کد خبر 1370072
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
چرخش ناگهانی آلمان در حمایت از تحریم نفتی روسیه

اتحادیه اروپا در حالی برای اعمال تحریم‌های جدید نفتی علیه روسیه آماده می شود که آلمان که بزرگترین خریدار انرژی روسیه است در چرخشی مهم از این تحریم‌ها حمایت کرده و به آن می پیوندد.

به گزارش مشرق، اعمال تحریم های نفتی بیشتر علیه روسیه از سوی اتحادیه اروپا که از روز گذشته با چرخش ناگهانی و فوری آلمان و حمایت از این تحریم‌ها اتفاق افتاد می تواند در مدت کوتاهی مسکو را از درآمد بزرگ نفتی محروم کند.  

کمیسیون اروپا قرار است ششمین بسته پیشنهادی تحریم های اتحادیه اروپا را این هفته علیه روسیه پیشنهاد کند که شامل تحریم خرید نفت از روسیه است.  

در همین حال «کی یف» می گوید صادرات انرژی روسیه به اروپا سرمایه لازم را برای تلاش های جنگی«کرملین» با میلیون ها یورو در روز فراهم می کند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین شب گذشته در ویدئویی خطاب به اتحادیه اروپا گفت: «این بسته باید شامل گام ها و قدم های روشنی  برای مسدود کردن درآمدزایی روسیه از منابع انرژی اش باشد.» 

آلمان روز گذشته اعلام کرد آماده است تا به شکل فوری و اضطراری از تحریم های  اتحادیه اروپا برای خرید نفت از مسکو پشتیبانی کند.  

«روبرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان نیز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «ما شرایط را به ترتیبی مدیریت کردیم تا به نقطه ای برسیم که قادر باشیم تحریم نفت را تحمل کنیم.» 

از سوی دیگر «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان که محتاط تر از سایر رهبران غربی در حمایت از اوکراین بود نیز تحت فشارهای فزاینده برای تصمیم گیری قاطعانه تری قرار گرفت. وی در مصاحبه تلویزیونی در شبکه «زد دی اف» آلمان وعده داد تا زمانی که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه  توافقنامه صلح با اوکراین را که مورد قبول «کی یف» باشد امضا نکند تحریم ها برداشته نخواهند شد.

بدین ترتیب قطع خرید نفت روسیه احتمالا آسانتر از کاهش وابستگی گاز طبیعی اروپا به روسیه است. مسکو از اتحادیه اروپا خواسته بود تا پرداخت گاز را به روبل انجام دهند که از سوی اتحادیه اروپا رد شد. هفته گذشته مسکو عرضه گاز خود به لهستان و بلغارستان را قطع کرد.  

در جلسه روز گذشته وزرای اتحادیه اروپا هشدار دادند سازش و مصالحه کامل با مسکو درباره پرداخت روبل برای گاز طبیعی تخطی و نقض تحریم های موجود این اتحادیه می باشد. قرار است فردا نمایندگانی از اتحادیه اروپا تحریم های پیشنهادی نفتی را به بحث و تبادل نظر بگذارند.  

ارتش اوکراین روز گذشته اعلام کرد نیروهای روس در تلاش برای در دست گرفتن کنترل در مرز «لوهانسک» و آماده شدن برای حمله ای به «سیویرودونتسک» می باشند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    کارت تمومه آقای پوتین خونخوار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس