عنکبوت مقدس

جشنواره کن فرانسه که به خاطر رویکرد نژادپرستانه و تبلیغ سیاسی با انتقاداتی مواجه شد، در جهت همین رویکرد به استقبال یک فیلم ضعیف ضدایرانی و ضداسلامی رفت!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان نوشت: هفتادوپنجمین دوره جشنواره فیلم کن در فرانسه، روز گذشته با برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جایزه به برگزیدگان تمام شد. این دوره از جشنواره کن نیز مانند دوره‌های اخیر آن، بیش از هنر و سینما به سمت تبلیغ سیاسی و ایدئولوژیک رفت. آنچنان‌که مراسم افتتاحیه این جشنواره با پخش پیام تصویری زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برگزار شد. اتفاقی که واکنش انتقادآمیز ژان لوک گدار کارگردان نامدار فرانسوی را برانگیخت که در مصاحبه با روزنامه لیبراسیون گفت: «[جشنواره] کن هم یک سلاح تبلیغاتی است. آنها هر چه باشد کارشان تبلیغ زیبایی‌شناسی غربی است.» و ایران امسال هم مثل همیشه هدف این سلاح تبلیغاتی قرار گرفته است.

جشنواره کن ۲۰۲۲ نیز با همین رویکرد سیاست زده و ضدنژادی اقدام به انتخاب فیلم‌ها و سینماگران ایرانی زد. به این ترتیب که آثاری توهین‌آمیز علیه ایرانیان و دین اسلام را به عنوان نماینده سینمای ایران انتخاب کرد! بنابر اظهار نظر حاضران در جشنواره کن امسال، فیلم‌های ایرانی پذیرفته شده در کن ۲۰۲۲ بیش از قوت هنری و سینمایی به خاطر تصاویر ضدایرانی و ضداسلامی پذیرفته شدند.

یکی از این آثار، فیلم «عنکبوت مقدس» بود که بیش از فیلم سینمایی به عنوان یک تبلیغ تصویری علیه مردم ایران و دین اسلام، قابل ارزیابی است. فیلمی که توسط گروهی از ایرانیان ترک وطن کرده در اردن ساخته شده است. بنابر گزارش‌های رسیده از کن، این فیلم تصویری به شدت مشمئزکننده از هموطنانمان نمایش می‌دهد؛ اما آنچه در فیلم «عنکبوت مقدس» برجسته‌تر است، محتوای ضداسلامی فیلم و تصویرسازی غیرانسانی این فیلم از مردم متدین ایران است.

فیلم «عنکبوت مقدس» یک سوژه تکراری را دستمایه خودش قرار داده است. این فیلم درحالی موضوع یک قاتل زنجیره‌ای را انتخاب کرده که یک فیلم ایرانی دیگر نیز با همین موضوع و با نامی تقریبا مشابه، سال قبل روی پرده سینماهای کشورمان رفت. نکته قابل تأمل این است که کارگردان فیلم مذکور نیز قبلا نسبت به این سرقت سوژه توسط همکار ترک وطن کرده‌اش اعتراض نموده بود.

فیلم «عنکبوت مقدس» رفتار یک قاتل زنجیره‌ای که در أثر اختلال روانی اقدام به قتل می‌کرد را به ارزش‌های ایرانی- اسلامی نسبت داده است! تا آنجا که بی‌بی سی فارسی، با تیتر «قتل زنان به نام خدا» به استقبال این فیلم رفته است!

جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن ۲۰۲۲ به بازیگر این فیلم که یک مهاجر سابقا ایرانی است اعطا شد و او در سخنان خود از درد و رنج مردم ایران و بخصوص آبادان عزیز گفت. او علی‌رغم اینکه در تمام این سال‌ها هیچ محدودیتی برای سفر به ایران نداشته ترجیح داده هرگز به ایران بازنگردد و درنتیجه سال‌هاست در انتخابی خودخواسته ارتباطی با مردم ایران نیز ندارد که اکنون داغدار رنج و درد آنها باشد! بر این اساس بهتر بود در تریبون این جشنواره از مشکلات و دردسرهای جامعه مهاجران در اروپا سخن می‌گفت. مشکلاتی که خودش در تمام این سال‌های سختی و بیکاری از نزدیک لمس کرده و طعم شهروند درجه دو بودن را چشیده است.

برای مثال فقط کافی بود اعتراف ماه گذشته پاپ فرانسیس(رهبر کاتولیک‌های جهان) را به زبان بیاورد که گفت: «ما نژادپرست هستیم. و این بد است، این واقعیت که بسیاری از کشورها بیشتر از پناهندگان اوکراینی جنگ زده استقبال می‌کنند تا پناهندگان سایر نقاط جهان، نامی ندارد جز نژادپرستی.» مسلما این درد بسیاری از مهاجران از جمله خود او در جامعه اروپا بود و مسلما با تکرار سخنان پاپ در جشنواره پناهندگی‌اش لغو نمی‌شد اگرچه ممکن بود دیگر به عنوان یک ایرانی(!) در جشنواره‌های غربی مطرح نشود. البته از کسی که برای ارتزاق روزانه‌اش مجبور به بازی در فیلمی ضدایرانی شده که نه تنها ایران بلکه حتی طعنه به بارگاه امام مهربان ایرانیان و شیعیان در مشهد را نیز روا می‌دارد؛ انتظار این حد از آزادگی بیجاست.

نظر اغلب منتقدین و کارشناسان سینمایی در کن، بازیگران دیگر بوده ولی جایزه را به بازیگر فیلم «عنکبوت مقدس» دادند چون روی این فیلم سرمایه‌گذاری کرده بودند اما به دلیل ضعف فیلم، نمی‌توانستند جایزه بهترین فیلم یا کارگردانی را به آن بدهند و برای اینکه این فیلم ضدایرانی و ضداسلامی را مطرح کنند، باید جایزه‌ای به آن می‌دادند که بازیگر مهاجر، به خاطر حاشیه‌هایی که در جشنواره ایجاد کرده بود مورد توجه قرار گرفت.

در قسمت دیگری از نمایش ضدایرانی کن عوامل یکی دیگر از فیلم‌های فارسی‌زبان برای هر چه بدبخت‌تر نشان دادن ایران و ایرانی گوی سبقت را در دروغ‌گویی از یکدیگر می‌ربایند. بازیگری که دیروز ادعا کرده بود شنای زنان در ایران ممنوع است و علی‌رغم دعوت مقامات فدراسیون شنای ایران برای تماشای مسابقات قهرمانی شنای زنان در کشورمان ترجیح داد سکوت کند و به روی خودش نیاورد، این بار مدعی خفقان شده و می‌گوید در ایران همه چیز ممنوع است و مردم هر روز از صبح تا شب مشغول جنگیدن با موانع هستند! و البته هیچ کس از او سؤال نکرد در صورت چنین خفقان و سرکوبی چگونه او توانسته در بیش از بیست فیلم و سریال نقش‌آفرینی کند، کتاب به بازار نشر بفرستد و از جشنواره‌های دولتی ایران جایزه دریافت کند!؟ و اصلا در صورت چنین خفقانی چه‌طور علی‌رغم این اظهارات رادیکال و خلاف واقعش در خارج از مرزها، آزادانه در داخل ایران رفت و آمد می‌کند!؟

او که در این سخنان ادعای دلسوزی برای مردم ایران را دارد پیشتر حاضر به نقش‌آفرینی در پروژه‌ای شد که فساد مالی تهیه‌کننده‌اش در غارت اموال مردم از صندوق ذخیره فرهنگیان کاملا آشکار شده بود. در واقع خانم بازیگر دستمزد میلیاردی‌اش را از اموال غارت شده فرهنگیان شریف ایران می‌گرفت و کاملا از این موضوع مطلع بود. او این روزها در حالی سردمدار مبارزه با مفاسد اخلاقی در سینمای ایران شده و هشتگ #می_تو می‌زند که تا دیروز خودش و همفکرانش از بانیان پروژه #ما_بی‌غیرتیم بودند!

نمایش ضدایرانی کن با اجرای بازیگران فارسی‌زبانش پرده‌های مضحک دیگری هم دارد. آنجا که مشخص می‌شود یکی از فیلم‌های حاضر که از قضا جایزه بهترین بازیگر زن را هم گرفته متهم به سرقت از یک فیلم‌نامه ایرانی است و کارگردانش سعی داشته با تطمیع افراد سوژه را از آن خود کرده با دور زدن قانون، برایش مجوز بگیرد و در نهایت ناکام مانده و مجبور به فیلم‌برداری یواشکی و تصویربرداری در خارج از ایران می‌شود. و یا آنجا که دیگر فیلم فارسی‌زبان حاضر در جشنواره که جایزه منتقدان را گرفته به صورت کاملا غیرقانونی و البته با همدلی مسئولان دولت قبل در ایران ساخته و به جشنواره کن فرستاده شده است. این حجم از فضای باز برای قانون شکنی بیش از آنکه نشانه آزادی در ایران باشد نشانگر هرج و مرج فرهنگی است.

اما تلخ‌ترین پرده نمایش ضدایرانی کن وقتی اتفاق افتاد که بازیگران این نمایش حتی برای یک بار حاضر نشدند با هم‌زبانان ایرانی‌شان هم‌دردی کنند و زبان به شکایت از اروپا و آمریکا به دلیل عدم پایبندی به تعهدات‌شان در قبال ایران و اعمال تحریم‌های غیرقانونی بگشایند.

آنها حتی به‌اندازه آلنا دوهان نماینده ویژه سازمان ملل در امور تحریم‌های یکجانبه، شرافت نداشتند تا در میان بدبخت‌نمایی‌های‌شان از مردم ایران فقط برای یک بار هم که شده انگشت اتهام را به سمت آمریکا و اروپا بگیرند و بگویند: «تحریم‎های یکجانبه آمریکا باعث نقض حقوق بشر می‎شود.» چون آنها اصلا با مردم ایران زندگی نمی‌کنند. آنها نشان دادند بیگانه از ایران و ایرانی، سربازان غرب برای تحقیر مردم ایران هستند. ژان لوک گدارکارگردان فرانسوی راست می‌گفت: «جشنواره کن یک سلاح تبلیغاتی است» و مردم ایران باز هم هدف این سلاح قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    33 5
    بعدش بازیگران به ایشون تبریک گفتن
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      12 2
      و افساد طلبان
    • سعید IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      سعید حنایی فردی بود که در پی خیانت همسرش ،تعادل روحی خود را از دست داد واین هیچ ارتباطی به دین و مذهب ندارد چنانکه بسیاری از غربیها که تقیدی به مذهب ندارند به جرایمی خشونت بارتر و وحشیانه تر متوصل میشوند، خشونت خانوادگی بشکل نوین از آسیبهای اجتماعی سبک زندگی غربیست که با شروع رنسانس و پذیرفتن ولایت شیطان در غرب بشدت رواج یافت.حال مجرمان شبه روشنفکر بهایی که میمون وار سبک زندگی غربی را تقلید و به ملت تحمیل کردند،از داستان قربانی خود ویک بازیگری که قربانی دیگر آنهاست، آشی پخته که خورنده اوپل و آخرش همان نجاستهای بهائی فاسد در داخل و خارجند.
    • سعید IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      عجیب است هرکس بواسطه فسادهای موجود پولدار تر شده است مخالف تر است؟؟؟
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      اینکه از خودت هیچی‌ نداشته باشی و فقط نگاهت به دست و دهن دیگران باشه که چی میخوان و خودتو به خدمت اونا دربیاری تا خوششون بیاد پست ترین نوع گداییه.اینکه به خوشایند دشمنان وطن و عقایدت جست و خیز کنی تا جایزه ای چیزی پرت کنن جلوت واقعا پستی و حقارته.همیشه ملاک،تشویق کردن نیست چون مثلا برای حیوونای دست آموز هم کلی آدم جمع میشه و حسابی تشویقشون میکنن
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      1 0
      با آل علی هرکه درافتاد ورافتاد
  • روزبه IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    51 11
    دشمنان اهل بیت همگی یه مدل فکر میکنن ولی در رو‌ش تقابل با اهل بیت متفاوت عمل میکنن، بهایی ها،وهابیها، سلفی ها، داعشی ها، صهیونیستها و البته بعضی جریانات اصلاح طلبی داخلی و بعضی از سلبریتی ها و بازیگران به این لیست اضافه شدن، دلیل دشمنی با اهل بیت این جریانهای بدنام هم به استناد روایات وارده مشخصه
    • دیده بان IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      16 1
      در مورد کسی که دانسته و آشکارا با اهل بیت دشمنی می کنه، جرات نمی کنم بگم حرام زاده است اما با اطمینان 100% میگم حرام لقمه است، بی شرف و وطن فروش هم هست.
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    11 58
    به نظر میاد فیلم جالبی باشه
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      21 8
      مزخرفات کن هیچکدوم جالب نیست
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      12 1
      اتفاقا از نطر مخاطبین کن جزو بدترین فیلم ها انتخاب شده. رده آخر رو داشت
    • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      12 0
      در همه تاریخ بشریت ، دشمنان انبیا و اولیای الهی وجود داشته اند از فرعون و نمرود و معاویه و یزید و ... تا به امروز . و همگی به اذن اللّه ، به اسفل سافلین پیوسته اند . لذا اینها نیز که با اهل بیت طاهرین علیهم السلام ، عداوت می کنند ، به همان درکات اسفل سافلین ، خواهند پیوست
    • قریشی IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      12 1
      جالبه ، برای امثال کسانیکه نه هویت دارند، نه اعتقادات دینی و اخلاقی، نه شرافت، نه ناموس، نه تعصب ملی، نه قید و بند رفتاری، نه نان حلال سر سفره شون اومده، ... شاید هم در حلال و حرامی نطفه هم شبهاتی داشته باشند . جالبه برای کسانیکه همیشه دهنشون رو باز کردند تا شبکه های رسانه ای غربی استفراغشون رو بریزن توی حلقشون و اونام بگن به به عجب محتوایی داشت، اونا چقدر خوشبختن ما چقدر بدبختیم ...
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      9 1
      تو نه ایرانی هستی نه مسلمون. لطفا زودتر از ایران برو و هرگز برنگرد.
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      6 0
      جالب برای اسرائیل و استکبار و منافقین
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      9 1
      با آل علی هر که در افتاد ، ورافتاد. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      2 0
      آره برای فرزند شیطان فیلم حالی هست، ببین تو هم میتونی ....
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      اه اشتباه مثبت زده شد
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    6 2
    سربازان ناتوی فرهنگی برای زیر شعاع بردن ((سلام فرمانده)) به صف شده اند.
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    4 0
    نام فیلم ((وقتی فاحشه ها به امام رضا توهین میکنند))
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    4 1
    دولیبرتی ها کسب و کارشون رو بر روی بی شرفی و بی ناموسی گذاشتند پس انتظار بیشتری ازشون نداریم، هرجا بوی پول بیاد دیگه براشون شرف و کشور و دین معنا نداره توی تاریخ هم همینطور بوده دشمنای اسلام و ائمه هم همین طور آدم ها بودند. ما اگه مَردیم نباید بگذاریم سیل پول پرستی ما رو هم با خودش ببره، امتحانهای سختی در راه است. اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    البته بازیگرا و کارگردانها زودتر از ما متوجه هویت کن شدند که بسمت تولید فیلمهای ضد ارزشی شدند
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    1 1
    1-پوستر رسمی فیلم نحس عنکبوت مقدس از یک زن فاحشه ذات شیطانی فیلم رو برملا کرده 2-پوستر تبلیغ فیلم با توهین به حرم امام رئوف امام رضا ع 3-انتخاب زنی که رابطه فحشاش برملا شده و جایزه بهش 4-جنبش me _tooبین زنان سینما که بهشون تجاوز شده 5-هنجارشکنی بازیگران ایرانی در کن و سیاهنمایی هاشون و دفاع نکردن از کشورشون6-انتخاب اصغر فرهادی جزو داوران....همه اینها رمز شیطانی این فیلم نحس هست که قراره در ایران پیاده کنند.باید هدف ایادی شیطان رو برای مردم تبیین و روشنگری کرد که دنبال چی هستند.
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    1 1
    اون فیلم برای همیشه در تاریخ میمونه، واقعا بودجه فرهنگی کشور را هیف و میل میکنن و بایک متن کوتاه میخواهند جواب اون فیلم بدهند، ایا واقعا این جوابش هست، بهترین جواب رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور هست که هیچ امیدی به رفع ان وجود نداره، متاسفانه
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    1 0
    هرچه پسوند و پیشوند حروم هست
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    6 1
    اسلام پیروز است
  • هموطن GB ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    31 0
    مقصر جمهوری اسلامی اینقدر دست این بی شرافت های نا هنرمند ‌‌و وطن فروش را باز میگذارد، تا هر خیانتی دلشان خواست بکنند و بعدش هم آزادانه از مواهب زندگی اشرافی در ایران لذت ببرند. بایستی قانونا جلوی این افراد گرفته شود
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 3
    هیچ وطن‌پرست واقعی، این رفتار و نمایش‌ها رو تمجید نمی‌کنه. ولی به نام اسلام و دین و دین‌داری و انقلابِ اسلامی، از سرِ بی‌عُرضه‌گی و بی‌کفایتی و ب‌لیاقتی و بی‌سوادی و تکبّر و یک‌دندگیِ عوامانه‌‌ی سیاست‌های اشتباه و مسخره، چند ساله که کامِ ملت رو تلخ کردید و صداشونو خفه؟ _ که البته، عمدتاً به خاطرِ ذاتِ اسلام و انقلاب، مراعات میکنند و میگن ایشالا درست میشه!!!_ اما افسوس شما مدیران و حاکمان نالایق، عرصه رو بر مردم تنگ کردید و تلخ!!! چند سالِ دیگه باید صبر کنند تا درست بشید و درست! بکنید!!!!!!!!! قوم یهود بخاطر خطاهاشون! ۴۰سال سرگردان بودن! ملتِ ایران! تاوانِ کدوم گناه رو داره میده که ۴۳ ساله تمامِ جنگ و فشار و تورم و هزار و یک کوفت و زهرِ مار رو تحمل کرده! ولی روز به روز اوضاعشون بدتر میشه و حاکمانشون گستاخ‌تر!!!!.... آره اخوی! به اون قلم به دستانِ جیره‌خوارِ کیهانی!!!! بگید! بله، اونا بد میکنن، اما تو این آب و خاک نیستن و به زعم ما خائن! ولی شما حاکمانِ نالایق چی!؟! به شما چه باید گفت؟! جز اینه که حقتون، کَت‌بسته! ریختنِ توی حوضِ سلطونه؟!!!!!!!..................
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      ۱نفس بکش داداچ
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    5 0
    در ذهن بسیاری از مردم فیلم یک ادا و اطوارسخیف شناخته می شود - کسی برای این دلقکها تره هم خورد نمی کنند بوی گندشان برای شامه خودشان خوش است و الا ملتها از این ادا و اطواریهای نان به ترویج اطوار خورها متنفرند.
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    5 0
    تربیت یعنی نظام تنبیه و تشویق. جهان در حال تربیت ملت ایران است. تشویق با جشنواره کن. تنبیه با تحریمها. تا ایرانیها تبدیل به قومی متمدن با ارزشهای فراماسونری بشوند.
  • نیما IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    6 0
    مگر جایزه یک کشور غربی چه ارزشی دارد آدم اینقدر وطن فروش باشد و علیه وطنش سیاه نمایی کند
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      دقیقاااااااا ادم عوووووووقش میگیره یعنی
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 1
    این خانم امیر ابراهیمی از آنجا که حرفه اش بازیگریست، خودش فیلم مستهجنش را به. هدف پناهندگی انتشار داد. و هنوزم در لوای این حرکت و فریب عده ای کثیری خوش باور روشنفکر دارد برای خود کسب درآمد می کند
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    5 0
    کسی که از اموال ملی دزدی می کند. مخصوصا از قشر فرهنگی حتما خائن است. اما خائن از ان ها افرادی هستند. که امکان دزدی به این خائن ها می دهند. چرا خانئنین کشور را اعدام نمی کنید؟
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    11 1
    یکبار برای همیشه تکلیف خودمون رو با این سینمای کثیف و دل بهم زن کنونی ایران و عوامل خبیث و بی شرف و نمک به حرام اون روشن کنیم. ما اگر این جماعت سلبریدی آشغال رو نخواهیم باید کجا عنوان کنیم؟ مرده شوی یکی یکیشون رو ببرند که کثیف تر از این جماعت وجود ندارد. به استثنای انگشت شمار . واقعا انگشت شمار.
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    5 1
    وقتی فیلم منتسب به خانم ابراهیمی اومد من سال اول دانشگاه بودم و جزو افراد معدودی بودم که تمایلی به دیدن نداشتم. همش فکر میکردم الان در چه وضعیت بد فکری و فشار خانواده و جامعه هست و براش دعا میکردم. اما الان واقعا میبینم بعضی انسانها باز اگر فرصت پیدا کنند یا آبروی خودشونو می‌برند یا آبروی دیگران و حتی یک کشور را! وقتی دیدم جایزه برنده شدند واقعا خوشحال شدم اما وقتی تکه ای از فیلم رو دیدم متاسف شدم که ازشون استفاده ابزاری و تبلیغاتی شده.
  • حسین IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    3 8
    احسان علیخانی رو از تلویزیون بندازید بیرون
  • ناشناس IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    9 0
    خدااینارولعنت کنه
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    7 0
    اگه اختلال روانی داشته چرا اعدامش کردن
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    9 0
    در اخرالزمان زناکاران ، ستوده شوند
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      احسنت
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 8
    فیلم بسیار ریبایی است
  • علیرضا IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    با عرض سلام و خسته نباشید. هرزگاهی بعضی از افراد خواسته یا ناخواسته اسیر تمایلات آن طرف آبی شدن به خود میگیرند اما آخر آن دوباره بازگشت به وطن عزیزشان است با شرمندگی . بهتر است در این زمینه اصحاب رسانه و بازیگران و دست اندرکاران سینمای ایران هرچه بیشتر و دقیق تر چهره دو رنگ این افراد را به هم میهنان عزیز معرفی نمایند .
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 8
    چقدر نفرت موج می زنه تو این نظرات
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      واس اونایی که به عشق جایزه واس دشمن مردمشون خوش رقصی میکنن عشق موج نمیزنه داداچ.همه مردم دنیا از اینجور آدما بدشون میاد
    • شایان IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      تو کسی به خونوادت که همون،مردم ایران هستن و عقایدت توهین کنه نامه عاشقانه واسش میفرستی؟از وطن فروشا همه چندششون میشه خب
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    3 0
    خورشید دو عالم ثامن الحجج علیه السلام نور می افشاند و سگان و شغالان عوعو کنند و زوزه کشند
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    5 0
    اگه ما فیلمی درباره قتل عام فرانسوی‌ها و جنایتی که در الجزایر کردن بسازیم روش بهتر و اثر گذارتری هست تا بیانیه دادن
  • رضا IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    منهم مخالف فيلم هاى ضد مذهبم اما به محضر استاد بزرگ فراماسونرى و يهودى زاده آنوسى جناب شريعتندار بايد بگم : بزرگوار ! شماها كه صبح تا شب به طرف همين هنرمندها جفتك ميزنيد و بى حيائى راه ميندازيد كه … خدا نياره روزى يه هنرمند نظرش مخالف شما غربتى ها باشه مگه راحتش ميذاريد ؟! تا آواره اين كشور و اون كشورش نكنيد مگه آروم مى گيريد ؟! نه باباجون گذشت اون روزها ديگه كسى تره هم خورد نميكنه براى شما ! چرا ياد نمى گيريد مثل آدم حكومت كنيد ، مهربون باشيد مؤدبانه و محترمانه با مخالفين تون برخورد كنيد، اين جاده دو طرفه است يادمه چند سال پيش گفتى ما جاده يه طرفه كرديم نشون به اون نشون كه فرمون و دنده و … از جا كنديم تا … خب حالا تحويل بگير ، حق ندارى مثل پيرزن ها ناله و نفرين سر بدى
  • Ata IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 0
    از یک مشت هرزه چه انتظاری دارید؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس