روسیه عرضه گاز به آلمان را ۱۰ میلیون مترمکعب در روز کاهش داد

وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد شرکت گازپروم روسیه عرضه گاز طبیعی خود به آلمان را ۱۰ میلیون مترمکعب در روز کاهش داده‌است.

به‌گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، آلمان اعلام کرد روسیه از انرژی به‌عنوان یک سلاح استفاده کرده و عرضه گاز طبیعی به این کشور را به تلافی تحریم‌های اروپا به‌خاطر جنگ اوکراین محدود کرده‌است.

وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد شرکت گازپروم روسیه عرضه گاز طبیعی خود به آلمان را ۱۰ میلیون مترمکعب در روز کاهش داده‌است.

طبق گفته‌ رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، این اقدام بیشتر نمادین بوده و شامل ۳ درصد از واردات گاز آلمان از روسیه می‌شود. کرملین می‌خواهد نشان دهد می‌تواند بزرگ‌ترین مشتری خود را تحت فشار قرار دهد. شاخص قیمت گاز در اروپا بیش‌از ۲۰ درصد افزایش‌یافته است.

وی در مصاحبه با خبرنگاران در روز پنجشنبه در مورد این اقدام تلافی‌جویانه روسیه گفت: «شرایط به‌جایی رسیده که استفاده از انرژی به‌عنوان سلاح تبدیل به یک واقعیت شده‌است».

صادرات به اروپا از طریق اوکراین در روز پنجشنبه به‌دنبال مسدود شدن یکی از گذرگاه‌های مرزی مهم به‌خاطر فعالیت‌های زمینی ارتش اوکراین محدود شده‌است.

اقدامات تلافی‌جویانه مسکو خط لوله‌ای را که از لهستان عبور می‌کند را هم هدف قرار داده‌است. به‌این‌ترتیب یکی از مسیرهای پشتیبانی برای ارسال گاز روسیه به مشتریان اروپایی از بین می‌رود.

این تنش‌ها در شرایطی به‌وجودآمده که راه‌حلی برای پرداخت پول گاز روسیه به روبل پیدا شده‌است.   شرکت یونیپر اس‌ای آلمان اعلام کرده می‌تواند نفت و گاز روسیه را بدون نقض تحریم‌ها خریداری کند.

نخست‌وزیر ایتالیا هم در روز پنجشنبه از این اقدام حمایت کرد و تعداد بیشتری از خریداران اروپایی درحال بازکردن حساب‌های روبل هستند.

آلمان به‌دنبال استقلال از گاز روسیه است، اما گاز روسیه هنوز ۳۵ درصد از واردات انرژی این کشور را تشکیل می‌دهد. البته این رقم نسبت‌به قبل از حمله روسیه به اوکراین یعنی اواخر فوریه نصف شده‌است.

هابک گفت آلمان می‌تواند اختلال اخیر در عرضه گاز روسیه را با واردات گاز از منابع دیگر جبران کند. گاز بخشی حیاتی از ترکیب انرژی بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا را تشکیل می‌دهد. ۱۵ درصد از برق آلمان از گاز تولید می‌شود. این رقم در سال ۲۰۰۰ کمتر از ۹ درصد بود. آلمان استفاده از انرژی هسته‌ای و زغال‌سنگ برای تولید برق را از آن زمان کاهش داده‌است. گاز همچنین نقشی حیاتی در گرم کردن خانه‌ها و فعالیت‌های صنعتی در بخش پتروشیمی و داروسازی آلمان دارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 0
    الان تو فصلی هستند که مصرف گاز زیادی نیاز ندارن فصل برف و سرما برسه اونوقت به گدایی گاز میرسن
    • DE ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      2 0
      درسته ولی در تمام دستگاه‌های خنک کننده هم از گاز استفاده میشه که با تغییراتی در گاز طبیعی بوجود می‌آد و فقط منحصر به گرمازایی نیست حتی خیلی از منازل در آلمان مثل خود ما از گاز برای گرم کردن خونه استفاده نمیشه و ٩٠ درصد هم از برق برای غذاپزی استفاده میشه. در گرما هم می‌شه فشار وارد کرد.
    • DE ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 0
      چین و هند و پاکستان فقط میشن 3 میلیارد که نه تنها نفت و گاز روسیه را میخرند که صدها نوع صادرات و واردات به روسیه دارند . کشور روسیه را نمیتوانند با تحریم زمین بزنند. الان بهترین بهانه برای سرکوب وطنفروشان و غربگدایان داخلی را به دست روس دادند.کلا تحریمها باعث پیشرفت کشورها میشه و اگر امریکایی ها احمق و عقب مانده و معلول فکری نبودند به جای دشمنی با ایران در ایران سرمایه گذاری میکردند و کشور ایران را میساختند و تحریم نمیکردند تا باعث شوند ایران خودش روی پای خودش بایستد بعد من هم میشدم طرفدار امریکا نه ضد امریکا . آنها همیشه با کودتا یک دلقک را میگذارن سر کار تا بتوانند ملتها را غارت کنند نه که آباد کنند. این هزاران بیلیارد دلاری که امریکا خرج کشتن و قتل مردم و ملتها میکند را اگر خرج آبادانی آنها کند همه میشن مدیونش و طرفدارش ولی خدا را شکر که خداوند دشمنان ما را از احمقترین ها آفریده.
    • DE ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      1 1
      به کوری چشم شرق گدایان. نخند به روی دنیا، وگرنه دنیا به روت میخنده‌. مثال: «روغن»
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    آرام آرام با نگاهی به متضرران جنگ اوکراین بتدریج آشکار می شود که هدف از جنگ اوکراین مهار اقتصاد 3 کشور بازنده جنگ دوم جهانی یا همان محور متحدین در برابر متفقین هستند یعنی هدف از جنگ نابودی اقتصادی المان ژاپن و ایتالیا است چون انگلیس نفت ارزان امریکا و چین نفت ارزان روسیه را دارد می خرد احزاب آلمانی ها و ژاپنی ها باید تظاهرات ضد اشغالگری باید برگزار کنند وگرنه نابود می شوند
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 0
    احسنت ، خیلی هم عالی
  • از شهرستان سراب IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 0
    روسیه کشور بزرگ و تاثیر گذاری در دنیاست تحریم ان بدون اصدمه نخواهد بود این کشور صادرات گاز و نفت و گندم و افتاب گردان و ارزن و جو و چاودار و ذغال سنگ و سیب زمینی و خیار و ذرت زیادی انجام میده که هر گونه تحریم موجب کاهش تولید و عرضه و افزایش قیمتهای جهانی میشه هر چند روسیه خودش به ارز حاصل از فروش گاز بشدت نیاز داره و نمیتونه بازار 90 میلیونی و صنعتی و بکر المان رو از دست بده چرا که المان دست به نقده و مثل ترکیه و عراق در مورد هزینه گاز اذیت نمیکنه
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    مهم اینه که دنیا داره به سمت و سویی جدید میره،حتی کشورهای اروپایی و آمریکا هم دیگه مثل قبل رابطه خوبی ندارن،جنگ جهانی سوم در آینده دور از انتظار نیست
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    فعلا که به هیزم روی اوردن فکر کنم تا چند وقت دیگه برگردن به دوران غار نشینی و با شکار و .... زندگی کنن
  • معلم IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 0
    آلمان باید تنبیه میشد به خاطر حمایتش از نازیهای اوکراینی و مزدوران تروریستش
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس