وزرای دفاع انگلیس و اوکراین آخرین اوضاع جنگ را بررسی کردند

وزرای دفاع انگلیس و اوکراین روز چهارشنبه در تماس تلفنی آخرین اوضاع جنگ در اوکراین را بررسی کردند.

به گزارش مشرق، بن والاس وزیر دفاع انگلیس با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: عزم ما برای همکاری با اوکراین به‌منظور اطمینان از عدم موفقیت نیروهای روسیه، مانند همیشه قوی است.  وی افزود که انگلیس به طور شبانه‌روزی برای رسیدگی به نیازهای اوکراین آمادگی دارد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین، انگلیس به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌های سنگین‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

رسانه‌ها اخیراً گزارش کردند لندن نگران است که دیگر متحدان ناتو، اوکراین را مجبور کنند که هر چه سریع‌تر به حل و فصل درگیری با روسیه بپردازد؛ این در حالی است که لندن هرگونه ایده امضای توافق صلح با روسیه را رد می‌کند و در مقابل اصرار دارد که کی‌یف باید اول از همه در قدرتمندترین موضع ممکن قرار بگیرد.

نشریه سان دیروز گزارش داد که انگلیس در نظر دارد تا ارتش اوکراین را به سامانه موشکی موسوم به «استورمر» مجهز، تا به اصطلاح آسمان این کشور را از جنگنده‌های روس پاکسازی کند. این سامانه قرار است ظرف چند روز آینده در هواپیماهای ترابری بارگیری شده و به اوکراین ارسال شود.

این درحالیست که وزیر دفاع انگلیس پیشتر از قصد این کشور برای ارسال سامانه موشکی استارزترک به اوکراین خبر داده بود. این موشک ها با سرعتی بیش از سه برابر سرعت صوت حرکت می کنند و برای سرنگونی جت‌های دشمن که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند مناسب هستند.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

تاکنون بسیاری از کشورهای جهان با عملیات ویژه روسیه در اوکراین، تحریم‌های سنگینی در حوزه‌های مالی علیه مسکو وضع کرده‌ و این تحریم‌ها را بتدریج به بخش انرژی روسیه گسترش می‌دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ش. AE ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    به اربابش گزارش داده فقط فکر میکردم گاو شیرده فقط در کشورهای عربی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس