نکونام از هر نظر از مجیدی سرتر است/ استقلال با جواد دو سال دیگر هم قهرمان می‌شود/ پرسپولیس هم بدون برانکو ۳ جام گرفت

پیشکسوت استقلال گفت: امیدوارم هواداران پرشور استقلال این روزها را فراموش نکنند تا دوباره چند ماه بعد با تعصب کورکورانه سراغ فرهاد مجیدی را نگیرند.

به گزارش مشرق، اصغر طالب نسب، بازیکن اسبق استقلال درباره جدایی فرهاد مجیدی از این تیم، احتمال حضور جواد نکونام در راس کادر فنی آبی‌پوشان و مسائل دیگر اظهاراتی را مطرح کرد.

انتظار جدایی فرهاد مجیدی، ۲۴ ساعت بعد از پایان فصل را داشتید؟

ابتدا باید قهرمانی را به هواداران خوب استقلال تبریک بگویم. این قهرمانی یک موفقیت خوب بود. همچنین باید این قهرمانی را به فرهاد مجیدی و کادر حرفه ای اش تبریک گفت. همچنین به باشگاه و مدیریت آن. استقلال خیلی بزرگتر از مجیدی‌هاست و پیراهن استقلال بر تن هر مربی باشد نتیجه می‌گیرد. مهم این است که این تیم نفرات خوبی دارد که باید حفظ شوند و قطعا با این مدیریت خوب هر مربی در آن مشغول به کار شود بازهم قهرمان خواهد شد.

نگفتید که آیا انتظار داشتید مجیدی از استقلال برود؟

رشته تحصیلی من روانشناسی است. در بحث روانشناسی راجع به یک معتاد که اعتیادش را ترک می‌کند می‌گویند این معتاد فعلاً اعتیادش را تعطیل کرده و ممکن است دوباره آن را از سر بگیرد بنابراین کسی که یکبار دست به کاری زد باز هم ممکن است دوباره آن را تکرار کند. در واقع انسان یا کاری را هرگز نمی‌کند و یا اینکه اگر انجام داد احتمال تکرارش به مراتب بیش از عدم تکرارش است. در هر حال فرهاد مجیدی دوست داشت برود و در عالم حرفه ای هم کار اشتباهی نکرد. ما هم به او خسته نباشید می‌گوییم. دوست داشته مربیگری اش را در امارات ادامه دهد. تماشاگران هم نباید نگران باشند.

نکونام از هر نظر از مجیدی سرتر است/ استقلال با جواد دو سال دیگر هم قهرمان می شود/ پرسپولیس هم بدون برانکو ۳جام گرفت

ولی خیلی نگرانند؟

مگر وقتی برانکو از پرسپولیس رفت و یحیی آمد این تیم ۲ سال قهرمان نشد؟ آجرلو باید بازیکنان را حفظ کند و قطعاً با این بازیکنان استقلال هم با مربی بعدی دو سال دیگر پشت سر هم قهرمان می‌شود. استقلال فرموده است قلعه نویی‌ها پورحیدری‌ها حجازی‌ها و مربیانی که برای استقلال جام برده اند فقط هواداران باید حمایت کنند تا تیم دوباره قهرمان شود.

این روزها حرف از سرمربیگری جواد نکونام در استقلال است. نظر شما در این باره چیست؟

جواد به مراتب از فرهاد مجیدی پخته تر است. نکونام هم کاریزما دارد و هم شخصیت خیلی خوبی دارد. نتایج سال‌های اخیرش هم بیانگر عملکرد مربیگری اش است. مطمئنم اگر او سرمربی استقلال شود نتایجی خیلی بهتر از زمان مجیدی خواهیم گرفت. از طرفی نکونام خودش استقلالی است و کاپیتانی استقلال را هم در کارنامه اش دارد. من خودم دو بار با سپاهان قهرمان لیگ شدم ولی با استقلال هم قهرمان شدم اما همیشه همه جا می‌گویم استقلالی هستم. جواد نکونام به لحاظ فنی خیلی کامل تر از فرهاد مجیدی است.

اما هواداران می‌گویند هر مربی ایرانی جای مجیدی بیاید او را راحت نمی‌گذارند؟

بار دیگر باید به هواداران گفت همانطور که مجیدی به لحاظ حرفه ای با آنها و استقلال رفتار کرد آنها هم باید حرفه‌ای باشند و این روش را یاد بگیرند. باید دست از تعصب کورکورانه بردارند. فردا اگر نکونام آمد و تیمش در صدر جدول بود و بعد از ۴ برد، یک شکست آورد نباید دوباره حمایت شان را از کادرفنی کم کنند و فریاد بزنند "فرهاد مجیدی...برگرد به تیمت!". در واقع هوادار متعصب نباید با یک غوره سردی اش شود و با یک مویز گرمی‌کند.

نکونام از هر نظر از مجیدی سرتر است/ استقلال با جواد دو سال دیگر هم قهرمان می شود/ پرسپولیس هم بدون برانکو ۳جام گرفت

در ادامه همین بحث شما باید گفت، عده ای هم می‌گویند چرا استقلال به شعبه دوم پاس تبدیل شده است؟

چه اشکالی دارد! من یک سئوال از آنهایی که این بحث را پیش می‌کشند دارم. آیا در تیم منچسترسیتی یک بازیکن اهل شهر منچستر داریم؟ اتفاقا خیلی خوب است که همه بسیج شوند تا پرچم استقلال را بالا نگه دارند. مهم نیست بازیکن یا مربی از پاس، سپاهان یا هر تیم دیگری آمده باشد. باید این تعصب‌های کهنه و تاریخ مصرف گذشته را کنار بگذاریم و به این فکر کنیم که پرچم استقلال باید بالا بماند. جواد نکونام کاپیتان تیم ملی بوده، در سطح اول اروپا فوتبال بازی کرده و پنج سال است که مربیگری می‌کند. مگر برانکو که در پرسپولیس مربیگری کرد و با این تیم قهرمان شد قبلا در "پرسپولیس کرواسی" فوتبال بازی میکرده؟ این حرفها را باید دور ریخت. مهم این است که هرکسی در استقلال در هر سمتی مشغول به کار می‌شود پرچم استقلال را بالا نگه دارد.

فکر می‌کنید آجرلو در استقلال بماند؟

امیدوارم این اتفاق بیافتد. من پنج هفته زودتر از پایان فصل در مصاحبه با شما گفتم که استقلال قهرمانی‌اش مسجل است. حالا فقط باید به فکر ثبات مدیریت، ثبات کادرفنی و حفظ بازیکنان باشیم. آجرلو اگر می‌خواهد به فدراسیون برود نباید بگذارد ۱۰ روز قبل از شروع فصل این کار را بکند، بلکه باید از حالا برود تا مدیریت جدید کارش را شروع کند.

منبع: خبر ورزشی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سپاهان ایران IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 6
    فقط حاج محمود فکری باید تا یه کم بخندیم و سپاهان هم قهرمان بشه.
    • رضا IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      3 0
      تیم شما چند برابر بقیه تیم ها پول دارد و هزینه می کند آخرش هم نهایتا سوم یا چهارم می شود و زنگ تفریح بازی های باشگاه های آسیا است و 5 تا 5 تا گل می خورد. اگر این همه پول را به یک تیم دسته سومی می دادند تا الان اقلا یک قهرمانی آسیا را در در کارنامه داشت.
  • رمضانی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    نکونام که آقاست ولی انصافا افراد موفق و محبوب چون فرهاد چقدر بدخواه و حسود از طیف سرخ و آبی دارند بخل صفت رذیله ای که بسیار زشت و زننده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس