کد خبر 1362137
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱
رشد تجارت جهانی به ۳ درصد کاهش یافت

سازمان تجارت جهانی پیش‌بینی رشد تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ را در بحبوحه کووید کاهش می‌دهد.

به گزارش مشرق، سازمان تجارت جهانی (WTO) امروز سه‌شنبه پیش‌بینی خود را برای رشد تجارت جهانی در سال جاری از ۴.۷ درصد به دلیل تاثیر جنگ روسیه و اوکراین به سه درصد کاهش داد و نسبت به یک بحران غذایی احتمالی ناشی از افزایش قیمت‌ها هشدار داد.

در گزارش ناظر تجارت جهانی آمده است که این درگیری که اکنون در هفتمین هفته خود قرار دارد، به اقتصاد جهان در یک مقطع حساس آسیب رسانده است زیرا همه‌گیری ویروس کرونا  و به طور خاص محدودیت‌های چین، همچنان بر بهبودی تاثیر می‌گذارد.

انگوزی اوکونجوایویلا، مدیر کل سازمان تجارت جهانی در یک کنفرانس خبری با ارائه این یافته‌ها گفت: طنین اقتصادی این درگیری بسیار فراتر از مرزهای اوکراین خواهد بود. اکنون واضح است که آسیب مضاعف همه‌گیری و جنگ، زنجیره‌های تامین را مختل کرده، فشارهای تورمی را افزایش داده و انتظارات برای تولید و رشد تجارت را کاهش داده است.

براساس گزارش رویترز، این نهاد مستقر در ژنو رشد تجارت جهانی در سال ۲۰۲۳ را تا ۳.۴ درصد پیش‌بینی می‌کند و البته به این تخمینها اطمینان ندارد. اوکونجوایویلا همچنین نسبت به یک بحران غذایی مهم به دلیل اختلال در صادرات از اوکراین و روسیه که هر دو تامین‌کننده عمده غلات و سایر کالاها هستند، هشدار داد که این موضوع می‌تواند کشورهای فقیر از جمله حدود ۳۵ واردکننده آفریقایی را تحت تاثیر قرار دهد.

رابرت کوپمن، اقتصاددان ارشد سازمان تجارت جهانی گفت: مجموعه شرایط بسیار دشواری در اقتصاد جهانی وجود دارد اما تجارت انعطاف پذیر است و هشدارها درباره پایان جهانی‌شدن بی اساس است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس