واردات خودرو بدون سقف شد/ پر کردن خلاء ۵۰۰ هزار دستگاهی بازار خودرو با واردات

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اصلاح مصوبه واردات خودرو و تصویب واردات بدون سقف گفت: امروز خلاء ۵۰۰ هزار خودرویی در بازار احساس می‌شود که با واردات، فضا رقابتی می‌شود.

به گزارش مشرق، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با بررسی کمیسیون‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب شد تا دولت خودروهایی که کم مصرف و ایمن هستند را بدون سقف وارد کند.

عزت اله اکبری تالارپشتی افزود: تا امروز از خودروسازان حمایت‌هایی شده که طبق فرموده مقام معظم رهبری نباید سوء استفاده کنند و باید ساختار دو خودروساز اصلاح شود مثلا دولت به جای سهامداری و دخالت، باید ناظر باشد.

وی با اشاره به مصوبه قبلی مجلس در خصوص واردات ۷۰ هزار خودرو گفت: اولا با فرمایشات رهبری کلا مصوبه اصلاح شد و این اختیار را به دولت دادیم تا برای عامه مردم هر قدر که بتواند بازار را تنظیم کند، واردات خودرو را انجام دهد دوما ماده ۴ آن که مربوط به صادرات قطعه و واردات خودرو بود، حذف شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: آیین نامه واردات خودرو به دست دولت تهیه می شود و دولت شرایط را باید برای واردات آماده کند.

وی گفت: امروز خلاء ۵۰۰ هزار خودرویی در بازار احساس می‌شود که با واردات، فضا رقابتی می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    10 5
    قطعه سازان باید قطعات خودوهای خارجی رو بسازند تا هم از خروج ارز جلوگیری کنند و هم صادرات داشته باشن
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 7
      تالار جلویی کجاست؟
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      2 0
      ایران خودرو و سایپا باید تعطیل شوند
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    6 2
    اگه نگاه دهکی در همه ارکان دولت رایج بود، می فهمیدند که این طرح هم به درد نمی خوره. وقتی نه دهک جامعه دارند یارانه می گیرند، 500 هزار دستگاه خودرویی که کلی عوارض گمرک قراره بیاد روش دقیقا برای کی داره وارد میشه؟ جز خودشون و زن و بچه های خودشون؟ آقایون وقتی گفتند با حذف عوارض گمرک و ارائه با قیمت اقتصادی مناسب تمام اقشار جامعه، اون وقت شاید بشه فضای رقابتی رو باور کرد. با این اوصاف نود درصد جامعه هنوز آویزون خودروسازی خواهند بود که حاضر نیست پاسخ بده چرا از آبان ماه 1400 تا حالا طرح فروش فوق العاده و حتی پیش فروش 206 تیپ 2 که با اقتصاد بیشتر افراد جامعه سازگاری داره، ارائه نکرده.
    • BE ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 0
      از کجا معلوم جزییات هنوز مشخص نیست شاید گمرکیم نداشته باشه یا خیلب کمتر
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 3
    500 هزار تا یعنی بدون سقف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      7 0
      درست بخون، نگفته سقف ۵۰۰ هزار، گفته نیاز ۵۰۰ هزارتاست لذا سقف ۷۰ هزار برداشته شده به همراه قیود دیگه ای که حذف شده
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      2 0
      یعنی 500هزاردستگاه خودروی کروکی وبدون سقف!!خخخخخخ
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    4 0
    آره مثل بقیه که سو استفاده نمیکنن اصلا.هر جا کم میارن از رهبر مایه میزارن.
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    7 2
    تا حالا مافیای خودرو حالشو میبردن ، از الان مافیای واردات. بیچاره مردم. رهبری فقط فرمودن "خودروسازان سوء استفاده نکنن اوضاعشون تعریفی نداره"، شما چجوری تفسیر کردید سقف واردات باید برداشته بشه، بسه افراط و تفریط ، واردات در حد معقولش خوبه، دیروز دلار شد ۳۰۵۰۰ تومن ، اگه ۵۰۰ هزار خودرو وارد بشه دلار ۵۰ تومن رو رد میکنه، لگن ۶۰۰۰ دلاری خارجی در حد چری qq چینی هم که وارد بشه ۳۵۰ میلیون برای مصرف کننده تموم میشه، قیمت پراید تولید ۹۹ هم میشه ۳۵۰ میلیون! ما که خودرو نو نمیتونیم بخریم ولی اونوقت باید واسه یه تعمیر جلوبندی پراید و پژو بیکیفیت داخلی ۱۵ میلیون هزینه کنیم . بسه دیگه ، چرا آدرس غلط به مردم میدید ؟! به جای خودرو خودرو کردن اول قیمت ارز رو کنترل کنید. قیمت ارز اصلاح بشه و ارزش پول برگرده سرجای قبلی همه چی میاد سر جای خودش. مگه از سال ۹۴ تا ۹۷ واردات خودرو آزاد نبود؟ مگه از دهه ۸۰ تا سال ۹۲ واردات آزاد نبود؟ مگه هزاران خودروی خارجی وارد نشد؟ نتیجه چی شد ؟ همه مردم بنز و بی ام و سوار شدن ؟ خوردوی داخلی ارزون شد؟ پراید از ۲۰ میلیون برگشت رو ۷ میلیون ؟ پژو ۲۰۶ از ۳۲ میلیون برگشت رو ۱۲ میلیون ؟ نه عزیزم ۲۰۶ همیشه حدود ۱۰ ، ۱۲ هزار دلار قیمت داشته و قیمت داخلیش وابسته به قیمت دلاره، ولی حال واردات و سوار شدن ماشین خارجی رو همیشه از ما بهترون میبرن و به ریش بدبختای زودباوری مثل ما می‌خندن .
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    5 1
    انشاءالله که این وعده ها هرچه زودتر عملیاتی بشه. مردم از کیفیت و قیمت این خودروها اصلا راضی نیستند. صدا و فریادشون هم تا الان به جایی نرسیده. شاید یکی از موارد اندکی باشه که مردم بر اون اجماع دارند و متفق القول از کیفیت و قیمت حتی کارخونه ای خودرو ناراضی هستند. این حرف مردم ایرانه که این خودروسازها نتونستن مردم رو راضی نگه دارن هم از جهت کیفیت و هم از جهت قیمت.
  • محمدایوب IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    5 2
    ننگ بر دولت دزدان دولت یازدهم ودوازدهم که برای رسیدن به برجام وکسب نام پیروزی در آن برای خود اقتصاد کشور را که جهانگیری می‌گفت ته دره بود را به ته اقیانوس وژرفای آن سقوط داد وپراید 20میلیونی را به 200میلیون رساند ومرغ 7000تومانی را به 40000تومان ومسکن 3میلیونی را به 30میلیون وووو افزایش داد وعدالت اسلامی ایجاب میکند این جرثومه های فساد راست راست راه بروند وبه ریش مردم بخندند وبرای دولت پاکدستی که برای اصلاح آن از ابرویش مایه گذاشته هر روز هجویات بگویند وچوب لای چرخش بگذارند
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 0
    این طرح مانند پیشرفت در لوازم خانگی باعث پیشرفت در خوردو سازی خواهد شد تا رقابت نباشد انگیزی برای پیشرفت نیست
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 0
    اگر قیمت واردات سر کیسه کردن مردم نباشد قیمت جهانی را روی خودرو بنویسند تا دزدی نشود وارد کننده عموم مردم باشند و آقا زاده های مزدور غرب
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 0
      بله نباید واردات در انحصار شخص خاصی قرار بگیرد که همین رانت و فساد خواهد بود باید واردات هم شفاف و مشخص باشد
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 1
    اگر شرکت های خودروسازی خصوصی شوند وضعیتشان بسیار بهتر از این خواهد شد و در آن صورت باید کارگران مازادی که با پارتی بازی وارد این شرکتها شده اند اخراج شوند و فقط در آن صورت است که وضع خودروسازی درست میشود چون همین کارگران مازاد یکی از عوامل اصلی زیان انباشته این شرکت ها هستند
    • ناشناس IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 0
      بهترین کار خصوصی سازی خودرو سازها هست دولت هم مالیاتش رو بگیره فقط در بحث خصوصی سازی هم مشکل داریم بیشتر بین خودشون تقسیم میکنن
  • ایرانی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 2
    با واردات خودرو قطعا ماشینهای داخلی فروششان کم می شه واز قیمت می افتند
    • احسان IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 0
      مگه خودرو داخل تولید میشه که فروشش کم شه همینها رو هم که تولید میکنن با قطعات خارجی(چینی) تولید میشه.
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 0
      مگه سال ۹۴ تا ۹۷ که واردات خودرو آزاد شد، پراید از ۲۰ تومن برگشت به ۷ تومن ؟ نه عزیزم ارزون که نشد هیچی به خاطر بحران ارزی بعد از ۴ سال رسید ۱۷۰ تومن. قیمت خودرو وابسته به قیمت دلاره. وقتی بی دلیل منابع ارزی با واردات بی رویه هدر بره هیچی ارزون نمیشه، اون کارگر یا کارمندی هم که قبلا تو دهه ۸۰ میتونست ۴۰۵ یا سمند بخره ، الان بزور میتونه پراید مدل ۹۹ بخره. بنز و تویوتا پیشکش.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    چه عجب بالاخره یه حرف حسابی شنیدیم امیدوارم فقط درست اجرا بشه و خودروی با کیفیت با قیمت ارزان و مناسب به دست مردم برسه 5 ساله معطلیم تا شرایط خرید خودرو اصلاح بشه و بتونیم خودرو بخریم
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    فقط ای کاش فکری هم بشه برای اینکه اگه. زمامی این خودروها خراب شد قطعاتش برای تعمیر راحت پیدا بشه
  • US ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 3
    500 هزار خودرو با قیمت متوسط 7000 دلار میشه سه و نیم میلیارد دلار ارز بی زبان !!!
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    اینکه شد سم. دیگه پول گمرک و تعرفه هم بیاد روش فایده ای نداره. چند درصد ایرانیها میتونن ماشین یک میلیاردی بخرن؟ اینم نوش جان آقازاده ها. مردم همون اویزون پراید میشن
  • حسین IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    مشرق پیگیر باش لطفا ..نحوه توزیع قراره چطوری باشه؟کی قراره وارد کنه؟
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    عالی
  • DE ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    واردات خودرو بدون سقف آزاد شد.ای جان حالا میتونیم کلی خودروی بدون سقف از همون کروکی ها بیاریم اگه پول داشته بیده بوده باشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس