زلنسکی: پیروزی در برابر روسیه باید در میدان جنگ حاصل شود

رئیس جمهور اوکراین روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت که پیروزی در برابر روسیه باید در میدان نبرد حاصل شود اما با این وجود آماده برگزاری مذاکرات صلح با پوتین است.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز سه‌شنبه بار دیگر بر آمادگی خود برای انجام مذاکرات صلح با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تاکید کرد.

وی که با نشریه آمریکایی «فایننشال تایمز» مصاحبه می‌کرد، گفت که پیروزی باید در میدان جنگ حاصل شود اما تاکید کرد که وی آماده برگزاری مذاکرات صلح با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه است.

رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که توقف مذاکرات با روسیه، گزینه مورد نظر اوکراین نیست. وی همچنین بار دیگر از کشورهای غربی خواست تا به حمایت نظامی از اوکراین بپردازند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) از تسلط نیروهای کشورش بر مناطق مهمی در شرق اوکراین خبر داد.

شویگو طی نشست خبری گفت: «بخش قابل توجهی از جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک در امتداد ساحل چپ سِوِرسکی دونتس از جمله شهرهای کراسنی لیمان و اسویاتوهیرسک و همچنین ۱۵ شهرک دیگر آزاد شده‌اند».

شویگو با بیان اینکه به طور کلی، ۹۷ درصد از خاک جمهوری خودخوانده لوهانسک تا به امروز از کنترل دولت اوکراین خارج شده، خبر داد: «وزارت دفاع به همراه شرکت راه آهن روسیه ۱۲۰۰ کیلومتر خطوط ریلی را برای از سرگیری تردد کامل بین روسیه، دونباس، اوکراین و کریمه بازسازی کردند».

وی همچنین در جمع‌بندی نتایج فعلی عملیات ویژه روسیه در اوکراین نیز اظهار داشت که طی پنج روز گذشته، ۱۲۶ نظامی اوکراین تسلیم شده‌اند که تعداد کل اسرای جنگی را به ۶۴۸۹ نفر افزایش داد.

این مقام نظامی روس اعلام کرد که طی ده روز گذشته عملیات در اوکراین، ۵۱ واحد تجهیزات نظامی که از خارج از کشور دریافت کرده بودند، منهدم شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    2 0
    دلقکینسکی باید به زودی با آخرین هواپیما از کیف خارج شود و به مرز لهستان نقل مکان کند و برای امضاء قرار داد تسلیم دولت اوکراین آماده شود. دیگر نمی شود با جوک های تکراری اوکراین را اداره کرد. به علاوه بهتر است که وی سلاحهای ارسالی اروپا و آمریکا را پس بفرستد زیرا که اوکراین جدید توانایی بازپرداخت هزینه های این سلاحها و کمک های نظامی غرب را نخواهد داشت و اوکراین جدید مجبور خواهد شد که به عنوان یک زائده ورشکسته اروپا تا سالها رنج بردگی اروپا و آمریکا را تحمل کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس