.

تقریبا همه چیز نشان از این دارد که مسکو، همانطور که انتظار می رفت قصد حمله ای تمام عیار با تمرکز بر شمال شرق تا جنوب شرق اوکراین داشته باشد.

سرویس جهان مشرق _ وارد چهل و چهارمین روز از جنگ روسیه و اوکراین شده ایم؛ به زودی این نبرد خونبار از جنگ پاییز سال ۲۰۲۰ میلادی در منطقه قره باغ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان موسوم به جنگ دوم قره باغ یا جنگ ۴۴ روزه طولانی تر خواهد شد.

در حال حاضر دو تحلیل متضاد در خصوص ادامه روند درگیری در خاک اوکراین میان کارشناسان وجود دارد؛ برخی معتقدند ارتش روسیه پس از تخلیه قوا و عقب نشینی از شمال شهر کی‌یف، احتمالا به زودی پایان عملیات ویژه نظامی خود در خاک اوکراین را اعلام خواهد کرد.

اما برخی کارشناسان و منابع اطلاعاتی وابسته به پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" معتقدند عمده نیروهایی که از مناطقی نظیر شمال پایتخت، چرنیگف و سومی تخلیه شده اند تا حدود ۱ هفته آینده به جبهه شرقی منتقل و سازماندهی مجدد شده و آماده نبردی سنگین در این محور خواهند شد.

منابع اوکراینی بر اساس تصاویر ماهواره ای می گویند روسیه در راستای تغییر موضع نیروهایش و تقویت جبهه شرق در اوکراین، بخشی از هواگردهای خود را از بلاروس به بردیانسک، در مرز شمال شرقی اوکراین، منتقل کرده است.

سناریوهای محتمل برای پایان جنگ اوکراین چیست؟ / ارسال نفربرهای زرهی توسط استرالیا به اوکراین +نقشه و تصاویر

تقریبا همه چیز نشان از این دارد که مسکو، همانطور که انتظار می رفت قصد حمله ای تمام عیار با تمرکز بر شمال شرق تا جنوب شرق اوکراین داشته باشد.

از سوی دیگر دبیرکل ناتو گفته است که روسیه چند هفته دیگر موج جدید حملات خود در شرق اوکراین را آغاز خواهد کرد. ینس استولتنبرگ تاکید کرده است که غرب باید در این فرصت سلاح ها و تدارکات لازم را برای اوکراین ارسال و ارتش این کشور را تجهیز کند.

سناریوهای محتمل برای پایان جنگ اوکراین چیست؟ / ارسال نفربرهای زرهی توسط استرالیا به اوکراین +نقشه و تصاویر

سناریوهای پایان جنگ اوکراین چیست؟

ارتش روسیه به هدف اولیه خود که تصرف پایتخت و سرنگونی دولت زلنسکی بود نرسید و حالا منطقا باید به دنبال یک راه حل میدانی مناسب برای خروج از جنگ اوکراین با دستاورد نظامی کافی باشد تا طرف شکست خورده جنگ معرفی نشود.

 بر اساس نقشه زیر می‌توان سناریوهای محتمل در خصوص این موضوع را تشریح کرد:

سناریوهای محتمل برای پایان جنگ اوکراین چیست؟ / ارسال نفربرهای زرهی توسط استرالیا به اوکراین +نقشه و تصاویر

شماره ۱ : روسیه کلیه مناطق شرق رودخانه دنیپرو به همراه بندر اودسا را تصرف کند؛ این حالت با توجه به عقب نشینی روسیه از Sumy و chernihev کمترین احتمال را دارد.

شماره ۲ : روسیه لوهانسک و دونتسک به همراه بندر ماریوپل، خرسون و اودسا را تصرف کند و ارتباط اوکراین با دریای سیاه را قطع کند احتمال این مورد وجود دارد ولی حرکت به سمت اودسا مستلزم پیروزی در جبهه Mykolaiv است که در حال حاضر ارتش اوکراین مشغول ضد حملات سنگین است و روسیه در آن تحت فشار قرار دارد.

شماره ۳ : روسیه دونتسک و لوهانسک به همراه ماریوپل و مناطق کنونی تا خرسون را تصرف و به جنگ پایان دهد؛ احتمال این مورد با توجه به حجم خسارات وارده به روس ها بیشتر از بقیه است.

 شماره ۴ : روسیه فقط کل لوهانسک و دونتسک را تصرف کند؛ این مورد نیز از احتمال کمی برخوردار است زیرا بعید است مسکو از مناطقی که در جبهه خرسون و شمال شبه جزیره کریمه گرفته اند به راحتی دست بکشند.

شماره ۵ : روسیه به مرزهای قبل از جنگ بازگردد؛ احتمال این مورد نیز کم است مگر تحول بزرگی در عرصه سیاسی و یا نظامی رخ دهد زیرا ارتش روسیه که عملکرد نظامی خوبی در این جنگ نداشته است برای حفظ آبرو هم که شده باید با حفظ بخشی از دستاورد میدانی خود در خاک اوکراین از این جنگ خارج شود.

ارسال نفربرهای زرهی استرالیا به اوکراین

استرالیا در حال انتقال تعدادی زره پوش بوش مستر به وسیله هواپیماهای ترابری C-۱۷ خود است. این زره پوش ها ابتدا به لهستان حمل شده و سپس در اختیار ارتش اوکراین قرار خواهد گرفت.

سناریوهای محتمل برای پایان جنگ اوکراین چیست؟ / ارسال نفربرهای زرهی توسط استرالیا به اوکراین +نقشه و تصاویر

در روزهای گذشته نیز کشور جمهوری چک برخی از ناوگان زرهی خود شامل تانک های تی۷۲ و نفربر زرهی BMP۱ را به اوکراین ارسال کرده بود.

سناریوهای محتمل برای پایان جنگ اوکراین چیست؟ / ارسال نفربرهای زرهی توسط استرالیا به اوکراین +نقشه و تصاویر

این خبر به روزرسانی می‌شود ...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • محمد IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    سخنگوی کرملین گفته در این جنگ دچار تلفات سنگینی شدیم و این یک تراژدی بزرگ برای روسیه است
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      غربگداها بدانند روسیه پیروز است...
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      3 35
      آقای سخنگو خائن است به آرمان های پوتین و آب به آسباب دشمن میریزد.
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      12 25
      بدلیل هجمه های همه جانبه غربیها به روسیه اینطور حرف میزنند که هم مظلوم نمایی کنند هم فشار رسانه ایی غربیها کمتر شود
    • محمد IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      25 33
      پس روس ها کلا دروغ زیاد میگن جنایت های جنگی خودشون رو هم انکار می کنم از این دسته از دروغ هایت
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      1 1
      اگر یکم با تاریخ جنگ سرد آشنا باشید می فهمید و می دانید که به این کار در وسط جنگ دروغگویی نمی گویند
    • US ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      37 7
      روسیه هرچقدر هم دروغگو و جنایتکار باشه پشت ناخن آمریکا شیطان بزرگ ارباب جنایتکار غربگداها هم نمیشه
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      4 0
      آدم گدا باشد بهتر است از اینکه وطن فروش و مزدور باشد
    • DE ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      3 3
      من اگر تلفن مستقیم دلقیسکی را داشتم بهش میگفتم دو نفر را بفرسته روسیه تا نردبونی که گذاشتند فضانوردهای روسیه ازش میرن بالا تا برسند به ایستگاه فضایی میر را از زیر پاشون بکشن تا برنامه فضایی روسیه بهم بخوره بابا این روسها اینقدر احمق هستند که وقتی پنجاه شصت سال پیش سفینه شون بدون سرنشین نشست روی کره ماه بجای اینکه چندتا فرقون سنگ و خاک بیاره برای آزمایش ۴ تا قاشوق چای خوری خاک آورد برای توجیه گفته بودن برای آزمایش یه ذره اندازه گندم کافیه اینو قبلش مندلیف یا همون محمد علی اف گفت بهشون . ولی امریکایی ها رفتند چند سال بعد یه کمپرسی خاک آوردند . چون امریکایی ها آزمایش ادرار هم که میدهند دوتا سطل پر میکنند میبرند آزمایشگاه دست و دل بازن مثل این کمونیست ها گدا گشنه نیستند. حالا هم اصلا بلد نیستند با اسلحه های ساخت خودشون کار کنند. هی شکست میخورند . کافیه یکی از اون موشکهای پیشرفته امریکا که آمریکایی ها در افغانستان علیه طالبان بکار بردند و با شکست خفت بار تاریخی فرار کردند بیوفته دست روسها تا چند ساعته با خفت از اوکراین فرار کنند .والا باید به روسها اسلحه های مدرن امریکایی داد تا شکست بخورند اینطوری نمیشه کل دنیا باروسها در افتادند مثل جنگ جهانی ولی ضد یک کشور هنوز لامصب ها از رو نمیرن. پرروها. .
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      1 5
      آقای دشمن غرب همین نرم افزارهای اینترنت چه ویندوز باشه چه لینوکس چه اندروید مال غربی ها است ... چی پی اس رایگان را کدام کشور می دهد با آن هواپیما سوار می شوید .سوار چه هواپیمایی می شوید .چه دارویی مصرف می کنید اینها ساخت کجا هستند . آیا این پاداش خیر است ... چهار تا دروغ یاد گرفتین بلغور می کنید و ملت را غرب گدا می دانید . حالا اگه شما را تحریم دارویی و غذایی کنند چه کار می کنید .
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      2 0
      من اگر تلفن مستقیم دلقیسکی را داشتم...جواب ..ولی شماره تلفن سفارت روسیه را داری . به آنها بگو ..اگر هم نداری برو شماره بگیر و دستمزدت را هم بگیر .بدون مزد هواداری از پوتین نکن.
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      1 0
      اگر یکم با تاریخ جنگ سرد آشنا باشید می فهمید و می دانید که به این کار در وسط جنگ دروغگویی نمی گویند....جواب ... شما درست می گویید .به دروغگویی راستگویی می گویند .و به همین دلیل است شما دروغ می گویید چون دروغگویی راستگویی است.
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      1 0
      اگر یکم با تاریخ جنگ سرد آشنا باشید می فهمید و می دانید که به این کار در وسط جنگ دروغگویی نمی گویند....جواب ... این شد حرف حساب .به مردم بگویید چون آمریکا دشمن ماست ما باید بر علیه او دروغ بگوییم .ما هم با شما همراه می شویم .
    • DE ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      2 1
      حیوونکی غربگدا ها اینقدر بیسواد هستند که فکر میکنند روی هر چیز نوشته " ماده این جرومانی " اختراع آلمانهاست یا " ماده این جاپون " اختراع جاپونه یا " ماده این یو اس ای " یعنی هر کس امریکاست ماده است . ژاپن اولین کشور دنیاست که بالوترین خرید اخترعات از خارج را دارد کشور دوم آلمان است که بزرگترین مرکز ثبت اختراعات را دارد و بعد از ژاپن ‌ بیشترین اختراعات را از حارج میخرد ....و امریکا اول تمام مغزها و نخبگان را از سراسر دنیا میدزدد و با جاسوسی صنعتی چند قرن است دزدزی میکند و دانشمندان رقیب را ترور میکند‌مانند رژیم آپارتاید و بیسترین اختراعات را میخرد اگر سنتان قد بدهد و مجله دانشمند‌ را ۵۰ سال پیش میخواندید میدیدید که چطور از شوروی سابق و شوروی از امریکا جاسوسی صنعتی میکردند لیکن غربگدایی بیماری و عقده روانیست که درمان ندارد. شما غربگداها به همان اندازه افکارتان نسبت به عموسام دگم است که توده ایهای زمان شوروی در مورد مارکس و انگلس.
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    33 43
    کدام سناریو روسیه مفتضحانه شکست خورد رفت پی کارش
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 0
      ای کاش راست بود ایران یا روسیه بابت یک کامنت به من پول می‌دادند ، پول هم میدهیم اینترنت مصرف می‌کنیم کسی هم نمی‌پرسه خرتون چنده / اما ای کاش اعتراف کنید میدانید ما مستضعفانی هستیم که خجالت می‌بریم درخواست پول کنیم حتی حقوق اداره و بازنشستگی که میگیریم بااینکه زیرخط فقره میگیم نکنه حقمون نباشه /ازاین جهت هم نظام هم ما عجیب هستیم چون پولکی نیستیم . نظام ما پول نمیده که باهاش بمونیم ماهم پول نمی‌خوایم که پول بگیریم فقط آرزو داریم خوب باشیم و خداازمون قبول کنه نه نظام نه سران یارییس جمهورمان ما عجیب بودیم آگرزنده ایم عمرباقی داشتیم . کی ازپول بدش میاد اماشماهم عجیب هستید چون حقوق ندارید اما دارید و راضی وپولدار هستید . مصی خانم دلار میگیره خونه گرانقیمت خریده امامن خونه ندارم کاخ هم ندارم حالا مصی علینژادهایی مثل شما مارو به پول گیری متهم می‌کنند و آب میوه اما نذری می‌دیم نذری میخوریم ماعجیب وشماعجیب وپولدارتر هستید . کی برا آب میوه جان میده شماکه واسه دلار فحش ودروغ میگید . فرق ما زیاده فقط الان میمونم تابعد بهتون بگم پولی درکارنیست البته هرکس توکشورش یا کارمنده یابیکار /
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 1
      با توجه به تصمیم احمقانه پوتین در مورد ارزش برابری طلای روسیه در قبال روبل می توان با قاطعیت اعلام کرد اقتصاد روسیه به زودی متلاشی می شود. نه حتی کمی بلکه به طور کامل داغان می شود
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    43 13
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    38 58
    لعنت خدا بر پوتین جنایتکار
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      47 16
      لعنت خدا بر جاهلین و منافقین و فاسقین
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      40 22
      لعنت خدا براربابت آمریکا
    • مهدی NL ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      12 35
      لعنت خدا بر تهمت زنندگان.اینان که به راحتی کسانی رو که مثل خودشان بنده و رعیت اربابشان پوتین نیستن فاسق و کافر میدانند. مسلمان و شیعه نیستن
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      4 15
      آدم گدا باشد بهتر است از اینکه وطن فروش و مزدور باشد آنهم مزدور یک سگ باز عرق خواری مثل پوتین که سگش بزرگتر از خودش است.
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      5 9
      اون اشخاصی که شما بد بخت ها را استخدام کردن از پوتین حمایت کنید و وارد جهنم بشوید خودشان یک کلمه از پوتین جنایتکار حمایت نمی کنند . اونها کارهای کثیف را به شما محول کردن .اگه حمایت از پوتین گناه نداشت خودشان از پوتین علنا و شخصا حمایت می کردن.
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    31 12
    گزینه سه محتمل تر است منتهی جنگ پایان نمی‌آید مگراوکراین احساس کند ورق برگشته است . در زمینهای هموار مدافع با خاکریززدن و مین گذاری وکمین حمله حریف را دفع میکند . بنظر من روسیه باید بعداز این کار حملات خودرا با آتش تهیه زیاد ادامه دهد . درجنوب کشورمان عراق بارفتن پشت خاکریز ها ودفاع ثابت دیوار آهنین درست کرد اما در غرب وجنوب این اواخر تاکتیک دفاع متحرک را انتخاب کرد که بدنبود . روسیه باید بداند باید اوکراین را تسلیم کند وگرنه جنگ طولانی شود چون غربیها اجازه نمیدهند دراین شرایط جنگ تمام شود .
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    42 56
    یک جنگ تماما آبرو برانه برای روسیه از تمامی جهات‌...پوتین ببر کاغذیه
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      49 26
      تمام حرفهایت را پس بگیر ، همین الان اوکراین زیرپای روسیه است .
    • سیداحمد IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      2 10
      روسیه خودش این حمله را ماموریت ویژه نام گذاشت یعنی این عملیات آغاز و پایانی دارد بنظر من از اول قصد تصرف کیف را بخاطر مردمش نداشت . ما منظور روسیه را متوجه نشدیم الان مگر اوکراین باجداشدن بخش دیگری ازخاکش که روس تبار ها هستند مخالفت کند وگرنه جنگ با مذاکره تمام میشود . زلنسکی پیرشد و دنبال صلح ومذاکره است اما میترسد اسیر یاتوسط نازیها کشته شود درکل اوکراین ویران شده وخساراتش تاسالها ترمیم نمیشود . روسیه باپیروزی قاطع جنگ را میبرد و جنگ تمام میشود این حرف را بخاطر داشته باش که روسیه سربلند هم در میدان هم در مذاکره موفق میشود اگر قصد جنگ وتصرف تمام اوکراین را است بله جنگ طول می‌کشید اما می‌گویم جنگ قاطع به نفع روسیه تمام میشود .
  • SE ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    24 8
    روسیه مناطق اتصال شبه جزیره کریمه به خاک اصلی اوکرایین را اشغال خواهد کرد بطوریکه سرچشمه های آب شبه جزیره کریمه را در اختیار خود داشته باشد.
  • حامد IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    33 10
    عملا و تحت هر سناریویی در هر صورت ممکن اوکراین علاوه بر از دست دادن تمام زیرساخت های نظامی و غیرنظامی با کاربری چندگانه اش چند استان و ارتباط با دریای سیاه را از دست داد. تلفات نظامی روسیه اصلا قابل قیاس با این تصرفات نیست.
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      11 29
      ما و شما همه ایرانی و طرفدار اهل بیت ع هستیم و از ستم گر متفریم و در حال حاضر پوتین را بخاطر کشتن مردم اوکراین ستمگر می دانیم ولی فرق ما با شما اینه که شما گروه گرا هستید و طبق دستور کار تیمی می کنید وبه همین دلیل از پوتین حمایت می کنید و احتمالا حق الزحمه می گیرید ولی ما آزاده هستیم و بر اساس وجدان و فطرت انسانی حرف می زنیم .یه روز می فهمید حق با ما بوده.
    • آرش IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      27 8
      این که دیگه نظر و احتمال نمی‌خواد اوکراین طبق خواست آمریکا و صهیونیسم به خاک سیاه نشسته چیزی برای نمونده این سومین قدرت اتمی جهان در سال ۱۹۹۴
    • DE ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 0
      عمر و عاص ها برای دفاع از دلقک صهیونیست دلقینسکی قرآنها را سر نیزه کردند. منافقین هم با تفسیر به رای آیات و احادیث التقاطی شدند و اصول دین را حذف و ۴ اصل دیالکتیک یعنی ملغمه ای از مارکسیست و کمونیست و تروریست و اسلام امریکایی را قاطی کردند و مانند شیطان منحرف شدند الان هم تقسیم کار شده .تعدادی با جعل آیه و حدیث تعدادی با ایجاد ارعاب و وحشت و فحش و ناسزا و رو کم کنی و عده ای به طرفداری از شخص پوتین تا تفرقه بین مردم ایجاد نمایند.بیچاره غربگداها فک میکردند مفت مفت گی رین کارت بهشون میدهند.باید سالها مزدوری کنی
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    0 11
    ممکن است بلاروس از شمال حمله کند
  • نصر IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    38 21
    روسبه بایدحاکمیت غرب گرا در اکراین را از بین ببرد واین کشور را در تیول کسور های هم پیمان خودش نگه دارد و الا حاکمیت خودشان هم از بین میرود.شکی نیست که دولت اکراین دست نشانده دلقک غرب و در اصل صهیونیزم جهانی است.و وجود او برای ایران هم خطر ساز میباشد.
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    16 35
    فکر کردین دیگه این روسیه نیست که به جنگ پایان میده اوکراین تا با کمک غربی ها کل مناطق اشغال شده حتی کریمه رو ازاد نکنه دست از سر روسیه برنمیداره کشورهای غربی خیلی دلشون میخوادجوری کله پوتین رو بکوبن به سنگ که دیگه بلندنشه
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      8 1
      زیاد خواب نبین
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    29 8
    اگر محور مقاومت تنها پنج درصدش به اوکراین برود مطمئنا تا خود پاریس پیش خواهند رفت. در نابودی داعش و نیروهای تحت حمایت آمریکا دیدیم که چطور ابتدا سر می‌بریدند ولی در آخر از سوراخ مستراح داعش و عوامل آمریکا رو می‌کشتند بیرون و سرشون و می‌بریدند. خدا کنه یک سناریو مثل سوریه در اوکراین فراهم بشه و پای مقاومت باز بشه. تا آخرین سنگرهای اروپا رو فتح خواهند کرد. چنان جویباری از خون برپا کنند که اروپا توی خواب هم ندیده باشه تا جواب ظلم ای آمریکا رو در این هشتاد سال بدهند. من خودم یکی اینطوری خیلی دوست دارم برم اروپا!!!!
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      2 14
      این دروغهایی که گفتی راست بود . کی موصل را آزاد کرد ؟ کی رهبر داعش را کشت ؟ عراق برای جنگ با داعش از کی تقاضای کمک کرد ؟ دشمنی با قومی شما را به دروغگویی نکشاند.
  • DE ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    3 38
    به حول قوه قلمی و با استعانت از باطری لتیامی بعد از این جنگ دیگه پوتین جنایتکاردمپایی هم نمیشه یا دق مرگ میشه یا ترور ویا برکنار میشه بالاخره باید جام زهر را بنوشه طرف فکر میکردم در سه روز همه چیز تمامه کی خرش کرد خدا میدونه
  • DE ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    3 21
    همه بندگان پولیمو آفریدگار شیطان بخاطر اینه همه دست در دست جنایتکار قرن گذاشته و از مظلومیت چیزی نمی بینیم همه میدانند پوتین تجاوز گر و اوکراین مجبوربه دفاع ولی باز تعداد زیادی سرسپرده روس پرست دل به شیطان داده و جای حق و باطل را عوض میکنند اوکراین کشور مستقلی و حق دارد نوع زندگی و سیاستش را خودش انتخاب کند
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      15 3
      عزیزم اینقدر نوکری و عملگی آمریکا و رجوی رو تو کمپ کردی که مغزت رابطه ای غیر از ارباب و نوکری رو قبول نمیکنه ولی به خودت بیا آدم شو اینقدر داعشی رفتار نکن دنیا اون چیزی نیست که پنجاه سال تو کمپ به خوردتون دادن
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      2 6
      ما و شما همه ایرانی و طرفدار اهل بیت ع هستیم و از ستم گر متفریم و در حال حاضر پوتین را بخاطر کشتن مردم اوکراین ستمگر می دانیم ولی فرق ما با شما اینه که شما گروه گرا هستید و طبق دستور کار تیمی می کنید وبه همین دلیل از پوتین حمایت می کنید و احتمالا حق الزحمه می گیرید ولی ما آزاده هستیم و بر اساس وجدان و فطرت انسانی حرف می زنیم .یه روز می فهمید حق با ما بوده.
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      8 4
      اگر شیعه با پوتین جنایتکار همداستانی کند در شیعه بودنش باید شک کرد . مگر حضرت علی ع نفرموده دشمن ظالم و کمک مظلوم باشید .
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    4 12
    اون اشخاصی که شما بد بخت ها را استخدام کردن از پوتین حمایت کنید و وارد جهنم بشوید خودشان یک کلمه از پوتین جنایتکار حمایت نمی کنند . اونها کارهای کثیف را به شما محول کردن .اگه حمایت از پوتین گناه نداشت خودشان از پوتین علنا و شخصا حمایت می کردن.
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 1
      ببند دهنتو
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    2 9
    اون اشخاصی که شما بد بخت ها را استخدام کردن از پوتین حمایت کنید و وارد جهنم بشوید خودشان یک کلمه از پوتین جنایتکار حمایت نمی کنند . اونها کارهای کثیف را به شما محول کردن .اگه حمایت از پوتین گناه نداشت خودشان از پوتین علنا و شخصا حمایت می کردن.
    • IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 1
      حمایت از آمریکا عین لعنتی بودن است چرا اینقدر پرتابی !؟
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    2 0
    کیا بودن که میگفتن غرب اوکراین را تنها گذاشته و مرتبا از عبرتهای این جنگ صحبت میکردن؟
  • DE ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 0
    با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات. علت اینکه حدود ۲۰ میلیون نفر در اوکراین فرار کردند و حدود ۱۰ میلیون نفر به اروپا فرار کردند و حاضر نشدند اسلحه دست بگیرند و ضد روسیه بجنگند ، را نمیتوان باور کرد که از ترس کشته شدن در جنگ یا از ترس روسیه باشد. با توجه به رژیم کودتایی و مخملی جورج سوروسی دلقینسکی و جو فشار و زور و ارعاب گروههای فاشیستی روی مردم و‌مخالفان و جو خفقان موجود در اوکراین و بیدار شدن مردم بعد از اشتباه رای خود به رژیم کودتا و فقیر شدن روز بروز بیشتر آنها و فحشا و منکرات و.....همه وهمه نشانهایی از فرار دسته جمعی مردم از گورستانی بنام اوکراین است که کودتای مخملی برایشان درست کرده و منتظر فرصت بودند تا درها باز شود و فرار کنند. با کمی دقت و توجه به فشار بی حد و فحش و ناسزا و شانتاژ و ارعاب و رو کم کنی کسانیکه یا مامورند یا منافع خود را در اوکراین از دست داده اند، روی مخالفان در کل دنیا و خصوصا ایران‌ و در رسانه ها ، میتوان به سادگی پی برد‌چه فشار و جو اختناقی روی مخالفان و حتی مردم ممتنع در اوکراین بوده که اینطور فرار کردند و حاضر نشدند علیه سربازان روسیه بجنگند و خود را فدای دلقک صهیونیستها کنند. از طرفی متاسفانه گردانندگان صنعت فحشا و منکرات و آژانس های به ظاهر مسافرتی به اوکراین و بعضا از صدها و هزاران شرکت ذینفع در اوکراین خود آگاه یا ناخودآگاه به کمک منافقین و بهایی ها و غربگداها و اشرافیون و اشرفیون و اراذل و اوباش لوله توپخانه خود را به طرف مخالفین صهیونیستها و رژیم کودتای نارنجی گرفته اند و متاسفانه پارا فراتر از مرزها گذاشته و با توهین به مقدسات پوتین را منجی عالم شیعیان و رهبر و مولای ایرانی های انقلابی و انقلابیون مخالف دلقک یهودی ملعبه دست یهود را توده ای و جیره خوار پوتین ....معرفی میکنند . دقیقا برنامه ریزی و اثر انگشت‌ منافقین هویداست و این فشار و جعل آیه و قران و حدیث دقیقا به سرخری منافقین و تفاله های بازمانده ساواک صورت میگیرد. البته آن موقع که کل ایران دستشان بود با اورونگی بیرون اندتخته شدند‌حال که پناهندگانی مفلوک بیش نیستند.
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِب الزَّمانِ که شمایید کفایت کننده ام و مرا یارى کنید که شمایید یاور من اى سرور ما اى صاحب زمان /////// اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    این همه هلو که از اطراف با کشتی و هواپیما ، بسته بندی شده و حتی همسایه ها ، عضو سابق ورشو به امید جایگزینی تسلیحات و کمک های غربی ، امکانات قدیمی خود را دسته دسته اهدا میکنند . اگر اونجا بودیم . شاید حداقل فیلمی ، دور دوری ، مثل برخی گزارشگران همین کارها می کنند . میتونستیم بهره ببریم ... نام تی هفتاد و دو آمد . یاد صدام و جنگش علیه خودمون افتادم . شایع کرده بودند آر پی جی اثر نمیکنه
  • DE ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 0
    پیر مردها یادشونه نزدبک به انقلاب که چند شهر ایران حکومت نظامی شده بود و بختیار این نوکر بی اختیار مرغ طوفان را گذاشته بودند سرکار و او‌مردم را، ساواک دوره دیده شاباک خیلی به آیه و حدیث و دین وشیعه چنگ میزد سر انقلابیون کلاه بگذاره .اول به طرفداران حضرت امام رض یعنی همه مردم ایران تهمت میزد که اینها ارتجاع سیاه هستند بعد تهمت میزد‌توده ای هستند چون خودشون نوکر سازمان سیا بودند ‌ و بعد با جعل آیه و حدیث که بعله ممرضا شاه اگر از ایران برود نسل‌شیعه از ایران‌میرود.خخخخخ از همون شیعه های انگلیسی و اسلام امریکایی حالا هم همون تفاله های ساواک و منافقین و نوکر دلقک صهیونیست در اوکراین کودتای مخملی خودشون را شیعه جا میزنند بیخود نیست یتنیابو میگه غربگداها دوستان و در حقیقت نوکران صهیونیست در ایران هستند.
  • IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    هیچ کدام از این گزینه ها نیست. مطمئنا ناتو دخالت خواهد کرد و جنگ جهانی آغاز خواهد گردید و اینبار مردم تکلیفشون رو با لیبرالیسم یکبار برای همیشه روشن خواهند مرد و سران لیبرالیسم رو تماما اعدام خواهند کرد تا زمین از شر فاشیسم و تروریسم برای همیشه راحت بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس