پوتین بر موضع قاطع روسیه در حمایت از حقوق مردم فلسطین تاکید کرد

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه بر موضع قاطع این کشور برای حمایت از حقوق مردم فلسطین و حمایت سیاسی از آرمان فلسطین در مجامع بین المللی تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «معا» فلسطین، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (دوشنبه) طی یک گفت و گوی تلفنی برای ادامه رایزنی‌ها در همه سطوح توافق کردند.  

رئیس جمهور روسیه در این تماس تلفنی بر موضع قاطع این کشور برای حمایت از حقوق مردم فلسطین تاکید کرد و اظهارداشت که روسیه به حمایت سیاسی خود از آرمان فلسطین در تمامی مجامع بین المللی و درباره آنچه در قدس و مسجد الاقصی در حال وقوع است، ادامه خواهد داد.  

وی همچنین اقدامات رژیم اسرائیل که مانع از دسترسی آزادانه نمازگزاران به مسجد الاقصی می‌شود را غیرقابل قبول دانست و بر لزوم احترام به جایگاه تاریخی مسجد الاقصی و قدس تاکید کرد.  

پوتین درباره امنیت غذایی تاکید کرد که طبق تدابیر اتخاذ شده روسیه تمامی نیازهای واردکنندگان فلسطینی و سایر واردکنندگان در خاورمیانه از جمله گندم، مواد و محصولات کشاورزی روسی را تامین خواهد کرد و برای حل بحران اوکراین تمام تلاش خود را برای دستیابی به یک راه حل از طریق مذاکره انجام خواهد داد.  

از سوی دیگر، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، همتای روس خود را از آخرین تحولات به ویژه تجاوزات روزانه شهرک نشینان افراطی تحت حمایت نیروهای اسرائیلی به مسجد الاقصی که به طرز وحشیانه‌ای نسبت به نمازگزاران انجام می‌دهند و بصورت آشکار قوانین بین المللی و وضعیت حقوقی و تاریخی [قدس و مسجد الاقصی] را نقض می‌کنند، مطلع کرد.  

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از روسیه به دلیل مواضعش در حمایت از حقوق مردم فلسطین در همه مجامع بین المللی تشکر کرد.  

وی بر لزوم احترام به قوانین بین المللی و تلاش برای پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین به پایتختی قدس شرقی تحت نظارت گروه چهارجانبه بین المللی و مطابق با قوانین بین المللی تاکید کرد.  

در این گفت و گوی تلفنی، محمود عباس حمایت بین المللی از مردم فلسطین را ضروری دانست.  

 در ادامه تنش میان روسیه و اسراییل بر سر موضوع اوکراین، دیروز (یکشنبه) وزارت خارجه روسیه سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد.  این تصمیم روسیه در پی مواضع اخیر وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اتخاذ شد که حمله به اوکراین را محکوم کرده بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    24 4
    پوتین خودش متحد اسرائیل هست این بازیها بخاطر تحریک مسلمانان گفته شده
    • IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 1
      کدام مسلمان ؟ بجز ایران عراق سوریه لبنان و یمن ، کشوری سراغ دارید با اسراییل رابطه حسنه برقرار نکرده و حتی متحد استراتژیکش نشده باشه ؟
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 22
      اصلا هم اینطور نیست، متحد سفت و سخت اسرائیل ارباب شما بایدن و تمام رهبرهای یانکی هستند بعلاوهٔ اون زلنسکی دلقک که خودشم صهیونیست هست!!!
  • RO ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 22
    رژیم نجس و شیطانی صهیونیسم کارش گره خورد .
  • RO ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 22
    معلومه که اخبار دروغین شهر خبر از حلقوم نجس صهیونیستها بیرون می آید .که تمامی خبر های آن جعلی فیک فتنه انگیز و دروغین و تحریف شده است .
  • US ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    22 1
    پوتین یه پا دلقک شده با بمب خوشه ای غیر نظامی ها رو قتل عام می کنه بعد از حقوق فلسطین حمایت می کنه
  • IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    22 1
    آقای پوتین اون اندازه که شما ظرف دو ماه اخیر انسان کشتی اسرائیل از بدو وجودش نکشته
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 22
    ان‌شاءالله روز قدس امسال را با شرکت گسترده در راه‌پیمایی، و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یمن، و پشتیبانی از رزمندگان جبهه‌ی مقاومت منطقه، به‌گونه‌ای رقم بزنیم که نفس متعفن رژیم غاصب، منحوس و کودک‌کش صهیونیستی، و آل سعود خائن، برای همیشه بریده، و منطقه از لوث وجود جنایت‌کاران آمریکایی پاک‌سازی شود؛ باذن‌الله تعالی و عونه.
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    کدام فلسطین ؟اصلا مگع دیگه فلسطینی هم مونده ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس