کد خبر 1385539
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
واکنش چین به جلسه کنگره آمریکا درباره کودتای ترامپ

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به جلسه‌ مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمله به کنگره، استاندارد دوگانه واشنگتن را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه جلسه کمیته منتخب کنگره آمریکا درباره حوادث ششم ژانویه سال گذشته میلادی را مصداق استاندارد دوگانه این کشور دانست.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، لیجیان گفت، جلسه کنگره آمریکا درباره تلاش «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا برای تغییر نتیجه انتخابات و «اقدام برای کودتا» اگر در کشور دیگری رخ می‌داد، مقامات آمریکایی آن را «منظره زیبا» و «انقلاب رنگی» می‌نامیدند.

این دیپلمات چینی افزود، جلسه بامداد جمعه کمیته منتخب برای رسیدگی به حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره بار دیگر نشان داد که واشنگتن چگونه از استانداردهای دوگانه در دموکراسی استفاده می‌کند تا امور سیاسی را دستخوش تحریف کند.

اشاره سخنگوی وزارت امور خارجه چین به اعتراضات سه سال قبل در هنگ کنگ است که «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آن را منظره‌ای زیبا توصیف کرده و از آن حمایت کرده بود.

بامداد امروز (جمعه)، در جلسه کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، شواهدی از تلاش وی برای کودتا و حفظ قدرت ارائه شد. 

کمیته منتخب رسیدگی به حوادث ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ در این جلسه طولانی و جنجالی، یافته‌های خود از چندین ماه برگزاری جلسات و انجام تحقیقات در این زمینه را برای اولین بار منتشر کردند.

«بنی تامپسون» رئیس این کمیته در آغاز این جلسه، ترامپ را به «اقدام برای کودتا» متهم کرده و گفت هدف این تحقیقات فراتر از تمرکز بر اتفاقات گذشته بوده و «توطئه برای انحراف خواست مردم هنوز به پایان نرسیده است».

«لیز چنی» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و معاون تامپسون در کمیته منتخب نیز گفت: «رئیس جمهور آمریکا اوباش را فراخواند، آن‌ها را سازماندهی کرد و آتش این حمله را شعله‌ور کرد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 0
    نیرنگ و فریب در خون یانکی ها و کلا در ژنتیک اَنگَلِستان است.
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      1 0
      احسنت ، دقيقأ همینطوره!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس