کد خبر 1367522
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۷
روسیه صادرات گاز به لهستان را قطع کرد

در حالیکه برخی منابع خبری مدعی قطع صادرات گاز طبیعی روسیه به لهستان شدند، شرکت دولتی روسیه این ادعا را رد کرد.

 به گزارش مشرق،   در حالیکه  منابع خبری غروب سه شنبه به وقت تهران مدعی قطع صادرات گاز روسیه به لهستان شدند، شرکت دولتی گاز رسانی روسیه این خبر را تکذیب کرد.

گازپروم اعلام کرد که عرضه گاز به لهستان را متوقف نکرده است. برخی منابع خبری مدعی شدند  که بر اساس قرارداد «یامال»، روسیه عرضه گاز خود به لهستان را به حالت تعلیق درآورده است رسانه‌های محلی نیز مدعی شده بودندکه جریان گاز روسیه لهستان به دلیل عدم پرداخت به روبل متوقف شد. هرچند که  لهستان  از آمادگی خود برای تامین گاز مورد نیاز خبر داده است.

این کشور البته در هفته‌ای گذشته همگام با سیاست‌های آریکا در ماجرای روسیه با اوکراین رفتار کرد به طوری که «ماریوس کامینسکی» وزیر کشور لهستان روز سه‌شنبه گفت که ورشو تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های فعال در حوزه انرژی از جمله «گازپروم»، «نواتک»، «آکرون» و اشخاصی از روسیه و بلاروس اعمال کرده است.

 این فهرست شامل شرکت‌هایی مانند گازپروم که قبلا به عنوان بخشی از فعالیت‌های «یوروپول‌گاز» تحریم شده بود و دیگر شرکت‌هایی مانند آکرون و الیگارش روسی «ویاچسلاو کانتور» که حدود ۲۰ درصد سهام شرکت لهستانی «آزوتی» را در اختیار دارد، همچنین تمام شرکت‌هایی که زغال سنگ روسی را به لهستان وارد می‌کردند و همچنین الیگارش‌های مرتبط با دولت بلاروس است.

بر اساس بیانیه وزارت کشور لهستان، در مجموع، ۳۵ شرکت و ۱۵ شخص روسی و بلاروسی که در حوزه انرژی در این کشور فعالیت می‌کردند، تحریم شدند.

دولت لهستان  سهش نبه شب به وقت تهران در تازه‌ترین واکنش به این مسئله اعلام کرده است که ورشو دارای گاز کافی در انبارهاست.

در مجموع کشورهای اروپایی به ویژه آلمان، وابستگی بسیار بالایی به واردات انرژی مخصوصا گاز طبیعی دارند. وابستگی عرضه گاز طبیعی اروپا به روسیه حدود ۳۴ درصد  است. از طرفی ۷۸ درصد صادرات گاز روسیه نیز به مقصد اروپاست. در نتیجه امنیت عرضه و تقاضای گاز طبیعی در این دو منطقه به یکدیگر گره خورده است.

این موضوع  اقتصاد هر دو منطقه را نیز به یکدیگر وابسته کرده است. در شرایط کنونی امنیت عرضه گاز طبیعی در اروپا در مقایسه با امنیت تقاضای گاز طبیعی اروپا بسیار شکننده‌تر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    1 1
    چند ساعت پیش یک سخو ۲۵ قدیمی اوکراین یک جنگنده مدرن روسیه را ساقط کرد
    • IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      0 0
      خب؟
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      0 0
      چیزی نیست. از عوارض تغییر فصله
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 0
      سوخو 25 توان هوا به هوا نداره اصلا لامصب جهالت چه میکنه با آدم...
  • یاسین US ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 1
    به نظر من روسیه کثیف ترین کشور دنیاست اون هم با اختلاف فاحش روسیه مثل خر در گل گیر کرده و قطعا چاره ای نداره جز عقب نشینی تا آخر این هفته یکی از بزرگترین شخصیتهای جهان میمیره
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      0 0
      جنس تقلبی بهت انداختن. امید که ازش مصرف که نکرده باشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس