واشنگتن: 13 مقام بلاروس که از پوتین حمایت کردند را تحریم کردیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ۱۳ مقام نظامی بلاروس که از جنگ پوتین در اوکراین حمایت کرده‌اند در لیست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن بار دیگر بر حمایت خود از اوکراین تاکید می‌کند.

وی که در کنفرانس خبری وزارت امور خارجه صحبت می‌کرد، گفت: «به اقدامات اقتصادی جدید علیه روسیه تا زمانی که به حملات خود علیه اوکراین ادامه می‌دهد، پایبند خواهیم ماند».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن ۱۳ مقام نظامی بلاروس را که از جنگ پوتین علیه اوکراین حمایت کرده‌اند در لیست تحریم‌ها قرار داده است.

وی همچنین بر نگرانی آمریکا از اقدام روسیه در برگزاری انتخابات در شرق اوکراین برای مشروعیت بخشیدن به اشغالگری خود، تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که هنوز زمان مشخصی برای بازگشایی سفارت آمریکا در کی‌یف مشخص نشده اما این اقدام به زودی صورت خواهد گرفت. 

تحریم‌ها علیه روسیه در حالی اعمال می‌شود که  «کلر دالی» از نمایندگان پارلمان اروپا از ایرلند، گفت که تحریم نفت روسیه جنگ اوکراین را متوقف نمی‌کند و جان هیچ کسی را در این کشور نجات نمی‌دهد.

وی اظهار داشت: (این را نمی‌گویم) به این دلیل که برای روسیه متاسفم، یا در فهرست حقوق و دستمزد پوتین هستم، بلکه به این دلیل که تحریم‌ها کارساز نیستند. آن‌ها هرگز جنگ را متوقف نکرده‌اند.

دالی استدلال کرد که با تحریم نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا «جان یک اوکراینی هم نجات نخواهد یافت» و افزود: اگر اروپا آن را نخرد، طرف دیگری این کار را خواهد کرد. مردم عادی اروپا هزینه آن را پرداخت خواهند کرد.

اتحادیه اروپا این هفته پیشنهاد کرد که نفت روسیه را تا پایان سال جاری حذف کند. بر اساس گزارش‌ها، بروکسل برای مجارستان و اسلواکی که اقتصاد آن‌ها به شدت به منابع انرژی روسیه متکی است، معافیت‌هایی در نظر گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس