بهرام عین‌الهی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نگرانی از بابت بیماری آبله میمون نداریم، گفت: هنوز موردی از ابتلای قطعی در ایران تشخیص داده نشده است.

به گزارش مشرق، بهرام عین‌الهی روز دوشنبه در حاشیه هفتاد و پنجمین مجمع بهداشت جهانی در خصوص بیماری آبله میمون افزود: مجمع بهداشت جهانی هنوز وارد مساله بیماری آبله میمون نشده است اما چیزی که مسلم است؛ به خاطر ارتباط کشورها با هم و رفت و آمد مسافران، به همکاران آماده باش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال مطالعه و بررسی بیماری آبله میمون در کشور هستیم، اظهار داشت: فعلا خیلی ما در کشور نگرانی از این بابت نداریم و هنوز موردی از ابتلای قطعی در ایران تشخیص داده نشده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: زیرساخت های بومی مهیا شده برای تولید واکسن کرونا در کشور می تواند در مقابل دیگر تهدیدات بهداشتی از جمله بیماری «آبله میمون» نیز به کار آید.

هفتادو پنجمین مجمع بهداشت جهانی (WHA) با شعار «سلامت برای صلح، صلح برای سلامت» که از روز یکشنبه آغاز بکار کرد تا هفتم خرداد در مقر اروپایی سازمان ملل ادامه دارد.

انتخاب دبیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای پنج سال آینده از دستور کارهای مجمع بهداشت جهانی است.

با فروکش کردن نسبی کرونا؛ مجمع  جهانی سلامت پس از سه سال وقفه با حضور وزرای بهداشت تمامی کشورهای جهان در ژنو سوئیس آغاز بکار کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    5 1
    دستورهای دیگه این اجلاس رو هم منتشر کنید آزاده باشید ان شاءالله که استقلال مملکت رو رسما نفروشن و سند الزام آور رو امضا نکن وقتی همه خواب بودند...
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      0 1
      دوکلمه هم از مادرعروس!خخخخخخخخخ
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 0
    تو آمریکا
  • عیوضی IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    1 0
    این ویروس دیگه ساخته کدام تروریست گثیف است ? بابا دراین جهان گسی نیست مرکز این تروریست ها را پیدا کند . دانشمندان آزاده به میدان وارد شویدو آنهارا به مردم جهان معرفی کنید تا مجازات شوند
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      1 0
      متاسفانه حق با ضد واکسنها بود و ما ها که واکسن زدیم کلاه سرمون رفته حالا باید به بهانه هر ویروسی چند دوز واکسن بزنیم اوضاع وحشناک لاک دان توی چین رو ببینید تا بفهمید آینده چه شکلیه
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 1
    تفاوت آبله میمون با آبله مرغان در چیست؟
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 0
      تفاوتشون رو نمی دونم و لی شباهتشون اینه که هردوشون یه قافیه دارن: آبله میمون - آبله مرغون. چه ویروسی رو هم انتخاب کردن!!!!
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    1 0
    سازمان کشتار جمعیت جهان با روش نرم! انوقت یک عده میرن قاجارها رو مسخره میکن،که چقدر .. بودن،که نصف کشور رو دادن رفت! در قرن جدید اتفاقا با کمک اینترنت و ساختارها غربی چون اموزش و پرورش ،وزارت بهداشت، ساختمان سازی و سینما و ورزش قهرمانی .. که همگی خروجی غرب را تحویل میدهد! در کشور ما هست.! که همون کارها 200 و 300 سال پیش ! رو با شکلات پیچ و عطر و ادکلن زدن با علم و .. انجام میدهند! پزشک که خودش باید درد مردم رو درک کنه و درمانشون کنه،الان خودش نجومی بگیره! کرونا (تمام امریکا و غربی) وارد کشور شده،بجایی اینکه داروش رو پیدا کن! طی یک تصمیم عجیب واکسنش ساخته میشه!. نه اقایی وزیر ما کشور مسلمان و سال 57 نیز همه اینها رو دور ریختیم و با خدا عهده بستیم که هرکس بخواد از دین و اسلام دور باشه، ما ازش دور بشیم! روزی 1000 سقط جنین (یا کشتار و نسل کشی به روش جهالیت قدیم) نشان از اوج .. است! مردم ما مردم مسلمان هستن. زیر بار زور و ظلم نخواهند رفت. پزشکان به سرنوشت کشاورزان نگاهی کن! که روزگاران بهترین وضعیت زندگی مال کشاورزان بود! که حتا با افتخار فامیل خود را همین میگذاشتن! اما اکنون، وضعیت خوب ندارن! هر شغلی که رضایی خدا در ان نباشد! عاقبت جزء سقوط ندارد. هر چند کشاورزان امروزه و حتا گذشته ادم خوب هم درونشون بوده (و الان شاید یکم بیشتر باشه، چرا که مظلوم هستن).خدا بالاتر از همه چیز است.
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    صلح بر سلامت و سلامت برا صلح یعنی ول معطل.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس