مرکز آموزش درجه داری دیدار داشت و از اجرای موفق طرح حفظ قرآن در این مرکز ابراز خرسندی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پیمان IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 0
    باید در صنعت هواپیما سازی به نقطه قوت برسیم انشاءالله با تلاش مهندسان جوان ما به این نقطه هم خواهیم رسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس