جشنواره کن جشنواره دگرباش‌های جنسی است

اظهارات ضدایرانی چند بازیگر ایرانی در جشنواره کن این روزها با ضریب بالایی در رسانه‌های بیگانه بازتاب داشته است.

به گزارش مشرق، در بین اهالی سینما جشنواره کن به سیاسی بودن مشهور است و جوایز آن در بین سینماگران و هنرمندان از ارزش هنری بالایی برخوردار نیست.

صحبتهای سیاسی تند و ضد ایرانی بازیگران و کارگردانانی مثل اصغر فرهادی، ترانه علیدوستی و پیمان معادی در این جشنواره که در سالهای گذشته هم تکرار شده بود، همواره از سوی کارشناسان و منتقدان سینما، در راستای جلب نظر گردانندگان جشنواره برای اعطای جایزه تحلیل می‌شود.

محتوای فیلمهای ایرانی حاضر در جسنواره هم همواره سیاه و علیه جامعه ایران است. امسال اما علاوه بر فیلمهای تلخ و سوپر سیاه‌نما از ایران که همواره مشتری این جشنواره‌ها هستند یک فیلم موهن و سخیف علیه اسلام و مقدسات اسلامی در این جشنواره اکران شد که بازیگر ایرانی این فیلم زهرا امیرابراهیمی به خاطر بازی در این فیلم ضد اسلام و ضد مردم، جایزه بهترین بازیگر زن را گرفت.

سال ۹۵ بهروز افخمی کارگردان سینما در سخنانی صریح، از یک زاویه دیگر پشت پرده‌های این جشنواره را افشا کرد.

افخمی درباره سینمای اروپا و جشنواره‌های آن گفته بود: «یک جای خالی در سینما وجود دارد که به اصطلاح درباره انسان گرفتار تنهای بی‌خدای لاقید است و درباره سکس و مسائل انحرافی جنسی و مدل‌های انحرافی زندگی کردن که این روزها یک اصراری وجود دارد که آنها را «دگرباش» بنامیم. همجنس‌بازی‌های زنانه و مردانه. در واقع سینمای اروپا سینمای دگرباش‌هاست.

جشنواره کن جشنواره جریان دگرباش فیلمسازی است. مثلا وقتی به فیلم «آبی گرم‌ترین رنگ است» جایزه دادند اصلا به خاطر این دادند که درباره همجنس‌بازی است و خیلی وقیحانه هم در این باره ساخته شده است. حالا بعضی‌ها می‌گویند به کیفیت هنری فیلم جایزه دادند اما این حرف‌ها مزخرف است. مزخرف جریان روشنفکری وازده و جشنواره‌زده است. در واقع شما می‌توانید مطمئن باشید اگر فیلمی درباره همجنس‌بازی بسازید بالاخره در یکی از این جشنواره‌های اروپایی جایزه می‌گیرد، چرا که پروتکل‌های جشنواره‌ای درباره این موضوع تصریح دارند. جشنواره کن تا ۴ سال پیش در بازار فیلم یک بخش خیلی مهم پورنوگرافی و فروش فیلم‌های پورنو داشت اتفاقا برای اینکه شوخی کنند یا توهین کنند یا اذیت کنند، می‌آمدند این غرفه را چسبیده به غرفه ایرانی‌ها دایر می‌کردند.

آن کسانی که می‌گویند جشنواره‌های اروپایی جشنواره‌های حرفه‌ای و با اهداف از پیش تعیین شده هستند اگر بچه مسلمانند یعنی وقتی رفتند خارج طبیعتا همه ابعاد جشنواره را ندیدند و به خودشان اجازه ندادند ببینند، نمی‌دانند درباره چه دارند صحبت می‌کنند. آن کسانی که می‌دانند درباره چه صحبت می‌کنند هم عناد دارند.

این افرادی که از کن دفاع می‌کنند، نمی‌دانند از چه دفاع می‌کنند. جشنواره کن بیشتر در کنار ساحل و در تمام میهمانی‌هایی که در کشتی‌ها و هتل‌ها اتفاق می‌افتد جریان دارد، در بخش پورن که حالا جمع کرده‌اند و در بازار تعریف می‌شود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عبدل IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    میگن توی تیم ایرانی حاضر یافته در اونجا دو نفرشون شدید چیز بازن...ادمین این راسته یا دروغ
    • حاجی IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      اگه مسلمانی اسلام تجسس رو در این مسایل نفی کرده اگه مسلمان هم نبستی الان از اینستاشون سئوال کن خواستن جوابتو میدن
    • طیب NL ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      این دیگه چیه؟
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    خاک بر سر هر ایرانی که از لجنزار کن جایزه بگیره جایزه گرفتن از این لجنزار کثیف یعنی تو از مایی تو هم یک کرم کثیفی در این لجنزار متعفن!!
  • سلطان فرهاد IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 0
    اینا که میرن کن یه مشت ادم معلوم الحال هستند ازنظر اخلاقی فاسد و اهل رابطه هستند
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 1
    خخخخ، باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس