کد خبر 1362767
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
بایدن نمایه

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره اوکراین، فقط نظرات شخصی او هستند، گفت این اظهارات تأثیری بر موضع واشنگتن ندارد.

به گزارش مشرق، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید بامداد پنجشنبه سعی کرد دولت آمریکا را از اظهارات توهین‌آمیز و ادعاهای بی‌اساس «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور درباره روسیه و جنگ اوکراین فاصله دهد.

ساکی طی نشست خبری گفت کاخ سفید بر این باور است که اظهارات بایدن در مورد «نسل‌کشی» در اوکراین فقط نظرات شخصی او هستند.

بیشتر بخوانید:

اظهارات جدید بایدن سیاست آمریکا را در قبال جنگ اوکراین تغییر نخواهد داد

به نوشته وبگاه «ریانووستی» وی همچنین تاکید کرد که چنین اظهاراتی نمی‌تواند به چشم‌انداز مذاکرات صلح آسیب برساند و بر موضع آمریکا در مورد حل‌وفصل بحران هم تاثیری نمی‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

ضربه بزرگ ارتش اوکراین به نیروی دریایی روسیه

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره اظهارات بایدن که روز سه‌شنبه دو بار اقدامات نیروهای روسیه را «نسل‌کشی» در اوکراین نامید، توضیح داد: «بعید است که رئیس جمهور پوتین به دلیل سخنانی که از زبان رئیس جمهور آمریکا به گوش می‌رسد، تصمیم به عدم شرکت در مذاکرات صلح بگیرد. اگر به نفع او باشد، او تصمیم خواهد گرفت در این مذاکرات شرکت کند».

بیشتر بخوانید:

آمریکا کمک نظامی ۸۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را تأیید کرد

بر این اساس، ساکی با بیان اینکه دولت آمریکا همیشه از مقامات اوکراین در مذاکره حمایت خواهد کرد، اظهار داشت:‌«ما همیشه از مذاکرات صلح حمایت خواهیم کرد. رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، مشاور امنیت ملی همیشه حمایت خواهند کرد. و ما از اوکراینی‌ها در این تلاش‌ها حمایت می‌کنیم».

به نوشته ریانووستی، وی تصریح کرد که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا جامعه جهانی به نظر حقوقی در مورد مطابقت آنچه در اوکراین در حال وقوع است با مفهوم «نسل‌کشی» برسد.

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین درباره اظهارات بایدن مبنی بر «نسل‌کشی» اوکراینی‌ها گفته بود که مسکو چنین تلاش‌هایی را برای تحریف اوضاع غیرقابل قبول می‌داند.

بامداد پنجشنبه همچنین خبرگزاری اینترفاکس خبر داد، وزارت خارجه روسیه قصد دارد تحریم‌هایی را علیه ۳۹۸ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا و ۸۷ سناتور کانادایی اعمال کند و علیه سایر افراد نیز اقدام خواهد کرد. 

در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، «ولادیمیر پوتین» در واکنش به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های دونباس، اعلام آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین کرد و تأکید کرد که مسکو به هیچ عنوان قصد اشغال قلمروهای اوکراین را ندارد و هدف این کشور خلع سلاح و نازی‌زدایی کردن کشور اوکراین است. کشورهای غربی نه تنها اقدامی برای کمک به کاهش تنش‌ها در اوکراین نکرده‌اند بلکه با عرضه تسلیحات به کی‌یف، بیش از حد به درگیری‌ها در این کشور دامن زده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 1
    بایدن حقیقت رو داره میگه
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      0 0
      حقیقت آمریکایی!
    • پویا نوری IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 0
      آره دیگه خودش تیغ گذاشت زیر دم اوکراین و مقابل روسیه قرار داد و تمام تسلیحات باد کرده به قیمت گزافی فرستاد واسشون ، حالا اوکراین که اینقدر برای پیوستن به ناتو بی تابی میکرد باید ضربه های روسیه رو تحمل کنه که هیچ وقت با طناب آمریکا توی چاه نرود
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    بیچاره مردم آمریکا ار ترامپ قمار باز افتادن گیر بایدن خواب آلو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس