کد خبر 1363168
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷
کشور فلسطین , مسجد الاقصی ,

در جریان تحولات امروز مسجد الاقصی، میانجی مصری امروز چندین بار با مقامات ارشد حماس در غزه تماس گرفته و پیام رژیم صهیونیستی درباره تقاضا برای حفظ آرامش و پاسخ ندادن گروه‌های مقاومت را مطرح کرد.

به گزارش مشرق،  مصر از صبح امروز با مقامات ارشد حماس در تماس است تا درباره تحولات در قدس اشغالی و اوضاع کلی در فلسطین اشغالی رایزنی کند.

قاهره چندین بار از طرف اسرائیل برای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و روحی مشتهی، عضو دفتر سیاسی حماس در غزه پیام فرستاد که اسرائیل خواهان آرامش است، اما حماس به طرف مصری پیام فرستاد که رفتارهای رژیم اشغالگر هرگز قابل قبول نیست.

 حماس بر لزوم فیصله یافتن ایده تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی و بخصوص مساله ذبح قربانی توسط صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی تاکید کرد و گفت: معادله قدس و غزه همچنان پابرجاست و عقب نشینی از دستاوردهای نبرد سیف القدس هرگز مطرح نیست.

 حماس همچنین از قاهره خواسته است که از رژیم صهیونیستی بخواهد بازداشت‌های امروز در مسجد الاقصی و قدس اشغالی را فورا آزاد کند.

حماس همچنین تاکید کرد که معادله جنین و غزه نیز پابرجاست و هیچ انصرافی از آن در آن نیست و تکرار هتک حرمت به مسجد الاقصی اوضاع را بار دیگر متشنج خواهد کرد و جدا کردن غزه از معادله در قدس ممکن نیست.

 حماس تاکید کرد رژیم اشغالگر برداشت اشتباهی از اوضاع در نوار غزه دارد زیرا گروه‌های مقاومت خطوط قرمزی را تعیین کرده‌اند که رژیم اشغالگر نباید از آن عبور کند.

 گروه‌های مقاومت فلسطین در سطوح خود درباره پاسخ به رژیم اشغالگر به اتفاق نظر رسیده‌اند و هر گونه توطئه و فریبکاری دشمن در خصوص مسجد الاقصی اوضاع را دگرگون خواهد کرد.

نظامیان صهیونیست صبح امروز به پشتیبانی از شهرک‌نشینان صهیونیست که مشغول انجام آداب تلمودی در صحن‌های مسجد الاقصی بودند، با یورش به فلسطینیانی که برای نماز صبح به مسجد الاقصی آمده و در آنجا اعتکاف کرده بودند، قریب به ۳۰۰ فلسطینی را بازداشت و بیش از ۱۵۲ نفر زخمی کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به این جنایت صهیونیست‌ها تاکید کردند که آماده نبرد مسلحانه جدیدی برای دفاع از مسجد الاقصی و هموطنان فلسطینی در قدس هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    لعنت بر اسراییل
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    وطن فروشی خیانت است . نکنید خیانت که رسوا می شوید.
  • شهاب IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    چن تا صهیونیست بده بزنیم...... خسیس نباش دیگه بده بزنیم
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    شکست والتماس آدم کشان پیداست آفرین به مقاومت در تحمیل شروط مردم فلسطین به رژیم اشغالگر قدس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس