ویژه ها

آمریکا، اسرائیل و تروئیکای اروپا در تقلا هستند تا به طرق مختلف ایران را در موضع ضعف قرار داده و برجام موشکی و منطقه ای و دائمی کردن محدودیت های هسته ای ایران را کلید بزنند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با    «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** ماهیگیری سیاسی اصلاح طلبان روی آوارهای ساختمان متروپل

در روزهای گذشته در اتفاقی تلخ ساختمان تجاری ۱۰ طبقه نوساز «متروپل» در آبادان فروریخت. بر طبق اخبار منتشر شده تاکنون متاسفانه ۱۱ نفر از هموطنانمان در این حادثه کشته شده و ۳۲ نفر نیز مجروح شده اند. عملیات آواربرداری همچنان ادامه داشته و تعداد دقیق محبوس شدگان در زیر آوار مشخص نیست.

پس از وقوع این حادثه تلخ، از یکسو نیروهای امداد و نجات به صورت شبانه روزی در محل حادثه به تلاش برای نجات جان مردم مشغولند و از سوی دیگر مردم غیور خوزستان و به خصوص هموطنان عزیزمان در آبادان با تشکیل صف های طولانی برای اهدای خون به آسیب دیدگان و مصدومین حادثه متروپل اعلام آمادگی کرده اند.

اما همزمان با ابراز همدردی مردم ایران با مردم آبادان و خانواده های عزادار در این حادثه، رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب در اقدامی مسبوق به سابقه، نمک به زخم مردم پاشیده و تقلا کردند تا صورت مسئله را پاک کنند.

روزنامه های این جریان سیاسی با تیترهایی از جمله «پلاسکو در آبادان، «فاجعه ای تلخ تر از پلاسکو»، «متروپل آبادان، پلاسکوی تهران، دو حادثه و یک سناریو» و...به این حادثه واکنش نشان دادند.

در همین رابطه روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «پلاسکو در آبادان» نوشت: « هنوز مشخص نیست چند نفر زیر تل خاک و آهن برجامانده از متروپل‌۲ اسیر شده‌اند. این ساختمان در مکان سابق سینما متروپل ساخته شده و سازنده‌ای معروف هم داشته است؛ در فیلم‌های منتشرشده در رسانه‌های محلی برخی مدعی بودند او از قدرت بالایی در منطقه برخوردار است و برخلاف انتقادهایی که به ساخت این بنا بوده، او توانسته این ساختمان‌ها را به پایان برساند؛ اما گفته می‌شد هنوز موفق به دریافت پروانه پایان کار نشده است.»

هدف از ترور شهید خدایی، به تعویق انداختن برجام است! / ماهیگیری سیاسی اصلاح‌طلبان روی آوارهای ساختمان متروپل

روزنامه آرمان نیز در مطلبی با عنوان «این بار، نگذرید از مقصران حادثه!» نوشت: «شش سال پس از فروریختن ساختمان پلاسکوی تهران‌که باعث جان باختن ۱۶ آتش‌نشان و شش شهروند شد، روز گذشته در حادثه‌ای مشابه بال شرقی بزرگ‌ترین ساختمان اداری ۱۰ طبقه‌ای در شهر آبادان به نام «متروپل» فروریخت و حجم حادثه مانند پلاسکوی تهران به‌قدری عظیم بود که همان سناریوی فرو ریختن پلاسکو در حال تکرار است.»

هدف از ترور شهید خدایی، به تعویق انداختن برجام است! / ماهیگیری سیاسی اصلاح‌طلبان روی آوارهای ساختمان متروپل

همچنین روزنامه آفتاب یزد در مطلبی با عنوان «فاجعه ای تلخ تر از پلاسکو» نوشت: «تاریخ یکبار دیگر تکرار شد با همان صحنه های تلخ، همان فریادها و صداها که کمک می خواهند، زیر آوار ماندن ها و مرگ ها، چشم های نگران و مبهوت مانده از آنچه که می بینند و انتظاری کشنده از شنیدن یک خبر خوب. همه این ها شرح حالی از مردم آبادان است که ریختن یک ساختمان ۱۰ طبقه روز سیاهی را برایشان ساخته است. چیزی که درست ۶ سال پیش با فروریختن ساختمان پلاسکو، مردم تهران آن را تجربه کرده بودند.»

هدف از ترور شهید خدایی، به تعویق انداختن برجام است! / ماهیگیری سیاسی اصلاح‌طلبان روی آوارهای ساختمان متروپل

و اما درباره نوع واکنش این روزنامه اصلاح طلب چند نکته قابل ذکر است:

۱: روزنامه های اصلاح طلب با اشاره به مسئله پلاسکو، در حقیقت صورت مسئله فروریختن ساختمان متروپل در آبادان را پاک کرده اند. این ساختمان پرحاشیه و غیراستاندارد در دولت روحانی و علیرغم مخالفت های فنی و کارشناسی ساخته شد.

«غلامرضا شریعتی» استاندار پرحاشیه خوزستان در دولت تدبیر و امید! که بعدها در اقدامی تأمل برانگیز از سوی روحانی به عنوان رئیس سازمان استاندارد کشور منصوب شد! در واکنش به مخالفت های فنی و کارشناسی درخصوص ساخت مجتمع متروپل آبادان گفته بود: «ساخت چنین ساختمان‌هایی کمک به بهبود و توسعه آبادان است.»!

۲: گویا غارتگری از عواطف مردم و ماهیگیری سیاسی برای تأمین منافع شخصی و قبیله ای، به یک روال عادی در رفتار اصلاح طلبان تبدیل شده است؛ این طیف با زیرپاگذاشتن اخلاق و شرافت و بدون توجه به مسئولیت رسانه ای خود، به هر واقعه دردناک صرفا به عنوان یک «ابزار سیاسی» می نگرد.

برای نمونه در سال ۹۶ چهارسال پس از روی کارآمدن دولت روحانی- پس از وقوع زلزله کرمانشاه و در شرایطی که هر انسانی سراسیمه به دنبال یافتن راهی جهت کمک رسانی به هموطنان آسیب دیده بود، روزنامه های اصلاح طلب به کاسبی سیاسی از «مسکن مهر» پرداختند.

همچنین در حادثه پلاسکو در شرایطی که مردم لحظه به لحظه اخبار حادثه را دنبال می کردند و تمامی دستگاه ها در تلاش برای نجات حادثه دیدگان بودند، اصلاح طلبان بی توجه به اصل ماجرا به موج سواری سیاسی پرداخته و دستگاه های دولتی را تبرئه و شهردار وقت را که در طیف مقابل آنها بود آماج حمله قرار دادند.

۳: حادثه آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان ۱۷ طبقه پلاسکو در روز سی‌ام دی ماه ۱۳۹۵(سه سال پس از روی کارآمدن دولت روحانی) به شهادت ۱۶ تن از آتش‌نشانان و جان باختن و زخمی شدن تعدادی از هموطنان انجامید. پس از وقوع این حادثه و در برهه‌ای که آتش‌نشانی، شهرداری، شورای شهر تهران و نیروی انتظامی و دیگر ارگانها در تلاش برای آواربرداری و ساماندهی اوضاع بودند، رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب با بی اخلاقی به ماهیگیری سیاسی از این آب گل‌آلود مشغول شدند. اقدامی که با واکنش منفی افکار عمومی مواجه شد و در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #لاشخور_سیاسی بازتاب یافت.

در زمانیکه حادثه پلاسکو روی داد و ساختمان ۵۳ ساله تهران به تلی از آوار و نخاله تبدیل شد و تنی چند از فرزندان این خاک و بوم را به کام خود فرو برد، شوک و غم بزرگی بر ملت ایران مستولی شد؛ اما در این میان عده‌ای پلاسکو را به عنوان فرصت بی نظیر برای ابراز عقده‌ها و تسویه حساب‌های سیاسی در نظر گرفته‌اند. «قالیباف بعد از حادثه پلاسکو نباید کمر راست کند». این فرمان و فرمول «آشنا» و واضح برای رسانه‌های حامی دولت بود.

روزنامه‌های اصلاح طلب در آن برهه همصدا با رسانه‌های معاند نظام به سیاه نمایی در خصوص اقدامات شهرداری و سازمان آتش نشانی و تجهیزات آن پرداختند. در این ماهیگیری سیاسی سه موضوع مهم از طریق اتاق جنگ روانی این جریان به رسانه‌ها ابلاغ شد:۱- انتقاد به شهرداری و پررنگ کردن چهره قالیباف به عنوان مقصر اصلی و متعاقب آن کم رنگ کردن نقش دولت و وزارت کار در این عرصه. ۲- تخریب صداوسیما در خصوص بازتاب اخبار پلاسکو که از ساعات اولیه ادامه داشته است ۳- به راه انداختن موج استعفا و به کارگیری اهرم‌هایی مانند شورای شهر و نمایندگان اصلاح‌طلب برای ایجاد فشار بر شهرداری تهران و ناکارآمد نشان شهرداری در مدیریت بحران.

لازم به ذکر است که دو نهاد دولتی وزارت کار و وزارت بهداشت دو مسئول مستقیم و اولی در اخطارهای کاری و بهداشتی برای پلمب پلاسکو بوده‌اند.

** هدف از ترور شهید خدایی، به تعویق انداختن برجام است!

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «ترور با هدف تخریب مذاکرات احیای برجام» نوشت: «غروب روز یکشنبه انتشار خبر شهادت سرهنگ حسن صیاد خدایی در یکی از خیابان‌های تهران و در نزدیکی محل زندگی‌اش در صدر اخبار داخلی و بین‌المللی قرار گرفت. در حالی که نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایران هنوز درباره عامل یا عوامل این عملیات تروریستی گزارشی منتشر نکرده‌اند، نخستین ظن در فضای رسانه‌ای و مجازی به سمت رژیم اسراییل رفت.»

در ادامه این مطلب آمده است: «در نخستین ساعات پس از این عملیات تروریستی، بیشترین تحلیل منتشر شده درباره دلیل این ترور در مقطع زمانی فعلی به مساله مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و ایالات متحده در قالب تلاش‌هایی برای احیای برجام اختصاص داشت و بسیاری این ترور را تلاش احتمالی تل‌آویو برای به تعویق انداختن توافق احیای برجام دانستند.»

هدف از ترور شهید خدایی، به تعویق انداختن برجام است! / ماهیگیری سیاسی اصلاح‌طلبان روی آوارهای ساختمان متروپل

گویا اصلاح طلبان تخصص ویژه ای در ربط دادن موضوعات غیرمرتبط به یکدیگر دارند. در جدیدترین نمونه، این طیف سیاسی مسئله اقدام جنایتکارانه در ترور شهید صیاد خدایی را به برجام ربط داده است.

جریان اصلاح طلب اصرار دارد که حساب اسرائیل را از آمریکا جدا کند. این در حالی است که رژیم اسرائیل و دولت آمریکا در مسائل مختلف و از جمله حوزه بین الملل و سیاست خارجی کاملا با یکدیگر هماهنگ و همصدا هستند.

مقامات ارشد آمریکایی در دولت های مختلف و از جمله دولت بایدن بارها صراحتا اعلام کرده اند که در مسئله ایران و به ویژه در مسئله برجام با طرف اسرائیلی کاملا هماهنگ و هم نظر هستند.

آمریکا همواره شریک اسرائیل در اقدامات جنایتکارانه بوده است؛ از کودک کشی در فلسطین تا ترور دانشمندان هسته ای در ایران. در اقدام جنایتکارانه اخیر نیز همین مسئله صدق می کند.

آمریکا، اسرائیل و تروئیکای اروپا در تقلا هستند تا به طرق مختلف ایران را در موضع ضعف قرار داده و برجام موشکی و منطقه ای و دائمی کردن محدودیت های هسته ای ایران را کلید بزنند. خرابکاری در تاسیسات هسته ای و ترور دانشمندان و مدافعان حرم نیز در همین پازل قابل بررسی است.

هدف اصلی این است که ایران به عقب نشینی وادار شده و از خواسته های به حق خود کوتاه بیاید. متاسفانه برخی رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب- یا سهوا و یا عمدا- در این پازل بازی کرده و به نقشه ضدایرانی دشمن ضریب داده و آن را بزک می کنند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    6 2
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      11 3
      برجام یک جنازه متعفن است خود روحانی و ظریف باید آنرا دفن می کردند.
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      10 1
      افساد طلبان خائن برجامو پله کردند و مردمو ذله کردند دست بردار هم نیستن.
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      8 3
      به قول خود عراقچی نتیجه برجام تحریم بیشتر بود چرا باید دوباره به برجام بازگردیم ؟!
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      8 0
      چیزی بنام برجام اصلا"دیگه نباید مطرح بشود.
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      7 0
      اساساً بهتر است اصلاح طلبان...ـهوع آور بگویند: جنگ کره، کودتای شیلی، جنگ ویتنام، ترور بی نظیر بوتو، ترور خانم گاندی، انفجار فضاپیمای چلنجر و کلمبیا، شیوع کوید 19 ، قحطی در شاخ آفریقا، تشکیل کیان صهیونی، جدا شدن بنگلادش از پاکستان، حمله آمریکا به عراق و .......... همه به خاطربه تعویق انداختن برجام بوده است!!! شاید این طوری کمی آرامش به اصلاح طلبان دست بدهد!
    • DE ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      3 1
      بیچاره پزشکان جراحی که مجبور میشن مغز اصلاحاتچی ها و غربگداها را بخاطر تومر مغزی عمل کنند . وقتی قسمتی از کاسه سر آنها را عقب میزند چنان بوی لجن و تعفن افکار متحجر و اراب رعیتی و نوکری از مغزشون میزنه بیرون که از بوی گندش همه حالشون بهم میخوره و غش میکنند.
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    5 1
    افتضاح سیاسی و اقتصادی دوران روحانی میدونن که طرد شدند پ بخاطر اینکه حذف تشند تلاش میکنن تا در وقایع جاری کشور نقش مدعی را داشته باشند تا بعنوان یک طرف دعوا نقش سیاسی داشته باشند. اینها خودشون باعث حذف خودشون شدن و کسی نباید به اینها اهمیت بده تا از این حذف شدن لذت ببرن
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      5 0
      روحانی میخ آخر را بر تابوت اصلاحات کوبید و فاتحه اصلاح طلبان بی کفایت را خواند.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 6
    ساختمان متروپول در سال 1397 مجوز ساخت گرفته و شهردار اصلاح طلب مجوز داده که الان هم بازداشت است. پس مشرق چرا خجالت نمی کشد و مدعی هم شده.
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      5 0
      روزنامه های آرمان و شرق و آفتاب و غیره چرا در این مورد عوامفریبی می کنند و واقعیت را نمی نویسند ؟!
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      1 0
      احتمالا منظورت شرقه
    • DE ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      2 1
      مشرق چرا باید خجالت زده بشه مشرق که عامل این ترک فعل ها نبوده؟ بلکه شرق ، ارمان و افتاب یزد باید خجل شوند که بشکل نجومی درپی فتنه گری رسانه ای جعل واقعیت ها هستند و هر روز هر هفته هر ماه هر سال مرتب مرتکب پررویی نجومی و ماله کشی نجومی بر خطایای دوستان بی مروتشون می شون و مخاطبین رو احمق فرض کردن!
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    6 3
    آوار شدن این ساختمان هم از مجموعه گندهای مدیران بی لیاقت دولت اصلاح طلب بنفش است که مثل بقیه مین های دولت ویرانگر و غارتگر روحانی ناگهان منفجر می شوند و تلفات می گیرند
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    5 1
    مجوزش ساختش زمان خود افسادیون صادر شده
  • عطا IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    7 2
    الحق و انصاف شیمون پرز کاملا درست گفته: افسادطلبان سرمایه های ما در ایران هستند.
    • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 5
      بالاخره نفهمیدیم شیمون پرز گفته یا نتانیاهو! راست میگن دروغگو کم حافظست! خخخخ
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      3 0
      حالا چه شیمون پرز گفته باشه چه نتانیاهو، فرقی در اصل ماجرا نمیکنه
    • DE ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      2 1
      سرمایه های اسرائیلی اصلاحاتچی ها با فتنه های رنگارنگ فقط ته چاه تشریف می برن و بس! با این حماقت ها و لجبازی های کودکستانی راه بجایی نمی برن! فقط روسیاه تر و مردابی ترمیشون!
  • علی IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    2 0
    مالک خودش پارسال توییت زد و علت سقوط ساختمان و قتل خودش و همکارانش را گفت و با افتخار اعلام کرد اولین بار سقف با دهنه ۱۶ متری!!؟ بدون ستون به طول ۹۰ متر!!؟ زده است در ساختمان متروپول!!؟ #سازه_غیراستاندارد
  • سعید IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    3 0
    اصلاح طلبان و مسئولان دولت روحانی باید پاسخگو باشند چرا ساختمان متروپل بدون رعایت استانداردهای ایمنی ساخته شد ؟!
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 0
    فاسدترین پزشک قانونیهای دنیا
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    2 0
    اینقد رو دارن که اینو هم‌ میخوان بگن تقصیر قالیبافه!
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 1
    اسر ائیل وسازمان ملعون منافقین همدستش مریم ومسعود رجوی خائن به خاطر مداخله بچه گانه وخطرناکشان در احیای برجام وسنگ اندازیشان در احیای برجام سرشان را به باد می دهند. برجام در هر حالت طناب دار اسرائیل است ، وخداوند می خواهد اسرائیل را با طناب برجام به دار بکشد.
  • IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 0
    ترکیه مزدور اسرائیل است ،واسرائیل ترکیه واردوغان را تحریک کرده که به یونان حمله کند ،چون اسرائیل قصد اشغال اروپا و ایجاد جنگ و نا امنی در اوکراین واروپا را دارد تا درسایه ایجاد جنگ ونا امنی در اروپا انتقام هولوکاست از اروپا را بگیرد، کهنه سربازان اسرائیل برای اشغال اروپا در اوکراین می جنگند ،بلافاصله که کهنه سربازان اسرائیل در اوکراین جا پاشون محکم بشه، اسرائیل با متحدین منطقه ای که دارد من جمله ترکیه ،اوکراین واذربایجان وکشورهای جان فدای عربی به اروپا یورش خواهند برد واروپا را اشغال خواهند کرد
  • رضا IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 5
    ادعاى روزنامه اعتماد در مورد ترور شهيد خدائى كاملاً درسته ، من از شما تعجب ميكنم چرا با هر حرف و ادعاى صحيحى كه اصلاح طلب ها مطرح ميكنند به شكل افراطى مخالفت و گاهى استهزاء ميكنيد ؟! اتفاقاً همين امروز يكى از انديشكده هاى امريكائى بنام كوئينسى مقاله اى منتشر كرده بود و همين ادعا را مطرح و به دولت بايدن هم هشدار داده بود كه نذاريد اسرائيلى ها سياست خارجى امريكا را منحرف كنند ! 
  • IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 1
    ترکیه مزدور اسرائیل است ،واسرائیل ترکیه واردوغان را تحریک کرده که به یونان حمله کند ،چون اسرائیل قصد اشغال اروپا و ایجاد جنگ و نا امنی در اوکراین واروپا را دارد تا درسایه ایجاد جنگ ونا امنی در اروپا انتقام هولوکاست از اروپا را بگیرد، کهنه سربازان اسرائیل برای اشغال اروپا در اوکراین می جنگند ،بلافاصله که کهنه سربازان اسرائیل در اوکراین جا پاشون محکم بشه، اسرائیل با متحدین منطقه ای که دارد من جمله ترکیه ،اوکراین واذربایجان وکشورهای جان فدای عربی به اروپا یورش خواهند برد واروپا را اشغال خواهند کرد وبه انتقام هولوکاست کل مسیحیان اروپا را نسل کشی خواهند کرد و اسرائیل کوره های آدم سوزی واردوگاههای کار اجباری را برای مسیحیان کشورهای اروپایی به راه خواهند انداخت وبلایی بدتر از فلسطینی ها را بر سرکشورهای اروپایی خواهند اورد
  • IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    3 0
    گور بابای برجام
  • IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    6 0
    حکومتی که درمقابل امریکا وقدرتهای جهان کوتاه نمی اید ومقابل انهاباقدرت قدعلم کرده باچندمنافق وخائن اصلاح طلب که هم سرمایه کشورراغارت میکنند وهم اهداف امریکاوانگلیس واسرائیل راپیاده می کنند چراکوتاه می ایو چراگردن مثل روحانی .جهانگیری .مخصوصاحجاریان وبقیه مزدورانشان رانمی شکند.مردم هم ثابت کردند که ازانهابیزارند ونفرت دارند.والله انهاازرجوی ومنافقین خطرشان بیشتراست
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    2 0
    اینها حتی پزشک قانونی سردخانه اطلاعات پلیس قانون ...را خریدند
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    2 0
    اینها حتی پزشک قانونی سردخانه اطلاعات پلیس قانون ...را خریدند-هرچه زودتراین اراذل،اوباش واقازاده های عبدالباقی کل خاندان وفک فامیل دوست واشنا مسیولین وکارکنان ابادان را باید اول درابادان دستگیر محاکمه کنند
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    4 0
    راستی برجام چیه، مگر حسن نگفت 6سال پیش که مخالفان برجام حالا صابون از کجا بیارن روشان بشورن،مگر حسن نگفت چنان رونقی بدم به مردم ایران که همه از مشکلات بمیرن،
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 0
    چرا دادستان حسابهای هلدینگ عبدالباقی وعبدالباقیها واسطه هاشونو کارکنان ومسئولین نمیبنند ودستور ضبط اموال وداراییهاشونو نمیده!؟
  • DE ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    3 1
    اصلاحاتچی ها مثل همیشه همصدایی با امریکا و اسرائیل و معاندین بدخواه و دژخیم صفت. این اصلاحاتچی ها دلشان برای مردم هرگز نسوخته و نخواهد سوخت! منافع طلبان ضد مردمی را چه به دلسوزی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس