شکست سنگین تیم ملی ایران برابر ژاپن/ نشانی از تیم قدرتمند نیست!

تیم ملی والیبال ایران در دیداری که از اهمیت بالایی برخوردار بود برابر ژاپن تن به شکست داد. این نتیجه در حالی رقم خورد که ملی پوشان ایران شادابی و قدرت گذشته را ندارند.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران در چهارمین و آخرین دیدار از هفته نخسا لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ از ساعت ۲۰:۳۰ امروز یک شنبه در برزیل به مصاف تیم ملی ژاپن رفت و با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد.

بازیکنان منتخب بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی ایران برای شروع این بازی، طاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بودند تا مقابل جدی‌ترین حریف آسیایی ایران به میدان بروند.

تیم ژاپن از همان ابتدا، حملات خود را از خط سرویس آغاز کرد به طوری که در پایان ست نخست، ۶ امتیاز مستقیم سرویس به دست آورد. تغییراتی که عطایی در دریافت‌کنندگان تیمش ایجاد کرد هم ثمری نداشت و ایران ۲۵ بر ۲۰ شکست خورد.

ست دوم را ایران با علی رمضانی به عنوان بازیساز آغاز کرد. ژاپنی‌ها با دفاع روی تور و دفاع داخل میدان مثال زدنی خود در این ست ۵ بر یک پیش افتادند. عطایی در وقت استراحت به شاگردان توصیه کرد که سرویس‌هایی با ریسک مطمئن و بالا بزنند و حملات اول خود را امتیاز تبدیل کنند. تیم ایران در ادامه ست نشان داد که مشکلی جدی در دریافت اول دارد و تیم به همین دلیل قادر به امتیازگیری نبود. ثبت امتیاز ۱۵ بر ۵ به سود ژاپن از ثبت این ست به سود حریف آسیایی خبر می‌داد. دریافت‌های اول پراشتباه ملی پوشان ایرانی حتی باعث اعتراض گزارشگر بازی هم شده بود. تیم ایران، ست دوم را با نتیجه‌ای ضعیف‌تر و ۲۵ بر ۱۴ واگذار کرد.

به نظر می‌رسد که فاصله ۱۴ ساعته بین بازی قبلی مقابل استرالیا و این دیدار، تاثیر زیادی روی تمرکز و توان بازیکنان گذاشته بود.

تیم ایران در ست سوم تا حدودی به جریان بازی برگشت ولی همانطور که عطایی در وقت استراحت به شاگردانش گفت، تیم ملی ژاپن در حال جنگیدن بود ولی این تلاش در تیم ایران دیده نمی‌شد. تیم ملی ایران در این ست ۲۵ بر ۱۹ شکست خورد و بازی را ۳ بر صفر واگذار کرد.

نتایج سایر دیدارهای امروز به شرح زیر است:

برزیل صفر - چین ۳
فرانسه یک - لهستان ۳

برنامه دیدارهای آتی تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی لیگ ملت‌ها به‌وقت تهران به‌شرح زیر است:

هفته دوم: گروه چهارم، شهر صوفیه

سه‌شنبه ۳۱ خرداد؛ ایران ـ بلغارستان، ساعت ۲۱:۳۰
پنجشنبه ۲ تیرماه؛ ایران ـ آمریکا، ساعت ۲۱:۳۰
جمعه ۳ تیرماه؛ ایران ـ برزیل، ساعت ۱۸
شنبه ۴ تیرماه؛ ایران ـ کانادا، ساعت ۱۵

هفته سوم: گروه ششم، شهر گدانسک

سه‌شنبه ۱۴ تیرماه؛ ایران ـ لهستان، ساعت ۲۲:۳۰
پنجشنبه ۱۶ تیرماه؛ ایران ـ ایتالیا، ساعت ۱۶:۳۰
جمعه ۱۷ تیرماه؛ ایران ـ اسلوونی، ساعت ۱۹:۳۰
شنبه ۱۸ تیرماه؛ ایران ـ صربستان، ساعت ۱۹:۳۰

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    3 0
    مربی باید دانش داشته باشه چه داخلی چه خارجی. عطایی اینکاره نیست. کلا در والیبال مربی با دانش داخلی در حد ولاسکو یا رزنده برزیلی نداریم. نتیجه اش شده باخت حقیرانه به ژاپن
  • GB ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    1 2
    فقط باید تاسف خورد!!! میلیاردها تومان پول بیت المال صرف این به اصطلاح نابازیکنان میشه، در شرایطی که مردم در شرایط اقتصادی طاقت فرسا بسر می برند! اگر به جای هر کدام از این نابازیکنان یک سیب زمینی در زمین بود، قطعا بهتر نتیجه می گرفت!!! خداحافظ غیرت!!!!!
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    5 2
    یه دلخوشی داشتیم به اسم والیبال اونم از ما گرفته شد. یه چیزی بگید تو این مملکت امیدوارکننده هست ؟
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    4 1
    این تیم به درد جرز دیوار می خورد-انگار هندونه می داختن تو زمین ژاپن. بازیکنان اصول ابتدایی والیبال رو بعضا بلد نیستند. ژاپن هرچی قدرت داشت میذاشت پشت توپ . این عبادی پور جون نداره ضربه محکم بزنه .چی بگه آدم بابا دیگه
    • IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      1 0
      تیم جوونه و بی تجربه هنوز خیلی راه داره. عبادی پور را قبول دارم که با کوهی از تجربه اما ضعیف و بی انگیزه هست. در توپگیری و در دفاع و حمله ضعیف کار میکنه عبادیپور. البته همیشه هم بازیهاش بگیر نگیر داشت. تیم هم باید دست مربی با دانش باشه. اما ما مربی با دانش داخلی نداریم مناسب مسابقات جهانی باشه
  • نمین IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 0
    مثل همیشه بی انگیزه وبی حال ،جمع کنند بیان بهتره ،حداقل ابروی ایران حفظ میشود
  • حسن IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    1 1
    درسته بچه های والیبال ما خوب بازی نکردند ولی طرف ژاپنی کارهاشون خیلی عجیب بود و خیلی انرژی داشتند و با تمرکز بسیار بالا بازی میکردند، انگار برخی از ایشان چیزی شبیه نیروزا خورده بودند مثل میمون بالا و پایین می پریدند.
  • والیبالی IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    5 0
    رسیدیم به ان سالهایی که زنگ تفریح حریفان میشدیم. کلا در خراب کردن استادیم.
  • شاهین ۳۳ IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    2 0
    گزارشگر بازی با استرالیا کجاست؟ حی چه چه و به به میکرد!!!! عیار تیم الان معلوم شد!!!
  • ایرانی عصبانی AU ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    2 0
    نه عزیز خستگی نیست این چهارمین بازی این تیم بود. مسئله اینست که ما سالیان درازی تا انزمان که سر مربی ایرانی داشته باشیم فاصله داریم. به این بیفزایید بی برنامگی ،عدم توجه به در جهت رفع مشکلات و بازیکنان و پیگیری مساعل انان در خارج و...... من اینده خوبی برای این تیم نمیبینم و بهتر است قبول کنیم
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 1
    ایران 3 - چین 0 و برزیل 0 - چین 3. والیبال یک ورزش هردمبیل است.
  • حسين DE ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    هرچند دو بازى در فاصله ١٤ تا ١٦ ساعت سنگينه ولى اين مورد شامل همه تيمها واز جمله ژاپن بود،ما در اين بازى واقعاً افتضاح بوديم و ژاپن ما را بشدت و مفتضحانه تحقير كرد،ما در هيچ پستى حرفى براى گفتن نداشتيم نه در دريافتها و نه در سرويس و يا آبشار و يا در دادن پاس در واليبال اگر دريافت اول خوب نباشه بازى ميشه يه قل دو قل كه تيم اغلب دچار آن شد،تيم أصلًا تيم نبود،نه هماهنگى و نه نشاط تقريبًا نود درصد هيچ،نكته مهم اينكه مربى و كادر فنى نشان دادند كه مرد ميدان هاى سخت نيستند و توانائى مديريت بحران را ندارند آقاى عطائى تقريبًا از تمامى بازيكنان استفاده كرد تا شايد تغيرى صورت بگيرد ولى كاملًا بى اثر و بدون نتيجه ،در وقتهاى استراحت ضعف بسيار بزرگ آقاى عطائى مشاهده شد ايشون بنظر من فاقد شخصيت كاريزماتيك و تأثير گذار است بعنوان مثال هيچكدام از بازيكنان به حرفهاى شعار گونه ايشون توجهى نداشتند ،از اينكه تيم ما متحول شده و جوانگرائى كرده بسيار كار درستى است و نسل جديدى بايد وارد ميدون بشه،اين درست كه شايد همه دست اندركاران زحمت ميكشند و تلاش ميكنند ولى تمامى اين زحمات بايد توأم با دانش علم و آگاهى باشد ما با واليبال مدرن چند سال فاصله داريم اگر دير بجنبيم سخت ميتونيم فاصله را پر كنيم،به حال اين هم تجربه تلخى بود كه اميدوارم مسئولين رو بيدار كرده باشه،ما اگه خوب بازى ميكرديم و ميباختيم اشكالى نداشت اشكال آنجاست كه ما مفتضحانه باختيم ، البته همه چيز به آخر نرسيده و عليرغم اين باخت بايد از اين تيم و مربيان و كادر فنى تا پايان اين دوره از بازى ها حمايت كرد و بعد از باگشت تيم يه فكر اساسى كرد،برزيل قهرمان جهان هم به چين باخت ولى در طول ده سال گذشته ما چنين باخت تحقير آميزى نداشتيم،واليبال ما جهانى شده سطح توقع مردم از اين ورزش خيلى زياد بالا رفته ،زمان زيادى به انتخابى المپيك پاريس باقى نمونده فرصت رو نبايد از دست داد،با اميد اينكه از اين شك تلخ و مفتضحانه درس بگيريم.
  • حميد TR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    7 0
    وقتي فرهاد قائمي دعوت نشد ادعا كرد تيم رو بازيكنا ميبندن مربياي خارجي هيچ كارن ..راست گفت امسال خودش كه افتضاح شده بود با زريني و عبادي پور كه مالك تيم ملي انگار صفره بازيش و چندتا ديگه بخاطر رفاقت معروف همه سفرهاي خارجي رو ميرفتن اون موقع بايد چند تا جوون مستعد رو براي كسب تجربه ميبردين و بهشون بازي ميدادين امروز نتيجشو ميگرفتين كاري كه كشورهاي ديگه انجام دادن و تيم جوون مربي ميخواد كه بهشون ياد بده نه داد و بيداد كنه .البته چند تا بازيكنام زود به پول رسيدن از غيرتشون كم شده تو فكر زنجيرشون و خالكوبياشون هستن …حد اكثر يه برد ديگه بياره اين تيم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس