اتحادیه اروپا: تمامی اقدامات ممکن را برای نجات برجام انجام خواهیم داد

سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته مسئول سیاست خارجی این اتحادیه تمام اقدامات ممکن را برای نجات برجام انجام خواهد داد.

به گزارش مشرق، یک مقام اتحادیه اروپا مدعی شده «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه «همه کارهای ممکن» را برای نجات دادن برجام ادامه خواهد داد.

«پیتر استانو»، سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری کمیسیون اروپا گفت: «نقش و منفعت هماهنگ‌کننده (مذاکرات وین) است تا هر کاری که می‌تواند را برای نجات این توافق انجام دهد.

پیتر استانو همچنین خاطرنشان کرد جوزپ بورل متهد است «هر آنچه امکان دارد را برای به خاتمه رساندن مذاکرات مربوط به پایبندی به برجام انجام دهد.» او هچنین تأکید کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا، طرف‌های برجام و کل جامعه بین‌المللی خواستار انجام این اقدامات از سوی بورل هستند زیرا این توافق «بخش مهمی از معماری منع اشاعه است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    2 1
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
    • حسن IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 1
      هرموقع یه تیترباموضوع برجام تواین مشرق نوشته میشه دقیقا همین نظرطول ودراز روباهمین شرح مینویسی،حوصله داری یا بیکاری؟!جای این همه فشاربه خودت وکیبوردت برویه کتاب بنویس وبه همفکرات بفروش تالاقل یه پولی بهت بدندوهی مفتی کت نزنی بااین هزینه های بالا!!!!
  • حسین IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    تحریمی لغو نخواهد شد ،اروپا کوچک ترین اراده سیاسی برای احیای برجام نداره ،کنگره امریکا هم جیره خوار سعودی ها و گوش به فرمان اسراییله ،رییس جمهور امریکا هم یک پیرمرد ترسو هست که بجای تامیین منافع بلند مدت امریکا بدنبال منافع کوتاه مدت خودش و حزب دموکرات هست ،باید کشور رو برای سالها تحریم اماده کنیم.
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 0
    تلاش اروپا برای نجات برجام یا نجات خودش از تحریم های که علیه روسیه اعمال کرده و دودش رفته تو چشم خودش؟ کدومش !؟ / برجام احیا نشود هم بنفع ماست و به ضرر اروپا ، اروپا با این بحران افزایش بهای انرژی که با دلایل خودساخته خودش ، گریبان‌گیرش شده نیاز به توافق با ایران دارد لذا خواهشاً دوباره گول و فریب وعده های سر خرمن اروپایی رو نخورید
  • IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    اشتباه کاملا اشتباه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس