کد خبر 1374664
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
قطر ناجی فوتبال آسیا می شود؟

فوتبال آسیا دوباره به دلیل بیماری کرونا در شرایط اضطراری قرار دارد و قطر می تواند نقش ناجی را ایفا کند.

به گزارش مشرق، کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز در خبری فوری اعلام کرد فدراسیون فوتبال چین از میزبانی مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ انصراف داد.

دلیل اصلی انصراف چین از میزبانی همه گیری مجدد بیماری کرونا در این کشور است که به معضل بزرگی تبدیل شده است. همه گیری این بیماری در چین باعث شده تا بسیاری از باشگاه های فوتبال ورشکسته شوند و بسیاری از ستارگان فوتبال این کشور را ترک کردند.

قطر ناجی فوتبال آسیا می شود؟

*قطر بهترین گزینه میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳

۱۳ ماه به آغاز مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ چین باقی مانده و با نگاه به کشورهای آسیایی تنها یک گزینه که بهترین گزینه است به ذهن می رسد که می تواند به نحو احسن از این مسابقات در مدت کم باقی مانده میزبانی کند.

قطر کشوری است که دو سال پیش وقتی بیماری کرونا همه گیر شد با میزبانی از لیگ قهرمانان آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا و شرکایش را از ضررهای چند میلیون دلاری نجات داد و به نوعی ناجی AFC و فوتبال آسیا شد.

قطر ناجی فوتبال آسیا می شود؟

میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ قرار است از آبان ماه میزبان این تورنمنت بزرگ جهانی باشد. بدون شک برگزاری جام جهانی در قطر بازتاب گسترده ای در جهان خواهد داشت و آمادگی زودهنگام ورزشگاه های میزبان این مسابقات باعث شده تا AFC و فیفا به قدرت میزبانی این کشور ایمان بیاورند.

*قطر دوباره ناجی فوتبال آسیا می شود

امروز با اعلام AFC یک بار دیگر چراغ خطر برای فوتبال آسیا روشن شد. با نگاه به زیرساخت های کشورهای مختلف در میزبانی مسابقات ورزشی به نظر می رسد قطر دوباره می تواند ناجی فوتبال آسیا شود و میزبانی مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ در اختیار بگیرد.

قطر ناجی فوتبال آسیا می شود؟

در صورتیکه قطر میزبان مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ شود یکی از رقبای ایران برای میزبانی در جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ کنار می رود و تنها رقیب اصلی ایران برای کسب میزبانی این تورنمنت بزرگ عربستان می شود.

*منفعت ایران از میزبانی قطر در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳

پیش از این فدراسیون فوتبال ایران، قطر، عربستان و هند برای میزبانی از مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ کاندید شده بودند و قرار است بعد از مسابقات جام جهانی و قبل از مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ برنده این کاندیداتوری مشخص شود.

قطر ناجی فوتبال آسیا می شود؟

قطر بهترین گزینه ۱۳ ماه مانده به آغاز مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ برای میزبانی است و به نظر می رسد AFC  بار دیگر در شرایط اضطراری کرونا دست به دامن این کشور خواهد شد. مخصوصا تجربه موفق میزبانی متمرکز لیگ قهرمانان آسیا در دوره اول شیوع کرونا بیش از پیش شانس قطر برای میزبانی از این مسابقات را بالا می برد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمر فاروق IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 0
    قطر کجا و ایران کجا ؟؟؟
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 1
      قطعا فوتبال قطر به پاي ايران نمي رسه
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      از نظر وسعت و پتانسیل راست میگی قطره مثل قطره در مقابل دریاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس