تلاش اتحادیه اروپا برای پیشبرد ششمین بسته تحریم علیه روسیه

منابع خبری از تلاش اتحادیه اروپا برای پیشبرد دور تازه تحریم‌های اروپا علیه روسیه خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری بعد از ظهر دوشنبه به وقت تهران از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای پیشبرد تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داده‌اند.

«اورسولا فوندرلاین» رئیس کمیسیون اروپا در روزهای گذشته از آماده شدن ششمین بسته تحریمی علیه روسیه که شامل تحریم تدریجی واردات نفت از این کشور است خبر داده بود.

به نوشته وبگاه «پولیتیکو» رئیس کمیسیون اروپا به مجارستان سفر می‌کند تا با «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان دیدار و او را متقاعد کند که از پیشنهاد  برای ممنوعیت واردات نفت روسیه از اتحادیه اروپا حمایت کند.

سخنگوی فون در لاین گفت: «آنها درباره مسائل مربوط به امنیت تامین انرژی اروپا بحث خواهند کرد.»

در چند روز گذشته، مجارستان طرح‌هایی را برای تحریم‌های سراسری اتحادیه اروپا علیه صنعت نفت ولادیمیر پوتین، که فون در لاین در چهارم ماه مه پیشنهاد کرد، مسدود کرده است. ضربه زدن به فروش نفت روسیه برای محدود کردن یک جریان درآمد کلیدی که بودجه جنگ پوتین در اوکراین را تامین می‌کند، حیاتی تلقی می‌شود.

با وجود این روزنامه فایننشال‌تایمز گزارش داده اتحادیه اروپا از برنامه خود برای ممنوع کردن حمل نفت خام روسیه توسط صنعت کشتی‌رانی بروکسل عقب‌نشینی کرد. این روزنامه نوشته اتحادیه اروپا بر سر این تحریم‌ها به توافق نرسیده، اما کمیسیون اروپا هنوز قصد دارد شرکت‌های اروپایی را از صدور بیمه برای نفت‌کش‌های حامل نفت خام روسیه منع کند. هدف از این اقدام، محدود کردن توانایی روسیه برای انتقال نفت خام است.

از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، کشورهای غربی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به منظور منزوی کردن مسکو در جامعه بین‌الملل، از انواع فشارها و تحریم‌ها علیه این کشور استفاده کنند.

آمریکا و متحدانش ضمن تشدید فشارها علیه روسیه، به حمایت‌های سیاسی، تسلیحاتی و اقتصادی خودشان در قبال اوکراین شدت داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس