کد خبر 1363187
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
حسین شریعتمداری نمایه

قرار است طلب ۷ میلیارد دلاری ما از کره جنوبی در مقابل آزادی سه تن از جاسوسان کهنه‌کار که به طور مشترک در خدمت سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و اسرائیل بوده‌اند، به ایران پرداخت شود!

به گزارش مشرق، «حسین شریعتمداری» طی یادداشتی با عنوان «تحریم را از کره جنوبی آغاز کنیم!» در روزنامه کیهان نوشت:

۱- گزارش‌های جسته و ‌گریخته و برخی از شواهد حکایت از آن دارند که قرار است طلب ۷ میلیارد دلاری ما از کره جنوبی در مقابل آزادی سه تن از جاسوسان کهنه‌کار که به طور مشترک در خدمت سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و اسرائیل بوده‌اند، به ایران پرداخت شود! به بیان دیگر، کره‌جنوبی به بهانه تحریم‌های آمریکا ۷میلیارد دلار از دارایی‌های ما را که در ازای فروش نفت به آن کشور بوده است در بانک‌های خود بلوکه کرده و مثلث آمریکا و انگلیس و اسرائیل برای اینکه پول خودمان را به خودمان پس بدهند، آزادی سه جاسوس را به عنوان جایزه مطالبه می‌کنند! دست‌اندرکاران امور احتمالاً - تاکید می‌شود احتمالاً- در پاسخ به این پرسش که چرا باید به این معامله خسارت‌بار تن بدهیم؟! نیاز کشور به دارایی بلوکه شده را پیش می‌کشند! که ظاهراً نگاهی برخاسته از خیرخواهی است ولی این روند، دندان طمع دشمنان را برای باج‌خواهی تیزتر می‌کند و حال آنکه دست ما نیز برای وادار کردن حریف به تسلیم در مقابل خواسته‌های قانونی خود، خالی نیست و از اهرم‌های موثر و کارآمدی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا برخورداریم و می‌توانیم به کشورهایی نظیر کره جنوبی که تحریم‌های آمریکا را برای بلوکه کردن دارایی‌های کشورمان بهانه می‌کنند نشان بدهیم که این اقدام آنها بی‌هزینه نیست و حتی می‌تواند هزینه‌ای سنگین‌تر از آنچه در صورت نقض تحریم‌های آمریکا متحمل می‌شوند را به دنبال داشته باشد. بخوانید!

۲- نزدیک به ۸ سال قبل در یادداشتی نوشته بودیم که اگر قرار است از صدور نفت خود محروم باشیم، دلیلی ندارد که صدور نفت برای سایر کشورها امکان‌پذیر باشد و با استناد به دو کنوانسیون بین‌المللی ژنو و جامائیکا، آورده بودیم که بستن تنگه هرمز به روی کشتی‌های نفتکش و یا حامل کالای تجاری و حتی تسلیحاتی حق مسلم و قانونی ایران است. در آن هنگام برخی از مسئولان و جریانات سیاسی، پیشنهاد کیهان را غیرقابل قبول دانسته و حتی به سُخره گرفته بودند!

ولی چند سال بعد (تیر ماه ۱۳۹۷) آقای روحانی، رئیس‌جمهور وقت با اشاره به تلاش آمریکا برای جلوگیری از صادرات نفت ایران گفت: «معنی این حرف را نمی‌فهمند؛ چرا که اصلاً معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود، و آن وقت نفت منطقه صادر شود» و رهبر معظم انقلاب روز ۳۰ تیرماه همان سال در دیدار با سفیران و دیپلمات‌های وزارت امور خارجه کشورمان، با تقدیر از اظهارات آقای روحانی و تهدید ایشان به بستن تنگه هرمز، فرموده بودند «این سخنان حاکی از سیاست و رویکرد نظام است» و خطاب به سفیران و دیپلمات‌ها تاکید کرده بودند که «‌وظیفه وزارت خارجه، پیگیری جدی این‌گونه مواضع رئیس‌جمهور است».

همان هنگام سردار جعفری فرمانده کل وقت سپاه در لبیک به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: «در شرایط محتمل... می‌توان به دشمنان فهماند که استفاده از تنگه هرمز برای همه یا برای هیچ‌کس چه معنا و مفهومی می‌تواند داشته باشد» و سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی نیز در نامه‌ای خطاب به آقای روحانی نوشت که اظهارات ایشان «مایه مباهات و افتخار است».

۳- تنگه هرمز، دومین تنگه پر ترافیک دنیاست که روزانه نزدیک به ۱۸ میلیون بشکه نفت که معادل ۴۲ درصد نفت‌خام حمل شده جهان توسط نفتکش‌هاست از آن عبور می‌کند. جمهوری اسلامی ایران با استناد به کنوانسیون‌های ۱۹۵۸ ژنو و ۱۹۸۲ جامائیکا که موضوع آن «نظام حقوقی آبراه‌های بین‌المللی و حق عبور کشتی‌هاست» حق دارد و می‌تواند در صورتی که منافع ملی خود را در مخاطره ببیند، تنگه‌هرمز را به روی تمامی کشتی‌های نفتکش و حتی کشتی‌های حامل کالای تجاری و تسلیحاتی ببندد و دلیلی ندارد که کشورهای متخاصم از تنگه‌ای که در آب‌های سرزمینی کشورمان قرار دارد اجازه عبور داشته باشند.

 در بند ۴ از ماده ۱۴ کنوانسیون ۱۹۵۸ ژنو آمده است؛ عبور و مرور کشتی‌ها از یک آبراهه بین‌المللی تا جایی بی‌ضرر خواهد بود که به آرامش، نظم و یا امنیت کشور ساحلی تنگه، آسیب نرساند و بند یک از ماده ۱۶ همین کنوانسیون تشخیص بی‌ضرر بودن عبور کشتی‌ها از تنگه بین‌المللی- در اینجا هرمز- را برعهده کشور ساحلی- در اینجا، ایران اسلامی- گذارده است. ماده ۱۶ کنوانسیون ژنو و ماده ۳۷ کنوانسیون جامائیکا تصریح می‌کند که چنانچه کشور ساحلی قصد ممانعت از عبور کشتی‌های یک یا چند کشور دیگر را داشته باشد لازم است این تصمیم از قبل به اطلاع عموم- منظور عرصه بین‌المللی است- برسد.

۴- تحریم‌های آمریکا علیه ایران شامل دو بخش «‌اولیه» و «‌ثانویه» است. تحریم‌های اولیه‌، تحریم‌هایی است که آمریکا به‌طور مستقیم بر افراد یا شرکت‌های ایرانی اعمال کرده است و کلیه افراد و شرکت‌های آمریکایی ملزم به رعایت آن هستند و درغیر این‌صورت جریمه و مجازات می‌شوند. و اما، تحریم‌های ثانویه، مربوط به شرکت‌ها و افراد حقیقی و حقوقی سایر کشورهاست و از آنها خواسته شده از مبادله و تجارت با افراد و مراکز تحریم‌شده در ایران خودداری کنند و اگر به این خواسته آمریکا تن ندهند، از سوی آمریکا جریمه شده و یا روابط تجاری خود با آمریکا را از دست خواهند داد. 

نکته درخور توجه آنکه این فرآیند هیچ ربطی به قوانین و معاهدات بین‌المللی ندارد که کشورها ملزم به رعایت آن باشند بلکه در یک سوی ماجرا تهدید آمریکا به جریمه و یا قطع روابط تجاری قرار گرفته و در سوی دیگر کشورها و شرکت‌هایی هستند که در مقابل تهدید آمریکا به محاسبه سود و زیان خود مشغولند!

 ۵- اکنون سؤال این است که چرا باید کشورهایی که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را عملیاتی و اجرا می‌کنند، از عواقب این اقدام غیرقانونی و پلشت خود در امان باشند؟! مثلاً چرا باید کشوری مانند کره جنوبی ۷ میلیارد دلار دارایی ایران را مسدود کرده و از پرداخت آن تنها به این علت که آمریکا موافق نیست، خودداری کند؟! این کار کره جنوبی با راهزنی دریایی چه فرقی دارد؟! و در حالی که ایران اسلامی از اهرم‌های قدرتمندی برای مقابله برخوردار است، چرا باید به این زورگویی‌ها تن بدهیم؟! 

۶- کشورهایی که به قانون من درآوردی آمریکا تحت عنوان «تحریم‌های ثانویه- secondary sanctions» تن داده و به تحریم علیه جمهوری اسلامی روی آورده‌اند، نباید از عواقب و هزینه سنگین اقدام پلشت خود در امان باشند. ما می‌توانیم و باید تنگه هرمز را به روی کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های کره جنوبی و تمامی شناورهایی که برای کره جنوبی کالا حمل می‌کنند و یا از مبدا کره جنوبی بارگیری کرده‌اند ببندیم و مادام که

۷ میلیارد دلار طلب کشورمان را پرداخت نکرده‌اند به آنها اجازه تردد از تنگه هرمز را ندهیم. این اقدام، بر اساس دو گزاره از حقوق بین‌الملل حق قانونی ایران اسلامی است. اول؛ کنوانسیون‌های جامائیکا و ژنو که شرح آن گذشت و دوم؛ اصل شناخته شده و رسماً تعریف شده «حق مقابله به مثل» - retaliation- که اقدام ایران را قانونی و حق مسلم کشورمان می‌داند. کشورها و شرکت‌های یاد شده باید بدانند که همراهی آنها با آمریکا در مقابله با ایران اسلامی نه فقط بی‌هزینه نیست بلکه هزینه‌ای به مراتب سنگین‌تر از آنچه در صورت نقض تحریم‌های آمریکا متحمل می‌شوند را درپی خواهد داشت. به بیان دیگر، ما نیز می‌توانیم و باید آنها را تحریم کنیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 197
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    93 52
    بهترین راهو فرمودین جناب شریعتمداری , سریعا باید اینکار اجرا و کره جنوبی نقره داغ بشه
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      21 36
      آقا بی زحمت در تنگه هرمز رو سال دیگه ببندین من فعلا بنایی دارم جنس ها بازه هم گرون میشه.
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      35 8
      حاج حسین کیهانی
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      42 18
      حاج حسین در تنگه رو نبند. رحم کن.
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      19 22
      درست میگه، موافقم
    • محمدایوب IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      8 1
      عزیز دل متن رو خوب بخون گفته تنگه هرمز راببندیم
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      7 0
      ایشون یه عمره بهترین راهو فرمودن!!!
    • احمد IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      10 4
      توکه میگی آقای شریعتمداری درتنگه رونبند رحم کن خودت نفهمیدی که قوانینی هست برای همه کشورهایی است که تنگه ها با آنها مرز دارند . کره جنوبی حتی آمریکا نمیخواهند تنگه هرمز بسته شود پس باج هم میدن ! قوانین بین المللی باید اجرا شوند . ... کره که نمی‌تواند باماواردحنگ شود حتی خودآمریکا بخصوص دراین شرایط نمی‌تواند
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      6 2
      تحریم جواب تحریم، رییس جمهور ما
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      11 4
      باید تنگه رو زوج و فرد کنیم و عوارض بگیریم. راهش اینه. مثل تهران.
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      10 5
      خودم گوشی سامسونگ نخریدم بجاش شیائومی از بازارخریدم،یه زمانی هم بخواهم تلوزیون بخرم باز هم شیائومی چین میخرم نه سامسونگ کره جنوبی
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      5 0
      چی میگی حاج حسین امریکا ما رو تحریم کرده بعد ما داریم اپل وارد میکنیم
  • ایرانیان IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    59 13
    واقعا جای تاسف ..
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    37 30
    منطقیه
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      12 14
      اره ديگه منطق شما كاملا با هم ميخونه خدا به جفتتون عقل بده
  • احسان صادقی IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    39 50
    سلام علیکم/ تا کی نمی خواهیم امریکا و متحدانش را تحریم کنیم، وقتی انها هرجا کشتی از ما می بینند توقیف می کنند چرا ما نباید همین کار را در خلیج فارس تکرار کنیم؟؟؟؟
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      6 4
      7 میلیارد تراکش روزانه یک شرکت متوسط در آمریکا است.
    • شهاب IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      تازه کاپیتان آمریکا هم با سپرش جلوی گلوله و موشک های ما وایمیسه..
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    38 48
    احسنت به جناب شریعتمداری!! ممنوع کردن ورود و رجیستری هرنوع گوشی ساخت کرهٔ جنوبی و نیز ورود اتومبیل‌های کره ای بهترین کاریه که میشه کرد!!!
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      56 21
      کره جنوبی قبلا از ایران کاندیسیت میخرید که قطر جایگزین شد. دقیقا چی رو میخان تحریم کنن؟ دست هر ایرانی یه گوشیه کره اییه و تو هر خیابون ماشین کره ایی.
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      48 17
      بزار من یه پراید بخرم بعد ماشین های کره اییی رو تحریم کن. پراید شده 200 تومن تحریم کنی میشه یه میلیارد.
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      3 4
      خوب نباید دست هر ایرانی یه گوشی کره ای باشه و سوار ماشین کره ای باشه دیگه!
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    18 43
    حاج حسین و زبان حق مدارش اینروزها با چهره واقعی بسیاری از یاران قدیم آشنا میشود، متاسفانه زمانی که به قول معروف سیم خاردار هم نداشتیم اقتدارمان بیشتر بود و جرات اینهمه اجحاف را در مورد کشورمان نداشتند اما امروزه با وجود زرادخانه های متعدد پیدا و پنهان موشکی .....!! چرا که سلاح واقعی جمهوری اسلامی مردمی بودند که متاسفانه جریان خودخواه و انحصار طلب چپ و راست آنرا خرج منافع پست جناحی خود کرده اند!
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    27 26
    سلام با کشوری با جماعت سگ خور باید همین کار را کرد
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      22 7
      اگه راه حل اقتصاد اینه که باید هرچی بیشتر گروگان بگیریم حداقل بصرفه.
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      34 11
      غصه نخور همه نفت میره کشور برادر
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      35 14
      اونوقت با چینی ها که خفاش خور هستند باید چیکار کرد؟؟؟
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      11 10
      با کره شمالي و چين که رفيق جون جونيتن چيکار ميخاي بکني
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      7 4
      با کشور روسیه
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      3 0
      ای لعنت بر سانسورچی ها ی حرام خور بی وجدان نون
  • علیرضا IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    7 5
    اگر هم تحریم شود نمادین است و بس. آن هم شامل مسئولین سابق می‌شود!
  • حسین IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    16 40
    درست میگه همین کار رو بکنید دیگه.. دو تا کشتیشونرو بگیرید پولو میریزن به حساب
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      15 16
      بابت کشتی جدا باید پول بدن بابت گروگان ها جدا.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    13 6
    راهش همینه
  • MD ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    10 38
    پس در آینده باید منتظر باشیم که با پول خودمان از ما امتیاز بگیرند، پولمان را بدهند و ارزشها و زحمات ما را از چنگمان بیرون بیاورند.
  • سعید IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    8 5
    نعل وارونه همین است چرا کره جنوبی تنها تمام دنیا را تحریم کنداقا در این سالها منابع آب عظیم حفظ شده تمام کویر را گندم کاشته اند حسابهای بانکی مردم میلیاردها تومان پس آن از دارد در خانه هر ایرانی دویست لیتر روغن هست یک تن برنج هست دراوها اینقدر زیاد و ارزان است که بقالی های محل هم آنرا می فروشند
    • DE ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      5 2
      شما چه اصراری دارید در بازی «آزادی جاسوس ـ خرابکار ـ تروریست آمریکا، درازای پول خودمان» تنها با قواعد آمریکا و در زمینی که آمریکا تعیین کرده است، بازی کنید؟ هر موقع مهره های نفوذ، خرابکاری و جنایت آمریکا در ایران دستگیر شوند، آمریکا مقداری از اموال ایران را بدزدد و تعدادی از ایرانیان مقیم خارج را هم بدون هیچ بهانه ای زندانی کند تا بعد از انجام ماموریت نفوذ، خرابکاری و ترور، حتی مهره های سوخته خودش را در ازای پول خودمان، آزاد کند؟ شما کدام طرف هستید؟
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    14 35
    الهی خیر ببینی سخن از جان و دل ما می گویی اما کو گوش شنوا
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      5 2
      اگر میخواهند آزاد کنند حداقل بیشتر پول بگیرند بلکه یه فرجی بشه.
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      49 1
      نازنین زاغری رو هم با پول معاوضه کردند و معلوم شد پولها چی شد. باید برنامه بودجه بابت این پولها گزارش بده.
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      2 0
      این که گفتیم پول ها در بانک عمان رفته و حتی اجازه ورود به ایران هم ندارد مشکلی داشت که سانسور کردی؟
  • ناصر IN ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 18
    سلام .نگه داشتن جاسوس چه منفعتی داره جاسوس بعد از شناسایی خنثی میشه دست من بود ولشون میکردم یه آمپول هم میزدم تا زیاد زنده نباشن
    • DE ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      3 2
      منفعتش اینه که آمریکا می تواند با گرو گرفتن اموال و ایرانیان مقیم خارج، از جمله خود شما و بنده، حتی مهره های سوخته اش را هم آزاد کند. بازی آمریکایی ، در زمین آمریکا و با قواعد آمریکا.
  • محمد رضا IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 0
    چی بگم
  • بهنود عادل IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 19
    کاش تحریم شروع میشد
  • حسن IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    20 7
    تنگه هرمز و ببندید نفت و گاز روسیه چند برابر قیمت پیدا کنه حالشو ببره.
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      5 7
      چه قدر باید حقیر باشی که کل فکر و ذکرت تامین مناقع باشه
  • وحید IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    8 35
    کاملا موافقم- اما نه با افراد ترسو حاضر در کشور که غیرت ملی نداشته و فقط به فکر گذران زمان زمامداری خود بدون دردسر هستند...
  • کمیل IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    20 10
    اگر آنها به ما جنس فروختند برویم و تحریمشان کنیم . با این حرفها یخچال 7میلیونی شان را به 70 میلیون رساندید ، برای خرید همان کالای داخلی بی کیفیت باید دست کم 30 میلیون تومان پول بدهبم و سه ماه بعد تحویل بگیریم ؛ به جای دعوا و مرافه دنبال ایجاد روابط سالم ، مفید و سازنده باشید تا کی ملت باید تاوان این تفکرات رابدهند.
  • رضا IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    5 24
    خدا پدر و مادرتان را بیامرزد که حرف حق را گفته ای.مهمتر و بهتر هم این است که آقایان مراجع کالای کره را حرام اعلام کنندو دولت فرصت چند ماهه به بازار بدهد و بعد از آن هر کالای کره ای را در بازار به عنوان قاچاق مصادره کند.
  • آزاد IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    8 18
    درود خدا بر شما عمل کردن به این شعار یعنی اقتدار یعنی عزت ایران.
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    26 2
    جاسوس کهنه کار همزمان برای سه تا کشور و سازمان کار نمیکنه
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    7 0
    اینکه نفت ایران را نخرند تحریم است اما اینکه پول نفت خریداری شده را یا پول های سپرده شده در بانک ها را ندهند عینا دزدی است؟!!!
  • ناشناس IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 0
    اون جاسوس درغذا خوردن زیادروی کرده
  • جوادp IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    7 30
    درودبه اقای شریعتمداری متاسفانه کو گوش شنوا
  • ایران IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 3
    مفت خور تو زندان می خواین چکار بدین بره
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      3 3
      تا دوباره بیاد جاسوسی کنه یا دوستاشو بدون هزینه برا جاسوسی تشویق کنه دزد خونه ت رو همینطوری ول می کنی؟!!!
  • علی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    5 4
    احسنت . باید حق خودمان رو خودمان بگیریم والله آنها به این سادگی نمی دهند . وقتی ما هم می توانیم به کره جنوبی فشار وارد کنیم چرا نکنیم ای حق قانونی ماست
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    باشه
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    6 27
    اینا رو که میدونستیم سوال همینه که وقتی پول خودمون رو بهمون نمیدن چرا حداقل جلوی نفت کشورهایی مثل کره جنوبی رو نمیگیریم؟
  • محمد IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    42 7
    اگرمسئولان امور کشوربتوانند کیهان را مهار کنند فکر کنم بتوانند بیشتر مشکلات امروز کشور را مهاروکنترل کنند
    • US ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      1 0
      گل گفتی. خیلی عالی گفتی. ایوالله
  • اسکندر IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    6 2
    احسن ،به این میگن حرف حق
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 0
      احسن= بهتر. احسنت= آفرین
  • حاجی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    54 3
    تحریم اگه خوب هست پس غربیها کار خوبی کردن مارو تحریم کردن البته این جواب فقط جهت حسین چاخان هست
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      3 6
      کتک زدن کار زشتیه، پس هرکی متکت زد ازش تشکر کن، آفرین بچه ی خوب‌!
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 35
    نظر آقای شریعتمداری کاملاً منطقی و برطبق اصل« سیاست عین دیانت »است.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    26 3
    جرات دارید ببنیدید مطنا جراتش رو ندارید پس بیشتر از این خودتون رو مسخره نکنید
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    44 4
    برای هزارمین بار بحث بیهوده و غیر ممکن بستن تنگه هرمز مطرح شد. دست بردارید.
  • حبیب IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 4
    آقای شریعتمداری حرف حق را میزند ایران حق دارد . اگه اینگار را بکنیم همه در جای خودشان میخ کوب میشوند و مصداق عدل که وضع شی فی موضعه یعنی قرار گرفتن همه چیز در سر جای خودش مصداق عینی می یابد
  • DE ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    16 3
    خوب این گوی و این میدان. همه چیز که دست خودتونه.
  • داد IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 19
    آقای شریعت مداری عزیزاینهاخودشان دست نشانده اسرائیل.آمریکاوانگلیس هستندبرای خرابی ونابودی کشوروتحریم باهماهنگی اینان صورت گرفته که هم کشورراعقب مانده نگهه دارندوهم ثروت کشوررابدون کوچکترین ردی ومدرکی به اسم تحریم بین خودشان تقسیم کنندوبنحوی کلاه سرمردم ایران گذاشتند
  • داد IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 1
    آقای شریعت مداری عزیزاینهاخودشان دست نشانده اسرائیل.آمریکاوانگلیس هستندبرای خرابی ونابودی کشوروتحریم باهماهنگی اینان صورت گرفته که هم کشورراعقب مانده نگهه دارندوهم ثروت کشوررابدون کوچکترین ردی ومدرکی به اسم تحریم بین خودشان تقسیم کنندوبنحوی کلاه سرمردم ایران گذاشتند
  • محمد کیخا IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 26
    ما مردم هم اعلام آمادگی میکنیم و حاضریم زنجیر ه انسانی در تنگه هرمز قرار دهیم تا جلوی عبور نفت گرفته بشه تا زمان رفع تحریم ها و دادن تمام اموال بلوکه ایران مسئولان نکنه از مردم نا امید شدید شما صادق باشید مثل دفاع مقدس باز هم خون خواهیم داد
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      28 4
      روی من حساب نکن. بیزحمت خودت برو ببند.
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    6 16
    خدا پدرت را بیامرزد تنگه هرمز باید ملی شود وباا این قدرت سپاه و ارتش تا کی خوار باشیم باید حق ورود و خروج از اینها گرفته شود و اینگونه کشتی های کشورهای ابله را اجازه عبور ندهیم هر روزش هم دیر است اون وقت مثل سگ جلو پای ایرانیان دم تکان می دهند بشرطی که متحد و یکصد باشیم .به امید آن روز
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 3
    احسنت
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 3
    احسنت
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    22 2
    جرأت میخواد که ندارید
  • SE ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    6 1
    البته آمریکا کره جنوبی از فروش کالا به ازای پول نفت منع نکرده است و سایر کشورها نظیر چین یا هند با همین روش، از محل پول ایران در بانکهایشان اجازه واردات کالا به ایرانی ها می دهند هر چند خود پول را نمی شود به ایران منتقل کرد.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    14 3
    تو رو خدا رحم کنید به کره جنوبی خخخخخخخخخ
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    7 3
    هر سه تا جاسوس را اعدام کنید
  • علی اقا IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 2
    به نظر دشمنان این آب و خاک دارن عادت میکنن که در ازای پرداخت طلب خودمون، درخواست آزادی یکی از جاسوس هاشون رو داشته باشن. مسئولین امر چاره اندیشی کنن... مگه کشور در حال جنگ نیست؟ چرا وقتی جاسوس میگیرید چندتایی رو اعدام کنید دیگه کسی فکر جاسوسی در ایران به فکرش خطور نمیکنه
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 5
    از این دولت انتظار داریم این پیشنهاد رو جدا بررسی کنه و یه درس ادب به این گستاخان تازه بدوران رسیده بده..کذخ جنوبی هم برا ما دم دراورده..
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      5 2
      وزیر خارجه قبلا اعلام کرده بود جومونگ را دیگر پخش نخواهیم کرد. دیگر چه توقعی دارید؟؟؟
    • KR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      4 2
      کره تازه ب دوران رسیدس
  • آرش IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    5 3
    زاویه تفکر من من با جناب شریعتمداری متفاوت است ولی این اقدام ( تنگه هرمز را به روی کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های کره جنوبی و تمامی شناورهایی که برای کره جنوبی کالا حمل می‌کنند و یا از مبدا کره جنوبی بارگیری کرده‌اند ببندیم ) می تواند کاملا موثر باشد.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    35 2
    تحریم را از گواتمالا شروع کنیم تا غافلگیر شوند.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 2
    قرار است طلب ۷ میلیارد دلاری ما از کره جنوبی در مقابل آزادی سه تن از جاسوسان کهنه‌کار که به طور مشترک در خدمت سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و اسرائیل بوده‌اند، به ایران پرداخت شود! مکر نازنین زاغری رو پول نگرفتیم آزاد کردیم. این هم مثل اون/
  • محمدایوب IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 3
    اول باید تکلیف سربازان آمریکا وسرمایه های صهیونیستها افساد طلبان را در داخل معلوم کنیم بعد با اربابان آنها وارد مخاصمه شویم
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 1
    همانگونه که قبلا مشاور ارشد اقتصادی دولت انقلابی فرمودند یکی از راهکار های حل بحران اقتصادی، دستگیری اتباع بیگانه و آزادسازی آن ها در مقابل پول است. که گویا در حال اجرا می باشد.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 1
    با توجه به مشکلات و تورم شدید فعلی ، باید قیمت آزاد سازی گروگان ها با توجه به نرخ تورم در ایران افزایش یابد . وزارت خارجه این موضوع را رسما به دولت های دیگر اعلام کند.
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 1
    همانگونه که وزارت محترم خارجه اعلام کردند سریال جومونگ و سریال امپراطور دریا باید دیگر از تلویزیون پخش نشود.
  • رج IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 1
    چرا ره دور اگر عرضه و قدرت داشتید حق اب ایران رو مگرفتید که مردم دچار تشنگی و گرد و غبار نشند
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 2
    فکر کنم راه بهتر در مقابل آزادی سه جاسوس خرید ۲۵۰ میلیار ریال توسط کره جنوبی برای خرید نفت از ایران در اینده باشد که در حال حاضر ب دلار پرداخت میشود.
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    5 1
    اگر میتوانیم پس چه مرگمان شده که نمیکنیم؟
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 2
    حرفشون حسابه. ما حتی در دوره رییسی هم از گزاره های ژئو استراتژیک و باز دارنده مون به خوبی استفاده نمیکنیم. مرگ یکبار و شیون هم یکبار.باید کاری کنیم که بفهمن باج گیری هزینه داره و با امریکا همراهی نکنن
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    وقتی نرخ دیه هر سال زیادمیشه چرا نرخ کسانی رو که میگیریم برای آزادیشون زیاد نمیکنن. این درست نیست.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    47 2
    تحریم را از گینه بیسایو شروع کنیم بهتره. اینجوری کره ایی ها حساب کار دستشون میاد میگن با گینه این کار رو کردن وای به حال ما.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 1
    باید جومونگ رو تحریم کنیم.
  • ا.ا IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 1
    عالی بود.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 1
    حاج حسینو عشقه
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 1
    پول ۱ هفته پیش ریختن به حساب که این چند روز دلار پایین امد و تونستن کنترلش کنند
  • محمدعلی بخشی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    8 2
    بستن تنگه هرمز خواسته برحق همه مردم ایران است امریکاازان وردنیانمیگذاره مانفتمان رابفروشیم کره جنوبی پول ایران رابلوکه کرده آنوقت کشتیهای آنها راحت ازجلوی چشم ماازتنگه هرمزمیگذردچرادولت ایران جلوی کشتیهای آنها رانمیگیرد
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      4 1
      آقا اجازه: چون نمیتونه.
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 2
      ادا در نیار.
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      1 2
      تنگه هرمز یک آبراهه بین المللی است طبق کنوانسیون حقوق دریاها و مهاهدات پذیرفته شده کلیه کشورهای سازمان ملل متحد هیچ کشوری حق بستن و ایجاد ممانعت از ورود و خروج بی ضرر کشتی ها ندارد
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    5 0
    این کار جنم و جرات میخاد به نظرت هست؟؟؟
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    35 0
    تو این مملکت چه خبره .
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    31 3
    بستن تنگه هرمز یعنی که دست همه از جمله چین برای منابع انرژی خلیج فارس بسته شود اونوقت یک دنیا دشمن رو خودت تنهایی جواب می دی ؟
  • رضا IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 1
    دلیل بسیار منطقی این جاسوسان باید با پولهای بلوکه شده در آمریکای جنایتکار مبادله شوند انشاءالله
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    6 2
    43 ساله میگین میخایین درتنگه رو ببندین.
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      0 0
      آخه هربار تهدید کردیم، دشمن شلوارش رو خیس کرد و کوتاه اومد واسه همین دیگه کار به بستن تنگه نرسید.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 1
    از روزنامه ها باید شروع کرد
  • علی صفاری IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 3
    قطعا" این پیشنهاد مورد تایید اکثریت است چرا باید در مقابل باج خواهی انان کوتاه امد
  • US ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    5 10
    حاج حسین فدایی دازی به مولا. یاشاسین حاج حسین انقلابی.
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 3
    بنظر می رسد آمریکا همان بلایی را که بر سر دولت روحانی آورد، به صورت اصلاح شده و با ترفندهای خاص رسانه ای بر سر این دولت می آورد.
  • رضا IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 0
    شما هم که ازپول بدت میاد.
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 4
      اگه نازنین زاغری رو پس نداده بودند الان حداقل 40 درصد تورم خورده بود روش.
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 1
    از دولت و وزارت امور خارجه توقع بیشتری می رفت.کاش فرصت را از دست ندهند چون معلوم نیست ، که دور بعدی ، انتخابشان کنند .
  • حسام IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 1
    اگر دولت های ما انقلابی بودند حتما این کار را انجام می‌دادند ولی متاسفانه دولت های ما محافظه کار و.... هستند.
  • هموطنان IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 2
    حسین اقا آقایی به والله
  • DE ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    5 0
    تا حالا دهها بار آقای شریعتمداری پیشنهاد بستن تنگه هرمز را داده است
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 0
    موافقم. البته تمام جوانب رو نمیدونم.
  • کاظمی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 2
    بنده نیز موافقم چون با این روش بقیه کشورها حساب دستشون میاد.
  • سیدجعفرکاظمی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    5 0
    اولاکه نباید نفت بی زبان رانسیه می دادیم ثانیا باید بعدازپس گرفتن طلب خود از کره ، اورابمدت دو سه سال تحریم تجاری کنیم تا بفهمند یک من ماست چقدرکره دارد!!!
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 2
    چین 20میلیارد به ما بده کار
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 2
    تحريم کنيد ولي يواش يواش
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 2
    اکر کشتیهاو محموله های کره ای را توقیف کنیم اونها هم کشتیهاو محموله های مارو در نزدیکی آبهای خودشون توقیف میکنند، بهترین راه برای پاسخ به بلوکه کردن پولهای ما در کره شکایت در دادگاه های بین المللی و وضع تعرفه های گمرکی بالا به تولیدات کره ای و قطع صادرات به این سرزمین برده بی اختیار آمریکا هست!
    • SE ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 0
      دادگاه های بین المللی!
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 0
      قبلا که یک کشتی کره ای رو گروگان گرفتیم چی شد
  • م IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 2
    الان امضانشدن برجام نیز نوعی راهزنی است
  • منوچهر دهقان منشادی IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    درود .ای کاش اقای شریعتمدار در این بین هم نامی از کشور چین می‌برد.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 1
    باز این حاج حسین نظریه ای داد که بدجوری کدخدارا به نوکرانش نیازمند ودر صورت ناتوانی مورد بیمهری قرار خواهد داد پس ای غربگرایان به صف برای حمله به این پیشنهاد .
  • بهروز IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 1
    باسلام ادب جناب شریعت مداری درست فرمودند
  • حمید DE ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 0
    قربون اون دهنت.
  • میثم IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 1
    احسنت. باید با کشورهای دنباله روی آمریکا اینگونه برخورد کرد.
  • ناشناس IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 1
    به خاطر کشور خودمون این تنگه هرمز بسته نشد ولی به نظرم با فشار جهانی علیه روسیه در نهایت با توافق با ایران و با کمک روسیه این تنگه بسته میشه طی دو سه سال بعد
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 1
    مسئولین خودشان خیلی بهتر می فهمند چکار کنند.
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 0
    چرا سریال کره ایی در تلویزیون داره پخش میشه. بی کفایتی تا چه حد مسولین خواب آلود صدا و سیما. نهادهای نظارتی ورود کنند.
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 1
    آقا این پیشنهاد عالیه یک کار دیگه هم کیشه کرد ک چند تا از کانتینر برشون و اومد خلیج فارس مصادره کنیم بجای اون 7 میلیارد
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    شما خودشو ناراحت نکن
  • طرح صیانت IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 4
    تنگه رو نبند جان من ....
  • Tu5 RU ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 4
    سوپر جک سال جدید .ساقیا بده جامی .زآن پیمانه
  • ugd IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 1
    بنظرم همه شریک دزدند و رفیق قافله. سر ملت بدبخت ایران بی کلاهه
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 0
    باید راه نجات باشه.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 2
    خخخخخخخخخ
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 2
    ؟
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 2
    ما اقتدار داریم
  • منصور IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 7
    حاج حسین قربون دستت
  • ایراندوست IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 1
    راستی نمیدونم چرا اغلب مردم راضی میشوند به تحریم
  • پرویز IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 0
    باید همان روزی که ترامپک از برجام خارج شد تنگه را می بستیم
  • امیرعلی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 0
    اگر بخواهیم از شر تحریم ها خلاص شویم، مردم باید شعار تحریم جواب تحریم، رییس جمهور ما را فریاد و بعد مطالبه نمایند
  • ناشناس IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 2
    یعنی تنگه هرمز را بستن به این راحتیه.
  • امیرعلی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    تحریم نیاز به بهانه دارد، بهترین بهانه گرمایش جهانی و تغییر اقلیم است. راه حل تحریم کربن برای جلوگیری از گرم شدن زمین جوابگو است.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 3
    زشت نیست طلب به حق ایران رو اینطوری مطالبه می کنید ننگ نیست کجای دنیا سابقه داشته بابت طلب اینکارو بکنن
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    کشوری بااین روش بخواد حق قانونی خودش رو بگیره؟
  • ناشناس IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 0
    راه حل بسیار ساده است تحریم واقعی محصولات کره در ایران ،در عمل تحریم نشده که هیچ با زرق و برق و تبلیغات جادویی دارن تاخت وتاز می کنند
  • داود IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 1
    چی بگم
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 1
    بهترین راه، جواب تحریم با تحریم است تنگه هرمز را ببندین و از کشورهای غیر دوست مالیات سنگین ببندین. به خدا توکل کنید و از تجمل گرایان ترسو نترسید که خدا با ماست.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 0
    هر کاری دوست دارید انجام بدید
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      1 1
      موافقم. .
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 0
    راهی عالی!
  • آزادی کشتی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 0
    چرا اون زمان کشتی کره ای فقط بخاطر وعده طرف مقابل آزاد شد؟!؟
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    سه تا جاسوس هفت میلیارد دلار؟ خیلی گرونه ارزون حساب کنید مشتری شیم خخخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    حاج حسین ?
  • فرهاد IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 1
    شیرمادرنان پدر حلالت
  • محمد IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 2
    همش دنبال درگیری و استفاده از زور. اینکار فقط تنش رو افزایش میده و بلافاصله بعد از این کار قیمت دلار و به تبع اون بقیه اجناس میره بالا.
  • سعید GB ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 1
    نظر جناب شریعتمداری عین منطق و عدالت و اجرای قانون پذیرفته شده دفاع از خود در برابر دشمن است
  • BG ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 1
    موافقم
  • اسدی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 2
    مگر روسیه همین کاری که کره با ما کرده نکرد قبل از جنگ خودَش
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 0
    بستن تنگه هرمز یعنی جنگ توانشو دارید بسم الله
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 4
    عزیزان ، توجه کردید هرجا سخن از منافع ملی هست ، آلبانی تبارها خیلی فعال میشن . منفی ها رو نگاه کنین متوجه میشید
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      4 1
      هر کی مخالف شماست آلبانی نشین است!!!!
  • محمد قائدى IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 2
    حاج حسين حرف حساب ميزنه و حرف حساب جواب نداره
  • KR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 1
    اونجایی سوزش داره که بدونی یه زمانی کشورهای عربی، کره جنوبی رو تحریم کرده بودن و اگه ایران یهو نقش ناجی رو ایفا نمی کرد و نفت نمی فروخت به کره، شاید هیچوقت موتور اقتصادی کره روشن نمیشد
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 0
    آقایان وطنپرست کسی از بدهیها که در چین و سه برابر این مبلغ هست چیزی نمیگه یا در عراق و...
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 0
    عهد بستید با آمریکا و کره جنوبی و ژاپن و .....دشمنی داشته باشید؟
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 2
    حرف درست و دقیق . پس ، بسم الله .
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 2
    کاملا موافقم
  • US ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 0
    زحمت زیادی نکشید
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 2
    جواب های هوی است درست می فرمایید آنها ترسوتر از آن چیزی هستند که نشان می دهند جنگ اوکراین هم این را ثابت کرد
  • US ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 1
    ازاین به بعد دلار را از معاملات بین المللی حذف کنید
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 2
    درود بر شریعتمداری که همیشه حرفهای درست و متین می‌زند اما منافقین و خیانتکاران داخلی از حرفهای ایشان ناراحت می‌شوند
  • DE ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 0
    از کره جنوبی شروع کردند ، قیمت لوازم خانگی صعودی شد .
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 2
    به خدا قسم چندین بار همین مطلب رو نوشتم براتون ولی پخش نکردید. خدا رو شکر کیهان نوشت تا گذاشتید همه بدونند ایران چنین حقی داره و باید و باید باید باید از این حق خود لااقل برعلیه کشورهایی که مثلا تحریم های ثانویه آمریکا رو اجرا کرده اند اعمال کنیم. والله اگر کوتاه بیاییم اونا جلوتر میان. یک بار تهدید کرده اعلام بین المللی کنید و بعد به مرحله اجرا بگذارید. حق گرفتنی ست. در این دنیای زورمداران جز با زور نمیشه به حق خود رسید. آفرین و هزاران آفرین جناب شریعتمداری.
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 0
    نفست از جای گرم بلند میشه ،،،خخخخخخ
  • اشنا IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 0
    تنگه‌هرمزمال‌همه‌دنیا‌است‌نه‌ایران‌بستن‌انهم‌غیرممکن‌است‌‌نمیتوانیدرابطه‌برقرارکنیدچراتهدیدمیکنید.
  • حسن IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    خدایا خداوندا یا مارو بکش ویا شر ظالمان رو از سر مردم کشورم کم کن
    • مسعود دیپلمات IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      0 0
      خب ! بعدش چه می شود؟ ظالمان به ما ظلم می کنند، آنوقت خدا آنها را بکشد!؟ نقل آنهائی می شود که گفتند : يَا مُوسَى فَاذْهَبْ أَنْتَ وَرَبُّكَ فَقَاتِلَا إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ
  • محمد رضا خاتمی IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 0
    چرا سپاه حوثی ها را مسلح وحمایت میکنیم تنگه هرمز دریک دهه گذشته فقط نفت ایران ومحصولات قطر عبور میکند.ودر ضمن یک قانون در دنیای تجارت هست که همه کشورها تابع ان هستند چرا عراق پوا را نمده شما ساکت هستید
  • فرهاد US ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 1
    قطعا کره جنوبی باید هزینه این کارشو پرداخت کنه بدون مجازات نباید بمونه
  • مسعود دیپلمات IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    2 1
    جناب شریعتمدار می فرمایند : ما می‌توانیم و باید آنها را تحریم کنیم . بنده عرض می کنم که با شعار که نمی شود! اگر می توانستند که تا بحال می کردند ، یا صلاح نمی دانند که بکنند!
  • الله بندسی IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 2
    من موافقم
  • علی غ IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 2
    حرف آقای شریعتمداری کاملاً درست است و این کار هیچ مشکلی هم برای ایران ایجاد نمی کند ، چرا باید پول ما را به خاطر خواسته آمریکایی های خونخوار و وحشی ندهند و ما بگذاریم از تنگه هرمز کشتی هایشان عبور کند؟
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 1
    جناب شریعتمداری چین را چطور؟ ۲۲ میلیارد دلار از اموال ملت هم توی بانک های چینی بلوکه شده یعنی ۳ برابر کره جنوبی!!
  • عزیزالله رحیمی IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 1
    بهتربن نظر درباره زیاده خواهی و پاسخ دندانشکن به نوکران و حلقه بگوشان استکبار جهانی امریکا داد ،،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس