.

روز گذشته ارتش اوکراین با تصرف چند روستای دیگر موفق شد تا خود را به ۴ کیلومتری مرکز شهر خرسون برساند.

سرویس جهان مشرق _ با گذشت ۴۵ روز از آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین، به نظر می‌رسد استراتژی کرملین، ادامه حملات دورایستا به مراکز نظامی و صنایع اوکراین در عمق خاک این کشور، دفاع از مناطق تصرف شده در جنگ اخیر و تکمیل کنترل بر منطقه دونباس با تصرف باقی مانده این منطقه و دو شهر مهم اسلاویانسک و کراماتورسک باشد.

از سوی دیگر ارتش اوکراین نیز که حالا پس از دفاع موفق از شهرهای کی‌یف، سومی و خارکیف در شمال و شمال شرق این کشور روحیه بالایی دارد همزمان به دنبال ضد حملات سنگین در جبهه جنوبی و دفاع در برابر تهاجم احتمالی ارتش روسیه در شرق این کشور و دو استان دونتسک و لوهانسک است.

بزرگترین مشکل و زخم کاری ارتش اوکراین در راه ضد حملات خود علیه ارتش روسیه در جبهه جنوبی این کشور، وضعیت بندر تحت محاصره ماریوپل است که بخش های وسیعی از آن نیز به کنترل ارتش روسیه درآمده است.

همچنین شب گذشته فیلمی توسط وزارت دفاع روسیه منتشر شد که نشان می‌داد یک دسته ۳۰ نفره دیگر از تفنگداران دریایی ارتش اوکراین خود را تسلیم ارتش روسیه کرده اند.

در صورتی که مدافعین ماریوپل که در ۲۰ تا ۳۰ درصد از مساحت این شهر گرفتار شده اند بتوانند به مقاومت خود علیه ارتش روسیه ادامه دهند این موضوع سبب می‌شود تا ارتش اوکراین در جبهه شهر خرسون و احتمالا پس از آن حاشیه شرقی رودخانه دنیپرو با فراغ بال بیشتری به عملیات بپردازد.

ارتش اوکراین به ۴ کیلومتری خرسون رسید

نبرد سنگین میان ارتش اوکراین و مدافعین روس در حوالی بندر خرسون و ساحل غربی رودخانه دنیپرو با شدت ادامه دارد؛ ارتش روسیه پس از ناکامی و عقب نشینی در راه تصرف شهر میکولایف، حالا هفته هاست که موضع دفاعی گرفته و فشار ارتش اوکراین برای محاصره و در نهایت بازپس گیری شهر خرسون ادامه دارد.

سامانه‌های S۳۰۰ اسلواکی به ارتش اوکراین تحویل داده شد/ ادامه تسلیم دسته جمعی مدافعین ماریوپل به ارتش روسیه/ بسته تسلیحاتی جدید ارتش انگلیس در راه کی‌یف+ نقشه و تصاویر

روز گذشته ارتش اوکراین با تصرف چند روستای دیگر موفق شد تا خود را به ۴ کیلومتری مرکز شهر خرسون برساند.

اس۳۰۰ های اسلواکی به اوکراین رسید

سرانجام وزارت دفاع کشور اسلواکی اعلام کرد این کشور سامانه های پدافندی S۳۰۰ خود را برای کمک به ارتش اوکراین به این کشور ارسال کرده است.

سامانه‌های S۳۰۰ اسلواکی به ارتش اوکراین تحویل داده شد/ ادامه تسلیم دسته جمعی مدافعین ماریوپل به ارتش روسیه/ بسته تسلیحاتی جدید ارتش انگلیس در راه کی‌یف+ نقشه و تصاویر

جو بایدن رئیس جمهور امریکا از کشور اسلواکی برای این اقدام خود تقدیر کرده است؛ لازم به ذکر است که نمونه ارسال شده توسط اسلواکی مشابه نسخه اس۳۰۰ تحت خدمت ارتش اوکراین بوده و پرسنل پدافندی این کشور نیازی به آموزش مجدد کاربری این سامانه نخواهند داشت.

همچنین تصاویر دیگری نیز منتشر شده است که نشان می‌دهد علاوه بر سامانه‌های پدافندی اس۳۰۰، ارتش اسلواکی تعدادی سامانه توپخانه ای نیز به اوکراین ارسال کرده است.

ظاهرا این کشور ۱۶ دستگاه از هویتزرهای خودکششی ۱۵۵ میلی متری خود با نام "زوزانا" را به ارتش اوکراین تحویل داده است.

سامانه‌های S۳۰۰ اسلواکی به ارتش اوکراین تحویل داده شد/ ادامه تسلیم دسته جمعی مدافعین ماریوپل به ارتش روسیه/ بسته تسلیحاتی جدید ارتش انگلیس در راه کی‌یف+ نقشه و تصاویر
هویتزر خودکششی 155 میلی‌متری زوزانا

بسته جدید تسلیحاتی ارتش انگلیس در راه اوکراین

بوریس جانسون رسما از تحویل یک بسته تسلیحاتی جدید به اوکراین به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار خبر داد که شامل موشک های ضد تانک و پدافندی برد کوتاه استاراستریک نیز میشود.

سرنگونی نخستین پهپاد رزمی روسیه

پدافند اوکراین موفق شد یک فروند پهپاد رزمی orion روسیه را سرنگون کند.

سامانه‌های S۳۰۰ اسلواکی به ارتش اوکراین تحویل داده شد/ ادامه تسلیم دسته جمعی مدافعین ماریوپل به ارتش روسیه/ بسته تسلیحاتی جدید ارتش انگلیس در راه کی‌یف+ نقشه و تصاویر

تعدادی پهپاد orion از سال ۲۰۲۱ در ارتش روسیه وارد خدمت شده اند؛ این پهپاد توانایی حمل ۲۰۰ کیلوگرم محموله را داشته و دارای مداومت پروازی ۲۴ ساعت است.

سامانه‌های S۳۰۰ اسلواکی به ارتش اوکراین تحویل داده شد/ ادامه تسلیم دسته جمعی مدافعین ماریوپل به ارتش روسیه/ بسته تسلیحاتی جدید ارتش انگلیس در راه کی‌یف+ نقشه و تصاویر

این خبر به روزرسانی می‌شود ...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 91
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    79 99
    دلقک یهودی دست و پا کیزند ولی ارتش روسی پیروز خواهد شد و جهان را از دست اسقاطیل رهایی خواهد داد.
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      35 67
      خرج این دلقک یهودی صهیونیزم را خاندان منحوس پهلوی می پردازد. از اموال غارت شده ایران.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      38 14
      عجب نامعادله اي! پوتين ميگه نئونازي شما ميگيد يهودي! اينقدر متناقض!!!
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      20 9
      بالاخره این دلقک نازی هست یا یهودی!!!!!
    • DE ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      15 15
      این دلقک هم نازیه هم صهیونیست. ارباب ذلیلان نمیخوان قبول کنن چون فتنه هاش مثل ایناست.
    • DE ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      8 4
      صهیونیست ها دستشون تو دست هیتلر بود برای تعقیب یهودیها و راندن آنها به فلسطین و تشکیل رژیم آپارتاید که موفق هم شدند. دقیقا همین کار را با تشکیل داعش میخواستند در سرزمین های اسلامی بکنند. همونقدر که مسلمانان از داعش نفرت دارند بسیاری از یهودیان خارج از مناطق اشغالی از صهیونیستها نفرت دارند. صهیونیست ها برای کنترل فاشیست ها نئونازیست ها را خودشان ساختند. مانند منافقین که ضد امریکا بودند یعنی 'خخخخخ و تو پیشونی همه شون نوشته والدالزنای امریکا منظور ولد السنای امریکا . سنای امریکا مانند پدر میمونه براشون و اینها ولد و بچه هاشون هستند. در لیست تحریمی ایران بخونید کلی بیشخصیت های تحریم شده سناتور امریکایی بودند.
    • TR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      9 14
      پهپاد های روسیه در اصل متعلق به اسراییل است روسیه تحت لیسانس تولید می کنه دلقک پوتین‌ه که نوکر اسرائیه
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      5 13
      تو چکار به هیتلر داری؟ رابطه نئونازی های امروز با یهود چیه؟ به خون هم تشنه اند! چرا به جای تصحیح اشتباه, توجیه می کنید؟
    • سید روح اله DE ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      5 3
      همانطور که سامورایی هایی که در جنگ جهانی دوم با امریکا میجنگیدند الان خواجه های حرم امریکا شدند و در حال نوکری به امریکا هستند. نازی هایی که که دشمن شماره یک یهودیان بودند الان در حال نوکری زلنسکی یهودی است. هیتلر در خواب ببیند که کل تفکرش معکوس شده. و جالب تر اینکه همه می دانند که یهودیان قصد داشتند حضرت مسیح را به صلیب بکشند و الان مسیحیان کاتولیک در حال خدمت رسانی به یهودیان هستند. و یا اعراب با کشور اسراییل همه در جنگ بودند ولی الان به جز سوریه تقریبا تمامی کشورها رهبری اسرائیل را پدیرفتند و با اسرائیل پیوند راهبردی امضا کردند. و یا الهام علی اف بر کشوری حکم میراند که که بیش از ۹۰ درصدش شیعه میباشند ولی اجازه انجام مراسم مذهبی به ایشان نمیدهد. اگر انسان هوشمندی باشی این موارد کافی هست. هر چند موارد دیگری نیز وجود دارد
    • MD ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      0 1
      زلنسکی یهودی است و گروههای طرفدار او نئونازی هم هستند. یک مطلب دیگر وجود دارد این استکه نئونازی ها را یهودیها تشکیل دادند و شروع جنگ جهانی دوم نیز بواسطه و تحریک یهودیها بود. کشتار وسیع و برنامه ریزی شده یهودیها در جنگ جهانی دوم یک دروغ بزرگ بود و انجام نشده است. برای اینکه یهودیان صهیون هراز گاهی یک کشتار به عنوان قربانی در جهان ایجاد می کنند و در این کشتار جنگ جهانی کشتار یهودیان را تبلیغ کردند و مظلوم نمایی بزرگی شد و بهانه ای شد برای اینکه بتوانند یک کشور و حکومت برای خود داشته باشند. لذاست که خیلی اصرار بر کشتار یهود در جنگ جهانی دوم توسط هیتلر دارند.
    • DE ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      1 0
      پهپاد های ترکیه در اصل متعلق به اسراییل است ترکیه تحت لیسانس تولید می کنه دلقک عرعردوپا که نوکر اسرائیه
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    34 53
    بهتر است ایران نیز سامانه های خود را در اختیار روسیه قرار دهد تا ناتو حساب کار دستش بیاید.
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      20 12
      نه این جنگ ما نیست مگه روسها اون زمان که به ما هواپیمای جنگی فروختن قطعات یدکی و دفترچه های فنی رو دادن که ما هم حالا بهشون موشک نقطه زن و پهپاد بدیم
    • محمد DE ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      اخه .چقدر باشعوری شما .ایران چی بدهد به روسیه .یبار دیگه بگو بیشتر بخندیم
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    14 20
    اصلاح طلبان روسی دا حال کارشکنی برای جریان انقلابی پوتین هستن و نظام روسیه باید از شر ایشان راحت شود.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    28 38
    غربگدا ها آرزو دارند روسیه شکست بخورد ولی تا چند روز آینده پیروزی از آن روسیه است. غربگداها بدانند.
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      7 7
      طرفداری از روسیه مساوی است با وطن فروشی .مساوی است با بی دینی و بی ایملنی
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    25 36
    عملیات ویژه نظامی روسیه با اتحاد مستضعفین جهان و پیروی از رهنمود های روسیه در برابر امپریالیسم حتما پیروز خواهد شد.
    • DE ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      10 8
      عملیات ویژه نظامی روسیه با اتحاد مستضعفین جهان و پیروی از رهنمود های روسیه در برابر امپریالیسم حتما پیروز خواهد شد// تفاله ها و پس ماندهای ساواک و منافقین با جابجایی و دستکاری در شعارهای انقلاب اسلامی فقط ماهیت پلید و درپیتی خود را نشان میدهند. نه پوتین نه امریکای جنایتکار و غارتگر برای ما الگو و ارزش هستند. بتازگی در کمال حماقت و خریت سعی میکنند امریکای جنایتکار امروز را‌ با یادآوری جنایات شوروی سابق مقایسه کرده و روسیه کنونی را همان شوروی تجاوزگر سابق که حتی در اوج جنایات خود به گرد جنایات تاریخ و نسل کشی ناکازاکی و هیرو شیما و ویتنام ...نمیرسید ، جا بزنند. امریکای جنایتکار فقط در عراق یک میلیون از مسلمانان را کشت و اینجا نوکران دلقک برای ۱۰ تا کشته اوکراینی به اسلام و انقلاب و خدا و روسول...توهین میکنند لیکن در موارد جنایات عموشون عموسام کر و کور لالند فهم لا یرجعون. نوکری و عاشقی وقتی با حماقت و رذالت مخلوط گردد شخص وطنفروش غربگدا میشود.
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      1 5
      عملیات ویژه نظامی روسیه با اتحاد مستضعفین جهان و پیروی از رهنمود های روسیه در برابر امپریالیسم حتما پیروز خواهد شد.....جواب ...این افکار شما جماعت از خدا بی خبر است .از پوتین جهنمی حمایت می کنید و ضد انقلاب نفهم کارهای شما را بر گردن اسلام و جمهوری اسلامی و روحانیت می اندازد . اون احمق ها می گویند آخوند ها فلان کار کردن .آخوند ها بهمان کار کردند . تاوان همه حرف ها و کارهای شما را اسلام و آخوند ها می دهند . کدام آخوند و روحانی معروف و باسواد از پوتین حمایت کرده .و مثل شما حرف می کند .؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    22 11
    ایران باید سامانه ایی که در عین الجسد باعث سردرد و ضربه مغزی یانکی ها شده بود به روسیه بدهد.
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      8 5
      خودشون دارن
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      7 3
      دم بذل و بخششت گرم . مگر مجانی برای خودمون تموم شده که اینطور راحت می بخشی ؟
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      3 0
      روسیه صادرکننده اسلحه هست
  • US ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    17 4
    "ادامه حملات دورایستا به مراکز نظامی و صنایع اوکراین" چه واژه قشنگی به کار بردی"دور ایستا" پارسی را پاس بداریم. ممنون
  • UA ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    11 8
    که شمایید کفایت کننده ام و مرا یارى کنید که شمایید یاور من اى سرور ما اى صاحب زمان /////// اللهم العجل لولیک الفرج
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      18 8
      وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة همگی برای نابودی دلقک صهیونیست دعا میکنیم.
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      19 23
      مرگ بر اوکراین نوکر دست‌نشانده رژیم صهیونیستی و آمریکا
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      4 4
      چشم دعا می کنیم خدا ریشه پوتین شیطان صفت را بکند
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    14 21
    أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ پیروزی از آن روسیه است.
  • DE ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    16 11
    ........ بعد از شکست فتنه آمریکائی ــ اسرائیلی ۸۸ و هوشیاری و کنار کشیدن کسانی که فریب آن توطئه را خورده بودند، هیلاری کلینتون وزیر خارجه اوباما رسماً اعلام کرد آمریکا ۴۰۰ میلیون دلار برای کوچ فتنه‌گران از خیابان‌ها به فضای مجازی اختصاص داده است و از آنها خواست حالا که در خیابان‌ها امکان حضور ندارند، فعالیت خود را به فضای مجازی منتقل کنند. امروزه همان جماعت مزدور را می‌توان دید که در کانال‌های مجازی و برخی از مطبوعات به شایعه‌سازی و دروغ‌پراکنی علیه اسلام و انقلاب و دولت برخاسته از آن مشغولند. ......
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      6 12
      باید این فضای فجازی را صیانت کنند تا هر کسی نتواند علیه انقلاب و ایران و روسیه و چین شایعه پراکنی کند.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    26 13
    تمام صنايع بزرگ و نظامی اوكراين در شرقش هستند. اگر روسيه بتونه ارتباط اوکراین با دریای سیاه رو هم قطع کنه اوکراین رو تبدیل به یک کشور محصور در خشکی میکنه که صنایع استراتژیکش رو هم از دست داده... شرق و نواحی ساحلی اوکراین هم که همه روس تبار هستند و این نقشه منطقی به نظر میرسه.
    • نکته بین***/// IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      19 37
      دقیقا نقشه همینه.تصرف کامل ماریوپل.ایجاد دالان زمینی به شبه جزیره کریمه. و حمله نهایی به اودسا .و قطع ارتباط دریایی اوکراین و تبدیل کردن این کشور به یک کشور محصور در خشکی. به عبارت ساده تر آقا اجازه؟؟
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    15 8
    الموت بایدن الموت
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      15 25
      بایدن از ترس روسیه دیگه نمیتونه خوب حرف بزنه
  • علی IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    14 18
    روس‌ها خدا رو شاکر باشن که حریفشون دلقکی بیش نیست که اینطور لت و پار شدن. اگه روزی حریف ایران میشدن یه نفرشون زنده برنمیگشت
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      14 13
      روسیه و ایران از هم جدا شدنی نیستند و در تاریخ با هم دوست وبوده اند. اقتدار ایران در برابر آمریکاست نه دوستان خودش
    • سیداحمد IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      9 5
      حالا ایران باروس رو از کجا قاپیدی ؟ گذر زمان به نفع کسی است که در تدارکات ومهندسی موفق‌تر عمل کند ، الان لاغری سربازان اوکراین تسلیم شده نشان میداد آنها گرسنگی کشیده اند الان تمام سربازان اوکراینی در ماریوپل خسته وگرسنه هستند و روسیه حتی اگر یکبار نتواند این شهر را تصرف کند بازهم اقدام خواهدکرد . روس‌ها درجنگ صبور و پرهلاکتند اما بواسطه جمعیت زیاد موفق میشوند اگر نیروهای داوطلب برسند موفقیت روسیه بیشترخواهد بود . اوکراین اتاق فرماندهی و اطلاعات خوبی دارد اما وقتی نیرویی تسلیم میشود یعنی ناامیداز پیروزی ومرگ راحتمی میداند . آمریکاییها توانستند جنگ را برای اوکراین پرانگیزه وفرسایشی کنند اما این جنگ در طولانی مدت برای اوکراین چیزی ندارد اما روس‌ها بحثشان حیثیتی شده است .
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    6 14
    سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    33 10
    مایه ی تعجب است که چرا ارتش روسیه اینقدر ضعف نشون میده در مقابل اوکراینی ها، این همه تلفات تجهیزاتی و نفراتی برای دومین ارتش قدرتمند جهان باعث تعجب هستش.
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      17 16
      کمتر بی بی سی و اینتر نشنال سعودی رو ببین.
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      15 18
      تو البانی تبلیغ میکنن اوکراین پیروز شده!!!
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      7 2
      سخنگوی کرملین, هم کارمند بی بی سی شده؟
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    15 4
    روسیه چرا در لحظه ورود این تجهیزات به اکراین آنها را مورد هدف قرار نداد این همه ماهواره جاسوسی و ... چکار می کنند
  • DE ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    15 5
    اس۳۰۰ های اسلواکی به اوکراین رسید .خخخخ این همون اس ۳۰۰ های آشغالی نبود که غربگداها دایم مینوشتند باهاش میشه فقط کلاغ روی درخت را زد؟؟؟ حالا هرچی آشغال روسی ته انباری دارند دارن خالی میکنند‌داخل اوکراین تا عموسامشون بهشون از اون اسلحه های فوق مدرنی که خود امریکایی ها در افغانستان بکار بردند و با خفت و خاری تاریخی شکست خورده و مانند بند تمبان در رفتند و فرار کردند بدهند و صورتحسابهای میلیاردی .بعد از سر تا پا برای همیشه میروند در ما تحت عموسام منظور میروند تحت امر عموسام و دیگر بدون اجازه او آب هم نمیتونند بخورند. مثل ترکیه که امریکا بهش گفت سامانه اس ۳۰۰ یا اس ۴۰۰ بگیری باهات قهر میکنیم. تو باید فقط نوکر خودمون باشی لاشی وگرنه خواب اتحادیه اروپا را ببین.همین.
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      9 1
      آرزوی اصلاح طلب ها و غربگدا ها این سامانه بود خدا رو شکر توسط دانشمندان جوان داخلی ساخته شد پیشرفته تر و قوی تر.
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    25 6
    نبرد سنگین میان ارتش اوکراین و مدافعین روس ........ مدافعین روس؟!!!!!!!!! اوکراین به روسیه حمله کرده؟
  • صاد IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    3 4
    این یکی از معدود بارهایی بود که دیدم مشرق داره حرفه ای عمل میکنه و اخبار دو طرف رو به طور کامل پوشش میده. به هر حال ممنون از این رفتار حرفه ای.
    • DE ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      3 3
      نه بابا این اولین باری بود که تو حرفه ی و نه فرقه ای خوندی ممنون. وگرنه مشرق همیشه حرفه ای مینویسه
  • علی IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    8 2
    امریکای جهان خوار و اروپای جیره خوار پشت دولت و مردم اکراین پنهان شده و برای نابودی کامل این کشور کوتاهی نمی کنند وگرنه برای اشتی و صلح نیاز به این همه تجهیزات جنگی است
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    11 7
    مدافعین روسی؟؟؟دقیقا از کجا دفاع می کنند؟؟؟درود بر مدافعان...ازوف و مقاومت مردمی
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    7 4
    کاشکی سریال خاتون قسمت اخر میدیدین اینا که طرف روس میگیرن .... شاید یه جورای قومن.... گور بابای هر دوشون فقط ایران سربلند باشه
  • US ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    9 9
    مقاومت نیروهای گردان آزوف در ماریوپل ستودنی و تاریخیه.
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    9 13
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    3 5
    نباید شهر خرسون سقوط کند سقوط این شهر یعنی عقب نشینی روسیه از مسکو
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    5 3
    نحوه ازادسازی اوکراین از دست نئونازی ها همان نحوه ازادسازی گروگان های مدرسه روسلان استیای شمالی و همچنین ازادسازی گروگان ها ی سینمای مسکو از دست چچن هاست همیشه تروریستها مردم عادی را به گروگان می گیرند راه ازادی مردم عادی جز کشتن بخشی از این مردم عادی نیست که سکوت هم کرده اند
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    7 5
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 17 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    10 4
    روسیه باید استان سومی و میکولایف و اودسا را نیز تصرف نماید بعدمساله فدرال کردن اوکراین را مطرح نماید
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    5 2
    روسیه باید از موشک باران گراد و بمباران فرشی برای تسلیم تروریست های اوکراینی داعشی و جبهه النصره استفاده کند با کلت کمری فقط شکست درو خواهند کرد
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    3 3
    پوتین اصلا به مناطق اوکراینی نشین حمله نکرده بلکه هدف وی مناطق فرهنگی روس زبان است و مثل دونباس دنبال افزایش حس قومیت گرایی در سایر استان های اوکراین در میان روس زبان هاست حتی ناتو در اوکراین غافلگیر شده است گذشت زمان این روباه روس را بیشتر می شناساند
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    4 1
    روسیه باید مسلح نمودن مردم روس زبان جنوب اوکراین خود فقط به پشتیبانی هوایی ادامه دهد برای این هدف باید پول خرج کند و از مردم محلی یا از سراسر جهان نیرو به اوکراین ارسال نماید
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    5 1
    روسیه خود هم می تواند توان پهبادی خود را برای مقابله با اوکراین افزایش دهد چون اوکراین ارتش کلاسیک ندارد که روسیه ارتش کلاسیک به میدان اورده است نیروی زرهی روسیه در اوکراین یک اشتباه است بجای ان روسیه بماند سوریه و حزب الله باید از تیپ های پیاده باید بهره ببرد
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    5 4
    باید روسیه از مردم بومی روس زبان مناطق شرقی و جنوبی برای حمله به ارتش اوکراین و نئونازی ها باید استفاده نماید و انها را برای مقابله با ارتش اوکراین و فاشیست ها تقویت نماید
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    4 0
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    4 2
    روسیه باید سریع فراخوان نیروهای احتیاط را اجرا نموده و فقط نیروهای پیاده را برای تصرف میکولایف و اودسا استفاده نماید و برای مقابله با تروریست ها باید از نیروهای داوطلب روسی بومی استفاده نامید
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    4 0
    نیروی پیاده مجهز به ضد زره و پهپاد به صورت انبوه بهترین روش برای روس ها در این جنگ است روس ها اشتباه بزرگی در ورود فله ای با ستون زرهی و ادوات بدون پشتیبانی لازم کردند توهم عدم مقاومت و عدم پشتیبانی گسترده غرب باعث این خبط بزرگ شد
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    4 3
    روسیه بعد از فروپاشی شوروی و دوستی با امریکا و کاهش احتمال جنگ در دوران بوریس یلتسین نفرات ارتش را از یک میلیون و دویست هزار نفر به 400 هزار نفر کاهش داد روسیه ضمن اینکه باید یک اتحاد نظامی با کشورهای آسیای میانه ایجاد کند و فعلا از ارتش بزرگترین متحدش قزاقستان که نیروی زمینی پر تعدادی دارد استفاده کند علاوه بر این برای چند سال آینده سربازی را اجباری نماید و تعداد نفرات ارتش را به همان یک میلیون و دویست هزار نفر سابق بازگرداند
    • DE ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 1
      . رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه (در حال حاضر ولادیمیر پوتین) فرمانده عالی نیروهای مسلح و فرماندهٔ کل قوا است. ۲۳ فوریه روز ارتش در روسیه است. نیروهای مسلح فدراسیون روسیه با حدود یک میلیون نیروی فعال، از لحاظ تعداد نفرات فعال، در رتبه پنجم جهان قرار دارد و علاوه بر آن، حداقل ۲٬۰۰۰٬۰۰۰ نیروی ذخیره دارد.[۵][۶] خدمت وظیفه عمومی در روسیه به‌مدت یک سال است و برای تمام مردان بین ۱۸ تا ۲۷ سال، اجباری است.[۷] این نیرو از لحاظ تجهیزات و قدرت نظامی پس از نیروهای مسلح آمریکا، در مکان دوم قرار دارد. در حال حاضر نیروهای مسلح روسیه از نظر تعداد جنگ‌افزارهای هسته‌ای، در رتبهٔ اول دنیا قرار دارد.[۸][۹] این نیرو از نظر تعداد تانک، در جایگاه نخست و بر اساس تعداد زیردریایی‌های موشک‌انداز بالستیک، تعداد شناورهای نیروی دریایی و تعداد هواگردهای نظامی نیز در جایگاه دوم جهان قرار دارد.[۱۰] روسیه یکی از ۳ کشوری است که دارای بمب‌افکن‌های راهبردی فعال و عملیاتی است
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    4 1
    خوب باید ایران به روسیه کمک پهبادی و موشکی و مردمی کند در صورت شکست روسیه از تروریست های داعشی و چند ملیتی در اوکراین ایران نوبت بعدی است پیوستن جمهوری آذربایجان به ناتو و شروع جنگ از آنجا علیه ایران خواهد بود
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    4 1
    فرق زلنسکی با رضاخان پالان شهامت بود که رضاخان نداشت ایران درعرض یک هفته تسلیم روس وانگلیس شد
    • DE ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      1 2
      فرق تو هم با رضا پالان و دلقینسکی اینه که اونها هر دوشون آی کیوهاشون از آی کیوی لاکپشتی تو بیشتر بود زیرا اونها هردو جفتشون میدونستند نوکر و مزدور هستند و باید دستور اجرا کنند ولی تو ساده لوح نمیدونی.کسی عاشق چشم و ابروی دلقینسنکی نیست عروسک شب خیمه بازیست بهش دستور بدهند بمون باید بمونه بهش دستور دهند الان دیگه تاریخ مصرفت تمام شد باید گور خودش رو گم کنه. مانند رژیم های دست نشانده که یکیشون رژیم اره است.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    3 2
    بزرگترین کار روسیه بستن دریا ب اوکراین است. با این کار اسرائیل هرگز نمی‌تواند با اوکراین از طریق دریا ارتباط پیدا کند. این یهود را باید در حصار کرد.
  • ماحسون IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    3 2
    اگر روس ها از ما درخواست پهباد و‌ موشک نقطه زن کنند ما بهشان میدیم،ولی برای نابودی رژیم های جعلی اسرائیل و ترکیه باید سوخو 35 و 57 هاشون هارو در اختیار ما قرار بدن،نیرو لازم نداریم خودمان هریک نفر ایرانی یه لشگره
  • GB ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    3 3
    فقط بایراکتار
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 1
    روسیه خرسون را رها نخواهد کرد چون ارزش نوار ساحلی دریای سیاه بیشتر از مرز بلاروس و کیف هست.
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 1
    ماشالله به کدخدا و ناتو. تا میتونید ارتش قهرمان زلنسکی را بدوشید و کار را برای پوتین و نوچه هاش سخت کنید
  • DE ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    2 1
    اگر روس ها مثل امریکا عمل میکردن تا حالا تمام اوکراین رو گرفته بودن . یعنی دوهفته تمام با ب-۵۲ بمباران میکردند و بعد نیرو زمینی وارد میشد . ولی بخاطر تبلیغات و هیاهوی غربیها اینکار رو نکردن . اکثر این ساختمانهای مسکونی رو هم خود اوکراین زده و انداخته گردن روسیه .
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 1
    اقای پوتین از مستشارهای نظامی ایران استفاده کن
  • ایرانی IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 1
    بهترین موضعگیری حمایت از مردمان کشوری است که مورد تجاوز قرار گرفته اند دقیقا" مثل موضعگیری جنگ یمن
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 1
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 1
    نحوه ازادسازی اوکراین از دست نئونازی ها همان نحوه ازادسازی گروگان های مدرسه روسلان استیای شمالی و همچنین ازادسازی گروگان ها ی سینمای مسکو از دست چچن هاست همیشه تروریستها مردم عادی را به گروگان می گیرند راه ازادی مردم عادی جز کشتن بخشی از این مردم عادی نیست که سکوت هم کرده اند
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 1
    خوب بحران اوکراین زمان مناسبی برای بیرون کردن امریکا از سوریه است چون امریکا اگر در سوریه دست به سلاح نمی تواند ببرد و واکنش نشان دهد بعلت اینکه همان اتهامی که به روسیه می زند دامنگیر او می شود
    • علیرضافرزنددشتستان IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      0 1
      مثل وزیر خارجه پیشین فکر می کنید.......در دنیا فقط زور حاکم است، هر جور که دلشان خواست کارشان را می کنند و نظرات افکار عمومی و سازمان های به اصطلاح بین المللی را به کتفشان نیز حساب نمی کنند........... اگر هم از انجام کاری و اقدامی صرف نظر کرده اند به این خاطر بوده که زورشان نرسیده
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 1
    روسیه باید سریع فراخوان نیروهای احتیاط را اجرا نموده و فقط نیروهای پیاده را برای تصرف میکولایف و اودسا استفاده نماید و برای مقابله با تروریست ها باید از نیروهای داوطلب روسی بومی استفاده نامید
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 1
    روسیه بعد از فروپاشی شوروی و دوستی با امریکا و کاهش احتمال جنگ در دوران بوریس یلتسین نفرات ارتش را از یک میلیون و دویست هزار نفر به 400 هزار نفر کاهش داد روسیه ضمن اینکه باید یک اتحاد نظامی با کشورهای آسیای میانه ایجاد کند و فعلا از ارتش بزرگترین متحدش قزاقستان که نیروی زمینی پر تعدادی دارد استفاده کند علاوه بر این برای چند سال آینده سربازی را اجباری نماید و تعداد نفرات ارتش را به همان یک میلیون و دویست هزار نفر سابق بازگرداند
    • DE ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      0 0
      DE0 0 . رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه (در حال حاضر ولادیمیر پوتین) فرمانده عالی نیروهای مسلح و فرماندهٔ کل قوا است. ۲۳ فوریه روز ارتش در روسیه است. نیروهای مسلح فدراسیون روسیه با حدود یک میلیون نیروی فعال، از لحاظ تعداد نفرات فعال، در رتبه پنجم جهان قرار دارد و علاوه بر آن، حداقل ۲٬۰۰۰٬۰۰۰ نیروی ذخیره دارد.[۵][۶] خدمت وظیفه عمومی در روسیه به‌مدت یک سال است و برای تمام مردان بین ۱۸ تا ۲۷ سال، اجباری است.[۷] این نیرو از لحاظ تجهیزات و قدرت نظامی پس از نیروهای مسلح آمریکا، در مکان دوم قرار دارد. در حال حاضر نیروهای مسلح روسیه از نظر تعداد جنگ‌افزارهای هسته‌ای، در رتبهٔ اول دنیا قرار دارد.[۸][۹] این نیرو از نظر تعداد تانک، در جایگاه نخست و بر اساس تعداد زیردریایی‌های موشک‌انداز بالستیک، تعداد شناورهای نیروی دریایی و تعداد هواگردهای نظامی نیز در جایگاه دوم جهان قرار دارد.[۱۰] روسیه یکی از ۳ کشوری است که دارای بمب‌افکن‌های راهبردی فعال و عملیاتی است
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    2 1
    سد ایسلو نباید باشد
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • MD ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    خاک بر سر اسلواکی، خدا رو شکر که کشور ما اقتدار داره، اسلواکی به دستور آمریکا باید هزینه جنگ اوکراین رو بده؟؟؟؟ شیردوشی به کشورهای اروپایی هم رسید.....
  • حسین IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    جنگ روسیه و اکراین ثابت کرد ساخت و نگهداری سلاح اتمی نه تنها بیفایده و هدر دادن سرمایه نیست بلکه کاملا در راستای حفظ امنیت و تمامیت کشور هست مسئولین ایران به خوبی و با دور اندیشی برنامه اتمی ایران رو به پیش بردند و ایران حتما باید سلاح اتمی بسازه تا در اینده با شرایطی شبیه اکراین مواجه نشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس