کد خبر 1361503
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۸
کرونا در زندان‌های آمریکا/۴۵ کشته و هزاران ابتلا در زندان اورگان

یک گزارش نشان می‎دهد که هزاران نفر در زندان اورگان آمریکا از زمان همه گیری کرونا به کووید ۱۹ مبتلا شده‎اند.

به گزارش مشرق، «خوان چاوز»، وکیل حقوقی در آمریکا به دنبال کسب عدالت برای افرادی است که در سیستم زندان‌های آمریکا متحمل آسیب شده‎اند؛ این سیستم اصطلاحاً قرار بود به حفظ امنیت زندانیان آمریکایی کمک کنند.

به گزارش پایگاه «او پی بی»، اخیرا گزارشی منتشر شد که نشان داد میزان مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ برای زندانیان در منطقه اورگان پنج برابر بیشتر از جمعیت عمومی این ایالت است.

بیشتر بخوانید:

مخوف‌ترین زندان‌های جهان؛ سهم آمریکا چقدر است؟

از آغاز همه‌گیری کرونا، ۴۵ نفر در بازداشت اداره اصلاح اورگان، پس از مثبت شدن آزمایش کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند؛ همچنین ۵ هزار نفر دیگر در زمان بازداشت به این ویروس مبتلا شده‎اند.

یک قاضی فدرال به تازگی یک شکایت دسته جمعی را در مورد واکنش ایالت اورگان به همه گیری کرونا در داخل زندان‌های اورگان تأیید کرد.

«چاوز»، یکی از وکلای دادگستری است که وکالت زندانیان را در این پرونده به عهده دارد.

این دعوی در ابتدا در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ آغاز شد؛ این موضوع زمانی اتفاق افتاد که گروهی از افرادی که در بازداشت به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند تصمیم گرفتند از سیستم زندان‌های این ایالت شکایت کنند.

«خوان چاوز»، در این رابطه، می‎گوید  «در ابتدای همه گیری متوجه شدیم که این یک بیماری مسری است؛ نمی‌دانم دقیقاً می‌دانستیم چگونه قابل انتقال است یا نه، اما بهترین چیزی که می‌توانستیم بفهمیم این بود که از طریق فاصله نزدیک افراد به یکدیگر منتقل می‌شود؛ این موضوع سریعاً به نگرانی برای زندانی‌ها تبدیل شد.»

به گفته وی، «آن‌ها نمی‌توانند فاصله از یکدیگر را رعایت کنند، نمی‌توانند در خانه‌های خود بمانند، نمی‌توانند قرار گرفتن در معرض افراد دیگر را محدود کنند؛ بنابراین، تعداد کمی از این افراد، که همگی دارای برخی بیماری‌های زمینه‌ای بودند که آن‌ها را از نظر پزشکی در برابر کووید-۱۹ آسیب‌پذیر می‌کرد، تصمیم گرفتند که اکنون اقدام کنند و از حمایت‌های دستور دادگاه فدرال برخوردار شوند تا بتوانند ایمن باشند.»

این گزارش نشان می‎دهد اداره اصلاح اورگان، در طول اوج شیوع بیماری همه گیر در زمستان ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، یکی از بدترین ایالت‌ها برای مرگ و میر و انتقال مربوط به کووید-۱۹ در سراسر آمریکا بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس