ویژه ها

ربیعی و همقطاران وی نه بابت قصور و تقصیر خود در واردات واکسن کرونا از مردم عذرخواهی کردند و نه به روی خود آوردند که چرا همزمان با تحریم و نپیوستن به FATF واردات واکسن کرونا به بهترین نحو انجام شد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** ربیعی: دولت روحانی آمریکا را به «محکوم اخلاقی» در جهان تبدیل کرد

«علی ربیعی» سخنگوی دولت روحانی و وزیر کار استیضاح شده دولت قبل در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «اثرگذاری غیرقابل انکار تحریم‌ها، نه تنها بر اقتصاد بلکه حتی بر سبک زندگی ایرانیان در همه شوونات اجتماعیشاید برای مردم امری روشن و بدیهی باشد، اما همچنان شاهد هستیم که برخی مسوولان و فعالان سیاسی هنوز درصدد انکار آن برمی‌آیند و در تداوم مشی سیاسی ناپسندی که هدف از آن تخطئه دولت قبل بود، اهمیت تحریم را انکار می‌کنند

در ادامه این مطلب آمده است: «به یاد می‌آورم که در آن روزها و در حالی که دولت سخت سرگرم حق‌خواهی ملت ایران در مجامع بین‌المللی و فشار بر دولت یاغی امریکا برای رفع تحریم‌هایی بود که جان و مال ملت را به مخاطره انداخته بودند، عده‌ای در داخل کشور به خیال آسیب رساندن به اعتبار دولت، اثر تحریم‌ها را به هیچ گرفته و به این‌ ترتیب خوراک تبلیغاتی برای کارزار فشار حداکثری فراهم کردند.»

وزیر کار استیضاح شده دولت روحانی در ادامه نوشت: «پیش‌تر، وقتی از تاثیر مرگبار تحریم‌های ظالمانه در تهدید زندگی، معیشت، نشاط و روان جامعه و نیز از همبستگی تحریم و اف‌ای‌تی‌اف در به خطر انداختن جان انسان‌ها سخن گفته می‌شد، ‌باید ریسک انواع برچسب‌ها به جان خریده می‌شد. این روزها آنچه انکار می‌شد، اندک اندک بر زبان‌ها جاری می‌شود. امروز کاملا مشخص شده است که هیچ کس در پی گره زدن تحریم‌ها به سفره مردم نبود... خوشبختانه امروز به مدد تلاش‌های صورت گرفته، از ایران رفع شبح امنیتی‌سازی شده و امریکا تبدیل به یک محکوم اخلاقی و تنها در عرصه بین‌المللی شده است

ربیعی: دولت روحانی آمریکا را به «محکوم اخلاقی» در جهان تبدیل کرد/ اشتیاق اروپا برای برجام را فرصت بدانیم

درباره یادداشت این فعال اصلاح طلب گفتنی هایی است که در ادامه به اختصار به آن می پردازیم:

1: «علی ربیعی» - دی ماه ۹۹- در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود: «نپیوستن ایران به FATF  علت ناتوانی در خرید واکسن است.» اما برخلاف این ادعا در دولت رئیسی در شرایطی که ایران هنوز به FATF  نپیوسته بود، با دیپلماسی فعال و عزتمندانه و مدیریت جهادی، واکسیناسیون به صورت روزافزون شتاب گرفت و همین مسئله موجب شد تا از آمار فوتی های ۷۰۰ نفر در روز رسیدیم به آمار کمتر از 10 نفر در روز و حتی آمار 3 فوتی در روز نیز ثبت شد.

با اینحال ربیعی و همقطاران وی نه بابت قصور و تقصیر خود در واردات واکسن کرونا از مردم عذرخواهی کردند و نه به روی خود آوردند که چرا همزمان با تحریم و علیرغم نپیوستن به FATF واردات واکسن کرونا به بهترین نحو انجام شد.

ربیعی: دولت روحانی آمریکا را به «محکوم اخلاقی» در جهان تبدیل کرد/ اشتیاق اروپا برای برجام را فرصت بدانیم

ربیعی: دولت روحانی آمریکا را به «محکوم اخلاقی» در جهان تبدیل کرد/ اشتیاق اروپا برای برجام را فرصت بدانیم

ربیعی: دولت روحانی آمریکا را به «محکوم اخلاقی» در جهان تبدیل کرد/ اشتیاق اروپا برای برجام را فرصت بدانیم

2: آقای ربیعی در یادداشت مذکور تاکید کرده که دولت روحانی «در حال فشار بر دولت یاغی امریکا برای رفع تحریم‌هایی بود که جان و مال ملت را به مخاطره انداخته بود»؛ آیا اینکه بگوییم «امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است و ما از اجرای برجام اطمینان داریم» نشانه فشار بر دولت یاغی آمریکاست!؟

اینکه بگوییم آمریکا می تواند تنها با فشاردادن یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را نابود کند، مصداق فشار بر دولت یاغی آمریکاست!؟ اینکه بگوییم رئیس جمهور آمریکا را فردی مودب و باهوش یافتم، نشانه فشار بر دولت یاغی آمریکاست!؟ و...

3: یکی از بزرگترین اشتباهات دولت روحانی این بود که به آمریکا و تروئیکای اروپایی اعتماد کرد. خسارت محض برجام یکی از نتایج این اعتماد یکطرفه و بلاوجه است.

4: مقامات دولت روحانی بارها مدعی شده اند که ما در برجام «پیروزی اخلاقی» به دست آوردیم و آمریکا در اخلاق محکوم شد! این قبیل اظهارات چیزی نیست جز توهین به فهم و شعور مردم ایران. آیا ما در قلب راکتور هسته ای که حاصل زحمات شبانه روزی جوانان عزیز و نخبه مان بود بتن ریختیم تا کاپ اخلاق بگیریم!؟

دولت روحانی ظرف 2 ماه و با عجله و به صورت پیش دستانه تمامی تعهدات خود را یکطرفه انجام داد و سپس به انتظار نشست تا طرف مقابل که به قاتل زنجیره ای توافقات بین المللی مشهور است، اجرای تعهدات خود را آغاز کند! آیا این نشانه پیروزی اخلاقی است!؟ یا نشانه...

** دولت قبل، حذف ارز 4200 تومانی را به گردن دولت سیزدهم انداخت

روزنامه شرق در مطلبی نوشت: «حذف ارز چهارهزارو 200 تومانی و آزادسازی قیمت‌ کالاهای اساسی قرار بود در دولت روحانی انجام شود که او زیر بار نرفت و این بار را بر دوش دولت بعدی گذاشت. البته از سوی دیگر هم بعید بود با حوادث آبان 98 دیگر اراده جدی برای اجرائی‌کردن این برنامه وجود داشته باشد.»

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: «در دولت سازندگی گرایش‌های دلالی و رشد ضدتولیدی افزایش یافت...از لحاظ رشد اقتصادی نیز باید گفت در دوره هشت‌ساله 1368-1372 علی‌رغم افزایش درخور توجه درآمد نفتی نسبت به قبل از انقلاب، متوسط رشد تولید ناخالص ملی نسبت به دوره هشت‌ساله 1342 تا 1349 حدود پنج درصد و نسبت به دوره هشت‌ساله  1350 تا 1357 حدود 2.1 درصد کاهش داشت.»

ربیعی: دولت روحانی آمریکا را به «محکوم اخلاقی» در جهان تبدیل کرد/ اشتیاق اروپا برای برجام را فرصت بدانیم

واقعیت انکارناشدنی این است که دولت روحانی می بایست حذف ارز 4200 تومانی را اجرا کرده و خیلی پیش از این از استمرار خسارت آن جلوگیری می کرد. اما متاسفانه این اقدام رخ نداد تا اینکه دولت سیزدهم آن را اجرا کرد.

علاوه بر این دولت روحانی در آبان ۹۸، یک اقدام لازم و ضروری- اصلاح قیمت بنزین- را به بدترین نحو ممکن اجرا کرد. در آن سال رئیس جمهور بعد از گرانی یکباره بنزین، در اقدامی تأمل برانگیز گفت من هم تازه صبح جمعه از گرانی بنزین خبردار شدم؛ این اظهارنظر در کنار واریز دیرهنگام سهمیه سوخت خودروها توسط دولت و قصور و تقصیرهای دولت در بی اعتنایی به پرسش های افکارعمومی، در نهایت ناآرامی های آبان ۹۸ را رقم زد.

اما در ماجرای حذف ارز 4200 تومانی در دولت رئیسی، صداقت دولت و حضور میدانی دولتمردان در میان مردم و اقناع افکارعمومی و واریز یارانه کمک معیشتی در کنار صبر و متانت مردم عزیز ایران، نقشه دشمن را نقش بر آب کرد.

دولت سیزدهم با مسئولیت پذیری، برای حل مشکلات مردم شانه خود را زیر بار مشکلات می برد و صبح جمعه وسط میدان نظارت و بازدید و سرکشی است و در دولت دوازدهم، رئیس جمهورش صبح جمعه تازه متوجه تغییر قیمت بنزین می‌شود!

پیش از این   «حسین مرعشی» دبیرکل حزب کارگزاران در مصاحبه با روزنامه سازندگی اذعان کرد که دلار ۴۲۰۰ تومانی، «استخوانی در گلو» است. «عباس عبدی» فعال اصلاح طلب نیز در توئیتی نوشته بود: «دو پوست موز زیر پای دولت(رئیسی) است. اول ادامه دلار ۴۲۰۰ تومانی. دوم حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی. انتخاب کنید که کدام گام را برخواهید داشت؟».

دلار ۴۲۰۰ تومانی تنها یک نمونه از میراث اقتصادی دولت روحانی برای دولت سیزدهم است.

** اشتیاق اروپا برای برجام را فرصت بدانیم

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «اشتیاق اروپا را فرصت بدانیم» به قلم «منصور حقیقت پور» نماینده سابق مجلس نوشت: «احیای برجام مساله‌ای است که مدنظر همه ظرف‌های توافق قرار دارد. از این رو درباره اشتیاق و تحرک اروپا برای احیای برجام باید گفت؛ تمام رویکردها و رفت و آمدها در دنیا براساس منافع ملی انجام می‌شود، اگر اروپایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که بتوانند از ظرفیت‌های انرژی ایران استفاده کنند، نشان می‌دهد می‌خواهند عاقلانه رفتار کنند. از این رو رویکرد جدید اروپایی‌ها را می‌توان بسیار مثبت ارزیابی کرد.»

در ادامه این مطلب آمده است: «باید اذعان داشت که اگر اروپا و آمریکا عاقل باشند چالش برجام را با ایران رفع می‌کنند تا حداقل تمرکزشان روی مسائل دیگر باشد. ما نیز باید از این فرصت استفاده کنیم و ضمن حفظ دوستان استراتژیک‌مان، تلاش کنیم این قصه به شکل معقولی حل شود، در واقع باید ببینیم منافع ملی ما کجا تأمین می‌شود 

ربیعی: دولت روحانی آمریکا را به «محکوم اخلاقی» در جهان تبدیل کرد/ اشتیاق اروپا برای برجام را فرصت بدانیم

در روزهای گذشته «علی بیگدلی» فعال اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «با توجه به اینکه امروز نفت و گاز مشکل اصلی اروپایی‌هاست برای اینکه ایران را جایگزین روسیه کنند تحرکات بیشتری را در جهت از سرگیری مذاکرات برای احیای برجام و نزدیک کردن مواضع طرفین انجام می‌دهند و سفت و محکم دنبال برجامند.»

وی افزود: «البته نباید این مهم را از یاد برد که اروپایی‌ها به هیچ وجه این توانایی را ندارند که بخواهند تاثیر زیادی بر مذاکرات یا مواضع طرفین بگذارند... بنابراین اروپایی‌ها نقش واسطه‌گری دارند و اینکه سازنده باشند و بخواهند وصل کنند مقداری در این امر ناتوان هستند. لذا چندان نباید به قول و فعل اروپایی‌ها دل بست و آنها صرفا به دنبال منافع خود می‌گردند.»

این روزنامه اصلاح طلب تاکید کرده بود که «نباید به قول و فعل اروپایی‌ها دل بست و آنها صرفا به دنبال منافع خود می‌گردند». این واقعیت سالها پیش توسط کارشناسان مطرح شده بود اما جریان اصلاح طلب هیچگاه این واقعیت بدیهی را نپذیرفته و اروپا را بزک می کرد.

تروئیکای اروپا(فرانسه، انگلیس، آلمان) در توافق سعدآباد در دولت اصلاحات کارنامه غیرقابل قبولی از خود بجای گذاشت. اروپایی ها در دولت هاشمی رفسنجانی نیز در مواجهه با ایران بسیار بد عمل کردند، با اینحال اصلاح طلبان در دولت روحانی همصدا با برخی دولتمردان مدعی بودند که «اروپا پشت ماست» و «اروپا در کنار ایران مقابل آمریکا ایستاده است» و «برجام با رفتن مزاحم(آمریکا) با طرف اروپایی به نتیجه خواهد رسید»!

اروپایی ها در مسئله برجام به هیچ عنوان به تعهدات خود عمل نکردند. در پرونده توتال نیز طرف اروپایی با بدعهدی و بی عملی قرارداد را یکطرفه کنار گذاشت. در دولت روحانی همچنین چندین دیپلمات ایرانی به دلایل واهی از اروپا اخراج شده و یک دیپلمات نیز به صورت غیرقانونی و به دلایل واهی بازداشت شد.

متاسفانه جریان اصلاح طلب اصرار دارد که کشورمان از یک سوراخ چندین بار گزیده شده و دچار خسارت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    30 2
    دولت آمریکا هم دولت خسارت بار روحانی را در دنیا ریشخند کرد و در چاه برجام رهایش کرد
    • جناب خان ربیعی IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      3 0
      احسنت جناب خان ربیعی معیشت مردم چیه؟ مهم اینه که امریکا را شما بد اخلاق معرفی کردید.
    • امیر IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      1 5
      فعلا شما هم دارید تلاش می کنید که بیفتید توو همون چاه برجام......
    • سید IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      6 0
      کاسبان برجام که اینک نگران بر باد دادن شرافت و حیثیت نداشته خود از باب این که چون زلفشان را به زلف برجام شان گره زده بودند، هستند و با نابودی برجام نابودی خودشان را تصور می کنند، بهتر است بیندیشند چرا در دوره تصدی گری شان به اندرز خردمندان گوش نکردند که به ایشان می گفتند به جای اتکا به کدخدا، توکل به خدا کنید؟! و چرا برجام را به شیشه عمر خود تبدیل کردند؟!
    • SE ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      6 0
      آدم آنهم سیاستمدارش چقدر باید کودن و نادان باشه که ندونه امریکای سرآمد در سرخپوست کشی و برده داری و نژاد ستیزی مادرزاد اخلاق نداشته است. فرضا که دنیا نمیدانست که امریکا بی اخلاق است چرا مردم ایران را به فلاکت می اندازی که دنیا بفهمد امریکا بی اخلاق است. خدایا شر اصلاحات خائن و نابخرد را از سر ملت ایران کم یفرما!
    • سروش IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      9 0
      ای کاش دولت آمریکا در چاه برجام بر روی دولت روحانی و تمامی اصلاح طلبان بتون می ریخت و شرشان را از سر این و ایرانیان کم میکرد
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      5 0
      امریکا با برجام اصلاح طلبان غربگدا را تحقیر کرد.
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      3 1
      با برجام بی فرجام امریکا محکوم نشد بلکه گستاخ تر شد و برای قدرت موشکی و منطقه ای ایران طمعکار شد.
  • ایرانی GB ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    17 0
    ربیعی: دولت روحانی آمریکا را به «محکوم اخلاقی» در جهان تبدیل کرد .... آره , به ارواح ...
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    13 0
    چرا اشخاصی که باعث مرگ روزانه 700 ایرانی شدند نباید بازخواست شوند البته در راس آن وزیر بهداشت دولت قبل با توجه به اینکه نتیجه واکسیناسیون مردم الان ثابت شد.
  • عبدالله IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    16 0
    کسی که از یاد خدا و قدرت روزی دهندگی او غافل شود ، به آغوش خیلی ها خواهد غلتید!
  • mojtaba SE ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    6 0
    البته زور داره 43 سال ,نسل به نسل متظاهر(نمار روزه رفتن به دعای کمیل و کلا بهترین رول رو بازی کنی و کس دیگری باشی) و خائن باشی و نهایتا رسوا بشی و شاهد شکست و کوته بینی و حقارت خودت باشی.این حکایت خائنین بی ارزش داخلی بنام اصلاح طلب است...مثل آقای ربیعی چنان رول بازی میکرد که کارگران برادرهای من هستن ,در حالیکه تو درونش فقط دنبال سختی و نابودی کارگران و خانواده هاشون بود.
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      3 0
      موافقم، همین برااادر عباد ، در حال تدریسه و سرمایه صهیونیستی پرورش می دهد.
  • حسین IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    5 0
    این روزنامه های اصلاالاتی بخصوص آرمان ملی باید پرسید این دلقک هایی که به عنوان کارشناس فقط حرف مفت می زنن رو از تو کدوم قوطی در می آوری
  • مجتبی IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    4 0
    آمریکا از روز تاسیسش با قتل عام بومی های آمریکا محکوم بود و آبرو نداشت مثل برجامی های ایران.
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    7 0
    دولت مردان روحانی خودشان مفسدان و رانتخواران اقتصادی اند
  • طاهری IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 1
    روحانی ؟؟!!! حاشا و کلا !!!
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 0
    حاج عباد واشینطون! مهملاتی که بافتی،مغازله با شیطان بود نه تحلیل سیاسی اجتماعی !
  • رضا IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    4 0
    آره بیچاره آمریکا هم الان داره از خجالت آب میشه!
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    10 1
    ننگ بر شما آمریکا محکوم اخلاقی بود واقعا نفهمیدید یا خودتونو....؟
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    6 0
    بی شرفی نجومی ، موج می زند . سالها به نفع آمریکا و صهیونیست ، حرف زدند و قلم فرسایی کردند و حالا هم که دولت سیزدهم به نفع مردم عمل می کند با کمال وقاحت و پررویی نجومی ، با مهره هایی که در ارکان مدیریتی گذاشته اند و رسانه های در اختیار ، در مسیر دولت سنگ اندازی می کنند.
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 9
    ربیعی درست میگوید
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    11 0
    ربیعی احمق
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    8 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • ر IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    5 0
    ایمان به اخرت نداری اگر داشتی حقیقت را می گفتی.
  • DE ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    6 0
    دولت روحانی آمریکا را به «محکوم اخلاقی» در جهان تبدیل کرد بخاطر همین استکه همه کشورها امریکا را تحریم کردند و او را در جنگ اوکراین تنها گذاشتند و با او همکاری نکردند. الان امریکا منزویست و نمیتواند به اروپا صدها میلیارد اسلحه بفروشد. برجام برای رفع تحریم نبید ‌. برجام برای گرفتن چند تا عکس در قاب بید منظور برجام برای گرفتن کاپ اخلاق بود که گرفتیم . همه اروپایی ها به ما گفتند به به ادامه بدهید و از دم هرچه سالها دانشمندان با خون دل ساخته اند را خراب کنید و بتن بریزید و این کار را کردیم . ما برای نشان دادن اخلاق کل واردات را دهها برابر و صادرات را به زمین زدیم و جلوی تولید همه چیز را گرفتیم حتی تولید نسل را . نامردی نکردیم به ترامپ قول دادیم به جان جانکریه بری بیرون نمیرین بیرون رفت ولی نرفتیم. حالا تحریمهارا هَزار گذاشت روش به درک زنونابین ما که حقوق و مزایا مون چند برابر شد.. . به این میگن اخلاق برجامی‌ .حال کن / اشتیاق اروپا برای قفل زدن دوباره به تولید و خرید وقت و بازی با اعصاب مردم و ترمز تولید در کل ایران توسط برجام را فرصت بدانیم ما غربگداها و به دولت فشار بیاوریم وگرنه امید امریکا از ما قطع میشود.// لازم به ذکر استکه امریکا به امید سرکار آوردن غربگداها و تحمیل دهها برجام و خلع سلاح کامل ایران فقط دارد با ایران بازی میکند زیرا از داخل ایران پالس های امیدوار کننده برایش غربگدها ارسال می نمایند. و برای همین هم دولت معطل برجام نمانده است زیرا محال است برجامی با دولت انقلابی که حاضر به خلع سلاح ایران نیست امضاء شود.
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    5 0
    رفسنجامی خاتمی وروحانی فقط باشیفتگی وابستگی خیانت جنایت عارت نجومیبگیری تشکیل باند،مافیا وپرورش ژنهای برتر اقاها واقازادهای خودی عاتگر...)مملکت را ۴۰سال عارت وعقب رانند
  • DE ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 0
    تو غلط می کنی از ارباب سابقت که خودش یک غارتگر بود دفاع می کنی ..
  • عطا IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 0
    خوش به حال آمریکا که چنین چاپلوسان و سینه چاکانی همچون افسادطلبان بنفش دارد.
  • FR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 0
    جناب ربیعی و ایرانیان هم روحانی را محکوم نمودند و با عزل او انشاءالله بزودی محاکمه و مجازات هم خواهد شد
  • یزدی IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 0
    خدایش خیلی احمقی .مردک مگه ما رفتیم امریکا را محکوم اخلاقی کنیم؟
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    این ربیعی ودوستان شان اگر یک جو وجدان داشتند ازشرمندگی بوجودآوردن این وضعیت فلاکت بار اول ازملت ایران معذرتخواهی میکردند وبعددسته جمعی خودکشی میکردندهمه اینها باید محاکمه ومجازات بشوندپررویی نجومی به اینها میگن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس