کد خبر 1365901
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷
کشتی سوخت

سخنگوی شرکت ملی نفت یمن جمعه شب از توقیف یک کشتی دیگر حامل سوخت این کشور توسط ائتلاف سعودی خبر داد.

به گزارش مشرق، «عصام المتوکل» گفت: ائتلاف سعودی همچنان به دزدی دریایی ادامه می‌دهد و این بار کشتی حامل سوخت گازوئیل یمن را توقیف کرد.

وی افزود: کشتی «امپیرس» حامل ۳۰ هزار و ۸۹۹ تن گازوئیل با وجود بازرسی و داشتن مجوز ورود از سازمان ملل متحد توسط ائتلاف سعودی توقیف شد.

سخنگوی شرکت ملی نفت یمن خواستار رفع توقیف فوری کشتی‌های حامل سوخت یمن شد و تأکید کرد، توقیف این کشتی‌ها به رنج‌های مردم می‌افزاید و سازمان ملل متحد باید برای جلوگیری از این دزدی دریایی اقدام کند.

این در حالی است که قرار بود از حدود سه هفته پیش، تمامی عملیات نظامی تهاجمی زمینی، هوایی و دریایی در یمن متوقف شود و نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن تاکید کرده بود که موفقیت این ابتکار به تعهد مستمر طرف‌های متخاصم به اجرای توافقنامه آتش بس بستگی دارد.

شروط قرارداد آتش‌بس شامل تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بندر «الحدیده» و اجازه دو پرواز از فرودگاه «صنعا» و به این فرودگاه در هفته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    باید اینبار عربستان را طوری بکوبند که صددرصد تولید نفتش قطع شود
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 0
    در این شبها دعا برای ظهورِ شاه جهان، مهدی فاطمه فراموش‌نشود ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • علی IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    به نظر بنده باید دو روز مهلت دهند اگر رها نکرد ریاض را بزنند .
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    باید مثل چند سال پیش باید طوری بزنن که نتواند تا یکسال نفت بفروشد راه حل همین است امریکا که نمی تواند وارد جنگ بشود و کمکی به عربستان بکند
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    به تانک های ارتش روسیه اجازه تیراندازی به تروریست ها نداده اند هلی کوپترها اجازه شلیک موشک ندارد چون جان غیرنظامیان در خطر است این می شود جنگ فرسایشی سوریه که ارتش سوریه را به نابودی کشاند به این شکل نمی توان یک شهر را حتی تا دو سال دیگر ازاد کرد ابتدا باید ارتش روسیه شهر ها را با تهدید بمباران تخلیه می نمود سپس انها را تصرف می کرد نه اینکه وارد شهری همراه با مردمش می شد احتمالا خیانت هایی در راس ارتش روسیه وجود دارد اگر هم در راس ان مشکلی نیست خیانت هایی توسط مشاوران ارتش صورت می گیرد در هر صورت باید پوتین روسای ارتش را در بخش زمینی تغییرات زیادی بدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس