مربی جدید استقلال قطعاً ایرانی خواهد بود/ نکونام که استراماچونی را شکست داد، چرا نیاید؟/ آقای مجیدی! آن همه هیجان و تکل زدن برای رفتن بود؟

پیشکسوت استقلال گفت: مربی جدید تیم استقلال قطعاً ایرانی است و هواداران با توجه به سابقه یک ساله خوبه مدیریت استقلال باید به انتخاب آجورلو اعتماد کنند.

به گزارش مشرق، عباس سرخاب، بازیکن اسبق تیم استقلال در ارتباط با جدایی فرهاد مجیدی و اتفاقات اخیر پیرامون احتمال حضور جواد نکونام در راس کادر فنی این تیم اظهاراتی را مطرح کرد.

نظرتان درباره جدایی فرهاد مجیدی از استقلال چیست؟

باعث تعجب است! مجیدی با این هیجان و خوشحالی که می‌کرد، با آن تکل زدن‌هایش بابت موفقیت استقلال و این اشک‌هایی که در جشن قهرمانی ریخت، شوک بدی به هواداران داد. هیچ کس چنین توقعی از فرهاد مجیدی نداشت.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

بحث فراتر از این حرفهاست. شاید کادر مدیریتی و پیشکسوتان فوتبالی نسبت به تصمیمات حرفه‌ای در این سطح خیلی غافلگیر نشوند اما هواداری که تازه با این تیم اُنس گرفته و از قهرمانی اش خوشحال بود بیشترین لطمه را خورد. به ویژه اینکه مردم در طول این یک فصل به شدت از فرهاد مجیدی حمایت کردند و حداقل توقع شان این بود که او لااقل تا پایان قرارداد سه ساله‌اش به حمایت این مردم جواب می‌داد و می‌ماند. حتی اگر فصل بعد قهرمان نمی‌شد.

مربی جدید استقلال قطعا ایرانی خواهد بود/ نکونام که استراماچونی را شکست داد، چرا نیاید؟/ آقای مجیدی! آن همه هیجان و تکل زدن برای رفتن بود؟

به نظر شما چه توصیفی می‌توان از اقدام مجیدی داشت؟

کار او اصلاً عاطفی و قشنگ نبود. شاید به لحاظ حرفه ای یک اقدام معمولی صورت گرفته باشد اما مجیدی با این اقدامش مردم را آزرده خاطر کرد. شاید مشاورینش به او گفته باشند که اگر برود در تاریخ باشگاه استقلال ماندگارتر می‌شود اما اینجا استقلال است و از این اتفاقات مهمتر، بارها و بارها برایش رخ داده. ای کاش او می‌ماند و لااقل پاسخ حمایت‌های کادر مدیریتی را می‌داد.

به نظر شما شرایط حمایت مدیران استقلال از مجیدی مطلوب بود؟

قطعاً این طور بوده است. مدیرعامل باشگاه و اعضای هیئت مدیره دیگر چه کاری باید برای مجیدی می‌کردند که نکردند؟ هر بازیکنی را خواست جذب کردند و ما کمترین تنش و درگیری، جر و بحث و چالش را بین اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل با سرمربی تیم داشتیم. شاید در طول همه این سال‌ها هرگز چنین فضایی را ندیده بودیم.

حالا مربی خارجی باید جای مجیدی به استقلال بیاید یا داخلی؟

تکلیف مربی خارجی که مشخص است. قطعاً با این قیمت دلار و شرایطی که استقلال به عنوان یک تیم دولتی دارد این بحث به جایی نمی‌رسد. بنابراین مربی جدید استقلال قطعا ایرانی خواهد بود. مهم تر از این بحث، موضوع برنامه ریزی برای آینده است.

چطور؟

باید هر مربی که انتخاب می‌شود با برنامه ریزی دقیق و درست جلو بیاید تا بتواند استقلال در اوج را در همین سطح نگه دارد و حتی بالاتر ببرد.

مربی جدید استقلال قطعا ایرانی خواهد بود/ نکونام که استراماچونی را شکست داد، چرا نیاید؟/ آقای مجیدی! آن همه هیجان و تکل زدن برای رفتن بود؟

در این مدت نام جواد نکونام به عنوان گزینه اصلی هدایت استقلال مطرح است. اما مردم به شدت نسبت به این موضوع موضع گیری کرده اند. به نظر شما نکونام با این شرایط می‌تواند به استقلال بیاید؟

بحث من نکونام نیست که اگر او هم بیاید یکی از مربیان کارنامه دار و خوشفکر امروز فوتبال ایران است، اما در بحث طرفداری، متاسفانه گاهی شاهد هستیم که اتفاقات غیرمنطقی هم رخ می‌دهد. برای نمونه باید به عملکرد استراماچونی اشاره کرد. استراماچونی در استقلال نتایج خوبی گرفت اما آیا همین مربی در الغرافه قطر موفق بود؟ خیر! تیمش خیلی گل می‌خورد و البته در نهایت نتوانست رضایت مدیران باشگاه قطری را هم برآورده کند. ضمن اینکه همین مربی ایتالیایی در بازی رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان با فولاد به تساوی بدون گل دست یافت و در بازی برگشت مقابل جواد نکونام و تیم فولاد شکست خورد. بنابراین کادر مدیریتی باشگاه نباید تحت تاثیر جو هواداری قرار بگیرد.

اما این موضوع فراتر از این حرفهاست و هواداران به شدت روی این مسئله تاکید دارند؟

هواداران اگر منطقی فکر کنند باید به کار مدیریتی استقلال اعتماد داشته باشند. مدیرانی که در طول یکسال گذشته خودشان را به اشکال مختلف اثبات کردند و همه جوره نقش موثری در قهرمانی موفقیت‌آمیز استقلال داشتند. بنابراین باید گفت اگر مردم توقع دارند استقلال با مربی ایرانی موفق باشد باید از انتخاب مدیران باشگاه حمایت کنند. امیدوارم هر مربی که به جای مجیدی می‌آید بتواند تحت حمایت کامل مردم مثل همین فصل که مجیدی را حمایت کردند استقلال را در مسیری حرکت بدهد که قهرمانی های متوالی در ایران و موفقیت در آسیا را به ارمغان بیاورد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    2 0
    مجیدی رفت تا حرف های صدتا یک غاز شما را دیگر نشنود. کدامتان می توانید به اندازه مجیدی به استقلال خدمت کنید؟ جز حرف زدن کار دیگری هم بلد هستید؟ خیلی عرضه دارید شرایط تیمی که مجیدی ساخته را بدتر نکنید.
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 2
      البته شیخ فرهاد برای قرارداد چرب با امارات گریه میکرد
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 1
      همه پسکسوت هارو قال گذاشت‌.
  • ایرانی IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 1
    چه ضدحالی زد به شیشتقلال! میگن جام اهدایی رو هم به عربهای امارات فروخته!
  • علی IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    2 0
    لنگی هر موقع بدون باخت تیمت قهرمان شد ، حرف بزن.
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 0
      حداقل یه دبل کنید بعد قارقار کنید. حالا پوکر پیشکش!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس