فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع)

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع) گفت: در کشورمان، بیان مواضع ولایت در نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب، به حرکت مستضعفین جهت می‌دهد. یعنی نمایش اقتدار مسلمانان مقابل مستکبران به شمار می‌رود.

به گزارش مشرق، سردار سرتیپ پاسدار نعمان غلامی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) درباره لزوم استفاده از عید فطر برای اتحاد بیشتر مسلمانان در جهت مقابله با استکبار جهانی و صهیونیست‌ها اظهار داشت: عید فطر از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و از این جهت اهمیت دارد که مسلمانان بعد از یک ماه بندگی و عبادت در روز عید فطر که روز بازگشت به فطرت است، جشن بزرگی را برگزار می‌کنند. یعنی پس از یک ماه عبادت و بندگی و همچنین مجاهدت برای ساخته‌شدن، پاداش خود را در روز عید فطر دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در روایات‌ها و احادیت ما تاکید ویژه‌ای شده که عید فطر مناسبتی برای اجتماع همه مسلمانان جهت شکرگزاری بندگی و فرصتی برای ساخته‌شدن افراد است. اما این عید پیام‌های بسیاری با خود دارد. هم از جهت اینکه با پرداخت زکات فطره یک نوع گره‌گشایی و کمک به حل مشکل مستضعفان صورت می‌گیرد که اقدامی وسیعی از سوی مسلمانان برای حل مشکلات اقتصادی جامعه اسلامی است. از طرفی دیگر، برگزاری نماز عید فطر اجتماع وحدت و اتحاد مسلمانان را در مقابل همه مستکبران به نمایش می‌گذارد.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با بیان اینکه اجتماع روز عید فطر می‌تواند در پیوند و همدلی مسلمانان نقش بزرگی داشته باشد، یادآور شد: مسلمانان در این اجتماع از مشکلات و گرفتاری‌های همدیگر مطلع می‌شوند. به ویژه اینکه در شرایط فعلی جهان استکبار در مقابل جهان اسلام ایستاده و مرور موضوعات وحدت مسلمانان در فلسفه معنوی روز عید فطر موقعیت خاصی دارد. در واقع با انسجام، هم‌افزایی و روشنگری در خطبه‌های نماز عید فطر اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد.

وی افزود: در طول تاریخ هم داریم که روز عید فطر آغاز تحولات بزرگی بوده است. به طور مثال، حرکت سیاسی ابومسلم خراسانی و شورش علیه خلافت بنی امیه از روز عید فطر و افشاگری‌های آن نیز از خطبه‌های عید فطر آغاز می‌شود. اکنون یکی از علت‌های انسجام ارزشمند موجود در جهان اسلام، روشنگری و وحدتی است که در خطبه‌های نماز عید فطر صورت می‌گیرد.

غلامی با اشاره به بیانات گذشته رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران، بیان مواضع ولایت و رهبری در نماز عید فطر به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب، به حرکت مستضعفین جهت می‌دهد. یعنی از این جهت یک آغاز بسیار مهم و نمایش اقتدار مسلمانان مقابل مستکبران به شمار می‌رود. اکنون هم خروجی‌های همین عید فطر روشنگری‌ها و صف‌های متعدد مسلمانان است سرنوشت صهیونیست‌ها را در یک شرایط جدید قرار داده است.

وی ادامه داد: وضعیت استکبار و صهیونیسم قبل از جمهوری اسلامی ایران و بعد از آن که روز قدس را روز اجتماع و بیان مواضع سیاسی نامیده است، باعث شده تا در لبنان، غزه و یمن و همه نقاط جهان اسلام یک انسجام و به هم پیوستگی جدید ایجاد شود. روز عید فطر را تجدید این میثاق و هم افزایی برای رسیدن به اهداف نورانی آینده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس