کد خبر 1363377
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
شرایط بیمه رایگان درمانی برای ۳ دهک پایین درآمدی اعلام شد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران شرایط بیمه رایگان درمانی برای سه دهک پایین درآمدی را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، محمدمهدی ناصحی در حال حاضر با توجه به برآوردهای انجام شده ۶ میلیون نفر تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند؛ گفت: با توجه به تصریح قانون و دستور دولت در پوشش هزینه‌های سنگین درمانی توسط سازمان‌های بیمه‌گر، امیدواریم بتوانیم هزینه‌های سنگین و کمرشکن سلامت را به نحوی پوشش دهیم تا از رسیدن افراد به فقر سلامت جلوگیری کنیم.

وی افزود: در کنار پوشش بیمه همگانی سلامت برای آحاد جامعه، مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار این سازمان برای پوشش هزینه‌های درمانی بیماران صعب‌العلاج و سرطانی قرارگرفته است تا بتواند هزینه‌های درمان این بیماران را تا حد زیادی پرداخت کند؛ امیدواریم بتوانیم پرداخت از جیب بیمه‌شدگان را به شدت کاهش دهیم.

وی تشریح کرد: سازمان بیمه سلامت ایران در حال حاضر حدود ۴۲ میلیون نفر بیمه شده دارد که در این آمار ممکن است خیلی‌ها به صورت بالقوه بیمه شده ما باشند ولی برای تمدید دفاتر درمانی خود اقدام نکرده باشند؛ کامل شدن این آمار به ما کمک می‌کند تا با کمک به مردم در ارائه خدمات بتوانیم از سردرگمی بیمه‌شدگان در مراجعات جلوگیری کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر توقف ارزیابی وسع در حال حاضر گفت: با توجه به این مصوبه و بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ فقط سه دهک پایین درآمدی می‌توانند به صورت رایگان بیمه شوند مابقی افراد نیز بر اساس ارزیابی وسع باید حق بیمه خود را که مبلغ اندکی هم است پرداخت نمایند تا بتوانند از خدمات بیمه ای بهره مند شوند.

ناصحی در پایان اظهار کرد: بر اساس فراخوان سازمان بیمه سلامت ایران مبنی بر پوشش همگانی سلامت، افراد فاقد پوشش بیمه درمان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی به نشانی bimehsalamatiranian.ir نسبت به بیمه کردن خود و اعضای خانواده خود اقدام کنند.

وی همچنین در خصوص انتقال منابع ارزی دارو به سازمان‌های بیمه‌گر افزود: محقق شدن این امر نیازمند ساختارها و زیرساخت‌های لازم است اما سازمان بیمه سلامت به عنوان کارگزار نهایی می‌تواند با تامین اعتبار به موقع و لازم و همچنین همکاری و هماهنگی با سایر سازمان‌های بیمه گر همچون تامین اجتماعی و نیروهای مسلح این کار را اجرایی کند.

وی یادآوری کرد: امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو همچنین همکاری و هماهنگی بیشتر با سایر سازمان‌های بیمه گر بتوانیم با فراهم کردن زیر ساخت‌های فنی، اداری و مالی به زودی ساماندهی و تخصیص ارز دارو را در کشور اجرایی کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران برای کاهش دغدغه‌های افراد جامعه مبنی بر افزایش قیمت دارو در سال جاری متذکر شد: پیش بینی می‌کنیم اگر منابع به موقع و کامل در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفته و اختصاص پیدا کند در چرخه‌ای که ترسیم کرده‌ایم نه تنها قیمت دارو افزایش پیدا نمی کند بلکه متعادل‌تر هم شده و به قیمت اصلی خود برمی گردد تاکید داریم تا با توجه به رشد تعرفه‌های پزشکی در سال جدید، قیمت دارو افزایش پیدا نکرده و با قیمت شهریور ۱۴۰۰ محاسبه گردد. دنبال این هستیم تا با مصوبه قانونی آن را نیز اجرایی کنیم.

ناصحی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس فراخوان سازمان بیمه سلامت ایران مبنی بر پوشش بیمه همگانی سلامت و همچنین ساماندهی ارز دارو در کشور بیمه‌شدگان دارای دفترچه بیمه در مراجعه به داروخانه‌ها، مابه‌التفاوت کمتری را پرداخت خواهند کرد این در صورتی است که افراد فاقد بیمه، پرداخت از جیب بیشتری در مراجعات خود به مراکز درمانی خواهند داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    5 0
    ما که نفت را به چین و....بصورت(طلا وتهاتر)میفروشیم -پس چرا دنبال مذاکرات وجلوگیری ازانواع پیشرفتها علی الخصوص پیشرفتهای هسته ای هستید وچرا اینقدر بیکاری بیگاری وانواع مشکلات ومعصلات هست!؟چون بیشتراز۹۰درصد درامدها توسط خودیهاعارت میشود به این علت که با مفاسد خودیها نتوانستید برخورد کنید
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    3 0
    اون مبلغ اندک که گفتی برای کسانی که شما تشخیص میدین پولدار هستن یا نه هم خیلی زیاده . نفری نزدیک به 900 هزار تومن . بعدش هم مجبور میکنن که باید برای تمام اعضای خانواده واریز کنید . یعنی یه خانواده چهارنفره باید 3میلیون و 600 هزار تومن واریز کنه برای دفترچه ای که هیچ ارزشی براش نداره نه دارو رو قبول می کنن نه مطب ها قبولش دارن و نه آزمایشگاه ها .
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    3 0
    این دفترچه ییمه سلامت مفت ارزش ندارد هیچ جا قبولش نذارد خود بیمارستان دولتی میگه این دفترچه را ما قبول نداریم پس مردم سر کار گذاشتین دارو گرون نکنید دفترچه سلامت صدقه سر دولت
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    سلام ،؟ لطفا مارا بیمه تامین اجتماعی کنید که هم حقوق ومستمری داشته باشیم هم بتوانیم از همه بیمارستانها ودرمانگاه ها وهم از بیمارستان میلاد استفاده کنیم نه این بیمه سلامتی که نه حقوق داره و نه مستمری.این دفتر سلامت رو هرجایی قبول نمیکنند ما باید اول تامین مالی باشیم تا بتوانیم هرینه سنگین بیمارستان ودارو ووبزیت دکتر وعیره رو بپردازیم ،هزینه درمان ودارو باید برای دهک پائین ر ایگان باشه نه اینکه پولی باشه ،افسوس که هر چی پیام میگذارم جوابی که به نفع ما باشه دریافت نمیکنم لطفا پیام من را به مسئولین محترم برسانید اینکه گفتند بیمه رایگان بنظر میاد منظورشون ثبت نام هست نه هزینه درمان ودارو
  • آرش IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    من یه بیمارخاص کلیوی هستم دیروزرفتم داروهام گرفتم شدن ۳۰۰هزارتومان فقط برای یک ما داروهای ضروریم بقیش که دیگه بماندواقعا انصافه منی که تحت پوشش بهزیستی هستم مستمریم ۳۵۰هست ۳۰۰تومان یکجا بدم دارو بخرم شمارابخدا یه کاری کنید حداقل بیمارهای خاص وتحت پوشش مجانی بشه واگرم نشه نه همه مستمریمون یه جا بدیم دارو پس چی بخوریمانصاف هم خوب چیزیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس