به گزارش مشرق به نقل از رویترز، درآمد یوتیوب در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ کاهش قابل ملاحظه ای داشته که عامل اصلی آن کاهش انتشار پیام های تبلیغاتی در یوتیوب بعد از شروع جنگ اوکراین بوده که موجب شده اقتصاد جهانی تحت تاثیر قرار بگیرد و سرمایه گذاران کمتر به انتشار پیام های بازرگانی رغبت نشان دهند.
بزرگترین ارائهدهنده خدمات به اشتراک گذاری ویدیو در جهان در دو سال گذشته ثروت زیادی به دست آورد، زیرا بیماری همهگیر کرونا باعث شد فروشگاهها و افراد بیشتری آنلاین شوند. اما به گفته تحلیلگران، با توجه به جنگ اوکراین، افزایش تورم و کمبود محصولات تبلیغکنندگان کمپینهای بازاریابی را کنار گذاشته اند.
روث پورات، مدیر مالی آلفابت گفت برای پیشبینی اینکه چه زمانی این کاهش درآمد برطرف می شود، خیلی زود است. سهام آلفابت که در دو سال گذشته نزدیک به ۹۰ درصد رشد داشت، پس از انتشار این خبر روز سهشنبه، حدود ۲.۵ درصد سقوط کرد. درآمد تبلیغاتی ۶.۹ میلیارد دلاری یوتیوب در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، کمتر از هدف گذاری ۷.۵ میلیارد دلاری انجام شده در ابتدای سال جاری میلادی نیز بوده است.