کد خبر 1361204
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹
روسیه: سامانه موشکی اس-۳۰۰ اوکراین را نابود کردیم

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که موشک‌های نقطه زن این کشور سامانه اس-۳۰۰ اوکراین را هدف قرار داده و آن را نابود کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری "تاس" ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: سامانه‌های موشکی اس-۳۰۰ اوکراین در دو نقطه از این کشور توسط موشک‌های هوا به زمین روسیه منهدم شدند. 

وی همچنین اعلام کرد که در طول شب گذشته ۸۶ هدف نظامی در اوکراین نابود شدند. 

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، اهداف نظامی در اوکراین که شب گذشته نابود شد شامل دو مرکز کنترل، دو انبار مهمات، سه انبار سوخت، سه سیستم موشک‌انداز و ۴۹ نقطه نظامی و محل تمرکز تجهیزات ارتش اوکراین است. 

وی ادامه داد: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۸ فروند پهپاد اوکراین را سرنگون کردند. 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تاکید کرد یکی از اهدافی که توسط موشک‌های سطح به سطح روسیه نابود شد، مرکز تجمع مزدورهای خارجی در اوکراین بود. 

 کوناشنکوف ادامه داد: نیروهای روسیه تاکنون ۱۲۷ فروند هواپیما، ۹۸ فروند بالگرد، ۲۳۴ انواع سامانه‌های پدافند هوایی از جمله اس-۳۰۰، بوک-ام ۱و اوساای کی‌ام، ۴۳۶ فروند پهپاد، ۲ هزار و۵۲ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی، ۲۳۲ موشک‌انداز چند منظوره، ۸۹۴ قبضه توپ و خمپاره‌انداز و همچنین یک هزار و ۹۷۵ خودروی نظامی را نابود کرده‌اند. 

به گزارش ایرنا، اسلواکی روز یکشنبه اعلام کرد که به اوکراین سامانه اس ۳۰۰ ارائه کرده است. 

ادوارد هگر نخست وزیر اسلواکی گفت که کشورش یک سامانه دفاع هوایی اس ۳۰۰ خود را به اوکراین اهدا کرده است تا به این کشور برای دفاع در مقابل تجاوزهای روسیه کمک کند. 

او این را هم گفت که سیستم دفاعی اسلواکی در روزهای آینده با یک سامانه دفاع موشکی اضافی از سوی متحدانش تقویت خواهد شد. 

پس از این اظهارات،  جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ضمن تشکر از اسلواکی برای ارائه سامانه موشکی اس-۳۰۰ به اوکراین گفت که برای اطمینان از ادامه امنیت اسلواکی، سامانه موشکی پاتریوت را در این کشور مستقر خواهد کرد. 

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که نیروهای نظامی آمریکا کنترل سامانه پاتریوت در اسلواکی را بر عهده خواهند داشت و این سامانه ظرف چند روز آینده در این کشور مستقر خواهد شد. 

ماه گذشته اسلواکی اعلام کرد که سامانه موشکی ضد هوایی ساخت روسیه را تنها به شرط دریافت جایگزین به منظور جلوگیری از شکاف امنیتی ناتو در اختیار اوکراین قرار می‌دهد. 

همچنین جمهوری چک اعلام کرده است که تانک‌های نوع تی ۷۲ را به اوکراین اهدا کرده است. 

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم روز جمعه اعلام کرد که به عنوان بخشی از بسته کمکی نظامی جدید این کشور به اوکراین به ارزش ۱۰۰ میلیون پوند (۱۳۰ میلیون دلار) ، انگلیس تسلیحات ضدهوایی و ضد تانک بیشتری به کی‌یف می‌دهد. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه/۲ اسفند ۱۴۰۰ با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

او سه روز بعد یعنی ۵ اسفند/۲۴ فوریه آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد. 

آمریکا و اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌های مختلف به این اقدام روسیه واکنش نشان داده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • مات IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    11 22
    خداوکیلی ارتش روسیه با چه رویی درباره خسارات ارتش اوکراین حرف میزنه؟ سکوت کنن سنگین تره.
    • BE ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      2 1
      با همون رویی که امریکا جونت بیست سال تو افغانستان از جنگ با ترور حرف میزد اخرم دمبشو‌گذاشت رو کولش در رفت خخخ
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    4 6
    جنگ اکراین با فتنه گری غرب آغاز شد و با فروپاشی آمریکا و اروپا پایان می پذیرد... اینها دست و پا زدن قبل از مرگ است....
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 1
    باید این اهنگ رو خواند و ای کاش میتونستی بذاریش مشرق میدونم نمیشه، دمتونگرم نماز روزه هاتونم قبول پیشاپیش از بدون سانسور بودنش معذرت میخوام من واقعا طرفدار ایران و انقلابم ولی از شکست پوتین سرخورده شدم همش فکر میکردم روسیه تو سوریه میجنگه نگو شیران شیر ایرانی دارن دفاع میکنن. بدرود .
  • همونی که شعر بد رو فرستاد IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 1
    بیا پایین پسر سرمون درد گرفت...
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 2
    انهدام اس 300 و یا سایر سیستم های پدافندی روسی در اکراین مصداق تف سربالا برای روس هاست چون نشانگر عدم کارایی مفید این سیستم هتی هست حالا خوب شد فعلا سوخو 39 یا 30 را ایران نخریده است چون کلی از این پرنده های گران قیمت ظاهرا در برابر پدافند های امروزی بدرد نخور تشریف دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس