روند رو به افزایش بهای مسکن در آمریکا و ترک شهرهای بزرگ

در پی افزایش قیمت ها و تورم بی سابقه که در چهار دهه گذشته در ایالات متحده بی‌سابقه بوده، ساکنان ۲۵ شهر بزرگ آمریکا وادار به جابجایی و مهاجرت به سوی جنوب و غرب این کشور شده‌اند.

 به گزارش مشرق، تحقیق جدید شرکت "فردی مک" که در زمینه مسکن در آمریکا فعالیت می کند، نشان داد که نرخ پایین رهن، عرضه محدود و افزایش مهاجرت آمریکایی ها به جنوب و غرب این کشور، قیمت مسکن را افزایش داده است.

این تحقیق نشان می دهد که قیمت مسکن در آمریکا در مقایسه با دو سال گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته است.

 تحقیق این شرکت همچنین رقابت بر سر خرید خانه برای در امان ماندن از افزایش قیمت های آینده و تعداد بی سابقه افراد خانه اولی را نشان می دهد.

این تحقیق نشان می دهد که ۴۶.۱ میلیون نفر در آمریکا در سن ۲۵ تا ۳۴ سال قرار دارند که در گروه خانه اولی ها قرار می گیرند. این تعداد ۱۸ درصد بیشتر از جمعیت این گروه در سال ۲۰۰۶ است که تقاضا برای خانه های مجردی و خانوادگی را در این کشور افزایش داده است.

با این حال، محققان خاطرنشان می کنند که عوامل دیگر از جمله همه گیری کرونا و نیاز به فضا و دفاتر خانگی بیشتر و همچنین بودجه های محرک دولتی، در افزایش قیمت مسکن  در آمریکا نقش دارند.

در واقع، یک مقاله کاری که اخیرا توسط دفتر ملی تحقیقات اقتصادی منتشر شد، ادعا می کند که تغییر سراسری در آمریکا به سمت دورکاری بیش از نیمی از افزایش ۲۳.۸ درصدی قیمت مسکن در این کشور بین سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده است.

اگرچه تعداد کمتری از آمریکایی ها در سال ۲۰۲۰ نقل مکان کردند، اما مکانی که آنها  برای زندگی انتخاب می کنند نیز در طول همه گیری کرونا تغییر کرده است. داده‌های شرکت یاد شده نشان می‌دهد همه‌گیری کرونا، مهاجرت به خارج از شهرهای بزرگ در آمریکا را که در ۲۰ سال گذشته درجریان بوده، تسریع کرده است.

طبق تحقیقات این شرکت، از فوریه ۲۰۲۲ تاکنون، ساکنان ۲۵ شهر بزرگ آمریکا، مشغول ترک این شهرها با سرعتی سه برابر بیشتر از دوره پیش از همه گیری کرونا هستند و بیشترین تعداد مردم، درحال نقل مکان به شهرهای کوچک و متوسط در جنوب و کوهستان غربی آمریکا هستند.

بر اساس اعلام وزارت کار آمریکا، تورم در ماه می در این کشور به ۸.۶ درصد رسیده است و افزایش سرسام آور قیمت ها همچنان در بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته قرار دارد.

این نرخ تورم، فشار هزینه ها را به خانوارهای آمریکایی حفظ کرده و بحران سیاسی جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات این کشور را بدتر می کند.

وزارت کار آمریکا روز جمعه به وقت محلی گفت که شاخص قیمت مصرف کننده، معیاری گسترده برای قیمت کالاهای روزمره از جمله بنزین، مواد غذایی و اجاره، در ماه می نسبت به سال گذشته ۸.۶ درصد افزایش یافته است.

 قیمت ها در این کشور در دوره یک ماهه نسبت به آوریل ۱ درصد افزایش یافت. این ارقام هر دو بیشتر از پیش بینی پیشین مبنی بر تورم  ۸.۳ درصدی در ماه می و تورم ماهانه ۰.۷ درصدی است.

این بالاترین سرعت رشد تورم در آمریکا از سال ۱۹۸۱ تاکنون است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس