رييس‌جمهور با اشاره به ترور اميركبير در حمام فين كاشان، خاطرنشان كرد: ‌صحنه شهادت اميركبير، از زيباترين صحنه‌هاي دنياست. او كسي بود كه يك تنه در برابر استعمار پير ايستاد و عزت اين سرزمين و مردم را نفروخت و در اين راه به شهادت رسيد.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا ، محمود احمدي‌نژاد در مراسم نكوداشت ثبت جهاني فين كاشان در فهرست ميراث جهاني يونسكو و پاسداشت ثبت جهاني مهارت بافت فرش كاشان، درباره اين شهرستان اظهار كرد: كاشان ديار پرافتخار و دوست‌داشتني و ديار پاكي، نجابت، هنر و سربلندي است؛ دياري كه در آن مردان و زنان مومن، پرتلاش و شجاع زندگي مي‌كنند و هزاران سال است كه در كوير زيباترين، انسان‌ترين، اخلاقي‌ترين و خدايي‌ترين فرهنگ و تمدن را خلق و به ملت ما تقديم كرده‌اند.

وي با بيان اينكه "خدا زيباست و انسان‌ها را نيز به بهترين شكل آفريده است"، افزود: خدا براي انسان بهترين زندگي را مي‌پسندد، نه اينكه يك زندگي خشك، بي‌روح، ماشيني يا زندگي خشك مقدسي براي انسان بخواهد. پيامبران سيرتي زيبا داشتند و زندگي آنها هنرمندانه بوده است.

احمدي‌نژاد در ادامه، با بيان اينكه "هنر و معماري جلوه زيباي زندگي بشر است"، اظهار كرد: ما دو نوع نگاه به زندگي انسان در جهان داريم؛ يك نگاه مادي، محدود، خودپرستانه و وامانده در محدوده‌هاي دنيا و يك نگاه متعالي، الهي و انساني. جلوه‌هاي هنر و معماري در اين دو نگاه متفاوت است. در هنر و معماري نگاه مادي انسان تحقير مي‌شود و برج‌هاي با هيبت ساخته مي‌شوند و وقتي انسان در كنار اين برج‌ها قرار مي‌گيرد، احساس حقارت مي‌كند. در حالي كه در نگاه دوم وقتي اثري خلق مي‌شود و انسان در كنار آن قرار مي‌گيرد احساس شكوه، عظمت، بزرگي و آرامش مي‌كند. باغ فين چنين خصوصياتي دارد، چراكه اينجا انسان به ياد خدا، زيبايي‌ها و مهرباني‌هاي خدا مي‌افتد.

رييس‌جمهور با اشاره به ترور اميركبير در حمام فين كاشان، خاطرنشان كرد: ‌صحنه شهادت اميركبير، از زيباترين صحنه‌هاي دنياست. او كسي بود كه يك تنه در برابر استعمار پير ايستاد و عزت اين سرزمين و مردم را نفروخت و در اين راه به شهادت رسيد.

وي همچنين با بيان اينكه "فرهنگ و هنر ايراني جلوه انديشه و منويات ملت ايران است و نوع نگاه ملت ما به سوي عدالت، پاكي است و كاشان يكي از برجسته‌ترين ميراث‌هاي ما است"، افزود: امروز جامعه بشري به شدت به نگاه انساني نيازمند است، چراكه مي‌بيند همه مشكلات بشر به خاطر نوع نگاه مادي به انسان ايجاد شده و حقيقت و موجوديت انسان را له كرده است و ما امروز خدا را سپاسگذاريم كه جلوه‌هاي گوناگون انديشه‌هاي مادي يكي پس از ديگري شكست مي‌خورد و امروز زماني است كه حقيقت انسان بايد به جهان معرفي شود.

احمدي‌نژاد ضمن تقدير از مسئولان و دست‌اندركاران سازمان ميراث فرهنگي، از مديران يونسكو نيز تشكر كرد و گفت:‌ از رييس يونسكو و مديران آن به خاطر اينكه بدون توجه به قلدري‌هاي جهاني تصميم مي‌گيرد و فعاليت مي‌كند تشكر مي‌كنم.

رييس‌جمهور در پايان اظهار كرد: ساختن فردا و رسيدن به سعادت و جهاني سرشار از زيبايي و عدالت بر پايه همان انديشه‌اي است كه ملت ما همواره بر آن پافشاري كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس