کد خبر 1384526
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸

به گزارش مشرق، علیرضا تقوی‌نیا تحلیلگر در کانال تلگرامی تفسیرگر نوشت: در لبنان به دلیل تنوع طوایف و وابستگی گروهها و احزاب سیاسی به کشورهای خارجی ، معمولا بر سر مسائل مختلف اجماع وجود ندارد و بالعکس در اکثر مواقع اختلاف نظر شدیدی نیز حاکم است.

اما اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در اکتشاف گاز در نقاط مورد مناقشه آبی با لبنان ، خشم و عصبانیت لبنانی ها از طیف های گوناگون را شامل شده است‌.

خصوصا که طی سالهای اخیر تحریم های اقتصادی وضعیت معیشتی ساکنان عروس خاورمیانه را تحت تاثیر جدی قرار داده و هر گونه مجرا و مسیری برای رهایی از این شرایط سخت ، مورد اجماع و خواست همگانی خواهد بود .

دبیرکل حزب الله نیز در سخنرانی اخیر خود به همین نکته اشاره کرد که راه حل فوری اقتصاد لبنان استخراج نفت و گاز از مدیترانه است و در صورت رخ دادن این امر ، معیشت شهروندان این کشور متحول می گردد. 

حال که رژیم صهیونیستی در اوج مشکلات اقتصادی لبنان و علی رغم تهدیدهای مقامات لبنانی ،در مناطق مورد مناقشه قصد اکتشاف گاز را دارد ، به نظر اتفاق نظری در میان لبنانی ها برای مقابله با این رژیم ایجاد گشته است.

حزب الله اعلام کرده در صورت لزوم و درخواست دولت می تواند با قدرت نظامی سکوهای اکتشاف را هدف قرار دهد و از ابزار لازم برای تحقق این امر نیز برخوردار است .

از طرف دیگر رئیس جمهور ، رئیس مجلس و نخست وزیر لبنان نیز به اقدام اسرائیل اعتراض جدی کرده اند و سمیر جعجع متحد سنتی صهیونیست ها نیز جرات نکرده علیه این اظهار نظرها سخنی بگوید ؛ زیرا به وجهه اش آسیب جدی وارد می گردد. 

در نتیجه به نظر می رسد اگر بنای محور مقاومت بر پاسخ گویی اساسی به اسرائیل در شرایط کنونی و از بین بردن بن بست ایجاد شده در مسائل منطقه ای و تغییر بیشتر توازن قدرت در غرب آسیا باشد ، بهترین دستاویز همین بحران مورد مناقشه لبنان و صهیونیست هاست و در لبنان نیز اجماع و اتفاق آرا بر سر جلوگیری از دزدی اسرائیل از منابع لبنانی ها وجود دارد و ایضا حزب الله نیز ادوات و ابزار مورد نیاز برای بازداشتن صهیونیست ها از استخراج گاز را در زرادخانه خود ذخیره کرده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نیما IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    بهترین کار حمله پیش دستانه ایران به اسقاطیل هست در اینصورت ایران باید با ورود به جنگ با اسقاطیل باآنها با مشت آهنین برخورد کند جنگ ایران و اسقاطیل حتمی است و دیر و زود دارد اما سوخت ساز ندارد ناگفته نه ماند اسقاطیل توانایی پاسخ دادن به ایران ندارد و در این جنگ ایران ابتدا با پهباد های انتحاری آرش موشک های فاتح ۱۱۰ تمام تسلیحات شمیایی و اتمی اسقاطیل را از بین می برد و بعد از آن موشکباران ادامه پیدا می کند و ایران اسقاطیل را از بین می برد نگران نباشید در این جنگ اسقاطیل توان شلیک حتی یک موشک را به ایران ندارد
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    12 2
    فاتحان قدس و نابودگران اسرائیل بزودی می آیند....
    • تبریزی IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 0
      به اذن الله، ان شاالله
  • RO ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    5 1
    العجل یا مهدی ___ _________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس