.

تا امروز و تنها بر اساس تصاویر منتشر شده در رسانه‌های دو طرف، ارتش اوکراین حداقل ۱۵ دستگاه پرتابگر سامانه‌های پدافندی S۳۰۰-PS خود را در حملات ارتش روسیه از دست داده است.

سرویس جهان مشرق _ در چهل و هفتمین روز از نبرد میان ارتش روسیه و اوکراین، درگیری‌های پراکنده در دو جبهه شرقی و جنوبی اوکراین گزارش می‌شود.

ارتش روسیه و جدایی طلبان منطقه دونباس در تلاش برای پیشروی در دو استان دونتسک و لوهانسک و کنترل کامل بر این منطقه هستند و قوای اوکراینی نیز سرسختانه در این منطقه به ویژه حومه شهر اسلاویانسک در جنوب ایزیوم مقاومت می‌کنند.

با گذشت بیش از ۱ ماه از محاصره کامل و ورود ارتش روسیه به بخش هایی از بندر ماریوپل، همچنان مدافعین این شهر راهبردی جنوب شرق اوکراین در مساحتی حدود ۳۰ درصد از کل بندر و عمدتا در مناطق صنعتی موسوم به آزوفسکی، در حال نبرد با ارتش روسیه هستند.

چوب حراج ارتش اسلواکی بر تجهیزات خود؛ جنگنده‌های میگ۲۹ در راه کی‌یف/ نابودی گسترده سامانه‌های اس۳۰۰ اوکراینی توسط ارتش روسیه +نقشه و تصاویر
نقشه وزارت دفاع انگلیس از مناطق درگیری در اوکراین

در محور شهرهای میکولایف و خرسون اما وضعیت برعکس بوده و ارتش روسیه در حال دفاع در برابر حملات گسترده ارتش اوکراین برای بازپس گیری شهر خرسون هستند که در حال حاضر درگیری در فاصله حدود ۴ کیلومتری این شهر در جریان است.

روسیه مدعی نابودی اس۳۰۰ های اسلواکی شد

دو روز قبل و پس از مدت ها زمزمه و انتشار شایعات مختلف، سرانجام دولت اسلواکی رسما اعلام کرد که ۱ گردان کامل پدافندی شامل سامانه دوربرد S۳۰۰PMU خود را به ارتش اوکراین اهدا کرده است.

چوب حراج ارتش اسلواکی بر تجهیزات خود؛ جنگنده‌های میگ۲۹ در راه کی‌یف/ نابودی گسترده سامانه‌های اس۳۰۰ اوکراینی توسط ارتش روسیه +نقشه و تصاویر

منابع رسانه ای وابسته به روسیه روز گذشته مدعی شدند که این گردان پدافندی که در اطراف شهر میکولایف در جنوب اوکراین مستقر شده بود در حمله نیروی هوایی روسیه به طور کامل نابود شده است.

ارتش روسیه هنوز تصاویر مستندی مبنی بر اثبات ادعای خود در نابودی سامانه های اس۳۰۰ مربوطه را منتشر نکرده است.

صرف نظر از ادعاهای مطرح شده در بالا، ارتش اوکراین در بخش سامانه‌های پدافندی برد بلند خود دچار خسارات سنگینی در جنگ اخیر شده است و به نظر می‌رسد تلاش امریکا برای راضی کردن کشورهای شرق اروپایی به ارسال سیستم های پدافندی S۳۰۰ به خاک اوکراین ناشی از همین خسارات باشد.

چوب حراج ارتش اسلواکی بر تجهیزات خود؛ جنگنده‌های میگ۲۹ در راه کی‌یف/ نابودی گسترده سامانه‌های اس۳۰۰ اوکراینی توسط ارتش روسیه +نقشه و تصاویر

تا امروز و تنها بر اساس تصاویر منتشر شده در رسانه‌های دو طرف، ارتش اوکراین حداقل ۱۵ دستگاه پرتابگر سامانه‌های پدافندی S۳۰۰-PS خود را در حملات ارتش روسیه از دست داده است.

چوب حراج ارتش اسلواکی بر تجهیزات خود؛ جنگنده‌های میگ۲۹ در راه کی‌یف/ نابودی گسترده سامانه‌های اس۳۰۰ اوکراینی توسط ارتش روسیه +نقشه و تصاویر

همچنین چندین دستگاه رادار کشف و کنترل آتش مربوط به این سامانه نیز در حملات هوایی روسیه نابود شدند.

اسلواکی جنگنده‌های میگ۲۹ خود را به اوکراین اهدا می‌کند

ظاهرا چوب حراج ارتش اسلواکی بر تجهیزات نظامی خود و ارسال آنها به خاک اوکراین ادامه خواهد داشت؛ پس از ارسال سامانه‌های پدافندی اس۳۰۰ و ۱۶ دستگاه هویتزر خودکششی "زوزانا" در روزهای گذشته، حالا زمزمه هایی از ارسال جنگنده‌های Mig۲۹ نیروی هوایی این کشور به خاک اوکراین شنیده می‌شود.

چوب حراج ارتش اسلواکی بر تجهیزات خود؛ جنگنده‌های میگ۲۹ در راه کی‌یف/ نابودی گسترده سامانه‌های اس۳۰۰ اوکراینی توسط ارتش روسیه +نقشه و تصاویر

به مانند سامانه پدافندی اس۳۰۰ که تعداد زیادی از آتشبارهای تحت کاربری اوکراینی ها در این جنگ نابود شده بود، نیروی هوایی اوکراین نیز از ابتدای نبرد تا کنون تعداد زیادی از جنگنده های میگ۲۹ و خلبانان آنها را در نبرد هوایی با روسیه از دست داده است و برای سرپا نگه داشتن اسکادران های رهگیر خود نیاز فوری به ارسال جنگنده هایی دارد که نظیر میگ۲۹ و سوخو۲۷ تحت خدمت این کشور باشد.

چوب حراج ارتش اسلواکی بر تجهیزات خود؛ جنگنده‌های میگ۲۹ در راه کی‌یف/ نابودی گسترده سامانه‌های اس۳۰۰ اوکراینی توسط ارتش روسیه +نقشه و تصاویر
سرهنگ دوم خلبان ولودومیر یرکو، خلبان جنگنده میگ29 اوکراینی که در نبرد هوایی کشته شد

به نظر می‌رسد این اهدای تجهیزات از سوی ارتش اسلواکی، با اصرار واشنگتن و قول جایگزینی این تجهیزات با مدل های پیشرفته غربی انجام شده باشد؛ این در حالی است که در سالهای گذشته علی رغم درخواست های مکرر دولت اوکراین از امریکا و سایر کشورهای غربی، آنها هرگز حاضر به ارسال تجهیزات نظامی سنگین نظیر جنگنده، بالگرد، پدافند برد بلند یا سایر سلاح های تهاجمی به ارتش اوکراین نشدند.

این خبر به روزرسانی می‌شود ...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • مهدی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    83 18
    آمریکا، اروپا را خلع سلاح خواهد کرد. سپس بر آنها سیطره مطلق روا خواهد داشت.
    • فرید IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      39 21
      امریکا مثل یک کشتی در حال غرق شدنه که چون امیدی به گریز از غرق شدن نداره تصمیم گرفته همه دنیا رو با خودش غرق کنه، منتظر باشید و آثار فرسایشی و طولانی شدن این جنگ رو روی دنیا ببینید، گندم هایی که یا اصلا کاشته نمیشن یا اگر کاشته بشن فروخته نمیشن و صد ها میلیون گرسنه ای که به صد ها میلیون گرسنه موجود اضافه میشه، اگر خدا مرحمتی نکنه و مکر این مکار رو به خودش برنگردونه دنیا نابود میشه، اللهم الرحمنا و الرحمنا اذن ظهور ولیک
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      15 19
      سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      9 5
      با توجه به تدابیر دولت انقلابی و گره نزدن معیشت مردم به برجام آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند و مانند اوکراین اقتصاد ایران را تضعیف کند.
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    39 20
    تبلیغ تلویزیونی سربریدن سربازان روسیه بدست یک زن محلی در اوکراین با داس نشان میدهد که این جریان همان داعش اروپایی است! اما چون دارای ریش و پشم داعشی و پرچم سیاه نیست، کسی با او کاری ندارد. بویژه شبکه های ضد اجتماعی غربی که آنرا در جهت بشردوستی میدانند.
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      34 36
      اینو توی رسانه پایگاه نشونت دادن روسوفیل عرزشی
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      33 16
      اختیار دارین شما خودت داعش و طالبان بودی وقتی داعش و طالبان مد نبود!!!
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      23 12
      کشتار زن و بچه ها یادآور رژیم کود کش است.
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      19 16
      یه سوال: چرا دیگه عرازشه نمیگن از آلبانی چه خبر؟
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      24 9
      از خوبی های جنگ اوکراین و روسیه عیان شدن واقعیت سطح شعور فوق پایین و ادب نداشته غربگداهاست
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    37 33
    اوکراین در حال شکسته ولی رسانه ها طوری وانمود میکنن که انگار در حال پیروزیه
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      31 27
      واقعا تحلیل خوبی کردید به خاطر همین هست که روسیه نزدیک دو ماه هست یک پیروزی چشم گیر نداشته ودرحال عقب نشینی هست خدایی ما رااز خود فروخته های غربی و شرقی نجات بده
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    28 17
    چک ها با اینکار رسما وارد جنگ با روسها شده اند ،کار آنها هم تمام است
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      18 8
      فعلا پشت ناتو قائم شده اند
  • ایمان ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    33 16
    جنس بنجل روسی همینه دیگه
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    25 6
    اینم روش دوشیدن اروپایی ها توسط آمریکایی ها. بعد انهدام این ادوات، اسلواکی باید بره از آمریکا سلاح بخره.
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      5 10
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • م IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    9 11
    تجهیزات بنجل روسی بیشتر از این نمیشه. صدام هم خیلی تسلیحات از روسیه و فرانسه و دیگر کشورهای ابله گرفت.
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    4 2
    گشنه گداها و لاشخورهای اروپای شرقی فعال شدن ،تا هر کس یک چیزی از این سفره گیرش بیاد.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    3 3
    مال در شما نیست ناراحتی میخواد ببخشه زمانی هیتلر دنیا و به آتش کشید الان پوتین جنگ مثل آب خوردن فراگیر میشه اگر نخست وزیر انگلیس بطور اتفاقی در اوکراین کشته میشد اروپا هم درگیر جنگ میشد
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    16 9
    دومین ارتش بزرگ دنیا چهل و هفت روزه نمیتونه روی یک شهر کاملا مسلط بشه . دنیا را هم تهدید می کند.ههههه
  • US ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    17 6
    توهم توده ای ها اکراین در حال شکسته پس چرا ارتش روسیه در حال عقب نشینیه
  • US ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    11 6
    توهم توده ای ها اکراین در حال شکسته پس چرا ارتش روسیه در حال عقب نشینیه
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      5 4
      ۱۳:۵۴ چرا تو بهت فشار میاد همین روسیه بود که عیله ایران بیانه داد که جزو اپک نشه وکلا به ضرر ایران داره کار میکنه
  • US ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    5 7
    توهم توده ای ها اکراین در حال شکسته پس چرا ارتش روسیه در حال عقب نشینیه
  • US ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    4 6
    توهم توده ای ها اکراین در حال شکسته پس چرا ارتش روسیه در حال عقب نشینیه
  • US ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    4 6
    توهم توده ای ها اکراین در حال شکسته پس چرا ارتش روسیه در حال عقب نشینیه
  • DE ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    3 2
    با خیانت و شکستن پیمان بین المللی بین امریکا و شوروی از طرف امریکای جنایتکار که تا کنون هیچ قرارداد و پیمانی را در تاریخ سراسرا ننگین و خونین خود محترم نشمرده و کلا سیا ۳۰ یون گاوچرانهای بیفرهنگ غیر از غارت و دزدی و تجاوز و قتل و کودتا و دخالت در کشورها هنر دیگری ندارند ، جورج سوروس صهیونیست مادر و ننه و ننجون کودتاهای مخملی ننگین و رنگین خصوصا در اوکراین نارنجی و نافرجامش در ایران سبز... کشورهای بلوک شرق را با وعده های پوچ نوکر و وابسته به امریکا کردند و مانند موش کور زیر زیرکی خود‌را به مرزهای روسیه رساندند و قصد داشتند و دارند کاری که هیتلر نیمه تمام گذاشت و شکست خورد را تمام کنند. و آن هم دست درازی به منابع بیحد و حصر و فراوان ...و گاز و نفت روسیه. یعنی باز دزدان دریایی ملکه که در تاریخ ننگین خود غیر ار غارت دنیا چیزی ندارند‌با دیگر دزدان و کفتارها راه افتادند. عراق ونزوئلا سوریه ایران ....و دهها کشور دیگر را برای دزدی و غارت منابع آن به خاک و خون کشیدند. وحالا این دلقک بی همه چیز مامور است دنیا را به طرف جنگ جهانی سوق دهد. و جالب اینجاست که نسلهای آینده اگر کسی البته سالم باقی ماند بپرسند چه چیز باعث جنگ جهانی سوم شد .جواب عنتر بازی های یک دلقک مامور.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    9 10
    سر زلنسكي را ببرن تمام شه
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      3 3
      سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      2 0
      روش شماها همین است ولی به دیگران نسبت میدهید.
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    24 1
    میگ 29 اصلا هواپیمای خوبی نیست، مخصوصا این مدلهای اولیه که اصلا رادار درست و حسابی هم ندارن، اخه چندتا میگ 29 بیتشر به چه درد اکراین میخوره، روسیه حلقه پدافندی اطراف اکراین کامل کرده، هر کی بیاد میزنتش،
  • بهروز GB ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    4 0
    با تسلط بر رسانه ها، هیاهوی رسانه ای، جار و جنجال و سر و صدا، مستند سازی دروغ، پرچم دروغین و انتشار اخبار بنفع خود و جلوگیری از اطلاع رسانی واقعیات بوسیله غرب را همیشه دیده ایم. حمایت تمام و کمال آمریکا و انگلیس از عربستان بر علیه یمن نتوانست به جایی برسد چطور در مقابل روسیه و نزدیک به ۴ میلیارد نفر دیگر از جمعیت جهان که با سیاستهای غرب موافق نیستند غرب موفق خواهد شد بخصوص که جمعیت زیادی از مردم اوکراین نسبت به دولت و نیروهای اوکراینی از هم گسسته بدبین هستند پس جنگهای چریکی هم کم اثر است و غرب نمیداند سلاح هایی که با مشکل فراوان به اوکراین می فرستد واقعاً بدست کدام طرف میرسد تا جایی که اکنون اوکراینی های (بظاهر) مخالف و دیگر اجیرشدگان (بظاهر) را دعوت به آموزش در خاک آمریکا پیش از اعزام و تحویل اسلحه کرده است. بسیار بعید است با چنین شرایطی و در حالیکه خاک اوکراین در اشغال روسیه است غرب در اشغال مجدد اوکراین موفق شود.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    7 1
    این اس 300ها قراره از چی دفاع کنند اینها که نمی توانند از خودشان دفاع کنند
  • ماحسون IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    4 1
    مگه پاتریوت های عربستان وگنبد اهنین اسرائیل که کتل غرب هستش در برابر یه پهباد که با دست بلند شد و40 دقیقه برا خودش چشم چرانی میکرد از اسرائیل وعربستان کرد توان مقابله داشتن، مهم نیروی کاربلد وفرمانده هستش که خداروشکر داریم همانطور که نابودی ابرتانک های جهان که اسرائیل داره وایران روش نابود سازیش رو به حزب الله داده، اکراین دیگه اون اکراین قبل جنگ نمیشه به هیچ وجه تازه اگر جنگ جهانی اتفاق نیافته
  • DE ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    7 0
    ارتش اوکراین حداقل ۱۵ دستگاه پرتابگر سامانه‌های پدافندی S۳۰۰-PS خود را در حملات ارتش روسیه از دست داده است. آخه روسیه که پدافند S۳۰۰-PS را میسازه خوب‌طوری میسازه و میفروشه که به خودش شلیک نکنه . میرن از راه دور داخل نرم افزارش و موقع حمله‌ چارتا پت پت پت میکنه خاموش میشه‌تا میان هلش بدهند بگزارند دنده ۲ کلاچ را ول کنند موشک پرتاب کنند خخخ S۳۰۰- شون بی پی اس شده . برای دلقینسکی باید اسلحه های اس اس بفرستند‌ نه -PS .
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    6 5
    روسیه مثل یک کشتی در حال غرق شدنه که چون امیدی به گریز از غرق شدن نداره تصمیم گرفته همه دنیا رو با خودش غرق کنه، منتظر باشید و آثار فرسایشی و طولانی شدن این جنگ رو روی دنیا ببینید، گندم هایی که یا اصلا کاشته نمیشن یا اگر کاشته بشن فروخته نمیشن و صد ها میلیون گرسنه ای که به صد ها میلیون گرسنه موجود اضافه میشه، اگر خدا مرحمتی نکنه و مکر این مکار رو به خودش برنگردونه دنیا نابود میشه، اللهم الرحمنا و الرحمنا اذن ظهور ولیک
    • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      2 1
      داری اشتباه میزنی کاکه،اگه برا جنگ بود خب اکراین رو در عرض یه روز زمین سوخته میکرد،هدفش زهر چشم گرفتن از آمریکا و دیگر کشورهای نزدیکش،جنگ سیاسی روسیه و آمریکاست اکران کیه یا چیه،آمریکا برا خودش حسابی داره پول درمیاره از کشورهایی که که سلاح به اکراین میدن به امید آمریکا،تحقیر زلنسکی موقعی هستش که سران پایین رده چند کشور برا دادن سلاح به اکراین، هرکدام ده متر ازهم فاصله دارن و زلنسکی فکر کنم به اندازه جاده قزوین تهران فقط میره دست میده اوج حقارت خدا برا کسی هم نیاره
    • حامد IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      2 1
      یک بار میای این متن رو به اسم آمریکا میگی یک بار به اسم روسیه آخرش کدومشون درسته منافق فراموشکار ؟؟؟؟
    • DE ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      3 1
      صهیونیست ها نوکران خود را به سه دسته تقسیم کردند .دسته اول با فحش و انگ و زور و هوچیگری و ارعاب و رو کم کنی سعی در دفاع دلقک دارند و راس این جریان در تخصص تفاله های ساواک و شاخ پرستان هستند. دسته دوم با ریاکاری و جعل آیه و حدیث و داستانهای دینی از طریق استفاده ابزاری از دین سعی در دفاع از دلقک دارند و منافقین در جعل حدیث و آیه مانند پدر بزرگشان ابن ملجم مرادی ژنتیکی در این زمینه وارد هستند . و دسته سوم با دفاع از شخص پوتین حالا یا با جعل ادله ملیتی یا مذهبی یا هرچه دم دست بود . و البته هر سه دسته دستشان برای ملت باز شده است و نه اون دلقک نه پوتین این کامنت ها را میخوانند . دلقک نوکری و جاسوسی خود را میکند و پوتین هم مامور اجرای دستورات حزب خودش و نظرات خودش است.
  • AT ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    4 13
    همه گاوشون میزاد!»ولی پوتین خَرش روی پُل ماریوپل دوقلو زاییده :)))
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    6 1
    اروپائیها چقدر ساده لوح و سفیه تشریف دارندخودشان تجهیزاتشان را به قتلگاه می فرستند و خود را خلع سلاح می کنند
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    5 1
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 1
    نحوه ازادسازی اوکراین از دست نئونازی ها همان نحوه ازادسازی گروگان های مدرسه روسلان استیای شمالی و همچنین ازادسازی گروگان ها ی سینمای مسکو از دست چچن هاست همیشه تروریستها مردم عادی را به گروگان می گیرند راه ازادی مردم عادی جز کشتن بخشی از این مردم عادی نیست که سکوت هم کرده اند
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    5 1
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 17 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 2
    روسیه باید از موشک باران گراد و بمباران فرشی برای تسلیم تروریست های اوکراینی داعشی و جبهه النصره استفاده کند
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 1
    روسیه باید استان سومی و میکولایف و اودسا را نیز تصرف نماید بعدمساله فدرال کردن اوکراین را مطرح نماید
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 1
    پوتین اصلا به مناطق اوکراینی نشین حمله نکرده بلکه هدف وی مناطق فرهنگی روس زبان است و مثل دونباس دنبال افزایش حس قومیت گرایی در سایر استان های اوکراین در میان روس زبان هاست حتی ناتو در اوکراین غافلگیر شده است
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 1
    روسیه باید مسلح نمودن مردم روس زبان جنوب اوکراین خود فقط به پشتیبانی هوایی ادامه دهد برای این هدف باید پول خرج کند و از مردم محلی یا از سراسر جهان نیرو به اوکراین ارسال نماید
  • حامد IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    5 1
    عجب حقه بازهایی هستند این یانکی ها خیلی راحت اروپا رو از تسلیحات شرقی خالی کردند و یک بازار پرسود واسه خودشون درست کردند. اوکراین و مردمش هم طعمه بودند
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 1
    روسیه خود هم می تواند توان پهبادی خود را برای مقابله با اوکراین افزایش دهد چون اوکراین ارتش کلاسیک ندارد که روسیه ارتش کلاسیک به میدان اورده است نیروی زرهی روسیه در اوکراین یک اشتباه است بجای ان روسیه بماند سوریه و حزب الله باید از تیپ های پیاده باید بهره ببرد
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 1
    باید روسیه از مردم بومی روس زبان مناطق شرقی و جنوبی برای حمله به ارتش اوکراین و نئونازی ها باید استفاده نماید و انها را برای مقابله با ارتش اوکراین و فاشیست ها تقویت نماید
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    5 1
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 8
    روسیه باید سریع فراخوان نیروهای احتیاط را اجرا نموده و فقط نیروهای پیاده را برای تصرف میکولایف و اودسا استفاده نماید و برای مقابله با تروریست ها باید از نیروهای داوطلب روسی بومی استفاده نامید
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 0
    نیروی پیاده مجهز به ضد زره و پهپاد به صورت انبوه بهترین روش برای روس ها در این جنگ است روس ها اشتباه بزرگی در ورود فله ای با ستون زرهی و ادوات بدون پشتیبانی لازم کردند توهم عدم مقاومت و عدم پشتیبانی گسترده غرب باعث این خبط بزرگ شد
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    9 3
    روسیه بعد از فروپاشی شوروی و دوستی با امریکا و کاهش احتمال جنگ در دوران بوریس یلتسین نفرات ارتش را از یک میلیون و دویست هزار نفر به 400 هزار نفر کاهش داد روسیه ضمن اینکه باید یک اتحاد نظامی با کشورهای آسیای میانه ایجاد کند و فعلا از ارتش بزرگترین متحدش قزاقستان که نیروی زمینی پر تعدادی دارد استفاده کند علاوه بر این برای چند سال آینده سربازی را اجباری نماید و تعداد نفرات ارتش را به همان یک میلیون و دویست هزار نفر سابق بازگرداند
    • DE ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      4 0
      براساس مصوبه رئیس جمهور ولادیمیر پوتین از 17 نوامبر 2017، تعداد افرادی که در حال حاضر در ارتش روسیه خدمت می کنند، 1،902،758 نفر است. 1،013،628 نفر از این افراد سرباز واقعی هستند. این تعداد شامل 753 هزار پیمانکار و همچنین 260 هزار سرباز (مردانی بین 18 تا 27 سال که موظف به انجام خدمت سربازی 1 ساله هستند
  • علی IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    اگر کمک‌های اطلاعاتی وتسلیحاتی ایران نبود روسیه کم آورده بود جهان شاهد ظهور یک قدرت جدید هست که درسکوت مطلق درحال پیشرفت هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس